Hey meiden, Mag ik me ook melden hier? Ook wij gister posi getest,jippie!! Vermoedelijk nu week of 4/5 volgens verloskundige,heb 4 mei de 1e afspraak. Ben dus half/eind dec uitgerekend als alles goed gaat.. Jullie ook gefeliciteerd meiden!!
Gefeliciteerd Sylvia en Wendy! Ik moet echt snel een afspraak maken met de dokter hier, ik heb nog geen "huisarts"... Na hoeveel weken krijgen jullie in Nederland de eerste controle?
Hee meiden, Even niets laten weten. Mijn schoonouders zijn bij ons te logeren en heb de hele week gewerkt. Ben de HELE DAG :O misselijk en doodmoe! Ben echt heel blij als ik 12 weken ben! blegh! Gelukkig hoef ik niet over te geven! Hoe is het verder met jullie? Gelukkig is het heerlijk weer Morgen nog een dagje werken en dan 2.5 week vrij! En... zondag eerste echo! Ben super zenuwachtig maar vind het ook zo leuk! Liefs x
hallo allemaal ik ben vrij nieuw hier op het forum dus moet nog van alles uit zoeken ondek steeds meet topic over dec mama's ik mag me ook melde bij de dec mama's als het goed is ben ik rond 22 dec uitgerekend vindt het nog een beetje onwennig het idee begint steeds meer te wennen .voor de rest voel ik me nog goed op moe zijn na
Ikkin: hoe gaat het meid? Heeft het bloedverlies doorgezet? Snap het als je hier niet meer komt. Is erg confronterend... Charlotte: nog steeds zo misselijk joh... Hopelijk gaan de weken snel voorbij en is het achter de rug. Zondag een echo!! Spannend zeg! En wat een gekke dag eigenlijk? Mopje: jullie zitten dus in de VS! Ivm het werk van je man? Mijn zus heeft ook vier jaar in de VS gewoon, en daar ook twee kinderen gekregen. Zij stond onder controle bij een OBGYN. Hier in NL ging je normaal gesproken rond de 8 weken voor het eerst naar de vk, en met 12 weken een eerste echo. Maar tegenwoordig worden de eerste echo's ook steeds vroeger gemaakt. Zou gewoon eens bellen! Wat super dat het bij jullie zo snel raak was! Bij mijn eerste was het ook al in ronde 0 raak, haha! Giselle: moeilijk is het he, genieten als het nog zo pril is. Het enige bewijs je de positieve test... Sylvia: welkom ook! Wat geweldig dat jullie nu 'zomaar' zwanger zijn geraakt zeg! Wonderen bestaan echt he! Begrijp ik het goed dat jullie al twee kindjes hebben? Hier vandaag gewerkt. Heerlijk dagje! Beetje te mooi weer alleen om binnen te zitten... Morgen en overmorgen lekker vrij, dus dan volop genieten van het mooie weer! Heerlijk he dat de lente weer begonnen is.
Sparkie: Jee, wat heftig zeg zo'n spoedkeizersnee + een zwangerschapsvergiftiging. Ik heb een geplande keizersnee gehad, omdat me dochter in stuit lag. Hier kwamen we achter met 34weken. Ze twijfelde tijdens het voelen over haar liggen. We hebben toen nog een echo gekregen en toen bleek dat ze in stuit lag. Toen gekozen voor een keizersnee. Je bent morgen en overmorgen lekker vrij, geniet!! Ze geven prachtig weer af. Ik moet morgen nog 1dag en dan heb ik weekend!! Hoe voel jij je? Ikkin08: Ehh getsie meid, ik had al een heel verhaaltje getypt lees ik je berichtje Ik schrik ervan!! Wat ontzettend klote zeg!!!! Heel veel sterkte!! Ook ik hoop dat het vals alarm is! Een dikke knuffel! Vwpolo1988: Welkom.. GEFELICITEERD!! Geniet er lekker van! Hopen dat je niet veel kwaaltjes gaat krijgen. 