Hoi Dames! Jeetje wat is het stil hier! Ik zelf heb ook al een tijdje niet meer gereageerd Manonn: Wat vervelend migraine. Heb er zelf ook erg last van gehad voor mijn zwangerschap, maar nu (klop, klop op tafel) gelukkig niet meer. Had je het hiervoor ook al of is het juist door je zwangerschap gekomen? MD82: Gelukkig is je blaasontsteking weg! Kan je lekker van je vakantie genieten! Heb je een leuke verjaardag gehad, alsnog gefeliciteerd! Isolde: Gaat alles een beetje goed met de steunkousen? Ik heb een aandoening in mijn benen waardoor ik veel vocht vast houd. Heb ze ook een tijdje aangemoeten in de zomer, bah! Ik vond het echt verschrikkelijk (het hielp ook niet voor mij). ____________________________________________________________ Hier gaat alles eigenlijk heel goed! Er wordt lustig op lost getrappeld door onze kleine boef. Gisteren waren mijn vriend en ik naar de nieuwe Harry Potter film geweest en volgens mij vond junior het even spannend als ik Deze week laatste week van de basisschool dus ook mijn laatste week werken! Vrijdag nog een lekker lunch met het team en dan vakantie! Hebben jullie al vakantieplannen? Wij gaan begin augustus 4 dagen naar de ouders van mijn vriend. Hij komt namelijk uit Wales en zijn ouders wonen daar nog steeds. Daarna gaan we lekker 8 tot 10 dagen ergens vertoeven waar het lekker weer is en veel te zien. Iemand nog tips? We boeken een last minute dus hebben nog niets besloten. Nog even een foto genomen van mijn buik (het is geen buikje meer haha ) Fijne dag verder allemaal! Liefs x C P.s. Wat een kak weer!
Charlotte: HEERLIJK, bijna vakantie!!! Wat is het toch een voordeel he .. werken in het onderwijs. Lekker de hele zomer vrij! Ik ben jarloers! Ik heb eind September een weekje vrij, misschien twee. Ik weet het nog niet. We laten momenteel een huis bouwen en dan moet het klaar wezen, dus neem dan vakantie. Wat heb je een mooi buikje. Die van mij begint ook aaaardig te groeien. Hoeveel kilo ben jij nu aangekomen? Ik was vorige week bij de vk 3.7 kilo aangekomen. Heb het idee dat ik echt met de dag groei!! Ik had ook al migraine voor me zwangerschap. Moet zeggen dat het nu tijdens mijn zwangerschap wel minder is. Dit was ook zo bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje. Blijft kut die migraine, zeker omdat je nu geen medicatie mag nemen. Meis, ik zou zeggen.. Geniet heerlijk lekker van je vakantie!!!!! Liefs!
Hey dames Net de 20 weken echo gehad en alles zag er heel mooi uit. Kan het wel van de daken schreeuwen. HET IS EEN MEISJE!!!!!
Isolde: Wat leuk een meisje! Lekker roze Manonn: Ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen. Ik ben (natuurlijk) ook gestopt met roken en ben daardoor denk ik ook wel wat aangekomen. Maar was een paar weken geleden ook weer 2 kilo afgevallen. Dat is er nu wel weer aan het gaat nu hard. Heb ook het gevoel dat ik elke dag dikker word Vervelend van je migraine. Ik heb het ook gehad maar sinds ik zwanger ben, thank god, geen last meer van! _________________________________________________________ Vandaag laatste dagje met de kinderen. Hoewel ik echt zin heb in de vakantie ga ik ze ook wel missen die draakjes. Verder een druk weekend, allemaal jarige! Liefs x C.
Graag jullie mening over dit geboortekaartje Geboortekaartje Dubbele kaart Roze smartphone maken en ontwerpen
Eigenljk ben ik een november mama (30november) maar loop volgens mij meer gelijk met jullie Afgelopen dinsdag de 20-weken echo gehad en alles was, zover ze konden zien, helemaal goed!!! Heerlijk hoor! Een half uur geleden is het babykamertje gebracht, nu dus snel aan de slag met de kamer, vanaaf behang uitzoeken Heerlijk al die dingen!!! Ik heb btw ook erg last van migraine. Had het al voor mn zwangerschap en het scheen de laatste tijd goed te gaan,ook na het afbouwen van mn medicijnen, maar helaas....het komt weer vaker terug! En dan is het best pittig dat je alleen maar paracetamol mag slikken, wat dus vaak niet helpt bij mij...
