ze is nu 73 cm en 7960 gram en zit op de -2 lijn soms er net boven soms er onder. maar komt ook omdat ze zoveel beweegt en zit in haar genen. ik was even groot en zwaar bij dezelfde leeftijd maar een stuk kleiner bij de geboorte. volgens de artsen kwam het niet door haar hartafwijking maar daar begin ik nu wel aan te twijfelen aangezien ik dezelfde afwijking heb. ze moet 6 juni weer naar de kinderarts dus zal het is aan hem vragen. hoe zwaar is die van jou dan? ik vind het ook erg fijn dat ze niet zo zwaar is maar vond het wel heel lastig toen ze aan 1 hand wou lopen liep de hele dag krom op straat( ze was toen 69 cm). helaas ook veel opmerkingen gehad van mensen dat ze dingen nog niet mocht( zoals zitten in de kinderwagen of lopen, op de fiets) of dat ik loog over haar leeftijd. daar komt dan nog eens bij dat ik jong ben dus daar komt het volgens mensen dan door. charllote: hier helaas ook vaak te horen gekregen dat ik jong was. ik vertelde het mijn beste vriendin en haar moeder op mijn verjaardag en kreeg als reactie'ben je er wel blij mee kan ik je wel feliciteren" ben heel boos geworden en heb gezegt dat ze het anders toch niet had verteld en al helemaal niet op mijn verjaardag. toen bleek dat ze ernstig ziek was( 20 weken echo) verklaarden ze me voor gek dat ik de zwangerschap niet afbrak en dat heeft ons heel veel pijn gedaan kep ook geen contact meer met ze. veel mensen gingen er al vanuit dat het een ongelukje was, en daar kan ik dan ook heel pissig om woren. kinderen plan je niet het is een wonder dat ze soms komen als je denkt dat je er klaar voor bent. veel mensen weten nu nog niet dat ik weer zwanger ben maar ik kan rekenen op behoorlijk wat commentaar ben nog steeds jong(22 jaar) en nu al een tweede wonen op een flat maar kiezen hier heel bewust voor als ze straks groot zijn kan ik nog carriere maken en heb ook volop kunnen geniet van de eerste levensjaren van mijn kleintjes en ze zullen veel aan elkaar hebben. en als ze straks oud genoeg zijn om uit te gaan kan ik nog gezellig mee;D want ben dan 36 jaar(als hun dat willen). en de vooroordelen dat je je jeugd weg gooit gelden voor mij echt niet( uitgaan deed ik al niet, en waren heel zeker van elkaar ook al hadden we pas 3 maand een relatie) probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken ook al is het moeilijk mensen kunnen heel lomp zijn in reacties
heeey manon !!!! hoe is ie ???? ik zie dat je dus zwanger bent ! wat leuk zeg gefeliciteerd , ene ikke ook weer en ook in dec uitgerek !!!!! heel toevallig hihihihihi
Ja, soms is het wel lastig. Kan er een beetje onzeker van worden! Maar wij hebben er ook heel bewust voor gekozen. Heb hiervoor een miskraam gehad, wat bijna niemand weet. Dus we zijn nu des te blijer! Mijn ouders waren ook pas drie maanden samen toen mijn moeder in verwachting was van mij, en nu al 23 jaar heel gelukkig getrouwd Probeer me er ook niet te druk om te maken. Het zijn meestal de mensen die me niet echt kennen zoals mijn ouders, familie en vrienden. Die reageren gelukkig wel heel positief Wel een heftig verhaal zeg van je dochtertje! En wat verschrikkelijk erg en naar dat mensen zeiden dat je de zwangerschap moest afbreken! Hoe gaat het nu met je en je 'nieuwe' kindje? Is er een grote kans dat hij/zij het ook heeft? Heel veel succes iig! En weet je, wij zijn nog van die leuke jonge moeder waar de vader op het schoolplein hun hoofd voor omdraaien haha! Fijne avond! Liefs
