De baarmoederhals wordt gemeten met een inwendige echo. Ik voel me de laatste paar dagen juist wat beter, ik slaap super goed waardoor ik overdag wt meer energie heb en minder last van banden en bekken. Bennu natuurlijk ook steeds minder bang aan het worden, dus dat zal ook schelen.
Ow dat wil ik ook echt niet, familie binnen! Maar dat is inmiddels wel duidelijk, vorige keer lag ik op de uitslaapkamer toen mijn moeder binnen kwam, ow wat vond ik dat erg! 5 minuten later kwam mijn schoonmoeder ook, ze hadden elkaar bijna elk half uur gebeld en toen afgesproken dat ze niet langer wouden wachten! En ze zijn maar naar het ziekhuis gegaan omdat ze al vanaf 3 uur niets hadden gehoord! Ik heb van 4 tot half 6 liggen persen en om half 8 is Lise geboren door een KS ik stond nog strak van de morfine en manlief was helemaal over rompelt door alles, ik had net 5 minuten Lise bij me! Je lees wel, ik word er nog boos om! Hier mogen ze pas komen als we er allebij aan toe zijn en als ik om 21.00 uur beval moeten ze wachten tot de volgende dag, ik wil eerst dat de zussen elkaar zien! Manlief gaat hier niet eens meer mee met de echo, hij kent het allemaal wel zegt hij dan en hij zou dan een heledag moeten vrij nemen, btje duur als ZZPer haha 20 weken echo is hij wel mee geweest hoor Ow Lise word morgen 2 jaar! En ze heeft weer oorontsteking! 3de AB-kuur net opgehaald gelukkig heeft ze er niet heel veel last van, ze is een btje hangerig en heeft een temp van 39,6
@ anica en liga hier idem hoor! Ik wil echt dat grote broer als eerste z'n zusje gaat zien. Even klein momentje met zn 4en. En daarna is het prima als opa en oma's komen. Niet dat de moeders opdringerig waren bij de oudste. Helemaal niet zelfs. Die is geboren rond de middag en nadat ik via ok langs de nicu was gereden en m'n controles had gehad kwamen ze ruim een uur later pas. Maar opa en oma gaan nu op de oudste passen dus we kunnen het niet lang geheim houden. Maar goed heb voor m'n man wel paar belangrijke punten op papier gezet van wat ik wel/niet wil. @wmvss heb jij dat ook dat de 32 wk soort van mijlpaal zijn? Kijk daar echt naar uit. @baarmoederhals meten. Dat is idd inwendig ( mijn gyn zegt dat daar ook risico is. Hij wil liever niet te veel meten omdat het ook iets in gang kan zetten) dacht dat ze dat ook alleen met medische indicatie doen. In iedergeval bij eerdere geboorte onder 32 wk, zwakke bmh of meerdere vroeggeboortes onder 37 wk.
Mag ik vragen hoeveel namen jullie geven? Het klinkt als enorm veel De baarmoedermond word vaginaal het best gemeten. Is ook niet standaard dat het gedaan word. Mag ik vragen waarom je bij de gyn loopt voor controles, misschien heb ik er wel overheen gelezen maar kon niks zien Nja, het was ok bij de vk ... volgens mij had ze weer eens niet zo goed geslapen of zo ... Kreeg te horen dat het alleen maar cijfers zijn en dat dit helemaal niks te zeggen heeft, weet ik ook wel maar het geeft een geruststelling hoor ... 1.11.12 de volgende afspraak, dit keer dan de eerste keer met mijn man samen, word dan wel eens tijd voordat de bevalling nadert hahaha 29 dagen nog en dan mag de baby officieel thuis geboren worden, geweldig zou dat zijn als ik dat zou redden. Dit word mijn derde bevalling en voor de aller eerste keer heb ik dus een bevallingsplan Natuurlijk kan je de geboorte niet plannen maar ik weet ook dat je heel veel kunt vergeten tijdens de bevalling (ook de man hoor) en ik dit alles van te voren met de vk wil bespreken. Wij willen dat mijn man dit keer ook een actieve part heeft en samen met mij dit kindje op de wereld brengt. De vk zal dus meer ernaast staan om eventueel tips te geven of te helpen maar in principe willen wij het helemaal alleen doen. Ook willen wij dat de oudste de navelstreng samen met papa door knipt en de middelste mag dan de baby schoon maken/aankleden samen met papa (dit alles natuurlijk heel goed besproken met de kids en mochten ze het toch niet willen dan hoeft het ook niet ... van ons mogen ze ook tijdens de bevalling aanwezig... het mag maar het moet niet). Dit alles hangt er wel van af of ik de 37 weken haal maar dat moet toch wel te doen zijn En zo staan er nog een paar (veel) punten op het "lijstje" .... als iemand nog tips nodig heeft wat er in kan staan (of gewoon nieuwsgierig is ) wil ik ook best wel mijn "plan de kampanje" hier neer zetten Ik zou hem voor de zekerheid toch maar inpakken, mannen willen nog wel eens het een of ander vergeten in de spanning/euforie en dan hoef je alleen het briefje af te geven
Bedankt voor de tip dan neem ik t plan toch maar mee . De echo was op zich goed alleen t buikje blijft wat achter op groei dus over 2/3 weken weer groeiecho. Wel fijn dat ze het in de gaten houden maar vind het toch spannend allemaal. Namen: wij hebben er 4 en vinden het zelf ook wel veel en het was VAB te voren ook niet de bedoeling maar het klopte ineens en nu kunnen we onmogelijk schrappen want dan voelt het niet compleet Hahaha Tamireya wat bijzonder dat jullie echt samen bevallen!!
