Hoi!! Wij weten lekker wat het is!!! Maar we moeten wel volgende week naar het Erasmus in Rotterdam... dus de Belgische en Franse kust zit er voorlopig niet in. Het is namelijk zo dat er maar 1 ipv 2 slagaders in de navelstreng zitten en dat moet gecontroleerd worden. Ze zeggen dat ik me geen zorgen moet maken, maar doe dat natuurlijk toch... Als je gaat Google-en vind je een hoop, niet allemaal even geruststellend. (overigens ook een hoop wel!) Groetjes, M.
al weer een hele tijd niet geweest en heb gelijk weer veel gemist, ik ben nu al weer vergeten wat ik net allemaal heb gelezen. voor alle dames met een goede 20 weken echo gefeliciteerd, volgens mij zijn het meer meisjes dan jongens. md82: ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer dat zo minmogelijk te doen want stres is ook niet goed. hopelijk kunnen ze je in rotterdam meer uitleg geven want van internet word het niet altijd duidelijker. wij weten het geslacht nog steeds niet en dat na zoveel echo's. donderdag hebben we de guo in het umcg met 19weken en 4 dagen dus maak me de laatste dagen weer extra druk om alles. aan de ene kant denk ik dat dit kindje wel gezond(vorige echos zagen er goed uit) is om vervolgens te denken dat de kans heel groot is dat het niet zo is. hopelijk zien we donderdag eindelijk wat het geslacht is en kunnen we ook gaan shoppen mijn buik begint de laatste dagen pas te groeien, maar veel mensen zien het nog niet aan me. men dochter heeft ontdekt dat ze de koprol kan zowel op bed als op de bank. sinds vandaag doet ze het ook op de grond tegen de muur en valt dan weer om. verder sleept ze de hele dag met een pop rond die ze dan de fles geeft. ik zal proberen om het vanaf nu weer bij te gaan houden, zodat ik ook op iedereen kan reageren. mensen die nog op vakantie gaan geniet er van nu het nog kan
Baby11: een MEISJE, helemaal leuk. Gefeliciteerd! Jullie hebben al lekker wat spullen besteld lees ik. Leuk! Heerlijk he, om er zo mee bezig te zijn. Een rose kamer, super! Ook ik ben echt van het rose!! Go, ik dacht dat ik klein was. 1,61 .. maar jij bent nog kleiner. Ik moet zeggen dat je het bij mij niet snel zag, bij mijn eerste zwangerschap. Pas na 22 weken begon je het te zien dat het een zwangerschapsbuikje was. Nu is dat wel anders, heb al best wel een buik. dikker als bij mijn eerste zwangerschap. Niks aantrekken hoor van al die opmerkingen!!! Cincincin: Ook ik was de maagzuur vergeten. Ik heb daar nooit last van, alleen tijdens het zwanger zijn. Had het op en duur ook bij mijn dochtertje, vooral in bed. Echt vervelend. Heb het nu regelmatig. MD82: Eeeh shit zeg meis! Wat is dat nou.. Dat is toch wel even schrikken. Kan me heel goed vertellen dat het toch wel even schrikken is hoor, ook al zeggen ze dat je je geen zorgen hoefd te maken. Houd je ons op de hoogte? Wat balen van de vakantie. Jullie vertreken nu dan gewoon later, of helemaal niet meer? Succes!!! En.. LEUK!!! Dat jullie weten wat het word!!! Gaat het lukken? Om het geheim te houden? hihi. Ons2ewonder: Meis, je niet zo druk maken hoor!!!! Dat is helemaal nergens goed voor. Het geslacht komt vanzelf, en ach zo niet.. Balen, maar dat is niet het belangrijkste he meis. Als het maar gezond is. Dat komt vast ook goed. Succes donderdag! ------ Hee meiden, Hier alles goed. Begin hard te groeien. Denk dat ik nu zo'n 5/6kilo ben aangekomen. Twee kilo meer als in mijn vorige zwangerschap en de zelfde periode. Maar ach, het is een tweede he, dan is het 'normaal' zeggen ze. Verder ben ik alleen wat sneller/meer moe en af en toe last van maagzuur. A.s maandag hebben we de 20 weken echo. Ik ben dan 21 weken en 1 dag. Er was niet eerder plaats. Ik ben erg benieuwd!!!! Kijk er naar uit, al blijft het toch stiekem wel spannend. Prettige dag nog!
Wat een rust hier zeg ... Hoop dat alles goed gaat met jullie & de baby's! Prettig weekend! (alvast) Liefs!
