Wat ontzettend goed van je dat je toch gestopt bent! Het is natuurlijk voor een goed doel Ik probeer ook gewoon af te wachten, maar dat is toch verrekte moeilijk, haha! Fijne avond allemaal, Ik ga lekker Grey's van maandag kijken en daarna een hapje eten.
Persoonlijk vind ik het altijd wel wat prettiger als een topic wat rustiger is! Dan kan ik het allemaal wat beter bij houden en antwoord geven op iedereen @ Charllotte, stoppen met roken vind is ook ontzettend moeilijk! Aangezien ik zo ontzettend misselijk ben heb ik er ook weinig behoefte aan! Zo nu en dan steek ik wel een sigaretje op voor mn man, maar daar blijft het dan ook wel bij!
Goedemorgen meiden, Welkom! Alle nieuwe meiden!! Leuk, dat jullie komen meekletsen. Ik moet me best doen om goed mee te kletsen hier, ik voel me namelijk aardig beroerd...Zucht.... Word er best moedeloos van. Ik weet dat ik niet mag klachen, want het hoort erbij maar voel me echt kl*te! Voel me nu sinds 3dagen non-stop niet lekker. Heel erg moe, misselijk, een knoop in mijn maag, boeren en hoofdpijn. Vanmorgen even de dokter gebeld. Word begin vd middag even terug gebeld. Moed zakt me ook in de schoenen omdat ik bij mijn dochtertje van week 6 tot week 19 poeppie-beroerd was. Charllotte: Wauw! Wat een buikje heb je al. Ik heb zo'n buikje in de avond, maar verder niet. Sparkie: Mijn dochtertje slaapt meestal 2uurtjes. Verschild per dag. De ene dag 1,5uur en dan ineens 2,5uur.
Hee meiden, Ik heb even hier en daar het een en ander zitten lezen. Het is zoveel dus als jullie het oke vinden ga ik niet overal nog op reageren, maar begin ik vanaf hier en sluit ik me dus graag aan. Ik zat in het eerste topic december mama's 2011 maar daar haakte eigenlijk iedereen af en werd het dus wel heel erg stil. Het forum bij bevalingslijsten vond was voor mij echt te groot. Ik vind het leuk om alle verhalen een beetje bij te houden en dat gaat me daar niet lukken. Zo te lezen hebben helaas velen van jullie al miskramen achter de rug net als ik. Afgelopen december werd ik zwanger van mijn eerste kindje. Helaas kreeg ik eind Januari een miskraam met 9 weken. Totaal onverwacht. Tot mijn grote verbazing ben ik ondertussen al heel snel weer opnieuw zwanger maar verschrikkelijk blij. Al moet ik zeggen dat het ook best zwaar is omdat ik me zo onzeker voel gezien de vorige keer. Afgelopen zondag verloor ik aardig wat bloed en als ik het zo mag zeggen verloor ik ook iets. Ik kon alleen niet zien wat het was omdat ik alleen bloed zag. Aardig overtuigd van een miskraam dus en toen ik de verloskundige belde dacht ook zei dat het waarschijnlijk een miskraam was. Gelukkig mochten we maandag met 2e paasdag even naar de praktijk komen om een echo te maken en te kijken wat er nog zat. WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!! Want ik had helemaal geen miskraam gehad. Hoe een kindje dat bloed kan overleven. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ik ben oh zo blij. Helaas heb ik momenteel heel veel last van mijn rug. Ik heb op internet gelezen over bekkeninstabiliteit. Is dat zo vroeg al mogelijk? Want wat wordt omschreven is precies wat ik voel. Hoe voelt iedereen zich verder ??
