Hoi dames. Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben 4 weken en 4 dagen zwanger Vanmorgen bij de gyn geweest en moest daar een test doen voor dat ze een afspraak met me gingen maken. En die was flink positief Ik heb nu wel het gevoel dat ik dit keer weer een plakbeebje heb
Bianca: welkom! Wat gek dat je een test moest doen bij de gyn voor je een afspraak mocht maken joh. Ieder ziekenhuis heeft blijkbaar weer zijn eigen beleid. Spannend deze zwangerschap denk ik. Zie dat jij ook een miskraam hebt gehad in feb.
Dank je Sparkie Ja het komt daar blijkbaar wel eens voor dat sommige mensen vals/positieve testen hebben gedaan,en ze vertrouwen hun eigen testen het meest omdat je dan een bepaalt hoogte hcg hoort te hebben,en daar reageerd die van hun dus weer op Had ook zo iets van oke,tja ik doe hem maar,is toch wel altijd leuk om nog een test te doen Ik heb idd een mk gehad in feb,en ook 1 daarvoor in dec 2010 Dus na 2 mk hoop ik zo dat dit een plakbeebje is. Ik zie dat je ook een mk hebt gehad Is best moelijk om dan vertrouwen te hebben in de nieuwe zwangerschap he?de angst zit er dan toch in. Ik heb me gisteren aangemeld bij moeders voor moeders,ben benieuwd of ik aangenomen word hihi. Vind het super als ik mensen kan helpen met de hcg. Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders? Dit word mijn eerste keer dat ik meedoet. groetjes bianca
Hallo dames gister was mijn test positief geheel verrast want ik was gewoon aan de pil maar beeb is netuurlijk welkom! Als het goed is ben ik nu 5 weken en is beeb op 28 dec uitgerekend heel pril allemaal nog en 12 mei heb ik 1e echo groetjes Ingeborg
Ik heb ook twee miskramen achter de rug en moet zeggen dat ik inderdaad meer gespannen ben bij elk wc bezoek. Ik doe dit keer niet mee aan moeders voor moeders. Heb het bij mijn vorige zwangerschap en de mk wel gedaan, maar nu niet meer... Vond het toen zo vervelend om af te moeten bellen dat ik niet meer kon plassen...
MD82: Leuk! Een nieuwe boot! Je hebt wel lekker vaarweer gehad. Lichtelijk misselijk dus. Niet met overgeven? Dat is wel heel fijn. Hoe was het bij moeders voor moeders? De namen zijn ook al bedacht, nou makkelijk hoor! Voor een meisje weet ik wel namen, maar voor een jongen? Vind het vreselijk moeilijk!! Ik ben er al stiekem wel wat over aan het nadenken. Je moet je maar niet teveel zorgen maken hoor meis, het zit vast allemaal goed! Heb vertrouwen en probeer maar lekker te genieten!!! Kijk maar lekker uit naar 16Mei! Sparkie: Heerlijk! Die knaltest! Geef dan toch wat extra vertrouwen. Dat snap ik heel goed! Nou, lekker hoor!! Nu lekker een paar dagen vrij, geniet er maar lekker van meid!! Je hebt het aan je zus verteld. Leuk, en fijn ook wel. Je wilt het toch graag aan iemand kwijt. Dat je bewust wacht om het tegen je ouders te vertellen, snap ik wel, zeker gezien je mk. Nog 1weekje, dan de echo! Nice nice!! De hoeveelste mag je? Bianca: Welkom! Kom maar lekker mee kletsen hoor!!! Las dat je 2mks heb gehad. Heftig zeg! Hopen dat het nu allemaal goed gaat. Positief blijven!!!! Inkie86: Jee, dat is wat zeg! Aan de pil en ineens .. zwanger!! Nou gelukkig is het welkom! Gefeliciteerd en geniet ervan!!! ------------------------------------- Hoihoi, Ik kan niet wachen tot de echo! "Helaas" ga ik steeds meer merken dat ik ECHT zwanger ben. Ik ben niet fit. Erg moe, en lichtelijk misselijk. Steeds een soort knoop in mijn maag en soms in mijn keel. Hoop dat het zo blijft als nu, dan is het wel te doen. Al hoort het er natuurlijk bij. Vanmiddag kon ik lekker wat eerder weg. Me dochtertje opgehaald en haar bij thuiskomst op bed gelegt. We hebben beide lekker 2uurtjes geslapen. Morgen nog één dag werken en sávonds een cursus en dan weer weekend!! Prettige avond meiden!!
