DECEMBER 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manonn, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Escall: gefeliciteerd! Super zeg!

Ikkin: Welkom hier! Wat spannend zeg. Ook jij hebt een mk gehad dus.
    Hopelijk gaat alles nu wel goed hoor! Hoe komt het dat je na een hsg meer kans hebt op een zwangerschap eigenlijk?

Manonn: hoeveel uur werk je nu dan? Lijkt me echt heel pittig dat je bij je vorige zwangerschap nog 37 uur werkte in 4 dagen! Lange dagen maak je dan. Wel lastig dat je door de misselijkheid je zwangerschap niet zo lang verborgen kon houden... Ik heb dat nu ook, alleen niet door kwaaltjes. Wij werken namelijk ook met patiënten die bepaalde besmettelijke ziekten hebben waar je als zwangere liever niet mee werkt (hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook treft). Dus ik zal het ook al snel moeten vertellen denk ik.

Charlotte: haha, stemmingswisselingen... Ach ja, hoort er toch een beetje bij he.

Geslacht: eigenlijk maakt het me niets uit. Ik hoop gewoon heel erg op een gezond kindje, en als dat niet zo is, dan een gelukkig kind. Nog belangrijker eigenlijk. (liefst wil ik natuurlijk een gezond EN gelukkig kind, haha). Mijn vriend is ervan overtuigd dat we een meisje krijgen dit keer. Hij heeft er over het algemeen een goed gevoel voor, dus we zullen zien.

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Volgens mijn gyneacoloog:
    Dat komt omdat alles dan eigenlijk even doorgespoeld wordt, en eventuele verklevingen(kleine) opgeheven worden. Ook blijkt de jodium die wordt gebruikt de zaadjes makkelijker toegang te geven. Haha dit is de korte versie, die man is nogal lang van stof.

Was wel een vroege miskraam heb 3 dagen geweten dat ik zwanger was, en kreeg toen bloedingen. Dus vind daarom wel eng.

Ga zo nog ff douchen en dan op bed verder mijmeren ;)
    MOrgen weer werken dus tja...

3. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Escal:
    Gefeliciteerd!!
    Ik begon ook met een lichte streep en die word elke keer wat donkerder.
    Je kunt dus lekker hier mee komen kletsen. Welkom!

Ikkin08:
    Gefeliteerd meid. 3x een positieve test zegt genoeg!
    Leuk getimed ook!

Het blijft spannend. Het is vast extra spannend na een miskraam, dat kan ik goed geloven.
    Positief blijven en hopen dat het goed blijft gaan.
    Ik zal duimen hoor!!

Ps: Sorry, mag ik vragen van Hsg is? :)

Sparkie:
    Ik werk nu nog 26/27uur.Dit in 3dagen. Jij?

Ja, die besmettelijkeziektes zijn lastig. Ze moeten het dan inderdaad ook weten op het werk.
    Ik heb het daardoor ook vroeg moeten vertellen tegen mijn bazin.
    Er heerste toen ook iets, waardoor ik misschien naar een andere vestiging moest.

-------------------------

He meiden,

Alles goed? Hoe voelen jullie jezelf?

Vanmorgen nog een test gedaan, had er nog 1 liggen..
    De streep knalde er vanaf! Toch weer fijn om te zien!

Prettige (zonnige) zondag!
    Liefs!

4. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Hee meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Vandaag de hele dag echt heel misselijk geweest, nu gaat het wel weer.
    Ook vannacht vreselijke nachtmerrie gehad dat het weer mis ging, was zo echt!:$ Ben er de hele dag een beetje van slag door!
    Heb mijn moeder even gebeld en lekker gehuild en gelukkig gaat dat nu ook wel weer beter.

Succes morgen met werken en tot snel!

Liefs

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bah, wat een nare droom Charlotte... Daar kun je een hele dag van slag door zijn he. Wanneer mag jij voor de eerste controle/echo? En de hele dag misselijk geweest dus, bah...

Manonn: ik werk 26 uur. De maandag en woensdag, en dan twee weekenden per maand. En dan nog af en toe een extra dienst om aan mijn uren te komen.
    Altijd leuk om een test te doen, haha. Ik heb er ook nog een paar liggen. Ga ik ook lekker opmaken denk ik.

Ikkin: klinkt logisch zoals je het verteld, dat alles 'open' is gespoeld. Wat voor werk doe jij dat je ook op zondag moet werken?

Hier vandaag ook gewerkt. Rustig dagje gelukkig. Geen last van kwaaltjes enzo gelukkig.

6. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Charllote:
    Ach meissie toch, wat onzettend sneu die nachtmerrie!
    Dromen kunnen je soms erg van slag maken!
    Lekker even huilen, dat kan heerlijk opluchten.

De hele dag misselijk! Oeff dat is echt rot!!
    Gelukkig gaat het nu wat beter. Ook moet spugen ofniet?

Sparkie:
    Lekker hoor, een rustig dagje zonder kwaaltjes. Heel fijn!

Jij werkt ongeveer even veel dus.
    Wel lekker verdeeld die uren zo.