Inderdaad rustig, al kom ik zelf ook niet zo vaak om een hoekje kijken, hihi. Manonn: spannend joh, bijna de echo! Wij krijgen elke controle een echo en ik moet zeggen: ik vind het toch elke keer weer spannend! Ons2ewonder: Jammer dat je het geslacht nog niet weet, misschien inmiddels wel? Hoe was de guo? Maandag de 20wekenecho gehad in het LUMC. Was even spannend vanwege een hartkwaal in de familie maar tot zo ver ze nu met z´n tweeen konden bekijken is onze dochter helemaal gezond! Een hele opluchting natuurlijk. Verder staat m´n gewicht al weken stil, maar wordt m´n buik langzaam dikker. Ben weer begonnen met de Emesafene omdat het eten en drinken nog steeds heel slecht ging. Kan nu iets meer drinken maar kom nog lang niet aan de verplichte 2 liter per dag. gelukkig is het (meestal) niet zo warm buiten, dat scheelt weer! Jullie al lekker aan het shoppen voor de baby? Prettig weekend!
@ Manonn, hoe was de echo ??? @ Baby11, wat fijn dat alles goed is met jullie meisje ! @ MD82, jullie hebben ondertussen de echo gehad. Hoe is het gegaan ? Hier gaat alles prima, op rugklachten en maagzuur na. Kleintje laat met name 's avonds, als ik op bed lig, lekker van haar voelen, maar kan niet wachten tot het getrappel heftiger wordt ! Morgen weer naar de VK.....
Baby11: Super!! Dat de echo goed was. Zeker te weten een grote opluchting, kan ik geloven!! Geniet maar lekker hoor meid! Vervelend dat het eten/drinken nog niet zo lekker gaat. Ik weet daar helaas alles van. Ik had het ook heel erg in mijn eerste zwangerschap. Hoop dat het vlug beter gaat. Succes! Uiteraard ben ik al lekker aan het shoppen voor onze meid!! Kan het niet laten!! TE verslavend! hihi. Cincincin: Hoe was het bij de verloskundige? Heerlijk he, dat getrappeld in je buik. Blijft bijzonder!! Hier word het elke week sterker. Vind het heerlijk om te voelen, al kan het soms best even ineens gevoelig zijn. De echo was super! Alles was prima in orde!! -------- He meiden, Hoe gaat het met jullie allemaal? De 20weken echo inmiddels gehad. Ik had de echo bij 21weken en 1dag. Alles was prima in orde! Alles zit erop en eraan bij onze kleine meid!! Met mij gaat het iets minder. Ik heb veel harde en regelmatige pijnlijke buiken. Moet dus ook minder gaan werken. Ipv 26uur ga ik er 13werken. 2x4uur +1x5 uur. Vind het wel prettig, want heb er op me werk veel last van. Dus, hier gaan we het rustiger aan doen. Prettig weekend allemaal!!!
Manonn, vervelend dat je last hebt van harde buiken. Nu ik dit van jou lees, bedenk ik me dat ik ze nog helemaal niet heb gehad, bij Marc had ik ze wel zo nu en dan... Goed dat je minder gaat werken. Zijn ze op je werk wel een beetje schappelijk ? Bij de verloskundige was alles in orde. Bloeddruk netjes 100/70, en het hartje klopte weer als een tierelier. Ik moet wel aan gaan geven op m'n werk dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen, qua werkzaamheden. Ik werk in de zorg, dus regelmatig even een tilletje hier en een tilletje daar. Met het gevolg dat ik dus behoorlijk last heb van mijn rug, het straalt uit naar m'n rechterbeen. Ook thuis met bijv. stofzuigen last van. Vervelend....
