DECEMBER 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manonn, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MD82

MD82 Actief lid

6 mei 2010
    301
    0
    0
    leerkracht in het basisonderwijs
    Zeeland
    @Manonn
    Wij wonen ook in Zeeland hoor!! De boot ligt aan het Veerse Meer, maar we zijn nu dus het meest op de Oosterschelde en de Grevelingen geweest. Inderdaad mooi. We hebben zelfs een hoop bruinvissen en zeehonden gezien. Zó gaaf!

2. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Manonn: Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik 2 keer per week 4 uurtjes administratie moet komen doen. Ben blij dat ik iets te doen heb, dan gaan de weken wat sneller. Ben alleen bang dat 4 uur op een stoel zitten misschien te lang achter elkaar is. Maar ik ga het proberen en dan zien we het vanzelf!! En anders ga ik gewoon een rondje wandelen tussendoor hihi.

@MD82: Fijn dat jullie je geen zorgen hoeven te maken!! Is toch altijd eng als het niet helemaal volgens het boekje gaat.

Slapen jullie ook zo ontzettend slecht? Als ik naar bed ga vind ik mijn draai niet (mede door mijn bekken en nek) en als ik dan eindelijk goed lig dan begint die uk me aan alle kanten te verbouwen :$ En gewoon aan een stuk doorgaan he..... Als pappa normaal wil voelen houd de grapjas op met schoppen dus ik dacht slim te zijn en vroeg gisterenavond of hij zijn hand op mijn buik wou leggen zodat hij zou stoppen.. Dus niet he ;)

Voel me echt af en toe een gestrande walvis als ik moet draaien :)

3. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    MD82:
    Ohhh echt! Go, wist helemaal niet dat je in Zeeland woonde.
    Waar ergens? Je maakt me nieuwschierig!

Gaaf, al die bruinvissen & zeehonden.

Robin88:
    Oke, nou 2x4uur administratie is iets ...
    Kijk gewoon hoe het gaat. Misschien is het wel harstikke leuk.
    Al is 4uur zitten misschien inderdaad niet alles.
    Probeer het gewoon en zie hoe het loopt. Je hebt dan in iedergeval je best gedaan toch.
    Succes in iedergeval.

Haha. Een gestrande walvis, dat is wat! Is het zo erg?
    Ik kan soms ook moeilijk me slaap vatten. Kan dan geen fijne houding vinden ofzo, denk toch mede door me buik.
    Onze kleine meid is ook vaak aan het feesten als ik wil gaan slapen. Vind het heerlijk, dat gebeweeg! Manlief heeft het ook al vaak gevoeld, vind ik ook leuk.

----------------------

Hee hee,

Nou hier gaat het k*t!
    Ben sinds vandaag ineens onzettend duizelig/wazzig en ik word met de dag meer moe. Ik ben van mezelf (voor de zwangerschap) nooit een slaper, maar nu ... Zou het de hele dag door kunnen.
    De harde buiken worden ook vaker, nu ook als ik gewoon helemaal niks doe ... echt niks! Baal er echt van!!

Vandaag naar de huisarts geweest.
    Bloeddruk was prima. Had de vk vanmorgen vroeg gebeld en die dacht aan een lage bloeddruk, maar niet dus.
    Moest direct naar het ziekenhuis om bloedte laten prikken.
    A.s dinsdag weet ik als het goed is de uitslag.
    Ik kon vandaag dus ook niet gaan werken, morgen blijf ik ook thuis.
    Phoe, wat een ellende! Dat er zoveel verschil zit tussen 2 zwangerschappen he!
    De verloskundige belt me vanavond nog (als het goed is)
    om z.s.m. een afspraak te maken (staat nu op 5/9) Wil wel graag bespreken hoe ik nu verder moet met werken etc.

Ik werk dan maar 3x 4/5 uur maar ik ben daarna echt kapot.
    Ik kan de hele dag dan niks meer. Toch niet grappig, nu al met 24weken.
    Meer meiden hier last van??