Leuk topic Zal me even voorstellen.. Ik ben Robin, 22 jaar en ben op 9 dec uitgerekend. We hebben deze week de 20 weken echo gehad en alles was goed. Vanaf het begin van de zwangerschap heb ik het gevoel dat ik een jongen krijg... en ja hoor het is een ventje Gisteren zijn we gaan shoppen en hebben we zijn eerste pakje, jasje en schoentjes gekocht. En er stond zo een leuke sterrenhemel projector met muziekjes. Wel de blauwe versie We hebben nu 3 weekjes vakantie en daar ben ik ook echt aan toe. Dacht dat je in het tweede trimester meer energie hoorde te hebben.... haha grappig. Moet wel zeggen dat het voornamelijk komt omdat ik al een paar weken gruwelijk last heb van mijn rug en sinds een week ook van mijn benen. Mijn benen voelen soms aan alsof ze elk moment uit elkaar kunnen springen Hebben jullie hier ook last van????
Isolde: Welcome to the club! hii Een MEISJE, wat super leuk!!! Lekker roze shoppen!! Had je een voorgevoel dat het een meisje ging worden ofniet? Wat een grappig kaartje. Ze verzinnen ook steeds nieuwere dingen he! haha. Het zou niet mijn keuze zijn, maar iedereen een andere smaak. Charlotte: Ik ben zeker nu wel 4kilo aangekomen, vrees ik.... Ineens 2kilo eraf? Ben benieuwd volgende keer bij de verloskundige. Ik ben van mezelf vrij slank. Ik ben 1.61 en woog voor me zwangerschap 52. Nu dus inmiddels 56. Ik ben in me vorige zwangerschap in totaal 14kilo aangekomen,. Ik leek wel een worst!!! Gelukkig was het na 6weken er allemaal af, hoefde er niks voor te doen, dus dat was heerlijk. Lekker zeg, geen migraine tijdens de zwangerschap! Loesje: Welkom meis, klets maar gezellig mee hoor! Fijn dat alles goed was op de 20weken echo. Altijd toch fijn om te horen. Getsie, jij dus ook last van migraine. Echt rot he, zeker zo met alleen die paracetemol. Ik slik ze dan wel, maar meer voor het idee, want helpen doen ze niet. Heerlijk he, zo lekker bezig zijn met je kindje. Kamertje etc. Veel plezier. Geslaagd voor behang? Robin88: Welkom! Gefeliciteerd, een jongentje! Leuk. Ook al lekker geshopt. Altijd leuk!! Ik heb ook de sterrenprojector. Kreeg mijn dochtertje als cadeau bij geboorte. Ze is nu 20maanden en heeft er nu nog plezier van. Prachtig vind ze de sterren. Ik heb niet zo heel veel last van me benen, al voelen ze soms wel wat zwaarder aan voor me gevoel. Vooral na een lange dag werken. Geniet van je vakantie! ---------------------------------- Hoi alle meiden, Hier alles prima. Ben inmiddels een week van de Emesafene tabletten af (pillen voor misselijkheid) dus harstikke prettig. Ik voel de baby steeds beter, erg leuk! Van de week behang gekocht voor de baby kamer en voor de kamer van me dochtertje. Ze krijgen beide een behangtje van Lief! Lifestyle. We doen 1muur en de rest van de muren wit. Anders word het nog al heftig. We laten momenteel een huis bouwen. We willen/gaan er in September in. Ik kan helaas dus nog niet aan de babykamer beginnen. Verder word ik met de dag boller, heb ik het idee!! Ben ik de enige of? haha! Liefs!