Hier ook echt blij als ik de 32 weken heb gehaald is voor mij ook zeker een mijlpaal!! @tamireya ik heb een afwijking in mijn baarmoeder genaamd uterus duplex of uterus Didelphys dat houd in dat je 2 baarmoeders hebt 2 baarmoederhalzen en 2 baarmoedermonden en dan in totaal is dit net zo groot als een normale baarmoeder enz. maar 1 gedeelde is dus eigenlijk half zo klein als een normale baarmoeder.. Daarom zal de baby te vroeg geboren worden omdat er geen ruimte meer is.. Maar omdat ik die kans heb ben ik ook wel benieuwd hoe de meting zou zijn van mijn baarmoedermond.. Maja als dat ook weer een opwekking kan geven dan weet ik het ook niet haha.. Wel mooi hoe je jou bevalling beschrijft!!! Lijkt me heel speciaal! @bevallingsplan hier ook maar eens 1 op papier gaan zetten! Vind ook erg belangrijk dat niet mijn ouders of zijn ouders er al rondlopen zonder dat wij moment ff samen hebben gehad dus dat gaat er zeker in!
@Liga: Wow, 4 namen ... ik ben blij dat ik de tweede naam door kon "vechten" bij mijn man, hij vind meer dan een genoeg Ik zelf heb drie namen en moet eerlijk zeggen dat ik mijn ouders al vaak daarvoor vervloekt heb ... bij alle instanties moet je ze telkens weer door geven, als je trouwt (was tenminste bij mij toen ik in DE ging trouwen) moest ik ondertekenen met alle voornamen, mijn meisjesnaam en de achternaam van mijn man, daar was ik dus wel even bezig mee Maar ik snap ook wat je bedoeld met "het voelt dan niet compleet" Dat gevoel heb ik ook als de kleine alleen maar een naam zou krijgen Loopt de babe erg ver achter in groei of valt het nog mee? Wel fijn dat ze gewoon extra controleren en op de andere kant ook wel leuk om te spieken zeker Onze oudste had een groeiachterstand van ongeveer 10 dagen. Geboren is hij bij 36.2 weken maar door de groeiachterstand moest hij 2 weken op de neonatologie waar hij via een maagsonde voeding kreeg (hij woog 2540 gr en was 47 cm groot). @nathalievs: Jeetje wat heftig zeg, ik wist niet eens dat dit mogelijk is. Ja dan is de plek voor de baby wel erg beperkt zeg ... ik hoop dat je toch langer als verwacht vol gaat houden (minimaal 36 weken). @bevalling: Ja dat word hopelijk echt heel bezonder ... het is ook voor ons echt de allerlaatste keer dat wij dit (van ons zelf dan) mee gaan maken en dan willen wij er wel een feestje van maken Zelf begin ik wel een beetje zenuwachtig te worden hoe het allemaal gaat en of het allemaal zo lukt zoals wij het graag zouden willen hebben. Voor de bevalling zelf ben ik helemaal niet bang of zo ... De eerste kwam binnen 1 1/2 uur, de tweede kwam (na het inleiden) na (ik dacht) zo´n 2 1/2 uur. Dat word dus een makkie Mijn man is nog heel rustig (terwijl hem wel een hele grote taak staat te wachten) ... vind ik wel heel knap van hem
Tamireya wat een snelle bevallingen zeg! Het valt nu nog wel mee (geloof ik) de verloskundige (man dit keer was echt verbaasd) die ik nu had sprak erg gebrekkig nederlands en daardoor (denk ik) ook niet meer dan nodig. Dus toen we buiten stonden had ik echt zoiets van nou dat was t al...en wat zou de kleine nu wegen en hoe lang zou hij ongeveer zijn. Normaal hoor ik ook altijd inderdaad hoe het verschil in dagen is nu ook niet. Hij heeft zn werk gewoon gedaan alles goed gecheckt en het eindresultaat verteld. hij was wel heel secuur hoor anders lijkt het net alsof hij een nietsnut was haha. De echo foto's zijn ook echt zooooo slecht hij heeft aan het einde van de echo gewoon drie keer op dat knopje gedrukt en geprint dus we hebben nu 3 foto's met een grijs veld.