4. Baby11

Baby11 Actief lid

21 apr 2011
    130
    0
    0
    Manonn, balen joh, dat je je zo rot voelt!
    Ik herken het helemaal, ben vanaf week 8 al thuis. Naast de misselijkheid (die nu gelukkig wat minder is) ook ontzettend vermoeid en onverklaarbare buikpijn bij inspanning. Mag dus niet werken.
    M´n HB en bloeddruk zijn in orde, waarschijnlijk zijn mijn ´oude´ chronische vermoeidheid klachten weer terug gekomen. Heel vervelend, maar het risico zat er in. Ben met die vochtige warmte ook erg duizelig en blijf dan maar gewoon binnen en kleed me zo luchtig mogelijk aan.
    Geef goed aan hoe je je voelt, het is belangrijk om het niet te gaan forceren. Beter thuiszitten en je dan wat beter voelen dan tot het uiterste gaan met daarbij het risico dat je straks echt slechter af ben.
    Hoop dat je toch snel op zult knappen!

Het slapen hier gaat ook wat minder, toch lastig om lekker te liggen met zo´n buikje. Dat wordt nog wat want we moeten nog een maand of drie allemaal!
    Morgen weer controle, zie er naar uit om weer even naar ons ukkie te kunnen loeren.

Fijne dag allemaal!

5. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    @ Robin, wat grappig dat jullie kleintje zo reageerd op de stem van papa. Ik heb dat nog niet meegemaakt. Ons dametje reageerd eigenlijk alleen op aanrakingen van paps.
    Fijn dat de harde buiken minder zijn en ook je rugklachten afnemen.
    Het slapen gaat op zich nog goed. Alleen als ik midden in de nacht wakker wordt om te plassen, kom ik weer heel moeilijk in slaap, dat duurt soms wel 1,5 uur. Niet leuk als de wekker weer om 5.45 uur gaat.... Omdraaien gaat inderdaad soms ook niet echt soepeltjes. En we zijn pas rond de 24 weken ;)

@ Manonn, ik heb stage gelopen op een babygroep ( horizontaal ). Marc heeft ook op horizontale groepen gezeten. Ons meisje gaat straks naar een verticale groep.
    Ik gebruik de Angelsound eigenlijk niet zo vaak ( heb 'm te leen, zou 't zelf niet zo gauw kopen ), misschien 1 x in de 2 weken, en dan vooral als ik de kleine niet zo duidelijk heb gevoeld.
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt * knuffel * Ik herken je duizeligheid / wazig een klein beetje ; ik had er eergisteren een beetje last van, het zweet brak me ook uit. En het moe zijn is ook weer terug. Ik lig nu al avonden rond een uur of 9 op bed, en slaap dan meestal ook na een half uur.
    Ik ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Heeft de VK je nog gebeld ?

@ MD82, wat een geruststelling dat alles er netjes uit ziet. Fijn dat ze je de laatste 3 maanden ( en da's bijna ;) ) goed in de gaten gaan houden. Extra echo's zijn nooit weg, haha.

Ik heb gisteren op m'n werk een beetje in een 'boze bui' aangegeven dat ik sommige dingen niet meer alleen doe, anders beland ik volgende week in de ziektewet. Volgens mij was m'n reactie niet helemaal gepast ( lang leve de hormonen ), maar ze hebben nu dus wel door dat het menens is ;)

Zijn jullie al bezig met de geboortekaartjes ? Ik heb van de week wat gefreubeld, en een proefdruk aangevraagd, die kregen we eergsisteren binnen. Ziet er hartstikke leuk uit, en met wat kleine aanpassingen gaan we deze bestellen. Maar ja, dat kan pas als 't kleintje geboren is, en dat duurt nog wel even ( hoop ik ).

6. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Manonn : Erg erg... nah erg niet, ik voel me gewoon zo lomp :) Soms probeer ik iets te enthousiast op te staan, en dan beland ik meestal weer even hard terug in de bank :p

Wat sjit dat je je zo slecht voelt! Luister vooral naar je eigen lichaam. Harde buiken die te vaak voorkomen zijn helemaal niet goed! Je moet nu lekker aan jezelf en je kleine ukkie denken en als dat inhoud niet meer werken dan is het nou eenmaal maar zo. Het zijn maar 10 weekjes en je kan de rest van je leven nog hard genoeg werken. Vond die stap ook erg moeilijk, maar als je hem eenmaal gemaakt hebt ben je blij!

@ CinCinCin: we hebben helemaal nog niet over geboortekaartjes nagedacht :) Word toch wel langzaam tijd dat we eens gaan kijken geloof ik. De tijd gaat zo snel

7. MD82

MD82 Actief lid

6 mei 2010
    301
    0
    0
    leerkracht in het basisonderwijs
    Zeeland
    @Manonn
    Wij wonen in Middelburg.
    Balen zeg dat je zo veel klachten hebt. Als de vk niet zelf belt, moet jij bellen hoor!!