2 Mei al een echo. Best snel! Leuk hoor. Gissella: Gefeliciteerd meid! Je had al snel een positieve test! Super! Leuk, een broertje/zusje voor je zoontje. Mijn dochtertje 17maanden. Ze schelen dus niet zo heel veel. Leuk hoor! Je hebt dus al wat last van kwaaltjes. Ik heb nog geen echte kwaaltjes, alleen mijn borsten zijn gevoelig. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje begon het ook bij 6weken Ik houd me hart vast! Ben toen zo beroerd geweest, tot een week of 19! We moeten er iets voor overhebben he! En dat hebben we uiteraad. Mopje: Welkom en gefeliciteerd! Bijzonder, zo vanuit het buitenland. Je gaat dus ook daar bevallen? Spannend hoor! Sylviav: Meis, wat ontzettend bijzonder.. zon kleine kans en het was gewoon raak! Wat super voor jullie! Gefeliciteerd. Ook al een mooie echo gehad. Hartstikke leuk!! Je bent al erg misselijk? Wendy339: Tuurlijk mag jij je ook melden hier. Gezellig hoor. Gefeliciteerd en welkom! 4Mei de eerste afspraak, nice nice! Charllote: Bijna de eerste echo! Leuk!! Geniet ervan en laat je het ons weten? Op een zondag.. dat is apart! Wel handig zo in het weekend. Dat kan hier niet! Je bent dus erg misselijk. Pff, dat is rott!!! En dan ook nog moe.. Tja, dat zijn de welbekende kwaaltjes. Ik kan er over meepraten. Heb het ook ontzettend erg gehad bij mijn dochtertje. Elke dag wel overgeven en niet 1x, maar de hele dag door, dat hield niet op bij 12 weken, maar pas bij 19weken. Maaar nee nee nee dat heb jij niet! Hihi. Houd je haaks meid! Lekker, straks 2,5 week vrij. Geniet er maar lekker van!! Coon: Welkom!! Snuffel maar eens lekker rond op het forum hoor! Gefeliciteerd!
He meiden, Het word al gezellig druk hier! Ik schrik wel van Ikkin08 haar berichtje hoor! Vind het zo naar!! Nogmaals veel sterkte meid! Hier nog geen kwaaltjes, niet benoemingswaardig. Ik heb alleen wat gevoelige borsten en wat meer moe als 'normaal', verder voel ik me prima. *duim*duim*duim* dat het zo blijft. Ben zo bang dat het weer zo 'erg' word als bij mijn dochtertje. Dat was behoorlijk pittig. Maar ik blijf positief, wie weet is het deze keer wel heel anders. Ik kijk erg uit naar de echo! Morgen nog één dag werken en dan weer lekker weekend! Prettige avond en alvast weltrusten!! Liefs!
Goedenavond dames!! Hoe gaat het met jullie? Vandaag weer een testje gedaan, en schrok me het rambam.. me test was lichter!!! Maar ik was zo dom er niet over na te denken een tijd te wachten met plassen, en niet teveel te drinken van te voren... ook al wist ik dat, schok ik me nog dood.. Ik heb vanavond weer een test gedaan met heeele geconcentreerde urine, en meteen een dikke streep!! Pfff!! gelukkig! Ff een vraagje, wanneer bellen jullie verloskundige? moet je eerst naar de dokter of gewoon ff bellen? Bij me zoontje kwam ik langs, en werd gefeliciteerd en mocht weer gaan... ik dacht ik meost daar ook ff een testje doen... Maar verloskundige meot je met 8 weken heen gaan toch? of toch eerder? En hoe doen jullie dat met extra vitaminen? Ik heb nu van centrum die roze pilletjes, en daarbij foliumzuur, dat moest ik extra innemen van me vk de vorige keer.. maar is dat niet teveel van het goeie? Sorry voor al me vragen!! Ook al heb ik ''ervaring'' blijft toch weer nieuw voelen! liefs
Ow gelukkig voel je je nog goed!!! Tot hoeveel weken was je zo beroerd van je dochter?? En ja je kan je deze zwangerschap super goed voelen! Iedere zwangerschap kan super veel verschillen! Waarom heb je trouwens zo snel een echo? via de vk of via zkh? Liefs..