Charlotte: wow, da's al een aardig buikje zeg! Klopt inderdaad wat de vk zegt, dat het je darmen zijn. Die worden dan al wat omhoog gedrukt door de baarmoeder. Je baarmoeder zit nu nog achter het schaambeen. Met 12 weken komt die pas echt goed daar bovenuit heb ik me laten vertellen door de gyn. Ik heb nog niet zo'n buik hoor, hoewel het al wel aan het groeien is. Alles zit hier nog onder mijn navel. Gaan jullie jullie kindje eigenlijk tweetalig opvoeden, of nog helemaal niet over nagedacht? Spreekt je vriend inmiddels al aardig Nederlands? MD: ja die geur uit de kannen van MvM is niet echt lekker nee. Ik kon er wel goed tegen hoor. Wat voor studie doe je eigenlijk? Pixel; ook een Grey's fan? Heerlijke serie! Manon: bah meid, niks aan die misselijkheid. Hoop echt zo voor je dat het niet zo lang gaat duren als bij je dochtertje. Heb je toen ook medicijnen tegen de misselijkheid gebruikt? En klagen mag altijd! Tis gewoon klote dat je hier doorheen moet. En dan kan iedereen wel zeggen dat het voor een goed doel is, maar dat maakt het niet minder vervelend. Babyboo: volgens mij heb ik je ook 'gezien' bij het topic 'miskraam bij de augustus mama's'. Heb daar ook nog even meegeschreven, maar kon het op een gegeven moment niet meer opbrengen. Ik wilde gewoon niet te lang stil blijven staan bij de miskraam, maar gewoon weer verder. Wat een schrik dat je zoveel bloed bent verloren zeg. Maar de echo was dus helemaal goed? Krijg je nu de komende tijd nog wat vaker een echo? Lijkt me echt zo vreselijk schrikken als je ineens flink gaat vloeien. Vind het trouwens ook prettig dat het hier niet zo druk is. Is gemakkelijker bij te houden en te reageren. Ik werd vanmorgen weer wakker met een naar gevoel. Was er ineens van overtuigd dat het niet goed zit, en dat ik weer een miskraam ga krijgen. Bah. Mijn gevoel kan met het uur wisselen wat dat betreft. Is zo moeilijk om vertrouwen te hebben. Nog even geduld tot de echo van volgende week... Zucht.
Sparkie: Ja we gaan ons kindje tweetalig opvoeden. Mijn vriend spreekt vloeiend Nederlands. Jij is goed met taal Ja dat buikje, ik weet het ook niet. Het is wel heel erg! Tis ook wel een beetje raar als bv. de mevrouw in de kledingwinkel aan je vraagt hoe ver je bent en je moet zeggen bijna 8 weken. Ik lieg er altijd een beetje bij De vk zei dat het normaal was en niks raars, daar gaan we dan maar vanuit Stiekem vind ik het ook wel een beetje leuk haha Manon: Ik zit in hetzelfde schuitje... echt heel vervelend! Heb ook niet echt tips voor je, weet eigenlijk zelf ook niet zo goed wat ik moet haha. Succes ermee in ieder geval! Babyboo: Wat een geluk dat alles goed is! Maar wel erg k*t dat je zoveel bloed bent verloren. Ik zou helemaal doordraaien denk ik! Hoop dat het goed met je gaat! Sterkte! Met mij gaat alles wel redelijk. Blijf misselijk, heb vanochtend voor het eerste moeten overgeven. Dat was minder Verder last van obstipatie! Heel naar! Hebben jullie hier misschien nog wat tips voor? Ben volgende week lekker de hele week vrij, het voordeel van leerkracht worden Fijn weekend allemaal! Liefs, x
@Sparkie Nou.... ik kan er dus echt niet tegen.... Pff wat stinken die MvM kannen! Manlief mag nu, als hij er is, het spul overgieten en als hij er niet is knijp ik héél hard mijn neus dicht! Ik ben bezig met mijn HBO master voor Remedial Teaching. Het eerste jaar zit er bijna op en straks dus nog één.... Niet zo handig om dan een kleintje te krijgen, maar we zien wel hoe het loopt. Mevr. Van Bijsterveld heeft gelukkig besloten dat je toch wat langer mag studeren, dus als ik in juni 2012 niet afstudeer is er nog geen (financiele) ramp! Ik ben overigens zóóóóó moeoeoeoe!!!!!!!!!!!! Echt verschrikkelijk. Volgens mij kan ik zo slapen!! Heb net wel 2 uur aan mijn verslag kunnen typen, maar nu moet ik ff niks doen. Oh ja, ik heb ook naar William en Kate gekeken.... Wat een geweldige jurk!! Maar... nu dus ff niks doen! Bye x M
