Goedemorgen dames Hier nog een december mama. Ik ben 2 december uitgerekend van de tweede. Ik heb al een zoontje van ruim 2 jaar. Vorige week te horen gekregen dat ik een blaasontsteking had en sinds eergisteren ook een vaginale schimmelinfectie er bij. Ik heb al 2 nachten maar 3 uur geslapen en begin hier lichtelijk in te storten. De assistente is nu met de dokter aan het overleggen of ze wat voor me kunnen betekenen wat dit trek ik niet nog een nacht.
Voor iedereen,. IK HEB EEN BAAN!!! WOEHOE.. Ik heb niet verteld dat ik zwanger was, want eerlijkheid wordt tegenwoordig niet echt meer beloond en bovendien is het toch vakantie werk tot september. Als ik beval bij hen vertel ik het wel in Juli. Daarna zal ik het toch niet meer kunnen verbergen hahaha. Vandaag slecht opgestaan. Ik voel me momenteel helemaal niet lekker en eigenlijk nog hartstikke moe! @Ons2ewonder Ik ga werken bij de roomservice van het canisius ziekenhuis in Nijmegen. Het is vakantiewerk t/m september maar daarna kan ik die zwangerschapsuitkering aanvragen dus het loopt precies mooi in elkaar over! Ik zat gisteren in de auto, kwam er een ambulance aan. Ik hoorde hem al van ver dus zat al steeds te wachten of ik aan de kant moest, zie ik hem dus hard rijden,. geluiden aan en een oud vrouwtje ernaast voorin. Ik begon gewoon te janken vond het zo zielig. Toen merkte ik mijn hormonen dus wel weer even flink op. @Biancamv2 Mijn echo's zijn tot nu toe allemaal hartstikke goed, maar ik heb af en toe het idee dat mijn kwaaltjes aan het afnemen zijn en dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje een eng idee! want is dat goed of fout.. Dat lichte gevoel in hoofd en duizeling heb ik ook veel last van. Soms als ik gewoon sta, maar meestal bij het opstaan of te snel opstaan van de bank enz. Wat een enorme buik heb jij al joh! en al helemaal aangezien je nog maar amper 8 weken bent. Goedemorgen! hahah maarja alleen maar positief he! @Charllotte Zie hierboven. @xxisoldexx Gefeliciteerd en welkom bij de club ! Hmm en dan gelijk nog zoveel ellende. Hoe zit het verder met kwaaltjes? Of ben je daar ondertussen al overheen? Ik hoop voor je dat ze heel gauw iets voor je kunnen doen!
@Babyboo92 Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Verder moet ik alleen 's ochtends nog heel erg spugen en last van mijn bekken. Dit laatste was te verwachten omdat ik bij mijn eerste zware bekkeninstabiliteit heb gehad en dit nog niet helemaal over was. Hoe is het met jullie "klachten"?
@xxisoldexx Mijn klachten beginnen helaas af te nemen. Zal wel heel normaal zijn rond deze tijd, maar toch vind ik het een beetje griezelig. En mijn volgende afspraak is pas weer 14 Juni dus dat is ook erg balen. Maarja gewoon rustig afwachten maar denk ik. Wel veel last van vermoeidheid en af en toe nog mijn borsten., Bij veel lopen veel last van de onderrug, das echt niet prettig!