-----------------

He girls!

Vandaag een verjaardag van het dochtertje van vrienden van ons. Ze werd alweer 2jaar! Ze had een heel leuk shirtje aan..
    Voorkant: Kusje. Achterkant: Ik krijg een broertje of zusje!
    YEAH!!! Me vriendin is dus zwanger. Nu 9weken!
    Harstikke leuk, zo samen zwanger!!

Vandaag niet echt heel fit.
    Merk dat ik vermoeider ben dan anders. (had ik in me vorige zwangerschap niet)
    Komt ook wel omdat me dochtertje niet meer uitslaapt sinds een paar weken. Elke ochtend 7uur! Jammer hoor!
    Ook had ik wat last van me buik, maar staat los van de zwangerschap.

Prettige avond!!!

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Manon: oh wat leuk dat je tegelijk met je vriendin zwanger bent! Weet zij ook al dat jij zwanger bent dan?
    Ons zoontje slaapt ook niet meer uit, zal wel aan het weer liggen nu. Het wordt steeds vroeger licht, dus ik ben bang dat het hier steeds vroeger gaat worden 's ochtends.

Ben trouwens wel echt supermoe de laatste dagen, maar dat kan ook aan mijn werk liggen. Moet om zes uur al op, da's voor een avondmens vreselijk, haha.

8. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Sparkie:
    Ik heb het me vriendin verteld. Ze houd haar mond.
    Ik kon het niet laten. Ze was door het dolle.

6uur is vroeg hé. Ik moet er ook zo vroeg uit als ik moet gaan werken. Ook ik ben een avondmens. haha!

Het niet meer uitslapen zal inderdaad wel door het weer komen.
    Echt JAMMER! Ik mis het uitslapen wel hoor, maargoed.
    Je doet er niks aan. Ze slaapt s'nachts goed, dat vind ik 10x belangrijker. Dat is helaas ook wel eens anders geweest.

Ik duik nu lekker me bed in. Weltrusten!

9. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Jiehoe. De afspraken staan!

6mei: 8weken echo! om 09.00
    16mei: Intake met de verloskundige, om 13.45

Ik zat te twijfelen tussen de verloskundige of de gynecoloog.
    Dit omdat ik van mijn dochtertje ben bevallen via een keizersnee
    Ze lag namelijk in stuit.
    Besloten om toch naar de verloskundige te gaan. Hier zijn ze veel gemoedelijker als bij de gynecoloog. Hier ben je echt maar een nummertje en dat is bij de verloskundige niet zo.
    Moet wel na 34weken naar de gynecoloog of eerder als de verloskundige het nodig vind.

Nog alles goed meiden?
    Hier wel. Veel last van hoesten en een zere keel.
    Morgen maar even om VSM hoestsiroop, dat is het enige wat mag.
    Echt vreemd. Ik heb nu twee keer gehad dat ik hard moest hoesten dat ik ineens een harde steek onderin me buik kreeg.
    Vond het echt eng! Het deed ook echt veel zeer. Net of er een spier vertrok in me buik.

Prettige dag meiden.

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Manon: was het bij jou een geplande ks? Of kwamen jullie pas tijdens de bevalling achter de stuit? Wel fijn dat je de keuze hebt om bij de vk te blijven. Is inderdaad een stuk gemoedelijker dan de gyn. De vk heeft veel meer oog voor het geheel, de gyn is met name medisch bezig.
    Zo'n harde pijnlijke steek onder in je buik met niezen/hoesten heb ik ook. Denk dat het de banden zijn ofzo? Vind het ook echt niet prettig!
    Eerste echo schiet ook al op voor jou, 6 mei!

Ik moet ook de hele zwangerschap bij de gyn blijven. Ik heb bij mijn zoontje ook een spoed ks gekregen vanwege niet vorderende ontsluiting. En ik kreeg drie dagen na de bevalling ook nog eens een ernstige zwangerschapsvergiftiging. Komt ook niet vaak voor dat het pas na de bevalling optreedt. Heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, en heb best lang moeten herstellen nadien. Hopelijk verloopt deze zwangerschap met minder complicaties!

11. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Goedemorgen dames!
    ff reageren op alles en iedereen
    @ manonn
    wat een hsg is Hysterosalpingogram (HSG)
    heb ff een linkje voor je opgezocht.

Dat is wel leuk dat jullie samen zwanger zijn, mijn vriendin is inmiddels al weeer 36 weken zwanger, dus we kunnen helaas niet meer samen zwangeren.
    Wel een leuk idee zo'n shirtje!

@ charlotte
    pff nachtmerries ken het, lijkt altijd zo echt als je wakker wordt dan....

@sparkie
    Ik werk in een verzorgings/verpleegtehuis, doe de opleiding tot verzorgende ig hoop hier in september mee klaar te zijn :)
    ik werk 24 uur, alle wisselende diensten dag/avond/nacht

Maar dat is niet niks een zwangerschapsvergiftiging, zal wel schriken zijn geweest. niet echt een onbezonnen kraamtijd dus voor jou. Hopen dat nu alles wel goed mag gaan.