Ben ik weer, helaas ondertussen al een week geen baan meer (opnieuw pfff) maar goed ik heb dus alle tijd om op alle berichtjes te reageren en kan het dus ook mooi bijhouden. Ben zo blij dat er toch weer een nieuw kleiner topic is geopend! Vind het zo gezellig met zo'n groepje kletsen. @Sparkie Ja, je moest is weten. Ik was al naar mijn vader en zijn vriendin gelopen om te vertellen dat ik weer een miskraam had gehad. Het was toch wel aardig wat bloed en toen ik iets hoorde vallen wist ik gewoon dat het mis was. Alles wat ik ook tegen de verloskundige vertelde leek erop. Maarja wonder boven wonder kreeg ik de volgende dag een gezond en springlevend kindje te zien. Toch ben ik nog steeds niet helemaal gerust. Veel last van mijn rug gehad. Wat momenteel gelukkig over is. De vorige keer was mijn eerste echo met 7 weken ook in orde en toen was de tweede foute boel dus het is toch nog even een hel van spanning! @Charllotte Ja ik draaide ook echt even door! Ik had echt zoiets van, waar heb ik 2 miskramen aan verdiend? Nu probeer ik dus ook extra alles te doen wat goed is voor die kleine. Ik slik sowieso al vanaf het begin compleet mama plus. Daar zit alles in als extraatje. Zou het uitmaken als je veel vet eet? Want ik heb vandaag zoveel vet gegeten..,
Charlotte: alleen maar gaaf dat je nu al een echte zwangere buik hebt! Ik zie er nu gewoon vadsig uit, haha. Liever jou buik! Wat obstipatie betreft, veel drinken en veel vezels eten. Mocht het echt te erg worden ondanks dat, zou ik de ha even bellen. MD82: nog knap van je dat je twee uur bezig bent geweest, ondanks de moeheid! Haha, mooi klusje voor je vriend dan, het overgieten! Pittige opleiding ook zeg. Hopelijk gaat het allemaal lukken nu, en loop je niet teveel vertraging op! Babyboo: ik kan me voorstellen dat je nu nog steeds niet helemaal gerust bent. Het is gewoon traumatisch zo'n ervaring. Heeft de vk nog gezegd wat de oorzaak kan zijn van zo'n flinke bloeding, en het stolsel? Een miskraam kun je niet in de hand werken door vet eten hoor. Als het goed zit, zit het goed. En zo niet dan kun je er echt niets tegen doen. Wanneer kun je voor de volgende controle? Jullie nog leuke plannen voor koninginnedag morgen?? Wij gaan hier even de rommelmarkt over, en dan voor een nachtje naar schoonouders. Daar al een hele poos niet geweest, dus het wordt weer hoog tijd!
@ babydoo: wat een heftig verhaal zeg! Maar zoals je zelf zegt wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hrt blijft spannend. Ik ben ook wel benieuwd of de vk een oorzaak kon achterhalen. @ manonn: ontzettend rot dat je je zo beroerd voelt! Had de ha nog bruikbare tips voor je? hopelijk knap je snel op en kan je gaan genieten. @ charllotte: indd veel drinken en vezels eten. Ik ontbijt meestal met yoghurt en musli of all brann. Bij helpt dat altijd goed! Je kan ook eens kijken naar die probiotica flesjes. @ sparkie: ik ben een enorme grey's fan, als ik straks verlof heb wordt het een marathon vanaf seizoen 1 Ja koninginnedag...wij gaan altijd met een groep naar het centrum. Daar zijn muziektentjes, niets bijzonders wel gezellig. Alleen ik ben al de hele tijd een smoes aan het verzinnen waarom ik geen wijntje kan drinken. Normaal lust ik wel een glaasje zeg maar, haha. Dus als jullie bruikbare tips hebben heel graag!! Fijn weekend vast!
Ik zit met hetzelfde probleem Pixel, ik rookte ook nog :O Dus we moeten het nu ook wel vertellen, je hebt mijn buikje gezien Veel plezier morgen en succes met het geheim houden Liefs, x
Pixel: smoesjes... hmmm... eigenlijk zijn ze allemaal even doorzichtig vind ik. Blijven jullie tot 's avonds laat in de stad? Anders zou je nog kunnen opvoeren dat jullie 's avonds ergens heen gaan, en dat jij de BOB bent (mits je een auto en rijbewijs hebt...). Ik zou in elk geval niet aankomen met een antibiotica kuur waarbij je niet mag drinken. Dat hebben ze zo door!