ik heb ook eerst een miskraam gehad, maar direct er achteraan weer zwanger geworden. en daar waren we allebij heel blij mee en dat neemt niemand je meer af. wat fijn dat de meeste mensen wel positief zijn. mijn schoonmoeder was er niet heel blij mee vooral bang dat haar zoon het niet aankon. mijn moeder is nu al bang dat ze haar weer in paniek belt zodra we het gaan vertellen. gelukkig is het wel goed gekomen en was ze verder wel blij naar ons toe . wij zijn ook al weer bijna 1 jaar en 4 maand gelukkig getrouwd, en hebben een hele zware tijd gehad maar gelukkig nog steeds bij elkaar artsen zeiden ook dat we het misschien beter konden afbreken maar dat ze achter onze keuze zouden staan wat we ook deden. ik vind het opzich niet erg dat ze het zeggen maar als je dan voor je kind kiest ze niet achter je keuze kunnen staan puur omdat ze jalours waren vind ik wel erg vooral omdat ik ze al ken vanaf mijn 4e. de kans is 50% dat dit kindje het ook heeft aangezien ik pas net weet dat ik dezelfde hartafwijking heb. ben wel heel misselijk en moe en pijnlijke borsten maar verder gaat het goed heb pas 26 mei een echo dus ben wel heel bang dat het alsnog mis is. ik haal vaak mijn pleegzusje(5,5 jaar) van school en dan kijken er ook al veel mensen om, die vaders moeten wel gaan oppassen dat ze hun nek niet verdraaien hebben ze thuis behoorlijk wat uit te leggen;D hoe voel jij je? we zijn bijna even ver.
Dat is dan wel extra spannend met de echo! Zal voor je duimen. Vervelend dat je je niet zo goed voelt. Ik ben vanaf deze week veel minder misselijk. Af en toe een vlaagje. Mijn borsten doen al een tijdje niet echt meer zeer. Ze zijn wel flink gegroeid. 1.5 cup ongeveer! Hoop dat dat nu wel ophoud! Verder wel heel vermoeid! Als ik net uit bed kom en dan weer aan de ontbijttafel zit, stort ik zowat in haha. En vreetbuien! Echt verschrikkelijk! Blijf maar eten. Heb je een baan of een studie? Ik studeer in september/oktober af voor mijn studie als leerkracht in het basisonderwijs. Liefs,
Zo daar was ik weer! Druk weekendje gehad maar was erg leuk. Zaterdag een tenniswedstrijd gekeken van mijn moeder en heerlijk wezen zwemmen. Gisteren zouden we met mijn zusjes etc gaan midgetgolfen maar uiteindelijk zijn we naar de zwarte markt in beverwijk geweest. Hele leuke speen gekocht voor maar 1 euro hahaha. Die zijn in de winkel stuk duurder dus was toch weer leuk. Binnenkort gaan we nog maar is terug, mijn zusjes moesten helaas bij elke kraam even stilstaan en we hadden niet veel tijd. Vandaag maar weer is druk op zoek naar werk en een lijstje maken met de dingen die moeten worden geregeld voor de baby. Toch wel zo handig! @Susan79 Ach wat zielig zeg! maarja anders lijdt de hond alleen maar. Dat is ook niet te doen. Super tof dat ze begon te lopen. Helemaal leuk dat het op film staat! Dat is ook iets waar ik echt voor ga sparen! Een videocamera. Die moet ik gewoon hebben ! Ik heb gelukkig nog niet een keer hoeven spugen,. Wel al meerdere keren redelijk misselijk geweest maar alles is binnen gebleven en ben niet een keer bij de wc geweest! Gefeliciteerd met je wedstrijd! @Baby11 Wat fijn dat je zo'n mooie echo had! en leuk om te zien he dat die kleine al zo sparteld? Ik vond dat zelf wel heel erg leuk om te zien! Wij hebben al wel wat spulletjes in huis voor de baby, maar dat komt omdat ik al een paar cadeautjes had gehad bij mijn vorige zwangerschap. @Sparkie Gelukkig ben ik ondertussen al een week van het bloedverlies af. Maar ik had tot vorige week woensdag ook constant last van bruin bloedverlies en zoals de meeste weten heb ik ook een paar keer flink rood verlies gehad. En die kleine was donderdag op de echo hartstikke levend en was flink aan het