@Judith wat goed dat jullie mee mogen doen. Lijkt me eng, spannend maar vooral ook een goede kans voor de toekomst. Hoop dat het jullie kleine meid gaat helpen! Hoe gaat het nu met haar? Mag je eigenlijk nog wel naar huis tot aan de bevalling? Bedoel als ze plug verwijderen is er dan niet weer een risico? Of kunnen ze dan meteen ook meer zien wat de plug gedaan heeft? @nachtelijke plasjes...is verschillend. Soms maar twee keer er uit, maar ook nachten elk uur..dan drukt kleine denk ik wat meer op m'n blaas. @naaien..ik ben jaloers op de mensen die dat wel zo mooi kunnen..verder dan een gaatje dichten kom ik niet.
@Judith: jee heftig allemaal zeg. Wel heel speciaal medisch gezien dat ze een kindje in de baarmoeder kunnen opereren he. Heel veel sterkte en succes lieverd, ik denk veel aan je. Hier zijn donderdag. Spullen gebracht en gisteren hebben mijn vader en schoonvader samen met vriendelijk het ledikant/commode combi in ekaar gezet. Ook hebben ze mijn eigen bed opgehoogd door er kratjes bier onder te zetten, vanwege de BI kwam ik bijna mn bed niet meer uit. Vandaag wordt de kladingkast in elkaar gezet en dan kunnen we gaan inrichten. Gisteren. Hele ochtend in het ziekenhuis geweest voor de diabetes onderzoeken, maar ik heb gelukkig geen suiker! Xx
@ alle vragen wat betreft plug, die plug moet er bij 34 weken weer uit dan blijf ik nog 3 dagen in leuven opgenomen,daarna mag ik naar huis en bevalling vind dan plaats in nijmegen met in principe 38 weken. mits ze eerder komt wat wel het risico is van dit alles. gr judith
@judith: jeetje wat een ervaringen.... Maar wel fijn dat je iets voor de kleine kan doen. En nijmegen is een super goed ziekenhuis! sterkte! @WmvSS: die 0,01 verstoring ging over zwangerschapsdiabetes. Naast dat ik een beetje op moet letten moet ik iedere twee weken mezelf prikken (vier keer die dag) om te kijken wat de waardes zijn. Ik heb dat dinsdag gedaan en blijkt dat de waardes ver onder de toegestane waarde zitten. Dus ik denk dat het wel meevalt met die suiker.... @kamertje: hier bijna klaar. Mijn moeder maakt nog een boom voor tegen de muur en de gordijnen worden genaaid en dan zijn we helemaal klaar... @voelen: ik heb nooit echt dat schopgevoel gehad, meer idd dat golfslagbad.. dat heb ik eigenlijk al die tijd al... Vindt het wel grappig om mijn buik dan zo te zien....
Gisteravond kwam een ncht van ons een verhuisdoos vol met babykleding brengen. Nog niet eens geboren en nu heeft hij al meer kleding dan wie dan ook in dit huis @ Whoppie: aha oke, ook geen suiker dus. Gelukkig maar!
@Wmvss: Leuk al die babykleertjes! Ziet het er ook nog goed uit? Ik heb laatst ook een tasje met kleding gekregen maar ik vond veel dingen toch een beetje smoezelig. Dan kies ik liever voor de nieuwe kleertjes. Ik zag dat bij de etos de luiers in de aanbieding zijn. Is het handig om dat alvast te kopen? Mn vriend begon er over. Moet je dan maatje 1 hebben?
@vogeltje; ja 95% is msschien 2x gedragen, ziet er echt nieuw uit. Ik zal geen 20 pakken luiers inslaan. Onze oudste zooN was allergisch voor pampers en moest na een half pak overstappen op de huggies
Ik heb een voorraadje newborn luiers gekregen van kennissen, omdat de baby van hun dochter er al heel snel uitgegroeid was, en er zitten ook nog newborn luiers in de diverse gratis babydozen! Zodra deze op zijn gaan we over op wasbare luiers, die we dit weekend binnen hebben gekregen. Ik ben dus niet van plan om zelf nog pakken met luiers van welk merk dan ook te gaan kopen.
Vraag me zo af bij wasbare luiers...hoe krijg je een flinke spuitluier weer schoon? Serieuze vraag, ken eigenlijk niemand die kiest voor wasbare luiers. Hier dus gewoon die milieu onvriendelijke wegwerpers, pak of 2,3 op voorraad. Afgelopen week kleertjes en beddengoed gewassen dus kamertje is bijna klaar.( lief hè al die mensen die kleertjes schenken, bij zoon veel gehad van vrienden van man en nu vriendin van mij al aangeboden om te shoppen in de kast van haar meisje) Alleen nog de gordijnen, een mooie muursticker en oh ja de lamp van Nijntje...zo leuk... Daarna begin ik aan de rest van het huis...nestelen maar..meer mensen daar last van?