@ Manonn: Dankje Nu ik lekker tussendoor kan zitten doen mijn benen wat minder pijn. Mijn man heeft oude sokken kapot geknipt (de tenen eruit) en die draag ik nu om mijn benen Die druk helpt net genoeg om te zorgen dat de pijn niet steeds erger word. Spannend dat jullie een huisje laten bouwen! Voor je het weet is het september Mijn buik en borsten groeien ook goed door dus je bent niet de enige . Heb er nu 2,5 kilo bij
Robin88: Nou super hoor, als de kousen helpen. Lekker aantrekken! Netjes hoor, 2,5 kilo! Ik inmiddels wel 4 vrees ik. Misschien scheeld het dat het de tweede zwangerschap is? haha! Geen idee, zal het er toch mee moeten doen. T'is gelukkig tot nu toe wel echt alleen maar buik en borst. Borst vind ik al helemaal niet erg, heb niet zo heel veel van mezelf! Poehh, laat het zo snel mogelijk September zijn. Kan niet wachten!!
Hee dames! Robin: Wat een leuk dingetje met sterren! Super! Wij krijgen ook een jongetje Manonn: Spannend een nieuw huis! Leuk! Wel 'zwaar' om alles straks te verhuizen, maar wel lekker dat je alles even opnieuw kan doen! Isolde: Leuk kaartje, hip! Het zou persoonlijk niet mijn kaartje zijn maar ieder wat wils natuurlijk. Anders wordt het ook zo saai haha _________________________________________________________ Vandaag 20 weken echo gehad. Alles was goed met onze kleine man. Moest wel in 2 keer. Toen de vk zijn hartje wilde bekijken lag hij helemaal stil en met zijn armpje ervoor. Hoewel ie daarvoor druk aan het bewegen was! Nu al zo eigenwijs! Ik heb lekker vakantie, maar helaas nog even hard voor de studie bikkelen dat ik na de vakantie meteen kan afstuderen! Maar goed met dit week is het toch niet echt lekker buiten zitten. We hebben lekker een vakantie geboekt naar Malta. Heel decadent in het Golden Tullip hotel we wilden er nog wat lekker van maken onze laatste vakantie samen En jullie, gaan jullie nog lekker weg? Fijne avond allemaal! Liefs x C.
Ha meiden, ik ben nieuw hier, en ben meteen op zoek gegaan naar mede- december zwangeren Het lijkt me leuk om contact op te bouwen. Ik ben Cindy, mama van een heerlijke zoon van 3 jaar. Vorig jaar, na een relatie van 10 jaar, gescheiden van zijn vader, en al gauw m'n nieuwe liefde leren kennen, van wie ik nu bijna 20 weken zwanger ben. Hij heeft een dochter uit zijn vorige relatie, en nu dus zwanger van ons wondertje samen. We hebben 3 weken geleden een geslachtsbepaling laten doen, en we krijgen een dochter. Voor mij dus helemaal nieuw M'n zoontje vind het allemaal erg spannend, en vraagt regelmatig naar de baby. Erg leuk ! Gisteren de 20 weken echo gehad, en ons meisje is helemaal goedgekeurd. Ik was best een beetje zenuwachtig. Ben me er nu zo veel meer van bewust over wat er mis kan gaan / mis kan zijn. Maar zorgen voor niks dus ....... Pfoeh he Als jullie wat van me willen weten ; vraag gerust ! Ik ga eens even teruglezen ( dat zijn heel wat bladzijdes )...
