Bij hoeveel weken willen jullie dan een (extra) geslachtsbepaling laten doen? Ik moet (zonder extra te betalen) wachten tot 20 weken. Maar dat duurt nog zeker 8 weken! Dat vind ik veel te lang!
@Charllotte Dat is nou precies wat ik tegen de vk zei. Je ziet iets zo druk bewegen, maar je voelt er nog helemaal niks van. Ik krijg ook pas met 20 weken weer een echo. Duurt nog veel te lang maarja ik wacht wel anders gaat het veel te veel geld kosten. Zolang ik af en toe maar een bevestiging krijg dat die kleine nog leeft vind ik het goed! Ik heb geen last van overgewicht maar ik denk niet dat dat veel uit maakt met je zwangerschap. Want het is gewoon nu nog wat extra wat je krijgt van de zwangerschap en dat zal straks echt wel weer verdwijnen. Ik heb er ook wel is aan gedacht dat ik straks niks eraf krijg, maar het is hoe het is en het komt echt wel goed. zolang je nu maar niet super veel gaat zitten snoepen enz. Eet gewoon goed en gezond. Af en toe extrra patatje mag er echt wel in.
@Manonn Wij willen zeker het geslacht weten maar laten dat pas bekijken tijdens de 20 weken echo. Misschien dat we toch uiteindelijk nog wel een pretecho erbij doen maar dat bekijken we nog even. @Sparkie Aangezien je door de drukte morgen misschien niet online zal zijn wil ik je vast van harte feliciteren met je verjaardag! Weet iedereen bij jou al dat je zwanger bent? Komt dan wel lekker goed uit met je verjaardag! @Charllotte Ik denk dat je dat pas vanaf 17 a 18 weken kan zien of zit ik dan helemaal verkeerd?
manonn: wat fijn dat de medicatie nu wel helpt. ik heb het telkens bij de vorige zwangerschap gemeld en toen werd er niet geluisterd. nu meld ik het met 9 weken en kreeg ik gelijk te horen dat ik naar de huisarts moet(zelfde verloskundige). ik wil dit weekend nog even aankijken en als het maandag niet beter gaat bel ik de huisarts. ik hou gelukkig mijn drinken wel binnen en dat vind ik toch het belangrijkste. charlotte: ik heb geen overgewicht maar ik moet ook niet meer gaan wegen( volgens de arts). ben 1.68 en voor de zwangerschap dus 74 kilo. bij mij was het gewicht er dus direct na de bevalling er af en woog zelfs minder als daarvoor helaas was er met een halfjaar door stress weer 10 kilo bij. zorg dat je gezond eet en dagelijks beweegd en dan hoop ik dat het goed blijft gaan(tijdens de zwangerschap en daarna). geslachtsbepaling: ik wacht tot het resultaat van de echo's. wanneer ze met 12 weken(guo) in het umcg alles goed kunnen beoordelen krijg ik geen 20 weken echo. mocht het beoordelen niet lukken moet ik terug tussen de 15 en 20 weken. mocht er een afwijking te zien zijn zullen er nog veel echo's volgen en dan vraag ik het daar een keer. dus als het tijdens de echo's niet te zien is wel een betaalde geslachtsbepaling laten doen. las ergens dat dat hier in de buurt al kon voor 15 euro. doe dat dan wel na de 20 weken denk ik(bij onze dochter met 20 weken echo gezien maar vertrouwde het niet meer. dus 20 dagen voor haar geboorte bij de gyn gevraagd of hij nog effe wou kijken en toen lag ze er zo mooi voor dat we zelfs een erg duidelijke foto hebben.) sparkie: alsvast gefeliciteerd met je verjaardag. .
Dank jullie dat jullie me een beetje uit de stress halen. Ik beweeg de hele dag, ben bijna juf en sta 3 dagen voor de klas dus zitten is er niet echt bij ook wil ik graag samen met mijn vriend gaan zwemmen over een aantal weekjes als ik wat minder moe ben en zo. Verder eten we ook (bijna) elke dag gezond en gevarieerd dus daar zal het niet aan liggen. Sparkie, alvast van harte gefeliciteerd, maak er een leuke dag van! Fijne avond allemaal! Liefs
Sparkie: Alvast GEFELICITEERD meis! Een heel fijn weekend. Ik wist het dat Zinzi een meisje werd bij 14weken. We hadden toen een echo, en toen konden ze het al heel duidelijk zien! Het was geen officiële echo, maar een echo via familie van mijn vriend, die verloskundige is. Was een verassing. Vrees dat we nu langer zullen moeten wachten. Denk tot week 16 of 17. Zodra ik de 12weken echo heb gehad en alles goed is, ga ik het regelen. Charlotte: Ik wil een echo laten doen tussen de 16de en 17de week. Eerder doen ze niks. Bij sommige doen het bij rond week 18! Dan heb ik zoiets, kan ik net zo goed nog 2weken wachten. Ons2ewonder: Wel fijn dat je vocht binnen houd. Dat is het belangrijkste. Kijk het even aan en bel dan anders maandag gewoon naar de arts. Wie weet helpt het, dan zul je jezelf een stuk prettiger voelen. ---------------- Hoi meiden, Allemaal een heel fijn weekend! Hier gaat het goed. Ben zelden misselijk, tenzij ik de Emesefene niet in neem. Dus mag niet klachen! Me buikje nu al lichtjes zichtbaar. Duidelijk het 2de kindje! Bij mijn dochtertje zag je het pas rond week 23!! Groetjes!!!