@Isolde Mijn klachten beginnen ook minder te worden. Ben nu (gelukkig) niet de hele dag meer misselijk! Af en toe nog een (wel hele) heftige vlaag. Verder wel extreem moe! En alles ruikt vies. Hoe is het met jouw kwaaltjes? Vandaag weer gewerkt. Morgen 2e echo! Heel veel zin in maar ook wel een beetje eng. Wat nou als het niet goed is? Probeer er maar niet teveel aan te denken, zal nu heus wel goed zitten! Wel lekker de hele dag vrij! Heerlijk, even niks! Hoe was jullie dag? Hebben jullie soms ook zo'n last van die onzekerheid? Fijne avond! Liefs
Hier nog even een foto van mijn buik, begin al aardig te groeien Hoe gaat dat bij jullie? (Net genomen, dus wel extra! En we waren GTST aan het kijken ) Liefs
@ Charlotte Wat een mooi buikje al en wat fijn dat je morgen een echo krijg. Ik weet niet wanneer ik de volgende heb. Ik moest wel meer groei echo's omdat mijn zoontje te licht was bij de geboorte. Hij was met 42+1 3010 gram. Net vreselijk zitten te huilen bij mijn man. Hij gaat morgen de dokter voor mij bellen want ik trek het gewoon niet meer. Ik slaap vanaf maandag nog maar 3 uurtjes per dag en ben gewoon helemaal op. Lijkt me dat deze stress ook niet goed voor de kleine is. Maak je niet te veel zorgen en geniet morgen van de echo en natuurlijk even showen he
Wat een mooie buikfoto's allemaal al!!! Ik kan mijn gewone spijkerbroeken ook niet meer aan maar volgens mij is het nog niet zo zichtbaar bij mij... Gisteren waren we voor het eerst bij de vk. Super leuk natuurlijk maar we hebben eigenlijk alleen een gesprek gehad. Vandaag was de eerste echo... Men!! Wat was ik nerveus. Het heeft me de hele dag niet lekker gezeten. Want ook bij mij nemen de kwaaltjes af. Ik was al 2 dagen niet meer misselijk geweest. Fijn natuurlijk maar wel eng als je zwanger bent! Maar het was geweldig!!! Ons kleine kindje in mijn buik, precies waar hij hoort te zitten! En het hartje klopte als een razende! Oh, ik was zó opgelucht! Ben alleen wel 3 dagen korter zwanger dan we in eerste instantie dachten. Nu wordt er gedacht dat ik 30 december ben uitgerekend, dus het is nog maar de vraag of ik wel een december mama ben. Kan zo maar een januari kindje worden! Over 2 weken mogen we weer voor de eerste ronde van de combinatietest! Isolde, hoe komt het dat je zo slecht slaapt?
@ P a t t y Gefeliciteerd met je mooie echo! Ik heb een blaasontsteking icm een schimmelinfectie. De medicijnen willen niet aanslaan. Plus ook grieperig wat niet over wilt gaan. Afgelopen nacht weer bijna niet geslapen en het begint me op te breken. Mijn man heeft net de huisarts weer gebeld (durfde zelf niet meer) en ik mag straks op het spoed spreekuur komen. Begin me nu ook zorgen te maken om die kleine want zoveel stress lijkt me ook niet goed.
Hoi dames, wat een mooie foto's weer, hier ook mijn kwaaltjes nemen behoorlijk af,vind het best eng. Maar mijn buik groeit nog steeds hard door,dus zal wel goed zijn 31 mei mag ik weer voor een echo. Hoop dat alles goed is. hier mijn buikje van vandaag alweer 8 weken nu. ben wel snel moe en moet ff bloed laten prikken,ben maar met vlagen misselijk. ik ben al 2 kilo aangekomen,is dat veel? ik wil geen tonnetje rond worden natuurlijk. groetjes Bianca
Isolde beterschap meid,het valt niet mee om zwanger te zijn en dan ook nog ziek. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt meid. groetjes Bianca
Dank je wel Bianca, lief van je. Mooie buik trouwens!!! Ik ben net bij de huisarts geweest en stortte gelijk helemaal in. Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan en een kweek afgenomen. Ze denkt nog steeds dat het een schimmelinfectie is, dus ik heb nu weer andere pillen en een zalfje gehad. Maandag moet ik naar de gynaecoloog als het dan niet over is.
Isolde, ik hoop dat het nieuwe zalfje en de pillen werken!!! Dit is geen pretje zo voor jou. Meiden met goede echo's, WOW! Leuk he! Gefeliciteerd! Kwaaltjes, ja we komen een beetje in de periode dat het minder wordt. Aan de ene kant fijn maar ja, dan komt toch ook weer wat onzekerheid... Buikfoto's, ziet er goed uit!!!! Wat lijken we al dik he...... en ja, hier ook al 2 kilo eraan! Volgens de gyn krijg je bij een 2e een snelle groeispurt in het begin en stabiliseert zich dat naderhand wel weer. Laten we het hopen... @hier, gisteren onze 2e echo gehad in het ivf centrum. Exact 10 weken en dat klopte precies met de meting! Hartje klopte ook mooi en dat heeft ze ons ook nog laten horen... Zucht, mooi moment weer! We hoeven daar nu niet meer terug te komen dus nu alle controles in het zkh vanwege mn vorige keizersnede. Gisteren ook al bloed laten prikken voor de combinatietest en dan over 3 weken de echo daarvan. Uitgebreide 20 weken echo is ook al gepland (28 juli) dus dat is wel fijn. Tussendoor hoef ik niet naar het zkh maar als het te lang duurt, mag ik altijd even bellen om naar het hartje te luisteren. Op zich zijn we ook nog 3 weken met vakantie dus zou ook niet weten wanneer de controle had gekund. Denk wel dat ik nog even bel vlak voor we weggaan, bij 15 weken is dat dan. Verder weinig nieuws hier! Ben hier weinig, sorry, maar vaak geen puf voor uitgebreidere en persoonlijke reactie...