spartelen. Dus probeer je er niet te druk over te maken, want het hoeft echt niks te betekenen! @Patty Dat slabbetje is leuk he! Maar aangezien ik bij mijn vorige zwangerschap al zo'n speen had gekocht met mijn papa is de allerliefste heb ik dus dat slabbetje gekocht met 'Mijn mama is toe-val-lig de allerliefste Dat heb ik ook met die geuren! Eerst dacht ik van goh alles valt wel mee eigenlijk, maar er zijn nou zo belachelijk veel geuren waar ik misselijk van wordt! en inderdaad verschrikkelijk moe elke keer! @MD82 Hoe was je echo? Of ben ik een beetje te vroeg? Misschien had je je rust gewoon nodig toch?! Kan je maar beter even rustig aan doen! Hahahah wimpie, Wij hebben al wel sowieso 2 namen bedacht omdat we de namen van de vorige baby wilde gebruiken. Maar zolang we nog niet weten wat het wordt houden we het gewoon bij de baby of de kleine . @Charllotte Ik vind 23 jaar helemaal niet jong. Wat moeten mensen dan wel niet van mij denken ? Ik heb de opmerking dus al wel een paar keertjes gehoord, maar dat maakt me helemaal niks uit. Ik ben gewoon een jonge hippe moeder straks hahaha en ik ben er hartstikke trots op. Ik zeg gewoon dat wij er klaar voor zijn en dat dat het belangrijkste is. Bovendien intereseert het me heel hard gezegt geen reet van wat andere ervan denken. Het is toch onze keus geweest en daar hoeft een ander niet over te oordelen vind ik persoonlijk. Met mij gaat het in ieder geval goed alleen vooral nog veel last van vermoeidheid vooral. @Ons2ewonder Ik zit geloof ik bij iedereen op dezelfde dingen te reageren. Maar ik kan daar echt verschrikkelijk kwaad van worden. Dat mensen ook maar durven te zeggen van; kan je niet beter de zwangerschap afbreken,. Zijn ze nou helemaal belazerd!
Nou meiden, hieronder mn buikfoto met 9 weken!! Ik vind m al best groot dus houd mn hart vast............... Zijn de andere 2e kindjes mama's ook al zo?
@babyboo (maar natuurlijk ook alle anderen) de echo was helemaal goed!! Ik ben weer even gerustgesteld!! We hebben het hartje mooi zien kloppen en dat is natuurlijk het belangrijkste. De gyn. denkt wel dat ik iets minder lang zwanger ben en houdt het nu op 24 december als uitgerekende datum. 10 juni hebben we de termijnecho en dan kan het definitief vastgesteld worden. De rest van de controles zullen gewoon bij de verloskundige gebeuren. Daar hebben we 31 mei intake... spannend!!! x M.
@Susan79 Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, maar mijn buik is ook al zeker zo groot! Dus geen zorgen zou ik zeggen, Op andere forums heb ik er ook al genoeg gezien met zo'n buik dus niks raars aan! @MD82 Wat fijn zo'n mooie echo! Toch weer even prettig he een kloppend hartje! Nou ga weer lekker genieten en verder drijven op je roze wolkje hahaha
Bevallingslijst 2011 december mama's 03-12-2011 - Babyboo92 - 19 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 10-12-2011 - MD82 - 28 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 12-12-2011 - Charllotte - 23 jaar - 1e kindje - Thuis 14-12-2011 - Baby11 - 30 Jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 15-12-2011 - Susan79 - 31 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - OVB 20-12-2011 - Sparkie - 32 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - bv 24-12-2011 - ons2ewonder - 22 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - bv 27-12-2011 - Hellepelle - 32 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - BV 27-12-2011 - Patty - 29 jaar - 1e kindje Afspraken: 16 mei - MD82 - 2e echo gynaecoloog 18 mei - Patty - Eerste afspraak vk 19 mei - Susan79 - 2e echo IVF centrum 19 mei - Susan79 - gesprek combinatietest 20 mei - Charllotte - 2e echo vk 20 mei - Susan79 - intake gyn 24 mei - Sparkie - gyn termijnecho 24 mei - Charllotte - Intake vk 25 mei - hellepelle - 1e echo bij vk 26 mei - ons2ewonder- 1e echo bij vk 27 mei - Baby11 - controle gyn 14 juni - Babyboo92 - Naar het hartje luisteren 16 juni - ons2ewonder - guo in umcg ivm hartafwijking 17 juni - Susan79 - geslachtsbepaling/pretecho dr Papa