Hoihoi, ben ik ook weer. Ons2ewonder: Fijn dat je ondanks de misselijkheid wel vocht binnenkrijgt. dat is nl het aller belangrijkste. Misschien ons wat bouillon of een Opkikkertje ofzo ? En als het niet gaat gewoon aan de bel trekken, hoor! Ik heb zelf (te?) lang gewacht en daar flink voor op m´n kop gekregen. Ik hou nog steeds bijna geen vocht binnen mar lust sinds gisteren eindelijk weer een beetje thee! Charlotte: Ik kan er niets over zeggen, maar ik denk dat je erg geen zorgen over hoeft te maken. Zolang je gezond eet en niet(teveel) snoept zul je vast de meeste kilo´s wel weer kwijt raken na de bevalling. Vanmiddag voor controle geweest bij de gyn en alles was goed. We kregen weer een echo, niet op gerekend dus dat was een leuke verrassing! Viel me wel op dat je met een uitwendige echo de baby veel minder duidelijk ziet als bij een inwendige echo. De volgende echo zal ws de 20-weken echo zijn dus voorlopig moeten we het even met deze foto´s doen. Heerlijk om ons ukkie weer even te zien! Wij willen ook graag een geslachtsbepaling laten doen, ik denk dat we dat gelijk bij die 20-weken echo doen. Ik heb al die jaren geroepen dat ik het niet zo willen weten, maar nu ben ik toch veel te nieuwsgierig Sparkie: Een hele fijne dag morgen. Ik hoop dat je kunt genieten, het is een bijzondere verjaardag deze keer!
baby11: zo erg als het bij jou is is hiet hier gelukkig nog niet geweest. hoe gaat het verder met je? wel leuk dat je onverwachts nog een extra echo kreeg. de weken gaan erg snel en voor je het weet lig je bij de 20 weken echo. ik heb gisteravond zelfs extra avondeten gehad(zat heel veel limoen doorheen dus misschien dat dat heeft geholpen ) onze dochter at ook mee maar vond het niet lekker maar nam toch telkens weer een hap, want de tomaat die er in zat vond ze wel lekker. nu wel wat misselijk maar niet zo heel erg, het lijkt er dus op dat het minder word(laat ik maar niet te hard juichen) de buik die ik dus vorige week nog had is nu volledig weg en kan zelfs weer broeken aan die ik 3 maand geleden nog niet aankreeg(nu zakken ze van men kont). wel begint er nu heel laag een buikje te ontstaan dus dat is wel heel grappig. bij de vorige zagen heel veel mensen nieteens dat ik zwanger was(komt grotendeels ook door de grote borsten zodat men buik niet opvalt)
30-11-2011 - G89 - 22 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 03-12-2011 - Babyboo92 - 19 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 12-12-2011 - Charllotte - 23 jaar - 1e kindje - Thuis 14-12-2011 - Baby11 - 30 Jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 15-12-2011 - Susan79 - 31 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - OVB 18-12-2011 - Sparkie - 32 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - bv 24-12-2011 - ons2ewonder - 22 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - bv 24-12-2011 - MD82 - 28 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 27-12-2011 - Hellepelle - 32 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - BV 27-12-2011 - Patty - 29 jaar - 1e kindje Afspraken: 27 mei - Baby11 - controle gyn 31 mei - MD82 - intake verloskundige 08 juni - G89 - controle(echo?) gyn 10 juni - MD82- termijnecho ziekenhuis 14 juni - Babyboo92 - Naar het hartje luisteren 16 juni - ons2ewonder - guo in umcg ivm hartafwijking 17 juni - Susan79 - geslachtsbepaling/pretecho dr Papa Heb mezelf er weer even tussen gezet. Onze vaste beval datum is nu 30 november. Bij de vorige echo met 11 weken was ik 2 dgn terug gezet, maar bij de 13 weken echo klopte de termijn van 30 november weer exact.