Ik kom ook gezellig meekletsen. Ik ben 27 en voor de eerste keer zwanger dmv zelfinseminatie (heb een vriendin). Op dit moment ben ik 7w5d en moet ik nog 2 weken wachten tot ik voor de eerste echo mag. Gelukkig hebben we genoeg afleiding doordat we gaan verhuizen, dat die 2 weken wachten zo voorbij zijn. Mijn borsten groeiden al snel en voelen nog steeds erg pijnlijk aan. Vanaf het begin erg veel last gehad van maagzuur en wat krampen in mijn buik en de misselijkheid viel tot afgelopen maandag erg mee. Heb er nu wel meer last van, maar het is nog te doen. Ik ben uitgerekend tussen 9 en 12 december.
Hoi dames, Ik kom ook gezellig meekletsen. Ik ben 26 jaar en dit wordt ons eerste kindje. Super spannend uiteraard! Tot nu toe gelukig nog niet veel last van symptomen, beetje moe en af en toe een steek in mijn onderbuik. Ivm vakantie pas 20 mei intake vk. Pff voor mijn gevoel eindeloos verweg. Ik duim voor julie allemaal op een plakbeeb!
bianca: wat een fancy test heb je daar zeg! Ik was hem inderdaad al eerder tegengekomen bij het 'testen' topic! Leuk zo'n gecombineerde blauw met roze streep! Ach en een testje meer of minder maakt niet uit natuurlijk. Alleen maar leuk toch! Ik hoop ook heel hard mee voor jou dat het deze keer wel goed gaat. Twee miskramen is niet mis zeg. Dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Hopelijk gaan de weken snel, en kun je gaan genieten. Ik zou af en toe wel even 10 weken willen fastforwarden als dat kon! Manon: oef, da's een lange dag morgen zeg. Sterkte alvast! Wat heerlijk dat je eerder wegkon vandaag, en ook nog even hebt kunnen slapen! Ik ga ook nog regelmatig even slapen als mijn zoontje zijn middagslaapje doet, heerlijk. Kan ik echt van genieten! Hoe lang slaapt je dochter meestal? Was inderdaad fijn om het alvast aan mijn zus te vertellen. Nu maar hopen dan het goed gaat!! Mvm: ik doe nog niet mee. Eerst mijn echo en dan ga ik bellen. Heb mijn eerste zwangerschap niet meegedaan. Toen was ik te laat om nog mee te doen. In januari heb ik wel meegedaan, maar toen moest ik dus afzeggen vanwege de mk. Baal ook een beetje, want ik woon in een flat en moest de kannen beneden in de hal zetten. Zette ze steeds in grote shoppertassen, zodat het niet zo zichtbaar was. Maar toch hebben twee buren toen gevraagd of ik misschien zwanger was (woon in een kleine flat, dus die inschatting hadden ze snel gemaakt). Tja, dat was niet zo grappig om dan te moeten vertellen dat het is misgegaan... Nou ja, ik zal eens overleggen of er ook een andere optie is. nieuwe meiden: Welkom!!
Hallo a.s. december mamas! Mag ik me bij jullie aansluiten? Volgens mijn gyn zou ik 30 november uitgerekend zijn, maar dit zou natuurlijk ook net zo goed 1 december kunnen zijn! Dus vandaar dat ik me lekker ga aansluiten bij de leuke december maand club Inmiddels hebben we de eerste echo al gehad. Een mooi ukje met een mooi stevig kloppend hartje gezien en gehoord! Woensdag 11 mei hebben de 2e echo en dan kunnen ze ook daadwerkelijk goed meten of de termijn juist is! Bij de eerste echo kwamen ze uit op 30 november, maar goed... wie weet wordt het toch bijgesteld! Spannend. Na 2 miskramen is dit onze 3e zwangerschap, maar wel een echte plakbeeb! Al blijf ik wel onzeker. Zijn jullie ook zo onzeker over alle kwaaltjes die komen en gaan ?