Mag ik me bij jullie aansluiten? Een topic wat lekker rustig is... Alle andere topics zijn ze al druk aan het kletsen en is lastig te volgen! Ik zal me even in het kort voorstellen. Mn man en ik zijn op 21 maart er achter gekomen dat we zwanger zijn. Na eindelijk 3 jaar en even in MMM en 2 vlindertjes was het (weer) zover! Met 8 weken een prachtige echo gehad en met 11 weken weer een prachtige echo gehad. Nu mogen we a.s. woensdag weer voor een echo! Zoals het nu staat zou ik rond 30 november uitgeteld zijn, maar het kan natuurlijk ook maar zo 1 of 2 december worden. Eens kijken wat er woensdag gezegd gaat worden, aan die datum houden we ons dan maar! @ Babyboo92, Mijn klachten nemen ook met de dag af. Maar soms kunnen ze er ook weer ineens zijn. Maakt me ook wel onzeker hoor! Maar de gyn heeft me verzekerd tijdens onze 11 weken echo, de kans dat er nu nog iets mis zou gaan zou 1,5% zijn... Probeer lekker te genieten van je zwangerschap. @ Bianca. Ik ben tussen de 4 en de 8 weken ook 4 kilo aan gekomen en tussen de 8 en de 11 weken ook weer afgevallen, dus het zal wel niet zo heel veel zeggen. Ik denk dat het ook komt door de opgezette darmen, vocht enz... @ Charllotte, Mooie buik, wow! @Isolde Hopelijk werken de pilletjes en zalfjes! @rest! Mooi en bijzonder he zulke echos! Wij kijken er ook altijd met bewondering naar! Ook naar de foto's Woensdag laten we er een dvd opname van maken, zodat we er thuis nog vaak naar kunnen kijken. Weten jullie toevallig of je evt met 13 weken al t geslacht kan zien? Of zou dat niet duidelijk genoeg zijn?
G89, ik ken een echoscopist in Amsterdam die het kan zien vanaf 14 weken en dat is dus al vroeg. Denk dat 13 weken helaas nog niet kan... Wel fijn dat je nu wel zwanger bent en dan 'al' zo ver. Zal ook wel zenuwslopend zijn geweest voor jullie vanwege de 2 vlindertjes. Nu dus wel lekker genieten?
Ja, de eerste paar weken waren erg spannend! Maar vrijwel direct naar de positieve testen had ik er een goed gevoel bij en dat had ik bij de vorige twee keer niet. Gevoel zegt dus ook wat! Na onze eerste echo werd dat vermoeden bevestigd en na de 2e helemaal! Nu lekker genieten en lekker babyshoppen ( en mama shoppen ) En hoe is jou zwangerschap? Anders als bij je dochter?
Leuk om weer alle berichtjes te lezen en buiken te bewonderen! Die van mij is nog niets gegroeid. Allleen ´s avonds wat opgezet, maar heb ook veel last van obstipatie dus dat telt eigenlijk niet Maar goed, het overgeven wordt nu minder dus misschien dat ik nu ook eindelijk eens wat aan ga komen. Ik kan niet wachten om weer op de been te zijn en te kunnen gaan shoppen! G98, fijn dat je nu zo´n goed gevoel hebt bij deze zwangerschappen, het lijkt me allemaal extra spannend voor je. Isole: balen dat je je zo beroerd voelt Ik hoop dat je snel op zult knappen en kunt gaan genieten van je zwangerschap! Willen jullie trouwens straks weten wat het geslacht is van de baby? Ik heb altijd geroepen dat ik het niet wilde weten maar begin nu toch behoorlijk te twijfelen.... We hebben zelf heel sterk het gevoel dta het een jongetje is maar ja, dat zegt natuurlijk niets
Ondanks dit allemaal blijf ik zeker er van genieten. Als ik het een beetje niet meer zie zitten pak ik even de doptone en meestal hoor ik die kleine dan druk heen en weer zwemmen en dat maakt alles goed. Wij willen graag weten wat het wordt maar dit schijnen veel mensen te hebben bij de tweede. Willen jullie het weten? Dames welterusten alvast. Ik duik er lekker in, ben kapot.
Vanmiddag echo gehad en het was helemaal geweldig! Junior was al flink rondjes aan het zwemmen en bewegen! Heel raar om te zien hoewel je niks voelt! Ik zal natuurlijk even een fotootje bijvoegen Leuk om jullie buikjes te zien! Ik heb ook last van terugkerende kwalen, soms helemaal niet en dan opeens weer stront misselijk! Heel bizar. Fijn weekend allemaal! Liefs, x