Zo, ik heb alles even snel doorgelezen. Hier hebben we 8 juni weer een controle en hopelijk ook een echo, misschien dat de gyn ons dan al kan vertellen wat het wordt. Ik zou dan 15 weken zijn. En anders zal het rond de 20 weken echo worden. @ Charllotte - Bij ons eerste gesprek met de gyn heb ik gevraagd hoeveel echos we zouden krijgen. Normaal gesproken krijg je er standaard 3 ( termijn echo, 20 weken en 30 weken ) maar aangezien wij 't MMM traject hebben gehad en 2 eerdere miskramen krijg ik waarschijnlijk toch wat extra echo's Op zich wel fijn, want ze duren toch niet zo heel lang, maar je krijgt wel de bevestiging dat alles nog goed zit. @ Baby 11 - wat fijn dat je zomaar een extra echo kreeg! Toch altijd wel fijn een extra bevestiging he?! @ Leonietje - Welkom hier! Hoe voel je, je ? @ de rest - geniet nog even lekker van een vrije zondag! Ik ga zo eten koken en dan lekker languit voor de buis. Vanmiddag hebben we even gordijnen gekocht voor de babykamer. 1 muur hebben we alvast geverft. Nu moeten we de rest nog even opnieuw witten en dan is de kamer klaar!
Ons2ewonder: Fijn dat je het eten wat beter binnen hield. Misschien elke avond een hoop limoen er doorheen kiepen ? Hier gaat het inmiddels wel iets beter. Met Emesafene om de 9 uur is het net te doen. Begin langzamerhand iets meer te lusten en heb af en toe ook echt trek. Verder nog wel ongelooflijk vermoeid maar dat is vanwege mijn achtergrond met chronische vermoeiheid waarschijnlijk niet zo verrassend. heb vanmiddag 10 minuutjes in de tuin van het zonnetje genoten. na 3 weken op bed liggen was dat echt even heerlijk! Ik kijk nu al erg uit naar de 20 weken echo, misschien laten we ook nog wel een pretecho maken. Leonietje: Welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen! gefeliciteerd met je zwangerschap, is dit je eerste kindje? Sparkie: Ik hoop dat je ene leuke verjaardag had. Al cadeautjes voor de baby gekregen? Woensdag ben ik precies 12 weken, hoera het eerste trimester gehaald!
Ik voeg me ook maar toe in dit topic. Ben officieel een november mama in spé, maar met 30november voel ik me toch meer één met jullie Hier gaat verder alles prima! Laatste tijd wel erg moe, maar de misselijkheid neemt af! En ik heb zo'n geluk!!!! Ik heb een bekende werken in een ziekenhuis op de kraamafdeling Daar ben ik dus afgelopen week geweest om een echo te laten maken. Wat geweldig zeg!!!! Ik mag snel weer terug komen, gyn nodigde me ook weer uit En als ik ongeveer 24 weken ben gaan ze een hartfilmpje maken, schijnt ook gaaf te zijn Dus alhoewel ik niet medisch ben, toch een aantal extra echo's en dat allemaal voor niets I'm lovin it!!! (L)
@ baby11: je zult dan inderdaad nog extra vermoeid zijn. en dan ook je eten niet binnen houden zal je zwakker maken(nog extra vermoeiend). wat fijn dat je zelfs al weer wat trek krijgt. hopelijk zet dit zo door en gaat het weer meewerken zodat je nog vaker van de zon kan gaan genieten. @loesje86: wat leuk dat je hier komt schrijven. je hebt zeker geluk dat je zo vaak dan gratis echo's krijgt. hartfilmpjes zullen inderdaad erg gaaf zijn als je kind gezond is( en je het dus krijgt zonder medische oorzaak). ik heb er helaas te veel gehad en vond het dus absoluut niet gaaf meer(de eerste vond ik al niet gaaf en bij elk filmpje vonden ze een extra hartafwijking). ik zal deze keer weer vanaf 12 weken hartfilpjes krijgen en kan je zeggen dat het voor mij niet gaaf zal zijn maar telkens weer vol spanning/angst wachten op een uitslag die alle kanten op kan. ik snap wel dat het bij jou erg gaaf is om te laten doen en hoop ook dat het voor jou een leuke ervaring is( ik hoop niet dat ik je met mijn ervaring bang maak want dat is niet mijn bedoeling).