Hoi meiden, Jeetje, ik kan het niet bijbenen hoor! Wat word er veel gekletst hier! Harstikke gezellig en ik lees af en toe ook mee hoor, maar daar blijft het dan ook bij . Ik ben blij dat ik de dagen goed doorkom. Ik heb onzettend veel vlagen van misselijk. Moet steeds kleine beetjes eten, dan gaat het het best. Ik spuug geregeld en ik ben onzettend moe!! Van de week een keer flauwgevallen in de douche. Dat was even schrikken. Het is soms best pittig hoor, zwanger en er nog een rond hebben lopen. Mijn dochertje is nu 1,5 en die kan ik geen seconden uit het oog verliezen. Af en toe een dutje doen word ook erg lastig! Helaas! 6mei hadden we de eerste echo. Alles zag er prima uit. Er was een mooi knipperend hartje op te zien. Dat is het belangrijkste! Vandaag intake gesprek gehad bij de verloskundige. 1 Juni hebben we de 12weken echo. Wel leuk, is op de verjaardag van mijn vader. We gaan het dan de hele familie vertellen. (We doen Zinzi een shirtje aan met. Voorkant: Kusje! Achertkant: Ik krijg een broertje of zusje) Ik heb hier een paar mooie foto's voorbij zien kome. Mooie echo & een mooie buikfoto van Suus. Je groeid goed meid!!! hihi. Hier heb ik in de avond zo'n buikkie, maar overdag is er nog niks te zien hoor. Meiden, ik volg jullie en kom af en toe eens beetje bijkletsen! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en dat jullie weinig last hebben van kwaaltjes. Groetjes!!!
ik ben tijdelijk gestopt met de studie SPH (2e jaar)vlak voor de geboorte van mijn dochtertje. toen zou ik in september beginnen maar was er gewoon niet klaar voor(veel stress en had nog niet van haar kunnen genieten) toen zou ik afgelopen februari starten maar dat werd uitgesteld omdat we alweer gingen verhuizen(2 x in 1 jaar tijd) en omdat ik opo de lijst stond voor een borstverkleining. kwam 5 december in het ziekenhuis te liggen met een bvaarboederontsteking en daardoor kon de operatie niet doorgaan. die hebben ze toen uitgesteld naar 26 april en hadden ze me op de verkeerde afdeling ingepland zodat ik geen kalmeringsmiddel kon krijgen. en dus uiteindelijk 4 dagen voor de operatie een positieve test en door het bericht uit groningen de operatie maar weer uitgesteld. als alles goed gaat zal ik denk ik volgendjaar september weer starten met mijn studie. wat fijn dat je bijna je studie hebt afgerond weet je al wat je daarna gaat doen?
mooi buikje ik zal zo effe kijken of ik de mijne kan plaatsen, hier is hij savonds wel zo dik maar overdag verschild het nogal.
lijkt me inderdaad erg schrikken als je flauwvalt in de douche. dat is ook een reden dat wij hier een krukje in de douche hebben staan maar ik ga vaak op de grond zitten douchen en eigenlijk altijd met iemand in de buurt. hier is het spugen helaas ook begonnen en houd ook niks meer binnen probeer het ook maar niet. ik hoop dat het bij jou gauw over is. ik ben nog op zoek naar een leuk t-shirt voor mijn dochter maar bij prenetal beginnen ze bij 86 terwijl we hier toch echt 68 nodig hebben. ik heb op internet wel wat leuke gezien vanaf 68 maar kan nu weer niet kiezen vind ze allemaal leuk( weet ook niet hoe het valt).