Hee meiden, ben ik weer eens!! Heb het gewoon mega druk en houd hier nog een paar andere topics bij dus kan het niet allemaal bijbenen... Ga nu een poging ondernemen Cin, welkom! Zo, je hebt een bewogen jaar achter de rug zeg! Een scheiding lijkt me niet nix maar gelukkig wel een nieuwe liefde gevonden, welke meteen is bekroond met een dochter! Fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was, is toch altijd weer een geruststelling. Hoe gaat de zwangerschap?? Isolde, heb ook het kaartje gezien. Ook persoonlijk niet mijn smaak, maar ben erg lastig met kaartjes enzo , maar wel een grappig idee. Hoe die mensen erop komen soms! Charlotte, fijn vakantie! Wanneer vertrekken jullie naar Malta? En heerlijk toch nog eventjes decadent doen/zijn en genieten van elkaar? En eigenwijsje dus in je buik? Hahahaha, wel grappig eigenlijk toch? Maar heerlijk dat de 20 wkn echo goed was! Robin, ook welkom! En ook al een goede 20 wkn echo gehad! (ben volgens mij 1 vd laatste hier!) Die moeheid komt me wel bekend voor, die benen dan weer niet. Fijn dat het met de sokken van je man beter gaat Loesje, leuk leuk leuk, babykamer inrichten! Dan begint het er echt op te lijken he. En migraine dus, bah! Lijkt me heel vervelend! Heb deze zwangerschap ook af en toe wat hoofdpijn en hier helpen de paracetamollen gelukkig wel. Vind dat al vervelend, kun je nagaan als het echt migraine is............ Manon, denk dat ik qua gewicht inmiddels op 4.5 kilo zit? En ja, die buik lijkt met de dag dikker te worden. Hoe boller hoe beter! Volgens mij zie ik er nu uit toen ik circa 27 wkn was bij Sophie dus het gaat echt zoveel sneller met een tweede! Wanneer heb jij nou de 20 wkn echo? En weet je, september is het zo. Paar keer ademhalen en het is zover. Heb je trouwens ook nog zomervakantie ofzo? @hier: alles goed! Wij dan morgen de 20 wkn echo, op exact 20 wkn. Wij doen de naam eer aan Gelukkig weten we dat het chromosomaal helemaal goed zit dus dat scheelt wel heel wat! Er kan nog wel van alles mis zijn dus ja, spannend is het altijd wel ergens. Ook hier dus best een bolle buik maar wel heerlijk! Krijg ook steeds meer opmerkingen van mensen, waar ik uiteraard bijzonder van geniet. Helaas voel ik onze kleine man niet zo heel veel. In elk geval niet heel duidelijk wat ik erg jammer vind. En dat terwijl het nr 2 is, en de placenta aan mn rugzijde ligt... Je zou denken dat ik al heel veel gevoeld moet hebben maar nix is minder waar. Voor een klein schopje (tot nu toe pas 2x?) moet ik ' hard' op mn buik duwen en als ik iets voel rommelen, weet ik nog steeds niet of het nou mn darmen zijn of de kleine beeb. En ook dat komt weinig voor. Vind het af en toe wel zorgwekkend en ben er al voor in het zkh geweest vorige wk omdat ik het niet vertrouwde. Gelukkig bleek alles goed te zijn maar dan nog. Voel me wel zekerder als ie er even goed op los zou schoppen bijv. Dan toch nog maar wat geduld bewaren... Qua babykamer, hier nog weinig echts te zien. Zitten nog steeds in de verbouwing van de zolderetage waar strax de 2 kindjes gaan slapen. De babykamer is wel redelijk af qua verf en vloer maar nog absoluut niet qua inrichting. Wel worden aankomende vrijdag de 2 op maat gemaakte kledingkasten gemonteerd dus dan kunnen we zijn en Sophie's kast alvast inrichten. Commode hebben we natuurlijk al maar die gaat pas naar boven als Sophie's kamer af is en dat wordt denk ik pas half september. Wiegje al wel besteld, net als de rolgordijnen (van Lief) en een plafondlamp (blauw met sterretjes). In Sophie's kamer moet uiteindelijk nog het glas in de nieuwe schuifpui worden vervangen wat nog 5 weken zal duren en we moeten ook nog haar gordijntjes bestellen. Worden fuchsia, de kleur van Lief zeg maar. De verdere aankleding kan er al wel in, en de lamp is ook al in huis. Toch gaat ze nog niet in een 1 persoonsbed want daar vind ik haar nog te klein voor. Gaan m al wel in elkaar zetten maar voorlopig ook een ledikant in haar kamer. Pas rond 2.5 jr oud mag ze erin wat mij betreft, neemt de kleine man haar ledikant over. Nou verder weinig nieuws. Ben wel benieuwd hoe jullie dat hebben met beebje voelen... Al echte (harde) schopjes enzo?