Sparkie: Ja mijn vriend is Brits. Hij is hier 4.5 jaar geleden komen wonen doordat hij hier een baan had gevonden. We hebben het zijn ouders ook meteen verteld. Was anders idd lastig geweest om het voor me te houden met de misselijkheid. Heb trouwens ook echt al een buikje! Ik kan het niet meer verborgen houden. Ik zal even een foto plaatsen voor de duidelijkheid. Verloskundige zegt dat het darmen zijn, maar het lijkt wel of ik nu al groei Hoe is dat bij jullie? Ben benieuwd of jullie hetzelfde hebben. Ben stiekem eigenlijk ook heel benieuwd naar foto's Aan alle nieuwe meiden: Gefeliciteerd en welkom, gezellig! Hoe voelen jullie je? Liefs, x
Haai!! Ja het varen was echt super! We hadden geen beter weer kunnen treffen. Ik was wel zo gaar als boter toen we thuis waren en dat is eigenlijk wat ik nog steeds ben. Moe, moe, moe en dan kan ik 's nachts nog niet slapen ook! Maar goed, het schijnt erbij te horen. Moeders voor moeders gisteren was wel grappig. Ze heeft nog een test gedaan (gelukkig nog steeds positief) en nu mag ik 10 weken lang mijn urine opvangen. Kreeg zelfs nog een leuk cadeautje!! Die flessen waar je de boel in moet bewaren, stinken overigens wel enorm!!! Ik ging daarnet bijna over mijn nek van de lucht... Maar goed, alles voor het goede doel. Ik ben wel nog steeds bang dat het mis gaat hoor. Iedere keer als ik naar de wc moet (en dat is nogal vaak de laatste tijd) denk ik.... als ik maar niet.... Maar gelukkig zit alles nog steeds waar het hoort te zitten!! Goed, ik ga eens ff wat drinken en eten en verder niet zo veel. Heb vanmorgen al 2 uur zitten studeren, dus dat kan morgen weer verder! x M
Ik snap precies wat je bedoelt, heb vorige maand een miskraam gehad en ben nu ook snel bang dat het mis gaat. Was wel fijn om een vroege echo te hebben. Ook heb ik vaak wat buikpijn (net als je ongesteld moet worden), de vk zei dat dit kwam doordat mijn baarmoeder aan het groeien is. Hoop dat het goed met je gaat en je niet te druk maakt! Liefs, x
Hoelang duurt het eigenlijk voordat moeders voor moeders contact met je opnemen? Ik heb me namelijk al een aantal dagen geleden aangemeld via de website. Liefs
Bij mij ging dat eigenlijk vrij snel. Ik heb me vrijdag aangemeld en dinsdag hing ze aan de telefoon! Maar misschien komt dat ook doordat er in mijn regio niet veel meiden zijn die meedoen??? Het was wel een enoooooooorme kwebbel trouwens! Mijn oren tuuten toen ze weg was...
@ charllotte dat is indd al een mooi buikje! Bij mij zie je het ook al hoor. Ik kan echt mijn buik niet meer inhouden. Over Moeders voor moeders: Ik heb mij ook opgegeven. 5 mei komt de informatrice alle spullen brengen. Bij mij heeft de vk mijn telefoonnummer doorgegeven en dezelfde avond kreeg ik een telefoontje. Dat is erg snel dus! Kwaaltjes en onzekerheid Ik betrap mijzelf er ook telkens op dat ik op de wc toch elke keer opgelucht ben als er niets e zien is. Kan mij goed voorstellen dat deze angst nog erger is als je al eens een mk hebt gehad! Mijn kwaaltjes vallen gelukkignwel mee, alleen ik ben ook doodmoe. Plof net na werk ook op de bank om er voorlopig niet vanaf te komen Maar, die afwezigheid van kwaaltjes maakt ook onzeker...ik denk na de eerste echo dat het al een rustiger gevoel geeft even geduld nog.
Ik voelde me inderdaad na de echo een stuk rustiger, ook omdat de vk had verteld dat de buikpijn geen kwaad kan. Maar toch kijk ik iedere keer of ik geen bloed zie bij het afvegen. Blijft toch een beetje onzeker. Probeer me er zo min mogelijk druk om te maken want dat is natuurlijk ook niet goed. Wel vond ik het hierdoor ook een stuk moeilijker om te stoppen met roken. Natuurlijk wel gedaan maar met moeite. Gelukkig gaat het nu allemaal een stuk beter. Succes allemaal! Liefs