Cincincin: Vervelend, toch ook lichamelijke last door het werk. Ik werk in de kinderopvang (babygroep) dus ook ik moet veel tillen etc. Zo zie je maar bij de 1 werkt het op zijn rug en bij de ander op z'n buik. Volg het advies maar op hoor meis & doe rustig aan! (thuis!) Op mijn werk doen ze er absoluut niet moeilijk over. Me bazing vroeg alleen om een brief van de verloskundige (met bewijs dat ik minder moet werken) en ze verder zei ze niks. Wat moet moet... Dus prima hoor! Gelukkig zijn collega's ook begripvol, vind ik toch wel prettig. Zeker vaste collega's. ------------- Hee meiden, Groeien jullie ook zo hard?! Ikke wel! Me buik groeid met de dag naar mijn idee, maar helaas ook wel meer dan dat ... (ook billen, benen, me hoofd (voor me gevoel). Ben dat absoluut niet gewend. Ben klein van mezelf (1.61) en woog voor me zwangerschap 51, nu inmiddels 6kilo zwaarder. Erg prettig. Ik voel me kleine meid steeds sterker! Jullie ook? Groetjesss
Zo de vakantie zit erop... en ik heb meteen een verlenging gekregen We zijn een weekje naar Groningen gegaan en zijn 2 dagen eerder terug kunnen komen door mijn lieve rug. Hield het gewoon niet meer uit en mijn man vond dat ik weer in mijn eigen bedje moest slapen Had voor de vakantie al rugpijn maar het leek steeds erger te worden. Nou blijk ik hypermobiel te zijn (te slappe gewrichtsbanden) en door mijn zwangerschap is dit erger geworden (weet ook meteen waar mijn hoofdpijn/nekklachten vandaan komen waar ik al 2 jaar last van heb). Vandaag bij de arbo-arts geweest en mocht niet meer werken van hem (werk in de kinderopvang en dit vond hij een te groot risico). Mag in overleg met mijn baas hooguit 15 uur administratie doen maar ook niet meer dan dat. Gloof dat ik nu op zoek moet naar een hobby want zo duurt Dec ineens nog lang!!!!!!! @ Manonn: Mijn buik groeit ook super snel op dit moment! Lijkt elke dag weer wat groter idd. En oohhhhh wat kan dat jeuken Ben nog niet heel erg veel aangekomen tot nu toe (3,5 kilo) en alles lijkt aan mijn buik te zitten. Hij begint ook steeds harder te schoppen. Voel hem al een hele tijd, maar als ik nu op mijn rug lig zie je mijn hele buik wiebelen. En in mijn blaas kan hij af en toe flinke klappen uitdelen met als resultaat dat ik kan gaan rennen hiihih.....
Heb vandaag voor het eerst een collega gevraagd om een cliënt van me over te nemen, omdat zij gewoonweg te zwaar voor me is. Was een beetje trots op mezelf Ja, voel de kleine ook steeds meer, en sterker. Het is nu ook aan de buitenkant te zien als ze beweegt. Echt leuk Buik groeit ook lekker door ( en de rest doet vrolijk mee ). Krijg er steeds opmerkingen over. @ Robin, joh, wat vervelend, hypermobiel. Wel goed dat de Arbo-arts zelf heeft gezegd dat je niet meer mag werken ( op die 15 uur administratie na ). Nu inderdaad een leuke hobby zoeken... Op een naai-cursus gaan, en leuke babyspul naaien ?
Leuk dat jullie de baby ook al steeds beter voelen. Ik voel haar bijna alleen ´s nachts en ´s ochtends vroeg, maar ze heeft nu waarschijnlijk nog ruimte genoeg om lekker te spartelen. Ben nu 3,5 kilo aangekomen, het zit echt alleen op m´n buik (tot nu toe). Gister zijnd e meubeltjes en de wagen gebracht, komend weekend even behangen en dan kunnen de meubeltjes in elkaar gezet worden,. ben zo benieuwd hoe het er straks uit zal zien! Heb vandaag eens een lijstje gemaakt van alles wat we nog moeten kopen, pffff, het is maar goed dat ik nog even de tijd heb! Ook wol gekocht om een dekentje te gaan haken. Geen idee of het lukt maar dan ben ik weer even zoet, de dagen duren soms best lang nu ik niet meer kan werken. Maar goed, zo heb ik mooi de tijd om weer eens een nieuwe hobby te proberen. Misschien ook iets voor jou, Robin?
hej dames, De guo in groningen zag er goed uit!!! toch willen ze ons met 30 weken nog terug zien voor een extra guo om te kijken of het hart en vooral de aorta nog goed mee groeien. bij een kleine afwijking kan het de groei gaan belemmeren. wel weten we dat het waarschijnlijk een kleintje is lag bijna 1 a 2 weken achter in groei(kijken ze dus met 30 weken nog extra na). ach zolang het straks levend thuis in het wiegje ligt maakt het mij niet uit of het groot of klein is en we weten wat het word namelijk een .......baby wel leuk dat we nu gericht dingen kunnen kopen. nu even terug lezen om te kunnen reageren.