--------------------------------------------
    Met mij gaat het verder prima, met vlagen misselijk...
    Alleen mijn testjes willen nog niet echt veel donkerder worden.
    Miss maar een paar dagen niet testen... en dan weer wel..
    Zagen jullie ze wel met de dag dondkerder worden??
    Vind wel eng dat ze zo licht blijven, hoewel ik dat met mijn dochter ook had.

Zo ga nu mijn dochter uit bed halen en dan dalijk naar school, dit doe ik 1 dag in de week. Ohwja en nog snel ff een wasje ophangen. Moeten gebruik maken van dat mooie weer.

12. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben ook zwanger van de eerste!!:)
    Ik begin het langzaam een beetje te beseffen. Ik was sinds afgelopen mei bezig met zwanger worden, maar kwam er afgelopen november achter dat ik helemaal geen eisprong had. Dus via de gynocoloog clomid gekregen en met de 4de ronde clomid was het raak. Helemaal bij!! Eigelijk alleen nog last van gevoelige borsten. Hopelijk blijft dit zo. 2 mei eerste echo.

Ben op 21 december uitgerekend.

Groetjes Polo

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Polo: gefeliciteerd met je zwangerschap! De vierde ronde is dus super zeg! Hoe kwam je er achter dat je geen eisprong had? Wel erg fijn dat je het zo snel ontdekte, en niet pas na een jaar proberen...

Ikkin: mijn testen worden ook niet echt donkerder. Ik probeer me er niet teveel zorgen om te maken. Het schijnt namelijk niet zoveel te zeggen. (maar ondertussen zou het toch fijner zijn als je testen WEL donkerder worden!).
    Tot wanneer in de zwangerschap blijf jij onregelmatig werken? Zijn daar bij jullie regels over??
    Het voordeel van in december te zijn uitgerekend is dat we niet met de feestdagen hoeven te werken! JOEPIE!!! Hopelijk gaat alles goed, zodat we er ook nog van kunnen genieten.

Vandaag lekker vrij. Ga heerlijk genieten van het mooie weer met mijn kleine mannetje! Lekker even naar het strand straks denk ik.

14. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hoi dames,
    Kom me hier voorlopig even afmelden heb sinds vanavond bloedverlies :(

Zwaar balen hier....

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ach nee toch.... Meid wat klote zeg. Heel veel sterkte.
    Hoop toch dat het vals alarm is... Dikke knuffel.

16. Giselle766

Giselle766 Actief lid

6 nov 2010
    207
    4
    18
    Vrouw
    Eigen onderne
    Holland
    Hallo dames, ik kom ook mee kletsen!!

nog net op de valreep! ik ben op 30 december uitgerekend.

Ik ben al mama van een super lief zoontje van bijna 15 maanden, ik ben 25 en mijn man wordt volgende maand 30.

Ik heb 4 dgn voor me nod een behoorlijk positieve test. vandaag weer getest en was weer donkerder. de kwaaltjes zijn ook veeeeel eerder dan me vorige zwangerschap, toen kwamen de kwaaltjes pas met een week of 6. nu al met week 3!!!

Ik durf nog niet echt te genieten omdat het nog ZOOOO pril is..

maar goed.. ik ga het toch maar proberen.. hihi..

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Liefs Giselle..

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hoi hoi,

Ik mag me bij jullie aansluiten! Nu 5 weken en 21 december uitgerekend! Het wordt onze eerste, en het extra spannend omdat we voor een paar jaar in het buitenland (VS) wonen!

Ik kon het eigenlijk niet geloven na de eerste test, het was namelijk onze eerste maand zonder "bescherming" en meteen raak. Ik besef hoe gelukkig ik daar mee moet zijn als ik hier lees wat anderen allemaal mee moeten maken om een kindje te krijgen...

@ikkin08:
    Sorry om te horen...

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mopje en Giselle: gezellig dat jullie meekletsen!

moet naar mijn werk, vanavond meer!

19. Giselle766

Giselle766 Actief lid

6 nov 2010
    207
    4
    18
    Vrouw
    Eigen onderne
    Holland
    Werkse!

20. Sylviav

Sylviav Nieuw lid

20 apr 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #40 Sylviav, 20 apr 2011
    Laatst bewerkt: 20 apr 2011
    Ik kan me nu ook eindelijk aanmelden :D! Ben na 2x met behulp van de medische molen zwanger geworden, en nu spontaan zwanger geraakt. Ik ben er nog helemaal beduusd van, want die kans was echt minimaal.
    Heb gisteren een echo gehad en blijk ruim 7 weken zwanger te zijn (dacht zelf al zoiets, was nl erg misselijk, net als de vorige keren). Hartje zien kloppen, zo bijzonder!
    We hebben het nog niemand verteld, de vorige keren wist iedereen het al snel, maar nu we de gelegenheid hebben willen we het nog even stil houden.
    Maar het is toch wel erg fijn om het met anderen te kunnen delen, dus dit forum is een uitkomst!

groetjes
    Sylvia

Deel Deze Pagina