Babyboo: goed om te horen dat je toch wat minder gestresst bent. Hoe moeilijk ook om je niet mee te laten slepen door de onzekere gevoelens. Hopelij is het snel volgende week!!
@Pixel84 Inderdaad ik denk dat er ook een heleboel zorgen van mijn schouders af vallen als de echo van volgende week goed is. Want dan ben ik voor mijn idee toch door het moeilijkste deel heen en kan die kleine een beetje groeien. @Charllotte Ik ben overdag ook best wel moe, maar 's avonds rond het avondeten stort ik volledig in. Soms voel ik me best wel lullig tegenover mijn vriend. Net alsof het door hem komt dat ik opeens instort hahaha..,
Tsjeetje! Ik merk dat ik deze pagina vaker moet checken om een beetje bij te kunnen blijven! Haha! Wel 'leuk' om te lezen dat we allemaal zo'n beetje de zelfde kwaaltjes hebben. Ook ik ben ontzettend moe en heb veel last van onderbuik en rug, alsof ik ongesteld moet worden zeg maar. Maar dat zal er wel allemaal bij horen denk ik... De ha noemde een zwangerschap ook een gezonde ziekte, heeft ie miss wel een beetje gelijk in! Gelukkig heeft mijn vriend er wel alle begrip voor. (Hoewel ik er wel van kan balen hoor! ) Nou ja, er zijn ook dagen genoeg dat mijn wekker om 04.45 weer afgaat dus 't is ook geen schande! Wij zijn niet getrouwd maar we zijn van plan om voor onze vakantie ons partnerschap te laten registreren. Maar dat moet nog wel even geregeld worden!
@Patty heb jij ook zo'n rampzalige pijn in je onderrug? Och och ik had net weer even zo'n moment. Is echt niet fijn! Zal zo blij zijn als ik door dat eerste trimester heen ben en de kwaaltjes een beetje afnemen!
Echt erg... Het zweet breekt me uit op zo'n moment... Pff... Haha! Maar ff een vraag: Had het er net met mijn vriend over wanneer we het goede nieuws eens bekend zullen gaan maken. Ik dacht zo rond een weekje of 8-9. Hij vindt dat erg vroeg en zegt dat rond de 12 weken heel normaal is. Das nog 6 weken!!! Zo lang kan ik m'n mond echt niet houden!! Hoe denken jullie daar over? Ben ik echt zo vroeg met 'n 8 weken?
Ik ben ook echt heel blij als ik 13 weken ben, bah! Vandaag weer de hele dag beroerd geweest, hoewel ik naar bevrijdingspop zou gaan met een vriendin. Baal enorm! De mevrouw waar ik schoonmaak weet dat ik zwanger ben. Was zo misselijk en moe dat ik wel iets moest zeggen. Ook is het wel al een beetje te zien, kan het niet echt meer verborgen houden. Wil ik ook niet meer, ben er trots op Morgen ochtend komt er iemand van moeders voor moeders, ben benieuwd! Hoe is jullie dag geweest vandaag? Nog iets leuks gedaan omtrent Bevrijdingsdag? Nog een fijne avond iig! Liefs, x
Patty: Wij hebben deze week aan de vrienden verteld. Ik heb ook wel echt al een buikie, dus kan het ook niet echt meer verbergen. En ik rookte en dronk wel eens een wijntje voordat ik zwanger was dus vrij overduidelijk haha Wanneer wil je het vertellen? Je moet doen wat je zelf goed vind voelen!
Hee meiden, Net weer eventjes een klein paniek momentje. Ik verloor weer even wat bloed. Maar ik moet zeggen dat ik even met het spoednummer van de verloskundige in mijn hand stond maar daarna dacht ik opeens: wat maakt het uit, er is toch geen invloed op de baby. Ondertussen ben ik alweer honderd keer naar de wc geweest en bij die ene keer is het eigenlijk gebleven. Nu is het bijna weer weg. @Patty Ik zou het inderdaad gewoon vertellen wanneer jij je er goed bij voelt. Inderdaad wat je vriend zegt met 12 weken heb je wel veel meer zekerheid dat het echt goed gaat. Maarja ik kon me klep ook niet houden en heb het zelf ook al een stuk eerder verteld. Dus doe het wanneer jullie dat graag willen! @Charllotte Ik ben eigenlijk vrij actief geweest vandaag. Schoongemaakt, de was opgeruimd, gefietst met mijn schoonmoeder voor boodschapjes en stukje gelopen met de honden. Vanavond heb ik ook nog een eind met mijn vriend door het bos gelopen, En tot wanhoop omdat ik zoveel zin had in een waterijsje heb ik die ook maar gehaald bij de benzinepomp hahaha.