@ Susan, ter geruststelling.. Ook ik voel de kleine nog niet heel erg duidelijk. Sinds een paar dagen zijn de bewegingen wel beter te voelen, maar daarvoor dus ook alleen maar vage bewegingen te voelen, die ook mijn darmen geweest zouden kunnen zijn Maar ging er wel vanuit dat het de kleine was. Ze zijn nu dus wel duidelijker, maar het mag van mij nu wel wat harder zodat het ook van de buitenkant te voelen is Ik ben ongeduldig ........... Mijn zwangerschap gaat erg goed. In de eerste weken wel wat misselijk geweest, maar niet noemenswaardig. Als het zo door gaat is het er weer één die de boeken in kan als 'perfecte zwangerschap' net zoals de vorige keer... Ook toen geen echte kwaaltjes gehad, op de ongemakken van hoogzwanger zijn na
Hallo allemaal, ben ook een tijdje niet op deze topic geweest... druk druk druk en al lekker op vakantie geweest naar Turkije!! Ik durf t bijna niet te zeggen maar ik ben al 7 kilo aagekomen... erg he... weet ook wel waar t aan ligt... normaal gesproken let ik altijd erg goed op wat ik eet... light... gezond en niet te veel.... maar nu had ik zoiets van pfff... ik wordt toch dik.... dus let ik niet zo op... en je ziet ieder pondje gaat door t mondje.... Ik voel onze kleine meid erg goed in mijn buik, elke dag voel ik haar regelmatig bewegen, zo leuk!! 20 weken echo was ook goed!! Verder voel me prima, alleen wel snel last van mijn rug!! En zijn jullie al uit de naam? Ik heb wel een favoriet maar daar wil mijn man nog niet zo aan grrrrr..... ik ga t m gewoon heel vaak laten horen kan die ervast aan wennen hahaha... Groetjes iedereen!
Charlotte: Super! Dat alles goed en wat een prachtige echo! Lekker nog even er tussenuit, de laatste vakantie samen. Geniet er maar lekker van! Hier helaas geen tot weinig vakantie deze zomer. Ook niet op vakantie ivm bouw van het huis. Veelste druk! Succes met de studie. Pittig hoor, moet er niet meer aan denken!! Cincincin: Welkom!!!! Klets maar gezellig mee hoor. Jee, heftig.. Scheiding na zoveel jaar. Gelukkig weer helemaal happy en inmiddels al zwanger. Harstikke leuk! Super dat de 20weken echo goed was en ... een meisje!!! Leuk leuk leuk! Ik krijg ook weer een meisje, de tweede. Vind het helemaal geweldig! Suus: He lieve meid! Morgen de 20weken echo, niceeee!!! Wij hebben hem bij 21weken+1dag. Er was niet eerder plaats, dus geen keuze. Ook ik voel me meisje nog niet zo heel veel hoor. Ik denk ook steeds; Go, het is toch de tweede, dan is het toch vaak eerder? Maar hoor steeds vaker dat dat helemaal niet hoefd. Het word wel per week wat sterker, maar veel? Nee helemaal niet. Heb het nog maar stuk of 4x goed gevoeld via de buitenzijde zegmaar. Ik ben dus benieuwd hoe de baby ligt en waardoor het komt dat ik het niet zoveel voel. Ik denk dat ik nu op iets meer dan 4kilo zit. Groei met de dag, al vinden andere mensen in me omgeving het wel meevallen. Ik hoop eerlijk gezegt dat ik geen walrus word zoals bij Zinzi, was toen in totaal 14kilo aangekomen, maar leken er wel 10x zoveel! haha. Mijn zomervakantie staat nog niet gepland. Wil persee pas vakantie als we in het huis gaan en niet hier bij mijn schoonouders, dus even afwachten wanneer het zover is... Hoop laatste week van September! Daar gaan we echt voor! Minke: Woow, 7kilo! haha. Dat is niet mis! Maar ach, als jij zo kunt denken ; word toch dik.. Prima dan toch!! Ik wil absoluut niet heel dik worden, dus houd het ook wel in de gaten. Wat heerlijk dat je het zo goed voeld en dat de echo goed was! Geniet maar lekker!!!