@CinCinCin
    Ik heb van de week een aantal boeken met voorbeeldkaarten bij de drukker gehaald. Die zijn we nu aan het doorbladeren en aan het voorzien van plakbriefjes!! Er zit wel wat tussen, maar ook een hoop waarvan je denkt "Dat koopt toch geen mens!?!"

Hier zijn we inmiddels klaar met behangen. Manlief is vandaaag begonnen met de constructie van de vensterbank c.q. radiatorombouw. Daarna nog plinten ophangen en de deur wit maken.
    Het gaat opschieten!! :D

Groetjes!!

8. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Hoi allemaal,

Jeetje das een tijdje geleden!
    Heb het onwijs druk gehad met de laatste loodjes voor mijn studie.
    Familie bezoek in het buitenland en zelf ook nog op vakantie geweest.
    Heb wel met jullie meegelezen hoor :)

@Robin
    Ik slaap eigenlijk super goed! Ik val meteen in slaap als ik ga liggen 's avonds. Moet wel vaak plassen maar slaap dan ook meteen weer in, gelukkig. Wel vervelend als dat niet zo goed lukt!
    Haha, het draaien is soms voor mij ook een hele opgave.
    Ik begin nu ook steeds meer moeite te krijgen met bukken en bv sokken aandoen en schoenveters strikken, voel me af en toe net 80!

@Manonn
    Wat onwijs vervelend dat je je zo slacht voelt! Hoop dat de vk iets voor je kan betekenen. Ik vind het echt heel naar voor je! Dikke kus!

@CinCinCin
    Goed dat je voor jezelf opkomt!
    Ik heb ook van die stomme dingen door de hormonen. Kan opeens heel boos worden op mijn vriend. In het begin snapte hij er niks van, nu moeten we er allebei om lachen ;)

@MD82
    Leuk dat het zo opschiet met het kamertje! Fijn dat je man zo handig is!

Wij zijn druk bezig met alle kozijnen en deuren schilderen. Het kamertje is nu eigenlijk zo goed als af (op wat plankjes tegen de muur na). Heerlijk! Iedere keer als ik langs loop vind ik het helemaal leuk! Soms kan ik niet wachten tot hij er is, maar vind het ook wel heel fijn dat hij nog even veilig in mijn buik zit!

Ik denk dat onze kleine man rugby speler word (vriend komt uit Wales vandaar geen voetballer haha ;))! Wat een druktemaker! Mijn hele buik gaat ervan op en neer als ie bezig is. Gelukkig houdt hij me niet wakker, maar maakt hij me af en toe 's ochtends wel wakker :)

Verder voel ik me eigenlijk erg goed! Ben wel snel moe en bukken e.d. wordt wat lastig maar verder mag ik zeker niet klagen.
    Ik slaap nu met een voedingskussen om me heen. Ziet er vast belachelijk uit maar het is wel heel comfortabel!

Fijne dag!
    Liefs C

9. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hee meiden,

Sorry, heb weinig puf om te reageren.
    Zit inmiddels een week ziek thuis. 100% in de ziektewet.
    Teveel harde buiken & Bloedarmoede (daardoor klachten als moe, soms draaierig etc)
    Sinds ik helemaal thuis zit gaat het wel wat beter met de harde buiken.

Hoop dat alles goed gaat met jullie!!
    Groetjes!

10. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Jeetje Manonn, veel beterschap!
    Hoop dat je snel een beetje opknapt!
    Vervelend dat je thuis moet zitten, maar wel fijn dat je minder last hebt van harde buiken.

11. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Manonn, wat ontzettend balen dat je thuis zit. Maar je moet om jezelf denken, hé ? Ik hoop dat je je gauw beter voelt, en ook wel kunt genieten.

Hou je taai !!

12. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames,

Mag ik me weer bij jullie aansluiten? In het begin van mijn zwangerschap heb ik al eens meegekletst maar had daarna geen puf meer om mee te kletsen en ik had het ook veel te druk met de thuis- en werksituatie.
    Ik zou het leuk vinden als ik weer mee mag kletsen.

Hoe is het met jullie allemaal? Verloopt de zwangerschap goed of hebben jullie veel last van kwaaltjes/klachten?

