December 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angell85, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Geen idee. Ook geen last van gehad. Heb je al gebeld?

2. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Niet gehad, maar zou idd bellen om zeker te weten of het pupp is of wat anders.

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen last van die bultjes (jeuk wel haha maar das normaal denk ik:)) benieuwd wat de ha of Vk zegt!

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend.. Ja buik groeit hier nu ook erg hard! Merk nu ook echt vaak bandenpijn en rugpijn eerder nog niet zoveel gehad.. En jij?

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames, sorry dat ik niet reageer, heb nogal de pest in.
    We hebben het financieel zwaar door een giga rekening die afbetaald moet worden, in december is de laatste betaling:D dat is tegenvaller 1!
    Manlief is ZZPer en had nog een rekening liggen die nog betaald moesten worden door iemand aan hem, we wouden de helft van die rekening voor de verbouwing gebruiken maar nu is die toko bijna failliet!!!

Alsof het nooit ophoud! We hebben alles in huis voor de kleine alleen we hebben geen kamer waar ze kan slapen! En aan de andere kamers moet nog veel gebeuren.

Zo als jullie snappen werken die hormonen ook niet echt mee, heb er niet veel last van maar soms, janken janken janken!

6. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb gebeld, maar ze zeiden dat zolang ik geen jeuk heb aan mijn handen of voetzolen dat ze denken dat het niet met de ZS te maken heeft en dat ik eventueel maar de HA moet bellen. Ik heb het woord PUPPP niet laten vallen maar ze vroegen wel gedetailleerd naar wat de klachten precies waren. Ik kijk het even aan, en anders kan ik het bij de volgende controle altijd nog een keer live laten zien aan de VK.

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @autumngirl heb je misschien ander wasmiddel of nieuwe kleding? Je huid kan met zw iets gevoeliger zijn. Bij de oudste had ik bv heel snel een droge huid.

@buiken. Mijn buik groeit nog niet zo hard. Heb wel een buik gekregen inmiddels, maar spreek ook wel elke week iemand die helemaal verbaasd is als ik zeg al 7 mnd te zijn. Kleine ligt inmiddels met hoofd naar beneden, veel bewegingen onder m'n navel. volgende week groeiecho, ben benieuwd.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb net mn groeiecho gehad. Kleine ligt al met hoofd naar beneden. Ik heb ook niet een hele enorme buik, maar dat zegt dus niets over de groei van de baby. Ze is goed gegroeid en weegt nu zo'n 1770 gram.

Ik had nu mn moeder, schoonmoeder en zussen mee. Lekker gekakel dus bij de vk! Hebben jullie ook dat je de goedbedoelde adviezen/aandacht enz soms niet zo goed kan hebben? Ik heb helemaal geen lastige (schoon)moeder en toch kan ik echt weinig hebben. Had eigenlijk helemaal geen behoefte dat ze mee gingen naar de echo. Terwijl ik alles altijd deel met mn zussen en moeder. Mn schoonmoeder wil ook persé een keer komen schoonmaken. Ik heb daar al helemaal geen behoefte aan maar ze vraagt het elke keer. Iedereen verklaart mij voor gek dat ik dat niet wil maar zit er gewoon niet op te wachten. Het is verder een lief mens hoor! Maar wil alles gewoon liever zelf doen op mn eigen manier en heb liever niet dat ze aan mijn spullen komt. Zelf noemt ze het als het huis onder handen nemen, alsof het een onwijze vieze boel is...... klink ik nu erg verwend?

9. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    @Mystify: Nee zelfde als altijd..... ik heb ook niets anders gegeten dan eerst, dus dat kan het ook niet zijn! Ik las ergens op het forum de tip om er azaron op te smeren omdat daar hetzelfde stofje in zit als in pillen tegen allergische reacties, en dat helpt wel! Tubetje is van 2011 kwam ik vandaag achter, maar ach, als het werkt, hihihi!

@Vogeltje85: Ik hou ook niet van goedbedoelde adviezen enzo, vooral niet omdat mensen ze vaak brengen met een air van wij-hebben-ervaring-en-jij-niet, die het heel erg lastig maakt als je het advies in kwestie naast je neer wil leggen. Ik begrijp ook heel goed dat je liever niet wil dat ze je huis komt doen, ik ben zelf ook iemand die dingen op haar eigen manier wil doen. Dan kan iedereen wel vinden dat ik gek ben als ik het niet aanneem, maar dat vinden ze dan maar. Ik kies er toch zelf voor? Dat ze dat "onder handen nemen" noemt daar zou ik me dan weer niet al te veel bij voorstellen, dat is denk ik meer het soort taalgebruik van die generatie.

10. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk fijn dat de kleine goed groeit!!

En hier nog 1 die daar allemaal niet op zit te wachten!! Doe liever zelf heel de week een beetje poetsen dan dat ik dat mijn schoonmoeder zou laten doen.. Nee dankje zou ook niet willen dat ze aan mijn spullen komt... Wil ik van mijn eigen moeder ook niet eens haha maar die dan toch weer eerder als mijn schoonmoeder.. Dus nee je bent niet verwend :p

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @anica: jee wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je even níet lekker in je vel zit. Sterkte en succes.

@irritatie: ik heb het op sommige dagen en dan meestal tegenover onze zoon van 9 als hij een vriendje te spelen heeft en erg druk is. Kan ik erg slecht tegen :( is voor hem niet leuk maar ja ..........