Ook ik kom na lange tijd weer eens langs. Wel steeds alles gelezen maar geen puf om te reageren. Fijn om te lezen dat het goed gaat bij iedereen en een aantal nu het geslacht van hun kindje weten. ook wij zijn inmiddels op de hoogte: het is een meisje! Volgende week de 20-wekenecho, dat vind ik wel erg spannend. Ben nog niet zoveel aangekomen (2 kilo) maar krijg al van alle kanten opmerkingen dat ik toch wel een erg dikke buik heb. Beetje irritant want ik word er reuze onzeker van. Ik denk zelf dat het komt omdat ik nogal klein ben (1.55m) en vrij tenger, nu valt die buik gewoon extra op. Qua gezondheid wil het nog niet erg dus ik vind het zwanger zijn best wel pittig maar natuurlijk ook ontzettend leuk en bijzonder! Vorige week de meubeltjes en kinderwagen besteld, worden over 2 weken al geleverd dus we moeten snel aan het kamertje gaan beginnen... Ik wil niet allemaal roze, m´n man wil wel een ´echte meidenkamer´ dus daar moeten we nog even een middenweg in vinden.Wordt vast erg leuk, kan me nu al op verheugen dat het kamertje straks helemaal af is en er zo´n klein moppie in het bedje ligt te slapen. Ik voel nog niet veel beweging in m´n buik, af en toe wat gekriebel en luchtbelletjes maar nog geen echte trapjes. Kan bijna niet wachten! Meiden, wens jullie allemaal weer een fijne dag enne.....geniet!
@ Minke, wij hebben al een aantal weken een naam voor ons dametje. Ook een jongensnaam hadden we al ( voor ik zwanger raakte ). We hebben dezelfde smaak, al was de meidennaam een stukje lastiger als de jongensnaam... Ik twijfel zelf nu alleen nog over de 2e naam; het is nu een naam van 2 lettergrepen en ik denk dat een korte naam, van 1 lettergreep, beter past bij de 1e naam. Maar ach, waar hebben we het over ? Ik ben inmiddels alweer 8 kilo aangekomen . Eigen schuld... Ik heb aanleg om snel aan te komen, en als ik er even wat minder op let, zit het er echt binnen no time aan. Ik ben bij Marc, schrik niet, 30 kilo aangekomen. Ik wil dat nu absoluut niet, want het moet er ook weer af. Dan zeggen ze wel ; als je bv geeft is het er zo weer af, maar dat geldt lang niet voor elke mama @ Baby11, jammer dat je onzeker wordt van al die opmerkingen. Probeer het naast je neer te leggen.... Iedereen heeft altijd wel wat op te merken over je buik. Het kan natuurlijk heel goed dat je buik wat groter lijkt, doordat je zelf tenger bent, dan valt het gewoon meer op. Lekker van genieten, zou ik zeggen. Zwangere vrouwen zijn gewoon mooi Hebben jullie ook zo'n last van maagzuur ? Ik was even vergeten hoe dat ook alweer was, maar ik heb het niet gemist. Bah, wat irritant. Als het echt de spuigaten uit gaat lopen, haal ik wel even wat bij de apotheek.
Hoi hoi!!! Wij weten als het goed is morgen wat het wordt.... spannend!!! We gaan het verder niet aan familie, vrienden etc vertellen, we houden het gewoon voor onszelf. Vandaag zijn we begonnen met behangen in hèt kamertje. Omdat er nu structuurverf op de muur zit, moet er eerst egaliseerbehang op. Na de vakantie kunnen we dus met het èchte werk verder. Morgen dus naar het ziekenhuis. Zondag mijn verjaardag vieren (2 aug. echt jarig) en zondagavond gaan we lekker al weg!!! Heb er zin in!! Nu nog hopen op mooi weer.... x M