December 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angell85, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aviya

Aviya Niet meer actief

@liga, gelukkig is de kleine alles goed mee, alleen voor jou vind ik het zo vervelend dat je zo ziek blijft en doet, heeft het niet met andere dingen ook te maken, of dat ze er iets aan kunnen doen.

Even stom vraagje, heb jij een heel slank figuur, (hoeft overigens niet slank figuur te zijn) en heel veel aangekomen? dan wordt alles naar boven geduwd waardoor echt alles niet meer werkt,als dit zo is, laat ze dan extra je lever MAAR vooral je nieren in de gaten houden!
    Bij mn eerste zwangerschap heb ik in totaal 8 amoxeceline kuurtjes gehad om mn nieren te laten werken, en heel veel aangekomen, is niks ernstigs als ze dit maar goed in de gaten houden ;) (dus geen bang makerij maar "opletterij")

Meiden vergeten jullie niet genoeg water te drinken?!

2. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben wel heel slank maar niet veel aangekomen en heb een brij lang bovenlichaam dus dat is gelukkig niet het probleem:). Lever en nieten zijn overigens samen met heel veel andere dingen nagekeken. Lief dat je zo meedenkt hoor trouwens!:)

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @liga: Wat vervelend zeg dat je zo ziek blijft! Dan kan je ook niet echt genieten denk ik. Gelukkig al over de helft en gaan we al een beetje aftellen... Sterkte!!

@drinken: Ik ben altijd al een slechte drinker.... vergeet het vooral als ik aan het werk ben! Er staat wel een glas water voor mn neus.. maar die staat er dan na een uur nog. Probeer er wel echt op te letten.

4. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    soms kun je beter een flesje drinken hebben uit eigen ervaring weet ik dat die sneller leeg gaan, anders klein beetje ranja er door voor een andere smaak water wordt ook zo saai op een gegeven moment

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    drinken is wel belangrijk hoor ook voor je vruchtwater heb ik mij laten vertellen door de gyn. zelf ben ik wel een drinker, drink normaal al veel water, thee en koffie, maar nu let ik er extra op en probeer ik 3 liter te drinken.

6. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet teveel koffie en zwarte thee he die drogen juist het lichaam uit

7. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vogeltje die tip van het flesje is echt goed werkt makkelijker! Wat misschien ook helpt is meloen en waterijsjes eten. Dan heb je weer wat extra vocht en daar merk je niks van:).
    Ik heb mezelf sinds de zwangerschap aangeleerd om elke dag voor 12 uur drie 250 ml glazen te drinken. Meestal 1 met slappe thee en de helft water zodat ik wel vlot moet drinken omdat het anders koud wordt:p.
    Dat werkt echt makkelijk en daarna gewoon bij elk broodje een heel glas dan denk je er op een gegeven moment niet meer over na..

8. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    en rond een uurtje of 4 een kop bouillon , of soep bij het avond eten is ook weer extra vocht

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nee thee drink ik helemaal niet meer en koffie 2 mokken :)

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    thnx voor de tips! Bij de lunch neem ik nu ook altijd een pakje drinken. Dat helpt ook.

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Dames ik weet nou niet of ik last heb van harde buiken of dat het de baby is die zo nu en dan omhoog komt drijven ......... Het gebeurt zo'n 10x per dag en het voelt ongemakkelijk maar is niet pijnlijk. Het begint met een soort kriebelvlinder gevoel en dat gevoel komt dan van binnen langzaam naar de bovenkant van mn buik, mijn buik is dan wel hard maar niet als van steen.

Ik weet niet tot hoe hoog mn baarmoeder nu komt en weet ook niet zo goed of mn hele baarmoeder dan hard is ."..........het duurt meestal maar een seconde of 30. Hebben jullie enig idee of dit de beeb is of dat het harde buiken zijn?

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoe hoog zit het? Echt boven je navel of net onder je bh? Je baarmoeder moet volgens mij net boven je navel zitten.

13. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik heb dit ook vaker. Bij mij ist het de babe die lekker dan aan het draaien is :D
    Harde buiken zijn opzich niet erg zolang ze niet pijnlijk en regelmatig zijn.
    Maar als je het niet vertrouwd bel je vk/gyn en vraag of ze er naar kunnen kijken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig ;)

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wmvss: Ik weet het ook niet zo goed. Heb wel af en toe het idee dat de beeb aan het draaien is en dat geeft ook een raar krampachtig gevoel maar dat zit niet heel hoog. Ik zou als je twijfelt toch maar even bellen. Dan kunnen ze je misschien gerust stellen.