@ namen; Wij hebben al moeite met 1 naam verzinnen hij krijgt dus ook maar 1 naam. We zitten nu samen op dezelfde golflengte, ik heb vriendlief mijn top 5 gegeven en hij vindt 1 daarvan leuk, in ieder geval zo leuk dat hij de beeb deze week in zijn hoofd zo gaat noemen en dan beslist of het echt DE naam is. @ bevallingsplan; hebben wij Niet en ga ik niet maken ook komt tich niets van terecht mezefen mijn familie kennende het maakt mij echt helemaal niet uit wie er binnen komen lopen of erbij zijn. Sowieso mijn vriend en mn moeder en de rest kijkt maar
@tamireya ik wist ook niet dat zoiets bestond tot ze mij vertelde dat ik dat had haha.. Maar is foutje met celdeling als je als baby nog in de buik zit begint schijnbaar elk meisje zo (buizen van muller ofzo) en die 2 cellen smelten dan samen tot 1 baarmoeder.. Dat proces is bij mij niet gebeurd.. Maar hoop ook de 36 weken te halen dat is wel mijn streven in ieder geval.. Maar hier begin ik ook steeds zenuwachtiger te worden wat ons allemaal te wachten staat en wanneer het zal gebeuren want kan nu al maar kan ook nog 6 of 7 weken duren dus... dinsdag maar weer eens kijken hoe de baby en alles erbij ligt ben benieuwd hopelijk is er nog ruimte genoeg dat die nog ff kan groeien!! @namen hier ook maar 1 naam hadden daar ook al moeite genoeg mee haha.. @ik ga hier alleen bevallingsplan maken omdat ik keizersnede heb mocht er iets zijn ofzo mijn vriend onthoud echt niks dan staat er in ieder geval ergens op papier wat ik graag wil als het allemaal kan natuurlijk.. En anders blijft die gewoon in de tas
Bij mij word mijn baarmoederhals ook niet opgemeten hoor, dat is denk ik inderdaad alleen als daar aanleiding voor is..... Ik heb wel een bevalplan opgesteld, en dat ook al met de VK besproken! Die zit bij mijn zwangerschapskaart in het hoesje en ik doe er ook nog een in het vluchtkoffertje wanneer ik die klaar ga zetten, zodat ik zeker weet dat ie niet kwijt raakt! Verder gaat alles hier goed, ik ben erg nieuwsgierig naar het kleintje! Ik vind het nog steeds zo'n apart idee dat ik straks een babietje heb, ik denk dat ie er eerst uit moet komen voor het echt goed doordringt hihihi!
Is ook apart idee om straks een baby te hebben.. Zal bij mij ook wel pas doordringen als die er is inderdaad!! Maar kijk er wel naar uit Maar de kleine moet nog minimaal 4 weken blijven zitten dus duurt nog even.. Hopelijk tot 12-12-12 mijn streefdatum haha die vond ik wel leuk
Wij zaten ook te denken aan 12-12-12 wel leuk!! We zijn het geloof ik eens over een naam meiden hoop dat vriendlief zich niet weer bedenkt
Haha die mannen met de namen toen wij voor eerst eens waren heb ik meteen letters gemaakt dus veranderd nu gewoon niet meer..
Dat is een hele goede...ga ik denk ik ook maar doen, alleen dan met de naamsticker Wij zijn inmiddels weer op onze eerste namen teruggevallen. Kunnen alleen nog niet kiezen...misschien toch geboorte afwachten. @12-12-12 mooie datum hè maar ik hoop dat er tussen 30-11 en 15-12 bij ons niets gaat gebeuren...dan hebben we al zoveel verjaardagen in de familie en vriendenkring. Maar goed kans is best groot dat de kleine dame daar geen boodschap aan zal hebben haha
@namen: wij hebben al heel lang de namen (twee) en zijn er nog steeds heel blij mee. Vl heeft zich al bijna versproken bij mijn moeder. Hij zei de naam, maar moeders hoorde het gelukkig niet. Alhoewel ik het niet zo erg vindt als zij of iig iemand de naam zou weten.. @geboorteplan: ga ik niet opstellen. We bellen fam wel als het er is en geven dan aan wanneer ze mogen komen... verder geen idee hoe het gaat lopen, dus ik zie wel wat er komt. @bmhals: wordt bij mij niet opgemeten, dus geen idee. @groeiachterstand: geen idee. Denk het niet, want bij controles lijkt het goed. Maandag de groeiecho, dus dan zullen we het echt weten...
Vandaag groeiecho gehad whoppie? Of bedoel je volgende week? Ik heb morgen weer echo ook weer benieuwd hoe het met de kleine is.. Ga nu weer verder met mijn geboortebord schilderen! En op naar 12-12 nog 51 nachtjes slapen haha
Vanochtend toen ik me aan het aankleden was zag ik een aantal kleine rode plekjes rond mijn navel. Ik was daar een beetje verbaasd over, want dat is niet echt een plek om acné of muggenbulten te hebben! Inmiddels is het avond en zitten er ook een boel op mijn rechter onderbeen en het JEUKT! Ik heb een beetje zitten googlen en het zou PUPPP kunnen zijn, ik vroeg me af of een van jullie misschien ook zulke klachten heeft (gehad) en wat je er mee hebt gedaan! Hier in ieder geval van plan om morgenochtend de VK en evt. HA even te gaan bellen, gewoon voor de zekerheid!