December 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angell85, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep ook ons eerste kindje :)

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik ben langzamerhand begonnen kleine taken op te nemen thuis en ook weer iets meer gaan lopen en dat merk ik toch wel.

Ben heel gelukkig dat ik niet naar de artsen geluisterd heb en bijna de hele zwangerschap enorm rustig gedaan heb (en dus ook veel gelegen heb) anders was ik denk ik nu niet meer zwanger ;)

Merk door het lopen heb ik wel meer weeen als daarvoor en een heel raar gevoel " down under " ... voelt alsof ik al bevallen ben om het zo maar te zeggen ;)

Ik doe nog steeds wel rustig aan want wil nog altijd thuis bevallen en dat mag pas over 3 dagen (nou bijna alleen nog maar 2 :D) dus dat wil ik eigenlijk ook volhouden.
    Maar als ik gewoon zou doen zoals ik gewent ben van mezelf en lekker mijn gangetje zou gaan dan zal het wel snel gaan ;)

@Mya: Welkom :)

3. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Welkom Mya, natuurlijk mag je ook gezellig mee komen schrijven! Hoe meer meiden hoe gezelliger! Hier ook zwanger van de 1e, maar wij weten nog niet of het een jongen of meisje is, een leuke verrassing dus!

@Harde buiken, die heb ik sinds kort dagelijks, meestal savonds laat en sochtends vroeg. Ik lees overal dat harde buiken geen pijn mogen doen, maar al sinds de 1e keer dat ik het had (een poosje terug) voelen ze krampachtig/pijnlijk aan. Maar de VK zei toen dat het waarschijnlijk gewoon een harde buik was en ga ik er nu een beetje vanuit dat het oefen of indalingsweeen zullen zijn.

Ik zou het niet erg vinden als het kleintje wat meer gaat indalen, want mijn longen willen graag weer wat ruimte terug, hihihi! Ik krijg hier commentaar dat ik heel erg luidruchtig ademhaal, en praten en lopen tegelijk gaat ook niet echt meer!

Voor de rest vind iedereen in mijn omgeving dat ik erg dik ben geworden. Ik vind het zelf wel meevallen, ik zat een maandje geleden op 11 kilo ofzo! Hoeveel ik inmiddels ben bijgekomen weet ik niet, maar dat zal vast niet enorm veel schelen! Als ik dan zeg dat de baby goed moet groeien krijg ik opmerkingen over dat de baby niet in mijn achterkant zit, LOL, maarja, reserves moet je ook hebben toch? Hoe gaat dit bij jullie? En voor de mammas onder ons, hoe snel is dat vorige keer 'goed' gekomen?

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Klopt, harde buiken mogen eigenlijk niet pijnlijk zijn maar zorgen wel voor een heel onaangenaam gevoel.

Toen de harde buiken begonnen vond ik ze niet echt erg maar desto verder ik kom in de zwangerschap neemt het onaangename wel toe.

Je kan ook is kijken hoe lang je dat gevoel hebt een oefenwee duurt meestal niet langer dan 45 sec.;)

Bij mij is de kleine al sinds 4 weken ingedaald maar heb niet echt het gevoel meer lucht te krijgen, meer in tegendeel zelfs ... hoop dat het bij jou niet zo zal zijn :)

11 Kilo zijn toch nog netjes ... ik ben al ver over de 20 heen :)
    Bij de eerste ook zoveel aangekomen, vlak na de zwangerschap bijna alles weer weg gehad en toen ik begon met bijvoeden kwamen er weer een paar bij ... tweede zwangerschap had ik dus al behoorlijk wat kilo´s meer al met al ben ik ze pas eind verleden jaar kwijt geraakt :)... inmiddels dus alles al weer erbij ;)

Dit keer wil ik wel zo snel mogelijk de extra ponden kwijt raken en dat zal dan ongetwijfeld zonder sport niet mogelijk zijn.

5. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Ja 11 kilo valt idd nog wel mee maar dat is een maand geleden hoor! Daar zal heus nog wel wat bij gekomen zijn. Maar ik ben nooit echt een persoon geweest die op de weegschaal ging staan, dus hoeveel het inmiddels is zou ik echt niet weten. Ik denk zeker niet in de buurt van 20 maar rond de 14 zou me niet verbazen. Ik heb wel iets meer koekjes gegeten dan ik in het begin van mijn zwangerschap deed, het is ook allemaal zo lekker.....

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ik ben benieuwd of jullie voorgevoel klopt dat de kindjes deze of volgende week al komen. IK ben bang dat die van mij tot 42 weken blijft zitten. Hoop zo van niet....
    5 dagen werken en dan heb ik ook verlof (volgende week donderdag) ebn er wel echt aan toe, maar kan me voorstellen dat als je al weken thuis zit, je er nu wel klaar mee bent...

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Welkom mya! Wij hebben al een zoon en wachten nu op ons meisje:)

Gelukkig weinig te vroege baby's in dit topic! Lees bij het andere ook mee en dan heb ik vreselijk te doen met de mama's die nu al paar weken in het ziekenhuis lopen. Weet helaas wat het is... De gyn zei de laatste keer dat ze vanaf 36 wk zich niet al te veel zorgen meer maken.
    De meeste van ons komen daar nu aardig bij in de buurt:)
    Judith is denk ik de eerste die hier aan de beurt is...hoop dat het goed gaat. Hoop dat kleine van tamireya het ook nog heel even vol gaat houden.

8. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Zullen we nog eens een nieuw lijstje maken van actieve dames, wie wanneer is uitgerekend en straks bevallen is?

Uitgerekende datum

21 december - mystify- 2 e kindje- meisje

Bevallen

9. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Uitgerekende datum:

17 december - AutumnGirl - 1e kindje - verrassing
    21 december - Mystify - 2e kindje - meisje

Bevallen:

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Dank jullie voor het warme welkom :)

Grappig vogeltje dat wij tegelijk zijn uitgerekend en ook nog van een meisje!

Ik las dat een paar van jullie ook al langer thuis zitten, dit geldt voor mij ook, ik ben volledig thuis vanaf de 27ste zwangerschapsweek.

Mag ik vragen wat jullie allemaal voor werk doen?
    En knap van degene die nu nog werken hoor!

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Uitgerekende datum:

08 December - Tamireya - 3de kindje - jongen

Bevallen:

Vanaf 36 weken hoef je echt geen zorgen meer te maken.
    Mijn oudste is geboren bij 36.2 weken. Met hem hadden we wel een paar start problemen (apgar was wel gewoon normaal) omdat hij een groeiachterstand van 10 dagen had opgelopen in de baarmoeder waardoor hij meer op een baby leek van 34 weken. 2 weken moest hij op de neonatologie liggen.
    De middelste is ook bij 36.2 weken geboren, goed en op tijd ontwikkelt en mocht na geen 24 uur mee naar huis :D

Gisteren avond bij de vk geweest voor controle, alles in orde.
    Lekker dus even heen en terug gelopen en als dank iedere 20 minuten weeen ... maar ze gingen vanzelf in de loop van de avond weg :)

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Uitgerekende datum:

08 December - Tamireya - 3de kindje - jongen
    24 december - Whoppie - 1e kindje - jongen

Bevallen:

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitgerekende datum:

08 december - Tamireya - 3de kindje - jongen
    16 december - Vogeltje85- 1e kindje- meisje

Bevallen:

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: Ik sta voor de klas, groep 4. Morgen de laatste dag met de schatjes... ga ze missen! Maar in maart kom ik wel weer terug in die klas.

@Whoppie: Jij was het toch die zo'n moeite had met een naam uitkiezen... of eigenlijk je man :) Zijn jullier er al uit?

15. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry gewijzigd zie nu dat ik niet de goede lijst had :p

16. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitgerekende datum:

08 december - Tamireya - 3de kindje - jongen
    12 december - Liga - 1e kindje - jongen
    16 december - Vogeltje85- 1e kindje- meisje

17. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Autumn: hier zit er al 16 kg aan haha maar maak me er niet zo druk om ;) maken zegt wel heel tactisch goh je bent wel breder geworden hè ... Zucht Hahaha

Mya: ik werk in de zorg :)

Harde buiken heb ik Vanaf vroeg in de zwangerschap en hoe verder ik kwam hoe pijnlijker ze werden. Oefenweeen zijn hier nog niet zo heel lang maar wel irritant:p. En ik ben zo onrustig! Ook ik begin langzaam meer dingen te doen omdat ik al zo ver ben het vervelende is dat nog niet veel gaat want m'n lichaam reageert al als ik naar de wc ga. Daarover gesproken beetje vies praatje maar ik had vanmorgen echt leegloop dus wie weet duurt t echt niet lang meer ;).

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nee wij waren er vrij snel uit. Volgens mij was dat WmvSS.
    Onze naam ligt al weken/maanden klaar... :)

@Mya: ik werk als juridisch medewerker bij de gemeente. Gelukkig nog maar een weekje.. :) ben er zo klaar mee...

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Dank voor jullie antwoorden.
    Ik werk als pedagogisch medewerkster in de kinderopvang, in een babygroep.
    Eerste week maart ga ik ook weer aan het werk, en ik mis ze nu ook al ontzettend, al ben ik nog wel een aantal keer paar uurtjes wezen knuffelen met ze :)

Welke datum gokken jullie zelf als geboortedatum?

Ik dacht en denk zelf dat ze bij mij tussen 10 nov en 20 nov komt, gewoon gevoel al vanaf begin zwangerschap... En ik heb wat indicaties waardoor gynaecoloog 40% kans gaf dat ze te vroeg zou kunnen komen.

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @naam hier nog een stel dat met dochter zonder naam;) hebben wel korter lijstje, denk dat we er ook wel uit zijn stiekem...
    idd wmvss was ook lang op zoek, maar inmiddels gevonden toch?

@kilo's gelukkig voor mij pas 8 erbij:) had er al genoeg van mezelf.pff

@werk administratie erg breed en gezellig leuk, lichamlijk was dat geen probleem om vol te houden. Zat wel veel met m'n hoofd als het maar niet weer zo vroeg komt. Voor mij was werken een fijne afleiding.

@datum ik roep steeds 24-11,( vanaf begin) maar dek me nu wel in ;) heb van de week nog tegen man gezegd...let op! straks gaan we van remmers die niet werkten, naar inleiden met 42 wk. Nou ja na 24/11 ga ik eerst nog voor 12/12/12. na de sint dus maar veel annanassap, tonic en me man nog maar eens lief aankijken voor het slapen gaan haha

@buiken hier soms wat krampjes als ik veel doe en savonds een beetje.

Deel Deze Pagina