Patty: wat moet jij soms vroeg opstaan zeg! Jeetje! Wat voor werk doe je? Babyboo: getver meid, weer bloedverlies... Dat geeft ook geen rust he. Wat goed van je dat je toch redelijk rustig bent gebleven! Charlotte: geen bevrijdingspop dus voor jou begrijp ik? Vervelend zeg. Gebruik je ook medicatie tegen de misselijkheid? Wanneer vertellen... Toen ik de miskraam kreeg, hadden we het al verteld aan naaste familie met 6 weken. Nu wachten we dus nog even af. Ik heb 24 mei weer een echo, en ben een aantal dagen later jarig, dus als alles goed is, is dat waarschijnlijk het moment dat we het de familie vertellen. Dan ben ik een dikke 10 weken zwanger. Mooi moment om het te vertellen denk ik. Verder nog steeds zo moe... Ik ga morgen de nachtdienst in voor drie nachten. Ik kijk er nu al zo tegenop. Hopelijk kan ik overdag goed slapen.
Hee meiden, mag ik hier ook meekletsen? Zie dat Manon dit topic geopend heeft, leuk zo'n bekende (succes met je echo vandaag!!) Ik ben zwanger van ons 2e kindje, middels een vruchtbaarheidsbehandeling (icsi --> is eigenlijk een soort van IVF behandeling). Ons eerste kindje, Sophie, is ook op die weg ontstaan en is vandaag precies 1.5 jaar oud We hebben al een goede eerste echo gehad dus dat is wel erg fijn! Ik ben uitgerekend op 15 december. Ik voel me op zich wel ok, alleen ontzettend moe! Moet veel slapen dus daar geef ik me dan ook graag aan over. Verder wel af en toe wat weeïg gevoel, rommelende darmen en gevoelige borsten. Ik maak me dus niet zo'n zorgen. Heb even kort de laatste stukjes gelezen maat las wel wat onzekerheid. Bah, vind dat altijd zo naar! Kwam ook door de voorgeschiedenis zag ik... Ik hoop dat iedereen hier mee kan blijven kletsen en dat het bij iedereen goedkomt. Ik moet er nog even inkomen qua namen enzo... Groetjes Suus
Hee dames, Ik had vandaag toch even de verloskundige gebeld omdat ik het ergste vreesde maar ik had geluk en kon om 10:15 even langs aangezien een ander had afgezegd. Het was zo spannend en ik huilde al voordat ik de echo had, Maar uiteindelijk bleek alles helemaal in orde en de kleine was al flink aan het slaan en schoppen hahaha. Dus ik heb nu wel veel meer vertrouwen in deze zwangerschap en ik denk dat het helemaal goed gaat komen! @Susan79 Welkom en gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Geeft dat niet al gelijk een stuk meer rust als het je tweede is? Hopelijk kunnen we de rest van de zwangerschap hier met zijn alle gezellig blijven kletsen!
Trouwens ook even een echo foto. Hij is niet super duidelijk want de kleine lag overdwars en was flink aan het spartelen
Babyboo, ik ben er ook hoor!! Wel lekker op de bank met de voetjes omhoog, x-factor te kijken Wat fijn van je goede echo en dat je zo snel terecht kon bij de vk! Volgens mij zit het ook wel goed hoor nu bij jou, als ik dat gespartel zo hoor Helemaal goed!!! Tja en minder zenuwachtig bij een 2e zwangerschap...dat denk ik niet echt. 't Is meer vertrouwen hebben in de kwaaltjes en natuurlijk dat ik vorige week al een mooi kloppend hartje heb gezien. Fijn is dat we nu bezig zijn met een verbouwing van zolder dus we kunnen meteen de babykamer en prutselende inrichten, dubbel zo leuk!! We wachten nog even met de raamdecoratie tot we weten wat nr 2 wordt (17 juni al!!) en dan zal na onze vakantie Sophie ook naar zolder gaan. Eerst in de babykamer nog en als de baby er is (of iets eerder vanwege t wennen) in de peuterkamer. Je hebt echt in je hoofd zo'n idee hoe t zal worden, nu hopen dat t ook zo mooi wordt
Ik ben er ook nog gewoon hoor, moest alleen werken!! @Babyboo92: Nou fijn dat je weer gerust gesteld bent... Dan wil je toch gewoon even horen dat het allemaal goed zit. @Susan79: Welkom!! Ben ook nog niet goed met de namen, ik moet nog regelmatig de berichtjes even terug lezen! @Sparkie: Zwaai, zwaai! Wij gaan morgen onze ouders vertellen dat ze opa en oma worden. Voor beide kanten is dat de eerste keer. Ik heb er ZO veel zin in! Als ik maar kan slapen vannacht!! Haha! Voor alle moeders morgen een fijne moederdag!