Nou mijn dag vandaag was echt een flop! Eindelijk weer werken en ik zat al binnen 3 uur weer thuis. Ik ben 3 keer bijna flauw gevallen en ik was verschrikkelijk misselijk! Heeft iemand nog tips? Ik had de verloskundige gebeld maar die zei al lage bloeddruk. Goed zout eten en daarna genoeg drinken. Niet te veel stil staan zei ze. Nou ik hoop dat het morgen beter gaat want dat was ook een complete flop op de eerste dag. Ze weten daar in ieder geval wel allemaal nu dat ik zwanger ben, dat is wel prettig want dan hoef ik ook niks te verbergen. @Charllotte Nou ondertussen hebben wij dus besloten toch een pretecho te doen met geslachtsbepaling . Dit zal zijn op 21 juni. Dan ben ik 16w en 3dg bij jan koning. Zoveel zin in! Ben echt heel benieuwd! @Ons2ewonder Nou voor 15 euro kan je niet twijfelen. Das ook lekker goedkoop zeg! @Manonn Wat fijn dat de emesefene het zo goed doet dan! geniet lekker van je buikje @Baby11 Hahaha dat had ik dus precies hetzelfde. Ik zei altijd ik wacht wel, gewoon lekker een verrassing, maar ik ben ook veel te nieuwsgierig! ik kan niet wachten.. @Leonietje Ik had je ook al bij het bevallingsforum voorbij zien komen, maar natuurlijk ook welkom hier! Nog meer gezelligheid. En je zit lekker in de veilige zone ondertussen. Gefeliciteerd met je mijlpaal! @G89 Wat leuk dat jullie al zijn begonnen aan de babykamer. Dat zal hier in de carvan bij ons niet werken hahaha. @Loesje86 Gefeliciteerd en welkom. Je zit inderdaad wel echt op het randje dus wat maakt het sowieso uit. ?! Jij geluk zeg dat je lekker extra echo's krijgt! Dat zou ik ook wel willen! Ach wij hebben met de pretecho een extraatje
Hallo allemaal!! heb een gezellige verjaardag gehad! Ben erg verwend met kadootjes! Verder druk weekend, zaterdag mijn verjaardag, zondag die van mijn nichtje. Vandaag gewerkt, nu bekaf, haha. Lig lekker in bed met de laptop aflevering van Greys te kijken, heerlijk lui. Morgen vrij, dus dan even bijkomen van het weekend. Mijn zoontje is ook bekaf, dus hij zal ook wel lekker slapen overdag hoop ik, doe ik gezellig met hem mee. Babyboo: wat balen van je eerste werkdag weer zeg. Jeetje, dat ging dus echt voor geen meter. Ellendig. Blijf je nu weer even thuis of ga je het binnenkort weer proberen? Baby11: heb op mijn verjaardag een paar sokjes gekregen voor de baby! Maar volgens mij is het bij een tweede toch minder dan bij de eerste hoor. Wat rot dat je nu nog extra vermoeid bent zeg. Dat maakt het extra zwaar, of niet. 2ewonder: kan me voorstellen dat jij een ander gevoel bij hartfilmpjes hebt. Ik zal iemand bijv na mijn miskraam nooit meer 'veel plezier' wensen bij een echo, maar eerder 'succes' oid, want je weet nooit wat je te zien krijgt. Loesje: welkom! Handig die contacten met de kraamafdeling! G89: zo, jullie zijn mooi op tijd met de babykamer, haha! Het kan maar klaar zijn toch?
Ik wil ook heel graag een echo doen met 16 of 17 weken. Lijkt me heel leuk en ook om natuurlijk te weten of het een jongen of meisje word! Ben wel heel benieuwd! Vandaag precies 12 weken!! Jeej, op naar het volgende trimester! Hoe gaat het bij jullie? Sparkie: Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Hier nog even een fotootje van mijn buik! Wordt als maar groter en groter (het is wel 's avonds). En trouwens niet de meest charmante foto Liefs xx
Charlotte: is toch een leuke foto! Wat een buik heb je al joh! Bij mij zit het nog onder de navel, nog niet 'foto-waardig'.
Babyboo92: Balen joh, dat je eerste dag zo rot verliep Ik hoop voor je dat het vandaag beter zal gaan. Sterkte! Sparkie: Fijn dat je hebt genoten van je verjaardag. Nu even een paar daagjes bijkomen . Inderdaad vind ik het door die extreme vermoeidheid best pittig, maar ik wist van tevoren dat dat risico aanwezig was dus ik leg me er maar bij neer (letterlijk en figuurlijk, hihi). Voordeel is dat ik weinig mensen zie of spreek en het daardoor wel makkelijker is om het goede nieuws nog even stil te houden. Anders was me dat echt niet gelukt! Morgen ben ik 12 weken en donderdag gaan we het aan iedereen vertellen. Kijk er al weken naar uit! Charllotte: Leuke foto, joh! En al een leuk buikje, bij mij stelt het nog niet veel voor. Maak wel elke 2 weken een foto maar zie nog weinig verschil, hihi. Kan niet wachten op zo´n mooi bolletje! Heerlijk dat je deze mijlpaal gehaald hebt!
Hoi dames, Hier ben ik weer eindelijk. Ik was zaterdag opgenomen in het ziekenhuis omdat ik veel aan het spugen was. Ik heb tot en met vanmorgen aan het infuus gelegen en mocht gelukkig vandaag weer naar huis