Groetjes Nicky

13. Minke03

Minke03 Actief lid

16 jan 2011
    152
    0
    0
    Hallo meiden,

ik zit ook voor 50% in de ziektewet.
    Werk nu halve dagen en met 30 weken ga ik voor 100% in de ziektewet.

Mijn eerste kindje is 8 weken te vroeg geboren en ik moet nu zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemendat dat niet weer gaat gebeuren. Gelukkig is alles goed gekomen hoor met ons eerste kindje maar t is geen leuke start!!

Ik heb ook elke 4 weken een inwendige echo om te zien of er nog geen verandering optreed bij mijn baarmoedermond. Gyn. meet dan de lengte ofzo.

Voel me nog wel aardig hoor, idd na t werk erg moe...
    buik zit in de weg met bukken... en ons beebje kan ook flink tekeer gaan in mijn buik!!

Groetjes weer!! Liefs minke

14. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Manonn: Heel veel beterschap! Doe lekker rustig aan en hopelijk gaat het dan snel weer wat beter met jou en je muppie!!

Gisteren hebben we 3d echo gehad. Onze kleine mup was lekker actief en liet zich goed zien. Ik heb veel vruchtwater dus hij kan goed bewegen.

Ik snap wel waarom slapen zo moeilijk is :) Zodra ik op mijn zij draai word meneer boos!! :$ Gaat hij zich afzetten en schoppen en komt er een dikke frons op zijn gezicht met een pruillip. Hebben ons kapot gelachen... eigenwijs monster wat het is!!

15. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @minke: Goed dat je dan al gedeeltelijk in de ziektewet zit. Wel rustig aan doen. En erg fijn dat je extra onder controle wordt gehouden.

@Robin: Wat een mooie foto's van de 3d echo! En nu al een eigenwijs monster, dat wordt nog wat ;)

@hier: gisteren kreeg ik mijn rechterbeen ineens nauwelijks tot niet meer mee als ik aan het lopen was. Vanmorgen nog steeds en maar naar de huisarts gegaan. Ik blijk weer bekkeninstabiliteit te hebben :( Alleen begint het nu bij mijn schaambeen. Moet nu een analyse laten maken door een bekkentherapeut en 3xd 2 paracetamol innemen (ben ik geen voorstander van). Ik blijf nu tot zeker donderdag thuis van het werk (werk alleen op maandag, woensdag en vrijdag) en daarna zien we wel. In ieder geval rustig aan doen nu.

Hoe is het met de andere dames hier?

16. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    @ Minke, goed dat je nu al gedeeltelijk in de ziektewet loopt en over een paar weken helemaal. Ok, het is niet leuk, maar het is wel voor een goed doel. Kun je je een beetje vermaken thuis ?

@ Robin, wat een gave plaatjes !!! Ik moet ook nog even een afspraak maken voor de 3D echo. Heb het bij Marc ook gedaan, met 24 weken. Ik wil het nu met een week of 28 / 29 doen. Kun je toch iets meer details zien.
    Lekker hoor, zo'n eigenwijs ding :D

@ Nicky, jeetje wat vervelend, bekkeninstabiliteit :(. Doe je lichamelijk zwaar werk ? Kun je aangepast werken ?

@ Manonn, hoe is het nu met je ???

Van de week bij de VK geweest ; m'n baarmoeder is te groot voor duur van zwangerschap. Volgende keer gaan ze uiteraard weer voelen en als het dan nog zo is, krijgen we een groeiecho en gaan ze testen op suiker.... Vermoed zelf niet dat er iets aan de hand is.

Met m'n rug nog steeds hetzelfde ; auw ! VK heeft gezegd dat ik een gesprek aan moet gaan met m'n teamleidster. Afgelopen week was niet echt een geschikte tijd ; 6 zieken op het werk. Dus misschien van de week maar even doen.... Ik zie er tegenop ;)

Verder gaat het prima !

17. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @cin: ik ben administratief medewerkster dus doe al geen zwaar werk. Het enige nadeel is dat ik een trap op moet om op kantoor te komen, beneden hebben we een klein halletje en een garage dus geen mogelijkheid om de werkplek naar beneden te verhuizen. Maar ik heb eerder in de zwangerschap ook al klachten gehad alleen toen aan de achterkant en bij mijn dochter heb ik ook bijna de hele zwangerschap (vanaf week 8) BI gehad.
    Balen zeg dat je baarmoeder zo groot is voor de duur van de zwangerschap. Het hoeft volgens mij niks te zeggen maar ze kunnen beter controleren en dat er niets aan de hand blijkt te zijn dan dat er dadelijk wel iets zou zijn en ze er niet naar gekeken hebben. Succes ermee! Balen ook dat je zo'n last van je rug hebt zeg. Hopen dat het snel beter gaat en anders dat het wat minder wordt of dat je je werkzaamheden kunt aanpassen.