@Sparkie: We zijn hier voor mijn werk, mijn man is nog "op zoek", dat verhaal komt nog... Ik hoop dat mijn baas goed reageert als ik het hem vertel... Ik heb een verloskundigenpraktijk bij mij de buurt gevonden, dat is hier blijkbaar bijzonder, maar 10% van de vrouwen doet dit in de VS. Volgens de recencies zijn ze veel persoonlijker en hebben meer tijd dan de artsen die meesten vrouwen bezoeken. Ik ga morgen bellen, ze werken samen met 3 gynaecologen, dus dat moet goedkomen! Sinds een paar dagen ben ik vooral 's ochtends niet vooruit te branden, rond 11 uur is het weer "normaal" en 's avonds ben ik actief! Herkent iemand dit? Verder nog geen misselijkheid...
Hoi hoi Allemaal aan t genieten van t prachtige weer? Heerlijk hoor! Ik begin helaas weer net zo misselijk te worden als bij de vorige 2 zwangerschappen... Verlies al de nodige kilo's, moet me zelf dwingen om te eten. Gelukkig houd ik alles nog wel binnen, en kan het het wel hebben qua gewicht, haha.. Charllotte jij bent ook zo misselijk, gebruik je er iets voor? Ik heb de vorige keer van alles geprobeerd, maar niets heeft echt geholpen, maar ik ken mensen die er wel veel baat bij hebben gehad, dus daar zou je nog naar kunnen kijken! Probeer je niet teveel vast te houden aan die 12 weken, probeer het los te laten, want ik weet hoe frustrerend het dan voelt als je tot bijna 20 weken of langer misselijk blijft (niet dat dat in jouw geval gaat gebeuren hoor!) Giselle766: Ik gebruik ZwangerVitaal van de Kr.V., er zit praktisch hetzelfde in als in de duurdere zwangerschapsvitaminen, en ze zijn aanzienlijk goedkoper en volgens mij zit alles er in wat je nodig hebt. (ze zijn wel beetje groot, dus als je dat niet wegkrijgt kun je beter naar iets anders uitkijken) Sparkie: Ik heb idd 2 kindjes, een zoontje van 4,5 en een dochtertje van 2,5. Een lekkere drukke bedoening! Ben wel heel benieuwd hoe de kinderen het zullen vinden. Mijn zoontje was bij de geboorte van zijn zusje net 2 en kreeg het allemaal niet heel bewust mee, dat is nu wel anders. Ik vind het wel spannend allemaal, ga namelijk over 3 weken een rondreis van 5 weken naar USA maken, hopelijk ben ik dan niet meer al te beroerd.... Hoe is het met jullie allemaal? groetjes
Manon: Hoop zo voor je dat de misselijkheid uitblijft deze keer. 20 weken lang, oef... Hebben ze bij jou nog geprobeerd je dochter te draaien, of was het daarvoor te laat? Een geplande ks lijkt me erg spannend hoor. Dan heb je alle tijd om erover na te denken. Bij mij ging het allemaal zo snel dat het voorbij was voor ik er erg in had. Sta jij tot 36 weken onder controle bij de verloskundige en dan bij de gyn, of ben je meteen bij de gyn onder controle? Ik moet wel meteen bij de gyn, vind ik eigenlijk wel erg jammer. Bij de verloskundige is het veel gezelliger. Bij de gyn is het allemaal zo medisch... Maar ja, tis ook niet zonder reden. Ben wel blij dat ze me goed in de gaten gaan houden. Giselle: volgens mij kun je gewoon de verloskundige bellen. Denk ook dat je zo rond de 8 weken een intake hebt. Misschien daarna je ha op de hoogte stellen? Geen idee of dat moet eigenlijk. Heb ik nog niet gedaan namelijk. Ik heb ook de vitaminen van de kruidvat. Scheelt echt zoveel in geld met centrum of de andere merken, en ze zijn nagenoeg hetzelfde qua samenstelling. Haha, wat een schrik van die lichte streep joh. Gelukkig een knaller s'avonds! Mopje: ben benieuwd naar jullie verhaal! Hoe jullie in de VS zijn belandt! Wat fijn dat je een verloskundige praktijk hebt gevonden zeg! Dat scheelt inderdaad wat betreft persoonlijke benadering denk ik. Ik ben ook meer moe nu hoor. Maar ben sowieso geen ochtendmens, dus dat merk ik niet zozeer, haha. Ben nooit vooruit te branden 's ochtends! Sylvia: oh jee, de misselijkheid is bij jou dus ook toegeslagen... Lijkt me dubbel lastig omdat je al 2 kindjes hebt rondlopen! Dat gaat allemaal gewoon door natuurlijk. De misselijkheid bleef dus ook bij jou tot 20 weken!! Spelen je zoon en dochter eigenlijk leuk samen? Mijn zoontje is dol op andere kinderen, dus ik verwacht wel dat hij het super leuk vindt straks! Jullie hebben dus een mooie vakantie in het vooruitzicht zeg! Wow! Waar gaan jullie precies allemaal naar toe? Hoop voor je dat je weinig last hebt van alle kwaaltjes dan! Hier gaat alles prima! Heerlijk genieten van het mooie weer. Merk wel dat ik ineens wat vaker moet plassen nu. Daar had ik voor de miskraam in januari eigenlijk geen erg in. Hopelijk is het een goed teken!