@Cincincin en baby11: zijn idd ook ideeen Ik ga eerst beginnen aan een geboortebord en heb nog een heeeeele grote stapel vakantiefoto's die ingeplakt moeten worden. Als ik daar klaar mee ben ga ik eens op zoek naar iets nieuws
Robin88: Jee meid, hypermobiel! Dat je daar nooit eerder achter bent gekomen. Wel rottig zeg! Nu niet meer werken, of althans niet meer het werk wat je deed. Jij werkt dus ook in de kinderopvang. Ik ook! Grappig en bijzonder is dat he, dat je je buik zo ziet bewegen. Ik viel me kleine meid wel heel vaak, maar zie nog geen beweging aan de buitenzijde. Ik heb het wel 1keertje een beetje gezien. Succes he meis en doe rustig aan!! Cincincin: Bijzonder he, dat je het zo ziet bewegen aan de buitenzijde? Geniet er maar lekker van! En, HARSTIKKE goed hoor! dat je je collega om 'hulp' hebt gevraagd. Je moet goed om jezelf denken. Baby11: Leuk! Al die babyspullentjes! Je hebt veel spullentjes nog inderdaad. Het is mijn tweede kindje. Het baby'tje krijgt de meubeltjes van mijn dochtertje. Die zijn praktische nog nieuw. Me dochtertje heeft er 1jaartje gebruik van gemaakt. We wonen nu tijdelijk ergens anders omdat we een huis laten bouwen en de meubeltjes paste hier niet op haar kamertje. Voor mijn dochtertje hebben we nieuwe meubeltjes gekocht. Zij heeft een juniorbedje. De kinderwagen gebruik ik nu ook nog voor mijn dochtertje, straks kan de baby erin. Begin Oktober zitten we in ons nieuwe huis. Ik ben zo benieuwd hoe de kamertjes van me twee meiden er uit komen te zien. Heb al wel alle spullentjes. Zo leuk om mee bezig te zijn!! Creatief hoor een deken haken! haha. Is niks voor mij! Ons2ewonder: Super! Dat alles goed was. Wel een extra check bij 30weken. Nou fijn toch! Ze houden het goed in de gaten. Leuk ook dat jullie weten wat het word. Gericht kopen is zo ideaal!! (vind ik!) Dat achter loopt in groei is niet zo heel erg toch? ------------------------- Hee meiden, Hier alles prima! Ik werk wel halve dagen, omdat ik te vaak harde en pijnlijke buiken heb. Ik werk in de kinderopvang op een babygroep. Ik werk nu nog 13uur, en dat bevalt goed! Scheeld een hoop! Weten jullie al een naam? Groetjes!!
@ Robin88, leuk een geboortebord ! Wij hebben, helaas, (nog) geen tuin, dus hier komt er een leuke sticker op het raam @ ons2ewonder, leuk dat jullie nu weten wat 'het' is. Houden jullie het echt helemaal voor jullie zelf ? Ik vind dat wel knap hoor. Ik ben zo'n type die het wel van de daken wil schreeuwen dan @ Baby11, al met het dekentje begonnen ? Ben benieuwd of het gaat lukken. @ Manonn, wat gaaf een huis laten bouwen, helemaal naar je eigen smaak. Super ! Nog even en jullie kunnen er dus in. Leuk hoor. Best pittig he, zo'n babygroep ? Ik heb er, tig jaar geleden, stage gelopen, en als ik ze nu wel eens zie sjouwen met die ukkies op het kdv.. Poeh he ! Wij hebben al zeker een week of 6 een naam voor ons meisje, zelfs de 2e naam is er. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of er nog een 3e naam bij komt ; mijn moeder is in oktober overleden, en misschien wil ik haar toch wel gaan vernoemen ( in eerste instantie wilde ik het niet, omdat mijn zoontje ook niet is vernoemd, maar nu het allemaal wat dichterbij komt ...... ). Voor een jongen hadden we ook al namen : Luuk Roan. Ik blijf ze nog steeds geweldig vinden. Maar ik denk dat er hierna geen kindje meer bij komt, dus 'helaas' ..... Voor ons dametje hebben we 2 Nederlandse namen, en haar roepnaam is vrij kort. Weten jullie het al ???? Hier gaat alles goed, op de rugpijn na. Het straalt uit naar mijn rechterbeen, en als ik verkeerd sta of een stap zet doet het echt zeer. Vandaag extreem veel last. Nu zakt het weer af ( heb vanmorgen gewerkt )... Kruimelotje beweegt flink, en het is steeds vaker en beter te zien aan de buitenkant . Gisteren even geluisterd met de Angelsound ; ze beweegt zo veel, dat haar hartje steeds ergens anders te vinden was. Ook de schopjes e.d zijn te horen, erg leuk !
