@Amann: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. @Wieg: 85cm zijn toch wel aardig lang daar kan de beeb toch wel een tijdje in blijven mits het niet begint met klimmen en klauteren @Buik: Buikje groeit idd snel op dit moment ... ben er nog steeds niet toe gekomen om een nieuwe foto te maken Zal zo meteen wel even tijd vrij maken @Gewicht: 2 weken geleden al 8 kilo in totaal aangekomen Maar blijft volgens mijn gevoel nu een beetje rustig om het zo te zeggen. VK was er niet zo heel erg blij mee maar heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik me daar niet druk om maak zolang ik niet meer dan 30 kilo aan ga komen. Dit is mijn "grens" omdat ik de zelfde figuur en het zelfde gewicht in het begin had als tijdens mijn eerste zwangerschap en daar dus 30 kilo erbij kreeg @Geslacht: Mijn gevoel, de NUB en een pendelaar zeggen alle 3 meisje ... ik wil geen voorkeur hebben maar na 2 jongens zou ik dit als afsluiting wel heel erg leuk vinden. Ik hou enorm van mijn jongens maar zeg ook altijd eerlijk dat ik gewoon geen jongensmama ben ... ik kan me zelf niet vinden in het spelen met auto´s of "oorlog" of ja gewoon dingen die jongens doen he ... ik probeer mijn best maar na een tijdje geven de jongens al zelf aan dat ze liever dan alleen spelen omdat het niet leuk is met mij. @Voeding: Nadat de bv bij mijn eerste zoon niet goed gelukt (na 4 weken kolven omdat hij de borst niet goed pakte en er niemand was die hier hulp bij gaf heb ik het helaas op moeten geven). Bij R. heb ik het weer probeert en kon 3 maanden bv geven maar hij was gewoon niet zat te krijgen en kreeg vanaf 3 1/2 maanden fv met pap erbij. Dit keer wil ik weer bv proberen, misschien iets langer dan 3 maanden dit keer ... we zien wel hoe ver we gaan komen, ik ga gewoon weer na mijn gevoel luisteren @liga: oh je dat is zeker schrikken zeg ... gelukkig gaat alles goed met de baby. @Jamie: Tuurlijk is er nog een plekje vrij hier, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap Gisteren een te gekke ervaring gemaakt ... lijkt wel alsof ik de eerste keer zwanger ben, altijd weer iets nieuws hahaha De baby lag gisteren met de rug richting mijn buik en ik kon het heel erg duidelijk zien en voelen zoooo gaaf. Even later is ze dan wel gaan draaien en kreeg ik nog even een schopje tegen mijn hand Hebben jullie al Kraamzorg geregeld? Ik heb dat al gedaan en kreeg deze week de bevestiging van de zorgverzekeraar en het kraambureau. Overal las ik dat ze rond de 7de maand contact op gaan nemen voor een intake maar in de bevestiging van de kraamzorg stond dat ze 4-6 weken voor de bevallingsdatum gaan bellen ... nou daar was ik even van geschrokken want ik ga ervan uit dat ook dit kindje vroeger geboren gaat worden. Dus meteen heen gebeld en alles uitgelegd en nu hebben ze het zo geregeld dat mijn bevallingsdatum 4 weken vroeger is zodat er genoeg tijd is om alles te regelen Jammer is wel dat ik alleen een telefonische intake krijg. Heb nog nooit kraamzorg gehad (de jongens zijn alle twee in DE geboren en daar kennen ze dat niet) en weet dus helemaal niks hiervan en had dit dus wel even "oog in oog" alles uitgelegd gekregen maar omdat ik al 2 kinderen heb, heb ik hier geen regt op Nog 2 dagen en dan word ik weer een jaartje ouder ... pfff ... wil er eigenlijk niet aan denken, vind het vreselijk Maar goed, wel ook een leuke dag omdat we s´avonds de pretecho krijgen daar kijk ik dus wel heel erg naar uit Ben benieuwt of ik dan na die avond eindelijk mag shoppen voor de baby
Ik ga ook weer voor fv, van het kruidvat. Beviel hartstikke goed! Ik heb me al vrij snel aangemeld voor de kraamzorg. Netjes brief in huis gekregen dat ze het ontvangen hebben en dat tzt een dame hier komt om alles door te spreken.
@voeding: Wil wel bv geven als het goed gaat en anders fv. Kolven op mn werk lijkt mij ook niks... @liga: Je zal wel geschrokken zijn! Gelukkig kon je meteen terecht in het ziekenhuis! @Flurie: Nee, denk ook niet dat je je zorgen moet maken. Als je verder gewoon normaal eet! Volgende week heb ik weer afspraak met de vk en dan zal ik het weer eens vragen.... vanmorgen op de weegschaal gestaan en nog steeds niets erbij... als mn baby alles opeet, hoe groot zal die dan wel niet zijn @geslacht: Ik heb een jongetje in mn hoofd en mn vriend een meisje! Met 20 weken willen we het wel weten. Ben wel heel nieuwschierig. Hebben jullie al nagedacht over waar je wil bevallen? Wist zelf niet goed hoe ik nou een keuze moet maken. Je hoort zoveel verhalen om je heen. Heb nu een boek waarin heel duidelijk de feiten en voor en nadelen worden genoemd. Daar denk ik wel wat aan te hebben. Heb mn keus nog niet gemaakt maar dat stuk heeft mij wel geholpen!
@flurrie ik heb 4 dagen bv gegeven dus daardoor ben ik niet afgevallen hihi Ben nogal een stuiterbal van mezelf, kan niet stil zitten. @vogeltje de eerste keer wou ik thuis maar door de stuitligging moest k in het ZH nu heb ik dus geen keus en moet ik ook in het ZH. Is hier trouwens iemand die eerder een KS heeft gehad? Ik heb er soms best last van. Ik kon gisteren niet op mijn benen staan van de buikpijn en vanmorgen was het nog niet weg.