@Manonn Doe het gewoon lekker rustig aan en kom gezellig als jij daar tijd voor hebt! Wat goed dat je zo'n mooie echo had! leuk is dat he om te zien. Ik vond het zelf helemaal geweldig om te bekijken! @Ons2ewonder Nou nou jij hebt ook al heel wat gehad in de afgelopen tijd poeh poeh. Gaat alles verder wel helemaal goed nu? Ik heb vandaag om 15:30 trouwens een sollicitatie gesprek! Ik ben zo blij, nu maar hopen dat het ook wat gaat worden!
heel veel suc6 bij je solicitatie gesprek ik duim voor je mee. de rust is nu redelijk weer gekeerd, flat is prima waar we nu wonen ( geen schimmel en geen kou), dochter doet het prima, en dan over een week de eerste echo. daarna kan het genieten hopelijk snel beginnen. soms heb ik dagen dat ik het er nog wel moeilijk mee heb, en dat zal altijd blijven ( gelukkig word het wel minder alleen nu extra heftig met al die hormonen). gisteren oude afleveringen van babyboom gekeken en dat had ik niet moeten doen(vooral de beelden van de kindjes die waren overleden op de ic, op dat moment zag ik haar daar weer liggen en dan komt de angst gelijk weer terug, en de tranen stroomden over men wangen). daarna heeft ze lekker bij me op schoot gezeten en maar roepen "die baby". op dat moment besef je je nog beter dat we heel veel geluk hebben gehad. wat voor werk wil je gaan doen? hoop dat het gesprek goed gaat.
hoi dames, wauw wat word er hier veel gekletst 31 mei hebben we weer een echo, mijn buik groeit zo enorm,ze moeten de groei goed bij gaan houden,mijn buikbanden rekken flink op,best pijnlijk. Hoe zijn de echo's van alle dames hier? Hopelijk allemaal goed. Hier veel last van lichtvoelen in mijn hoofd en duizelingen. en heb er ook opvliegers bij,hoop niet dat het een bloedarmoede is. Ben er ook zo moe bij. Hier mijn buik met 7 weken en 4 dagen,vanmorgen gemaakt.
Yep zie de buik hierboven die ik net geplaatst heb,gaat hard he nu met groeien,we krijgen er nog heel wat groei bij,dus we gaan er nog aan geloven lol. Het is genieten dat het groeit zo weten we dat het goed gaat daar binnenin
wauw bianca mooie buik hoor. inderdaad wel erg groot met 7 weken hopelijk houden ze dat goed in de gaten. misschien kun je even langs de huisarts om te laten bloedprikken op bloedarmoede. hier mijn buik met 8 weken.
@Ons2ewonder: Ik wil heel graag blijven op de school waar ik nu stage loop. De kans is alleen erg klein. Door de bezuinigingen is er in Haarlem een externe vacaturen stop. Dus als ik hier niet kan blijven gaat het niet lukken om een baan te krijgen volgend jaar. Wordt het een jaartje van mijn vriend´s salaris leven. Ik vind het echt verschrikkelijk! Ik wil afhankelijk zijn! Maargoed, ga me er niet te druk om maken )tenminste dit houd ik mezelf voor haha ) Bianca: Jeetje, wat heb je al een buikje! Wel mooi! Lastig wel dat je bandenpijn hebt. Ik heb ook even last gehad van duizeligheid, erg vervelend! Op het moment vooral last van beetje drukkende hoofdpijn. @Babyboo: Hoe ging je sollicitatiegesprek? En voor wat voor baan ging je? Hoop dat alles goed is gegaan! @Suus: Mooie foto! @Manonn: Fijn dat alles goed met je en je kindje gaat. Lijkt me inderdaad wel lastig als je nog een kleine hebt rondlopen en niet even kan uitrusten. Succes! Met mij gaat het wel redelijk gelukkig niet meer misselijk! Wel extreem moe! Zou de hele dag kunnen slapen Wel lastig met een klas vol 28 drukke kinderen haha Ga zo lekker slapen en morgen weer fris en fruitig er tegenaan! Slaap lekker! Liefs, x