Leuk.. meet kinderopvang leidsters Vond het wel zwaar hoor, hele dag met de kids lopen sjouwen. En zo jammer dat je ze niet even op stil kan zetten als je hoofd op ontploffen staat Moet zeggen dat het een stuk beter gaat sinds ik thuis zit. Mijn rug doet wel pijn na wat inspanning, maar thuis kan ik mijn eigen weg gaan. Als ik moe ben plof ik neer, en als ik me even goed voel doe ik lekker wat. Ook de harde buiken heb ik niet meer zo vaak!! Nu dit allemaal wat minder is maak ik me niet meer zo een zorgen om mijn kleine man en kan ik weer lekker genieten van zijn drukke acties Heb ook het idee dat onze kleine man op de stem van mijn man begint te reageren!!! Gisteren was ik even naar mijn ouders gegaan en mijn man is met mijn broer gaan duiken. Lag lekker in een luie stoel in de tuin (en mijn ouders maar hard werken ) toen mijn man kwam en met dat hij begint te praten begint hij helemaal te spartelen in mijn buik. Net alsof hij met armen en benen tegelijk bezig was. Zo lief hiih.
Cincincin: Wat onzettend balen zeg! Steeds zo een last van je rug. Doe je een beetje rustig aan meid! Dat het uitstraald naar je benen lijkt me toch ook niet prettig. Goed naar je lichaam luisteren hoor!! Jeetje, wat heftig! Nog maar zo kort geleden je moeder verloren. Gecondoleerd. Je baby vernoemen is dan toch wel speciaal.. Je moet doen wat je gevoel je zegt. We wisten al vrij snel dat het een meisje werd, dus echt nagedacht over een jongensnaam hebben we niet. Ik vond dit ook zo vreselijk moeilijk!!! Ik vind Levi errrg leuk!! De naam voor ons meisje hebben we al!! Vond het nog best lastig. Me dochtertje heet Zinzi .. Daar vind ik niet alles even leuk bij staan. Werken op een babygroep is inderdaad best pittig. Je bent altijd in de weer. Nu sinds bijna een jaartje zijn de groepen ook veranderd en mogen we werken met 12 baby's!!! Dan wel met 3 leiding. Met z'n 2tjes mogen we er 9. Jij wert op een verticale groep? Heerlijk he dat getrappeld, al kan het soms ook wel ineens wat 'pijn' doen. Trappelen ze net ergens tegen aan ofzo. Leuk zo'n angelsound. Lijkt me verleidelijk om het apparaatje steeds even te pakken. Robin88: Oh wat sweet!! Dat de baby zo trappelde na het horen van de stem van z'n papa. Fijn dat het nu beter gaat, nu je thuis bent. Je bent nu helemaal gestopt? (Sorry weet het even niet meer)
Hoi allemaal!!! Wij zijn weer terug van vakantie!! We zijn gewoon vertrokken op de dag dat we zouden vertrekken, maar de eerste dagen zijn we in de buurt gebleven. Ook hier in Zeeland kun je immers lekker zeilen! Donderdags zijn we naar Rotterdam geweest en wederom gerust gesteld tijdens de echo. Alle "groei-waardes" zijn normaal en het ziet er dus keurig uit. Wel gaan ze de laatste 3 maanden de groei goed in de gaten houden. Door het ontbreken van een slagader kan het kindje kleiner / lichter / eerder geboren worden dan de bedoeling is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Na de echo zijn we gewoon weer naar de boot gegaan en verder gaan zeilen. We zijn helemaal niet meer naar de Belgische / Franse kust gegaan aangezien de weersverwachtingen nou niet echt zo heel erg denderend waren. Zodoende zijn we uiteindelijk op de Oosterschelde, Grevelingen, Volkerak en het Haringvliet geweest. Vorige week zijn we via de Westerschelde nog naar Antwerpen gevaren en daar natuurlijk lekker een dagje geweest. Erg leuk!! Vanmorgen zijn we weer naar de verloskundige geweest en wederom goedgekeurd. Ook zij heeft nogmaals gezegd dat we ons helemaal geen zorgen moeten maken, zeker omdat alle waardes er goed uitzagen. Aanstaande vrijdag moeten we weer naar de gynaecoloog en die gaat dan (denken we) nóg een keer zeggen dat we ons geen zorgen moeten maken. Hij zal dan ook vertellen hoe ze de groei gaan controleren en hoe vaak etc. Ik denk.... meer echo's!! En dat vind ik dan weer moet zo erg!! Want: meer plaatjes om op te plakken!! Goed, ik ga zo maar eens eten maken... Grtjs!! x M
MD82: Leuk! Jullie waren in Zeeland. Ik woon er. Mooi is het hier he? Jullie hebben dus lekker gezeild. Lekker hoor! Super dat alles goed is meid. Nu lekker genieten en jullie geen zorgen maken. Alles word goed in de gaten gehouden, dus dat is alleen maar fijn! Groetjes!