@Anica, wat vervelend die buikpijn weet je waar het vandaan komt? @Voeding; ik ga fv geven, omneo van nutricia.
Hier gaat alles rustig z'n gangetje. Ik heb het gevoel dat mijn buik nu echt aan het groeien is, want mijn buik doet telkens een beetje zeer en dat kon weleens bandenpijn zijn. Ik ben erg benieuwd! Kwa voeding weet ik al heel lang dat ik graag bv wil gaan geven. Ik vind het wel zo gemakkelijk dat ik het altijd bij me heb op de juiste temperatuur, en ik vind het iets speciaals wat ik met mijn kindje kan delen. Morgen 15 weken, de tijd gaat een stuk sneller dan ik dacht! Voor je het weet zit je al op het wachtbankje, hihihi!
Kraamzorg: geregeld Waar: ik hoop in het geboorte hotel te bevallen lekker een eigen kamertje erna en m'n man kan dan tenminste blijven slapen. Tijd: ik verbaas me er ook steeds over voor je het weet is het zover! We zijn al bijna op de helft haha
Ik ben op 9 Dec uitgerekend,en over ongeveer een maand hebben we onze 20 wkn echo! echt spannend ik kan haast niet wachten & aan de andere dames,bedankt voor het verwelkomen!
Kraamzorg is hier nu ook geregeld. Volgende week is mijn schoonmoeder terug van vakantie en dan gaan we ook shoppen Hier hard aan het nadenken over namen, voor een jongetje weten we het wel maar een meisje is moeiijk. We vinden allebei de naam Fem erggggggg leuk maar onze zoon heet Senna en Sen en Fem klinkt zo hetzelfde ........ Ook vinden we Fien(e) leuk maar niet zo leuk als Fem.
Ja vinden wij ook. Ook vinden we Levi leuk voor een meid, maar iedereen zegt dat het een jongensnaam is........
Ik heb de kraamzorg ook al geregeld, en ook al bevestiging binnen gekregen dat alles goed is aangekomen! Daar hoef ik dus lekker niet meer naar om te kijken! Kwa namen vind ik meisjesnamen juist weer heel lastig, maarja, heb nog een klein half jaartje om er over na te denken!
Namen ja idd heel moeilijk. Wij willen iets met de L zodat het bij Lise past, Lara vind ik leuk maar Lola ook alleen moet ik dan aan Lola Farrari denken ow ik zie nu dat dat Lolo is, Lolo ferrari - Google zoeken En voor een jongen kwam een vriendin van me met Liam, vind ik ook leuk maar man lief vond het een speel ogen naam, hoe hij daar nu weer bij komt! Hier misschien nog iemand een idee voor een naam met een L? @wendy ik heb het idee dat de buikpijn niets met mijn zwangerschap te maken heeft. @maagzuur, ik weet niet meer wie het vroeg.... Ik zou even naar de naam van de medicijnen kijken die ik had. Sorry ik heb ze niet meer, denk weggegooid met de verhuizing. @wendy waarom omneo?
Omneo omdat het hetzelfde is als nutrilon alleen niet zo zwaar voor de darmpjes die toch nog moeten rijpen als de beeb net geboren is. @ namen: hier ook juist moeite met meisjesnamen
@namen: Wij hebben al een meisjesnaam bedacht, Saar. Ik vind meerdere jongensnamen leuk Job, Wout Joris en Kees. Kees vond mn vriend ook heel leuk. Lekker stoer maar wel origineel. Alleen zijn er al heel veel mensen die gezegd hebben (zonder dat ze wisten dat we die naam hebben bedacht) dat ze die naam nooit zouden doen. Dan zeggen ze: Ik houd van Hollandse namen maar niet zoiets als Jan of Kees ofzo.... euhm... En ik maar doen of er niets aan de hand is... Dus twijfel heel erg. Ook is de vader van de beste vriend van mijn vriend ziek en heeft misschien niet lang meer te leven en hij heet ook Kees.... We zijn er nog niet helemaal uit!
@ namen wij vinden jongensnamen erg moeilijk, meisjes namen ik vind saar en tess heel leuk maar jongensnamen pfff wil een naam die niet in de top staat en origineel is en niet te gek.....misschien te veel eisen. en als ik zoek op internet zie ik door de bomen het bos niet meer
Ah, kan gebeuren! Bedankt voor de moeite in ieder geval. Ik kan in ieder geval de huisarts om raad vragen als ik in mn 3e trimester weer maagzuur krijg!
Wij hebben voor een jongen heel veel leuke namen, op nummer 1 staat de naam Ben verder staat op de list Dex, Finn, Tom, Mees, Jim en Daan
namen met een L: liv, liz, lida, lieke.. sorry als ze al genoemd zijn heb een heel slecht geheugen! Onze favoriete jongensnaam werd vorige week ook de grond in geboord hahaha moest echt moeite doen om niets te laten merken! Kees vind ik trouwens echt leuk! en mensen roepen van alles joh waarschijnlijk is het de eerste naam die in ze opkomt en roepen ze het daarom... Ik kan trouwens sinds een paar dagen weer zoveel eten volgens mij ben ik nu echt langzaam door de lastige weken heen ! Zaterdag hebben we de geslachtsbepaling echt leuk nu maar hopen dat de kleine er gunstig voor gaat liggen Gisterenavond had ik nog iets hilarisch: ik trok m'n bh uit en er zaten twee flinke ronde ingedroogde plekken in blijkbaar komt er dus meer vocht uit m'n tepels dan ik zelf dacht hahaha