Giselle766: Je hoeft in principe geen afspraak te maken met de huisarts. Je moet alleen even melden dat je zwanger bent. Ze zetten dit dan in het dossier. Dit i.v.m. eventuele medicijnen. De VK kun wel al bellen. Er word een echo gepland rond de 8ste week. Ik slik foliumzuur+vitamine in 1, van het merk tja, wat was het nu ook alweer? Haha. Kan er even niet opkomen. Ik heb 6mei de echo. Ik ben dan 8weken. Dit is nu standaard hier bij ons in de buurt. Ik heb geen afspraak via het ziekenhuis, maar gewoon via de verloskundige. Ik was beroerd totdat ik ongeveer 19weken was. Best een pittige periode was dat! Mopje: Heerlijk, nog geen misselijkheid! Ik ben wel meer moe dan normaal, maar vooruit te branden of niet, heb geen keus! Haha! Fijn dat je een praktijk hebt gevonden. Gaat vast goed komen. Jij werkt dus in de VS, wat doe je voor werk? SylviaV: Owh getsie, balen zeg dat je zo beroerd bent. Gelukkig houd je het nog wel binnen. Dat is wel heel fijn! Neem je iets in voor de misselijkheid? Spannend zeg, een rondreis. Inderdaad te hopen dat je je dan beter voelt. Ach, we zijn nog geen vijf weken verder! Wie weet voel je jezelf kipfit! Sparkie: Een geplande keizersnee is inderdaad wel spannend, maar ook wel fijn.. Je hoeft niet echt te wachten tot het spontaan gaat gebeuren. Je weet precies wanneer je je kindje gaat ontmoeten. Ze hebben wel een draaipoging gedaan, dit was geen succes. Ze heeft waarschijnlijk al vanaf het begin af aan in stuit gelegen. Ik mocht kiezen.. VK of GYN. Ik heb gekozen voor de VK. Precies om de reden die jij al gaf, bij de GYN is het allemaal wat mja, ongezelliger..Alleen zo zakelijk. Een geplande keizersnee is geen medische noodzaak om gelijk bij de GYN onder controle te staan. Vanaf week 34 moet ik naar de gynaecoloog. Ook ik moet vaker plassen Ikkion: Hoe is het meid? -------------- Zo! Hier is het WEEKEND! Owh, lekker hoor!! Vanmorgen kwam voor het 1st het misselijkheidsgevoel naar boven.. Even kneep ik hem! Maar gelukkig, het zakte vlug weer weg!! Verder vandaag nergens last van gehad. Ik ga een bakkie thee doen! Liefs!
Meiden is het een idee om ook een lijst te maken met wanneer je uitgerekend bent en wanneer de afspraken gepland staan en evt bijzonderheden?? Zal eens kijken hoe ze het bij andere topics precies doen...
Bevallingslijst Uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil/moet je bevallen 20 december 2011 Sparkie, tweede kindje, ziekenhuis ivm ks en HELLP/PE Afspraken Sparkie: 3 mei: eerste afspraak gyn met echo
Hoi meiden, Ik kom me hier even aanmelden; Ben er gister achter dat IK ZWANGER BEN! Volgens de berekeningen hier op de site 4weken en 4dagen vandaag (op banner 4w2d omdat ze daat uitgaan van kortere cyclus). Ik heb eigenlijk geen pagina's gelezen.. het zijn der al best veel Ik heb nog geen dokter of iets gebeld.. Weet niet hoe dat allemaal gaat hihi