Wij hebben daar om meerdere redenen voor gekozen. Het is een eenmalige aanschaf, en daarna hoef je geen luiers meer te kopen, ook niet voor eventuele volgende kindjes. Zelfs met inbegrip van het wassen is het dan voordeliger dan wegwerp luiers te gebruiken. Hoeveel voordeliger hangt er vanaf hoe zuinig je wast en of je wel of niet een droger gebruikt, maar voordeliger is het zoiezo. Verder is het ook beter voor het huidje van de baby. Wegwerp luiers worden tegenwoordig steeds dunner en steeds absorberender, en bevatten een bepaalde chemische stof die daar voor zorgt. Deze stof kan op zichzelf al irritatie (luier uitslag) veroorzaken aan de huid, maar omdat het steeds absorberender is trekt het ook steeds meer vocht uit de huid zelf, en dan heb je het cirkeltje rond. Daarnaast produceert een gemiddeld kind ongeveer 1000 kilo aan afval in de luier periode, en dat is van een soort die niet echt biologisch afbreekbaar is. Of het maken van de wasbare luiers milieu bewuster is dan bij wegwerp dat is onderwerp van discussie, maar als je ze echt een lange tijd gebruikt (tegenover 1 keer bij wegwerp) kan dat wel degelijk een verschil maken. Om het plaatje compleet te maken zijn kindjes in wasbare luiers gemiddeld een jaar eerder zindelijk. Niet dat ik daar nou zoveel haast mee heb, ik bedoel, elk kind ontwikkelt zich toch wel op z'n eigen tempo en dat zie ik allemaal wel, maar het is toch ook wel een voordeel! Wat betreft wassen, zolang een kleintje alleen BV/KV krijgt is de poep goed met water weg te spoelen. Daarna gebruik je een papieren inlegger erbij die de plasjes doorlaat en de poep tegenhoud, en die je dan met poep en al in de toilet kunt gooien. Als het wasdag is spoel je de luiers eerst een keer met koud water (in de machine) en daarna doe je een gewone wasdraai! En eventuele vlekken die er niet meteen helemaal uitgaan die kan je weg krijgen door de luiers in de zon te laten drogen!
Wat is het stil! Iedereen druk bezig met de voorbereidingen Ik heb lekker een week vakantie! Heerlijk! Na de vakantie nog 4 weekjes en dan is het alweer klaar. Komt nu wel heel erg dichtbij!
Ha ja waar is iedereen?? Wij hebben vandaag alvast maar een pak Friso 1 kv gekocht en zo strepen we langzaam steeds meer van het lijstje to do... Verder zijn we eigenlijk zo goed als klaar. Kleine dingen, nog wat kleertjes extra, wieg bij opa en oma halen, naam.... Moet ook nog iets voor het bed verzinnen. Ons bed kan niet heel gemakkelijk op klossen of kratten. Verder vooral druk met Sinterklaas dingen voor zoonlief. Mocht er eerder wat gebeuren dan hoeven we daar verder niet meer tussendoor aan te denken.
Hoi meiden, Heb sinds een paar dagen last van mn heup! Ga nu merken dat alles zwaarder wordt en dat niet alles meer kan... Afgelopen donderdag met de klas 3 kwartier naar sportveld gelopen, hele middag op het veld gelopen ( geen stoel). Dat is teveel geweest.... Die uitstekende botjes aan de zijkant doen voor eind van de dag zeer en vannacht werd ik er wakker van. Gelukkig nu vakantie en lekker rustig aan doen! fijne zondag!
Ons bed ook niet, hij is 70cm hoog en het is een boxspring, 12 poten totaal en dan zit de achterkant/hoofdend ook nog vast. Wij hebben gisteren de trap gedaan, wat een werk, stukken er uit, spijkers, schroeven, ducktape, kit, lijm en daar was weer over heen geschilderd. We zijn om 12 uur begonnen en om half 10 zat de 2de laag er op! Lise was bij oma slapen wand met een kind in huis is het niet te doen, als ze vanavond op bed ligt moeten de treden nog 1 keer en dan zijn we eindelijk klaar! Ja stript moeten nog maar dat komt wel. Vrijdag is ze jarig en volgende week kunnen we weer verder klussen, ff rust nu hihi
Hebben jullie al de 30 weken groei echo gehad? Of krijgen jullie die met 32 weken? Ik mag donderdag weer
Bij mij is bij de intake door de KZ gezegd dat mijn bed niet op klossen hoefde tenzij ik wil dat ze mijn bed gaat verschonen. Nou, ik heb dus mooi geen zin om daarvoor helemaal moeilijk te doen. Ik heb een heel erg zwaar bed met 5 poten, waarvan eentje precies in het midden, en mijn bed is nu al vrij hoog (60cm). Ik vind het dan een stuk praktischer om mijn man of moeder te vragen om te helpen met het bed dan om de hele boel op klossen te zetten voor dat ene weekje. Daarna moet ik het toch ook zonder kraamhulp doen! De 30 weken groei echo heb ik ook aangeboden gekregen. De VK legde uit dat ze bij deze echo alleen kijken of het kindje niet te klein of te groot is, en niet naar de organen en dergelijken. Ze had bij de controle gevoeld hoe groot het kindje ongeveer is en zei dat het goed op groei ligt, en dat die echo bij mij dus niet echt nodig is. Daar zie ik dus op dit moment de meerwaarde niet van in, kindje kijken kan nog vaak genoeg als het straks geboren is!
@anica jullie hebben wel eer van het werk ziet er mooi uit! @groeiecho met 29 wk hebben ze een poging gedaan, maar ons dametje lag in stuit. Ze kon daarom het hoofd niet goed meten. Als het goed is dan gaan ze rond 33/34 wk nog keertje kijken of het lukt. Van lengte loopt ze wat voor, gewicht konden ze niet met zekerheid zeggen. Op lengte na was buik gemiddeld. Denk zelf weer lang en dun. @bed daar hebben wij het ook over gehad. Om het niet omhoog te zetten. Wacht nog even af of kleine tot 36 wk blijft zitten. Als ze eerder komt is kraamtijd in het zh en ga ik niet omhoog zetten.