Sparkie, zwaar hoor die wisseldiensten! Zit je in de zorg? M'n zus had ook wisseldiensten en kon het na zo'n 9 jaar niet meer aan en werkt nu op de poli in het zkh. Minder salaris maar ze voelt zich er stukken gezonder onder. Hoe ervaar jij dat? Patty, leuk morgen het nieuws vertellen! De opa's en oma's in spé zullen vast compleet uit hun dak gaan!! Enne, ook al zijn er voor sommigen nog geen kindjes in je armen, we zijn ergens nu al moeder hè want we zorgen al voor de ukkies in onze buikjes Hier morgen weer een hockeywedstrijd sinds 3 wkn. Had toen nog geen kwaaltjes of dikkere buik dus ben wel benieuwd hoe t morgen gaat. Hierna nog 2 wedstrijden en dan is t seizoen voorbij. Ben 10.5 wk bij m'n laatste wedstrijd dus mooi getimed
Hoi hoi!! Stiekem hebben wij vandaag ook al moederdag he?! Ondanks dat het nog maar klein en pril is.... Vind het toch wel een raar idee!! Straks ff naar schoonpaps en schoonmams. Mijn eigen ouders zijn gisteren op vakantie gegaan naar China, dus daar hoeven we niet heen Hebben jullie btw al wat gehad voor moederdag??? Nou ik ga me ff omkleden! x M
hallo dames, ik kom me ook melden. als het goed is ben ik uitgerekend op 24 december 2011 van ons 2e kindje( dochter is 13,5 maand). ik heb op dit moment de zelfde klachten als bij mijn dochtertje dus dat is wel minder. - heel moe - duizelig - misselijk( zodra ik eet of drink) - groeiende borsten we hebben 26 mei de eerste echo en ben heel bang voor slecht nieuws. en 3 weken daarna alweer een echo in het umcg. Die echo krijg ik aangezien mijn dochter een ernstige aangeborenhartafwijking heeft en na onderzoek bleek dat ik de zelfde hartafwijking heb in mildere vorm(kregen we tehoren op goede vrijdag en dezelfde dag een positieve test). Ze willen rond de 12 weken kijken of ze het hart al kunnen beoordelen zoniet zal ik een paar weken daarna opnieuw moeten( guo tussen de 15 en 20 weken). @ babyboo92: wat fijn dat je een echo hebt gehad en dat het zo spartelde. @ de rest: gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap en probeer zoveel mogelijk te genieten.
Zo, ik kom me ook weer melden! Heb drie nachtdiensten gehad. De eerste twee waren echt slopend. Ik was zo moe! Mijn laatste en derde ging daarentegen prima. Ik zat er helemaal in en was helemaal niet moe! Ook nu nog heel er wakker! Ons2ewonder: welkom bij het clubje! Gezellig dat je komt meekletsen! Wat voor hartafwijking heeft je dochter? Heeft ze ook klachten ervan? En jij hebt dus ook die afwijking, maar dan milder. Nog maar net bekend dus. Erg spannend allemaal denk ik. Gelukkig sta je goed onder controle. Woon je zelf ook in Groningen? Susan: klopt, ik werk in de zorg. Ben verpleegkundige in een ziekenhuis. Ik werk gelukkig weinig late en nachtdiensten, maar voornamelijk dagdiensten. Dat is wel erg prettig. Werk alleen wel 2 weekenden per maand, en dat is toch wel erg ongezellig voor thuis hoor. Ik zou ook wel graag alleen doordeweeks willen werken. Helaas zijn de banen op de poli dun bezaaid! Maar ik blijf wel om me heen kijken. Hoe is je hockeywedstrijd gegaan? Wilde het wat? Patty: wat super gaaf dat jullie voor het eerste kleinkind zorgen aan beide kanten. Da's toch wel speciaal hoor! Hoe waren de reacties? Babyboo: hoe is het met jou? Nog bloedverlies gehad? Mag je a.s. donderdag gewoon nog op je echoafspraak komen eigenlijk? MD82: hier een knutselwerkje gehad voor moederdag, en een supersoaker, haha. Had mijn zoontje zelf uitgezocht in de speelgoedwinkel. Geweldig toch!