Eigenlijk slaat het ook nergens op dat ik dat denk. Maarja zo misselijk als ik de vorige keer was, zoveel honger heb ik nu. Ik blijf de hele dag door eten. Vandaag heb ik 3 grote loempia's gegeten en een bord patat.. Maar het is inderdaad gewoon nog de onzekerheid van de vorige keer. Het bloedverlies kon komen door het feit dat we afgelopen weekend zijn verhuist, dat ik veel liep en door warmte. Hetgeen ik hoorde vallen kan ze niet verklaren, maarja dat maakt me verder ook eigenlijk niks uit zolang het kindje maar in leven blijft. Ik wou dat ik elke dag even een echo kon krijgen. Ik was na de echo van maandag weer helemaal zelfverzekerd, maar om wat voor reden dan ook is dat weer helemaal weggezakt. 12 Mei heb ik mijn tweede echo en de intake. Als die oke is spring ik alweer een gat in de lucht.. SPANNEND!! Morgen met koninginnedag gaan wij naar de goffert in Nijmegen. Zelf wonen we op een camping in Alverna ernaast dus lekker dichtbij. Lekker alle kraampjes af lopen op zoek naar leuke babyspulletjes. Even beetje afleiding is wel lekker! Ik las trouwens dat iemand het leuk vond om foto's te zien dus heb ik maar even een foto van mijn buik gemaakt en van de echofoto. Mijn buikje is ook best wel flink opgezet. Maar inderdaad gewoon de darmen geloof ik.
Babyboo: Wat fantastisch nieuws meid! Wat zal 2de Pasen een superdag zijn geweest voor jou/jullie zijn geweest!!! Gefeliciteerd meid en geniet er lekker van!!! Heftig zeg, een miskraam met 9weken! Ik snap dat je daar nu extra onzeker door bent. Bekkeninstabiliteit kan al vlug komen hoor. Houd het in de gaten en word het erger dan even met de dokter overleggen. Het schijnt als je er niks aan doet dat je er dan niet meer vanaf komt. (hoor ik waaien) Jeetje meid, geen baan meer. Dat is niet niks. Wat voor werk deed je? Nu druk aan het solliciteren? Sparkie: Fijn, je begrijpt het! Klagen is misschien niet goed, ook al is het voor een goed doel, maar inderdaad op dit moment word het er helaas niet minder door. Ik heb inderdaad medicijnen gebruikt tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje. Emesafene. Deze keer weer deze gekregen alleen dan in zetpil vorm en hier zit iets extras in. Daarnaast gebruik ik ook homeopathische druppels van Vogel. Hopelijk geeft dit verluchting!! Wat ontzettend vervelend meid, dat je soms ineens overmand word door die nare gevoelens/gedachtes. Je bent gewoon zo onzeker, en heel logische! Ik kan maar 1ding zeggen, positief proberen te denken!! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Een goede echo volgende week zal je vast en zeker goed doen. Nog even volhouden! Veel plezier morgen en bij je schoonouders. Charllote: Ik heb geen tips voor obstipatie. Misschien even snuffelen op internet? Staan vast een hoop dingen. Kl*te hé, zo misselijk?! Vervelend dat je vanmorgen moest overgeven. Je bent daarna ook gelijk niet lekker hé. Heerlijk! Volgende week vrij. Geniet er lekker van!!! Pixel84: Helaas geen bruikbare tips. Gewoon de tijd uitzitten en hopen dat het vlug over is. ------------------------------- Hier helaas de hele dag nog beroerd geweest en erg moe. Ik heb zetpillen gekregen (Emesafene). Deze had ik ook bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Deze verminderde het overgeven toen, maar niet de misselijk. Nu moet ik (nog) niet overgeven, dus wie weet werkt het nu anders. We zullen zien. Fijn weekend allemaal! Liefs!
Babyboo: Woowie, ook al een buikkie! Ennnn .. Mooie echo!!!! De baby lijkt best wel groot eigelijk! hihi.