18. Baby11

Baby11 Actief lid

21 apr 2011
    130
    0
    0
    Goeiemiddag allemaal, wat een weertje, he!

Manonn en Mink, balen dat jullie minder/niet meer mogen werken. Is altijd even een moeilijk momentje (vond ik zelf tenminste). Ik hoop dat jullie snel op zullen knappen door de rust.
    Robin88: wat apart die foto´s, had dat nog nooit gezien! Wij weten nog niet of we een 3d echo laten maken. heb met elke controle al ene echo en tussendoor ook nog extra, dus we zien op zich ons ukkie al lekker vaak ;)
    Nicky1983: Balen zeg van je BI! Het zou fijn geweest zijn als je daar deze zwangerschap geen last van zou hebben, maar helaas. Kan me voorstellen dat je niet zo´n voorstander bent van de paracetamol, lastige keuze! Pas goed op jezelf, he!
    CinCinCin: Succes als je het gesprek gaat hebben op je werk. Laat je niet afschepen, he!

@Hier: Bij de laatste controle bleek ons ukkie iets te klein te zijn. niet zorgwekkend maar ik krijg over 3 weken een groeiecho om te zien hoe haar groeitempo is. Volgende week moet ik een GlucoseTolerantieTest om te zien of ik zwangerschapsdiabetes heb. Heb een verhoogd risico omdat mijn moeder het had toen ze zwanger was van mij. Ben benieuwd wat er uit de test komt!
    Maandag ook voor het eerst naar zwangerschapsgym, doen jullie dat ook? Heb er nog niet erg veel zin in, maar misschien is het wel onwijs leuk.
    Vind het wel jammer dat ik door de klachten niet zoveel kan bewegen en ondernemen, maar ach, over een paar maanden ligt hier een mooie baby in de wieg en dat is toch het belangrijkste!
    Zijn jullie er al helemaal uit wat betreft de naam?

19. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @baby11: ow leuk zwangerschapsgym! Ik heb bij mijn dochter yoga gedaan en heb er heel veel baat bij gehad tijdens de zwangerschap maar ook tijdens de bevalling. Heel veel plezier alvast. En maak je niet teveel zorgen over een "groeiachterstand" het zijn maar gemiddelden waar ze over praten en bij mijn dochter zeiden ze ook de hele zwangerschap dat ze achter lag met groei (bijna een week) en uiteindelijk ben ik met 38 weken bevallen van een meid die 3790 gram was en 51cm, ze zat dus no way achter op groei.
    Ik heb me trouwens nu niet opgegeven voor een cursus. Het enige dat ik doe is baby/dreumeszwemmen en zwangerschapszwemmen maar dat is net wanneer je zelf wilt en heeft dus geen verplichting gelukkig.
    Wij zijn al helemaal uit de naam voor de kleine. 1 doopnaam hebben we nog niet maar dat komt wel goed. De kaartjes zijn ook al een heel eind klaar. Ik heb ze bij mijn dochter zelf gemaakt en nu ga ik ze weer zelf maken. We weten dus het geslacht maar houden het nog geheim ivm eventuele meelezers hier.

20. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    :) Dankjewel allemaal, ben heel blij met de mooie plaatjes.

Had vandaag eigenlijk 4 uurtjes moeten werken, maar ben thuis gebleven. Gisterenavond veel harde buiken gehad en vanacht heel slecht geslapen. Pijn in mijn onderbuik en bonken die doorgingen tot in mijn ... ;) Mijn buik rommelt nog altijd wat maar is gelukkig weer een stuk rustiger. Verloskundige is vanmorgen langs gekomen, ze wou het toch even nakijken. Gelukkig heb ik geen ontsluiting dus hoef ik me niet druk te maken dat onze kleine man te vroeg komt. Mijn baarmoeder was wel in een week tijd 4 cm gegroeit en meneer heeft zich helemaal omgedraait. Hij lag eerst netjes met zijn hoofd omlaag, maar nu dus omhoog ;)
    Vandaag maar even een lekker lui dagje en hopelijk is het dan snel weer over

Deel Deze Pagina