@buik: mijn buik is ook niet zo heel groot, maar de kleine man wel dus dat zegt inderdaad niet zoveel. Ik heb dinsdag weer een echo, ben benieuwd of de beeb al in positie ligt :)

Vandaag voel ik mij echt anders en beroerd trouwens, hoop dat mn lichaam het nog wel even volhoudt. Ook komt de kraamzorg vandaag voor het intake gesprek, ben benieuwd.

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @nathalievs: rugpijn check... (vooral snachts als ik weer eens naar de wc moet en met opstaan), bandenpijn check (soms echt heel erg, kan ik ff niet meer lopen, verder gaat het wel..

@irritaite: nog niet zoveel, alhoewel ik me echt kan irriteren aan het naar de wc moeten snachts en de kwaaltjes die nu echt beginnen op te komen....

@buik: die van mij dus echt hard gegroeid afgelopen twee weken. Krijg ook echt de opemrkingen, zo dat gaat hard....!
    Aangezien het de eerste is, weet ik ook niet hoe hard, hard is en of dat een goed of slecht teken is. Maaar we zullen het maandag zien met de groeiecho!

13. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    En we zijnweer terug bij af, vriendlief krabbelt weer teug qua naam :(

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oneee!!!!!!!!!! Wil hij nog steeds Max?

15. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Herkenbaar hoor! Al wordt ons lijstje langzaam wel kleiner, 1 vreselijke naam blijft maar terugkomen..namen van verre familieleden aan man z'n kant worden hier direct afgewezen..door man wel te verstaan!

Zullen we ze zondagavond om 19.00 uur een flinke schop onder hun achterste geven?;)

Gaat het verder goed met je? Las een topic bij de prematuren...

16. judith1984

judith1984 Actief lid

14 mrt 2012
    128
    0
    0
    Dag dames!

Weer even een berichtje van mij! Mijn tijd in Leuven zit er bijna op! Ben vorige week zondag onverwacht opgenomen geweest tot afgelopen donderdag ivm pijn snachts bij mijn linker nier. Ik wist niet goed wat ik er mee moest aangezien in hier geen verloskundige of huisarts heb.in het weekend was mijn vriend bij mij en toen toch besloten na een helse nacht het ziekenhuis te bellen. We mochten gelukkig komen, blijkt hier normaal te zijn iov vk dat je de verloskamer belt. Na de nodige echo's van nieren en baby en urine onderzoek enz bleek ik teveel vruchtwater te hebben en een verkorte baarmoederhals. De grens van bm hals ligt op 2 cm en bij mij was hij nog maar 2,2 cm in 10 dagen een cm verminderd. Dit geeft een risico op vroeggeboorte wat bij ons natuurlijk totaal niet gunstig zou zijn. Dinsdag 23-10 is er via een punctie in totaal 2,6 liter vruchtwater afgetapt! Ik lag al vanaf zondag aan het infuus met weeenremmers en ondanks dat toch wat weeen gehad tijdens de punctie. Maar alles goed afgelopen en mocht donderdag terug naar mijn tijdelijke verblijf hier. Morgen wordt ik opnieuw opgenomen omdat ze dinsdag de ballon bij de baby gaan verwijderen/doorprikken. Ze proberen eerst door te prikken dat bespaart mij een operatie,lukt dat niet dan toch weer een kijkoperatie. Hopen dat het lukt! Ook doen ze weer een punctie om vruchtwater af te tappen omdat het donderdag al weer toegenomen was en dat komt waarschijnlijk door de ballon kan de baby minder goed slikken.Ik moet tot donderdag blijven en dan mag ik in elk geval terug naar huis!! Hopen dat ze toch nog even blijft zitten vind het erg spannend allemaal.
    Probeer ook een beetje deze site bij te houden en te lezen maar ik denk er niet altijd aan om te reageren.
    Hier ook last vd gebruikelijke kwaaltjes rugpijn en bandenpijn zeker na zon ziekenhuisopname met veel liggen/zitten als je dan eruit komt en weer "normaal" gaat doen pfoe valt zwaar tegen.

Nou succes allemaal en ook met de namen!! :) tot snel!

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @judith: Jeetje wat heb jij alweer een hoop te verduren gehad! Waren de puncties pijnlijk? Hopen dat de beeb zich lekker rustig houdt tot het ballonnetje wordt verwijderd. Gelukkig ben je daar in goede handen en mag je ook lekker bijna naar huis. Hoe is je gevoel over de baby? Lijkt mij moeilijk om het soms nog positief in te zien. Vind het knap dat jullie er voor gaan! Veel sterkte deze week!

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nee daar hoor ik hem niet meer over, hij had het van de week over ruud of bram, vind ik niet leuk :(

19. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ja gaat op zich wel goed, denk alleen niet dat mn lichaam het volhoudt tot 40 weken, heb echt het gevoel alsof ik ieder moment kan gaan beginnen. Heb ook pijnlijke harde buiken de afgelopen week. Ik hoop dat mijn lijf het volhoudt tot iets van 35 a 36 weken, maar zo voelt het niet.

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @judith; leef enirm met jullie mee, wat mieten jullie een hoop doormaken zeg :( heel veel sterkte en succes enne houdt de moed erin.

Deel Deze Pagina