Merk dat ik steeds vermoeider word. Vorige week na 5 weken vakantie kon ik de hele wereld aan en sinds ik aan het werk ben lig ik 's avonds voor pampus op de bank en heb ik echt geen puf meer om iets te doen. Zelfs een stukje lopen naar de keuken is dan al te veel. Gelukkig is het nu weekend. Vanavond lekker met de benen omhoog op de bank!

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo ben nu net pas uit bed, dat is voor mij echt laat he, normaal ben ik tussen 6 en 7 wakker :)

@hardebuiken of beeb; het gevoel komt meestal opzetten onder mn navel en de hardste bult zit dan meestal rechts van mn navel of van links naar rechts onder mn navel.

16. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Hallo dames, wij zijn weer terug van vakantie. Gister alles bij gelezen.

Weet iemand hoe het nu met judith en de kleine meid is?

@kleertjes eerste jaar kocht ik altijd veel bij Hema, wibra en zeeman. Heb ook wel mexx, name it en nog paar andere veels te dure merken, maar zo zonde om die dure kleertjes na twee maanden bijna ongebruikt in de kast te moeten leggen of binnen 5 min onder te laten spugen;) en komt bij de meeste echte jongens shirts kunnen nu we een meisje krijgen niet nog keer gebruikt worden.
    Nu oudste bijna 3 is koop ik eigenlijk vooral bij h&m, vd. Heb ook wel weer wat name it liggen, maar die shirts zou kleine zelf helemaal links laten liggen. Favoriet is hier een simpel donkerblauw shirt van wat was het een paar euro met CARS er op van h&m. vind kleden als een volwassenen nu nog niet zo nodig dus ontneem ik hem dat plezier niet.

@namen, Ben en Thom of Thomas stonden ook hoog op onze lijstjes in 2009 mooie namen!! Zaten idd toen ook dat Thomas of Benjamin toch wel afgekort zou worden. Daarbij hadden we voor meisje totaal verschillende smaak en nog steeds. Man heeft vooral lange namen en namen met "je" er achter en ik hou van korte zoals wat hier ook al stond. Lana, Lara, Farah,Norah en Thirza (stonden in 2009 allemaal op mijn lijstje, toen wisten we het geslacht niet) en nu zijn we er nog niet uit;)

Edit; wat naam betreft, iemand nog ideeën?:)

17. judith1984

judith1984 Actief lid

14 mrt 2012
    128
    0
    0
    Dag dames ook wij zijn weer terug van vakantie!

1 dag eerder zelfs omdat ik het niet meer volhield op ligbedje en strand!

Om gelijk even de vraag te beantwoorden van Mystify: Het gaat naar omstandigheden goed! Weet niet meer wat ik verteld heb allemaal maar 4 september gaan we naar leuven,daar krijg ik een mri scan en een echo daarna een gesprek met een professor. Dan zien we daarna wel verder. Wat ik wel goed vind is dat onze gyneacoloog uit het radboud met ons mee gaat! Ze wil er zelf ook van leren.

Verder geen nieuws vanuit hier.
    Gaat het met jullie allemaal goed?ondanks dat het hier ook zo heet is geweest?! Heb 3 pagina's terug gelezen maar is toch wat veel :$

Gr Judith

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @mystify: welkom terug, namen heb ik niet echt opties voor je voor denk ik. Wij houden meer van andere namen maar hier is ons/mijn lijstje (die we niet meer gebruiken omdat we een jongen krijgen): Louve, Lenn, Flynn, Rive, Lotis, Julot, Livia, Liva, Vieve, Nove, Nova, Lou, Kess, Dieze/Diese, Julot, Finne, Loïs, Jente en Fenne. Hou zelf helemaal niet van de namen met je erachter.. Succes met zoeken!
    en judith: welkom terug. Fijn dat het redelijk gaat en dat je arts mee wil, lijkt me wel fijn.

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hou zelf van hollandse korte namen. We zijn er zelf al uit welke naam we willen. Op mijn lijstje staat verder Lot, Fien, Noor, Juul, Sien, Bo en Eef.
    Verder nog tips: Minke, Bregje, Lotte, Bodine, Fiene, Julia, Evy, Elsa, Linde, Yfke (ben even aan het bedenken hoe alle meisjes heten die in mn klassen hebben gezeten...) loïs, mila, doris, nikkie, suze, floor, noa, lara, lise, esmee, imke, annelot, sterre, jasmijn, sofie, joy....

Misschien zit er wat tussen...

Vandaag badstof gekocht en nog wat leuke katoentjes om badcapes te maken. Ik ga een rode en een wit met roze maken. Helemaal zin om er morgen aan te beginnen. Wordt toch slecht weer!

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    ben vanavond maar meteen aan de slag gegaan...

Deel Deze Pagina