December 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angell85, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja zaten leuke dingetjes bij, vooral basic en daar ben ik wel van, had ik trouwens niet verwacht, schoonzus en ik hebben niet echt de zelfde smaak.

Bij de geboorte van Lise waren we nog niet getrouwd en we hadden boven onze adres gegeven mijn naam en achternaam, manlief stond daar onder en dat was ook voornaam en achternaam volgens mij.
    Ik kan morgen wel even kijken wand ik begin nu te twijfel haha

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @vogeltje: met achternaam... tenminste dat doen wij!
    Dan is het gewoon compleet en als je niet getrouwd bent (en dat weet ik van jou niet) dan is het soieso wel handig omdat je kindje een van de twee achternamen kan hebben (die van jou of je vriend) en dan is het ook meteen duidelijk...

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @whoppie: Ik ben niet getrouwd.
    @anica: ik zet wel mijn achternaam en zijn achternaam bij de adresgegevens. Het gaat nu om wat we in het groot schrijven zeg maar. Dus:
    Blij en trots zijn we met de geboorte van:
    naam (achternaam)
    en dan twijfel ik of we wel of geen achternaam moeten doen. Op de meeste geboortekaartjes staat geen achternaam, maar veel zijn er dan ook getrouwd.

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vogeltje hier ook niet getrouwd en doe geen achternaam, de drukkerij had mij voorbeeldje gestuurd per mail 1 met en 1 zonder en zonder stond mooier misschien kun je navragen of ze dat kunnen doen?
    De achternaam weten meeste toch wel dat die van vriendlief word..

@anica ik heb een afwijking in mijn baarmoeder genoemd uterus duplex, heb 2 halve baarmoeders en de baarmoederhals en mond zijn ook gesplitst door een wand, hierdoor was mij ook verteld dat de baby te vroeg zou komen en meest voorkomende was tussen de 30 en 36 weken.. Kleintje zit er nog steeds dus ben benieuwd hoelang die blijft zitten maar zelf wel gevoel over die 36 weken heen te gaan.. Dus beetje ongerust gemaakt om niks.. Maar goed baby ligt in stuit kan niet draaien door de ruimte en gewoon bevallen was al hele ingreep laat staan stuitbevalling dus dat word hem niet en krijg ik dus keizersnede!

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @vogeltje ow zo tja weet niet haha

@Nathalie ow ja dat had je idd verteld.
    Sorry mijn geheugen werkt niet naar behoren, ik was vorige week jarig en heb op Google opgezocht hoe oud ik was geworden:):):)

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha geeft niet hoor.. Hier hetzelfde probleem met mijn geheugen.. ;) er bestaat zoiets as zwangerschaps dementie toch :p

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @kaartje wij zijn getrouwd, misschien anders? Maar doen alleen voornaam. Anders is het zo lang, voor mijn gevoel dan.

8. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    :D:D:D:D

Nog van harte gefeliciteerd ;)

Beter zo als dat mensen je op straat met je naam aanspreken en je gewoon voorbij gaat omdat je je eigen naam niet als deze herkend :)

Kaartje: Wij hebben de voornamen en de achternaam erop staan ook al zijn we getrouwd ;)
    Vond ik persoonlijk mooier staan.

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meningen zijn dus verdeeld:p
    Vriend zegt met achternaam omdat hij het leuk vindt om zijn achternaam zo groot te zien. Ik zeg nu zonder achternaam... Hm

@anica: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

straks naar vk! Altijd weer leuk om even het hartje te horen. Ook komt vanmiddag de kraamzorg voor de intake en worden de bedverhogers bezorgd. Druk dagje dus! Wat controleert kraamzorg bij jullie?

10. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Hier is de kraamzorg niet geweest voor de bevalling, helaas.

Is dan wel ons derde kindje maar heb nooit kraamzorg gehad en had een persoonlijk gesprek wel prettig gevonden maar helaas niet gekregen ;)

Gecontroleerd hebben ze dus niks. Wel heb ik een intake gehad via telefoon en daar is van alles gevraagd.
    Huisdieren, roken, stoffzuiger, dwijl, verlichting, stromend water, elektrische apparaten, trappen en nog veel meer.

Ik denk dus dat ze wel even het hele huis met je door gaan lopen en alles even bekijken ;)

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kraamzorg hier heb ik wel gesprek gehad! Maar ze heeft niks nagekeken deed ze alleen als je dat zelf prettig vind om te kijken of je alles hebt nou ik heb eerder teveel dan te weinig haha en lijstje wat ze bij had als benodigdheden heb ik allemaal dus..

Maar jij bent 36 weken vanaf dan moet je bed omhoog en alles klaar hebben was bij mij nog niet officieel dus denk dat ze daar wel naar kijken!

12. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @intake hier hebben ze alleen naar ons bed gekeken en gevraagd of dat omhoog gaat en idd dweil en apparaten. Verder babykamer en belangrijkste de kruiken. Of die niet lekken. De rest; uiteindelijke uren, wat wel/niet spreek je pas af met kraamhulp. Ze heeft wel globaal gezegd wat ze wel/niet doen, maar zijn redelijk flexibel.

Ligt misschien ook aan de hulp die je krijgt. Ondanks dat het hier ook nr 2 is geen ervaring met kraamhulpen nog. Vorige keer alleen 2x2 uur nazorg gehad. Dat was zo om na het badje en een praatje. Weet niet of er nog mensen twijfelen over een earosleep, maar dat raden ze bij ons dus echt af!

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Na een hoop internet problemen, nu eindelijk weer eens echt online :)
    Ik heb een hoop terug gelezen betreft Judith, en jeetje wat heeft die het zwaar gehad en nu nog steeds, hoop dat het allemaal goed komt!

@namen, hier krijgt ze 2 namen, maar niet getrouwd, zetten ook geen achternaam erbij hoor, wij hebben ook verschillende geboortekaartjes, soms zetten de getrouwde stellen, zoals mijn vriend zijn broers wel achternaam erbij, mijn vriend zelf vind dat echt onnodig en ik ook, dus waren we snel overuit.

Hier hadden we een proefdruk van kaartje, maar was gewoon op papier met zwarte inkt, niks wat op een kaartje leek, vanmiddag gaan we ff vragen hoe het zit, wij dachten namelijk dat je gewoon het betreffende kaartje erbij kreeg zodat je het echt kon zien.... Dit viel zwaar tegen dus, was echt diep terleurgesteld, hebben andere ervaring met proefkaaartjes?

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Oja, kraamzorg kwam hier belachelijk vroeg in de zwangerschap, was net 17 weken zwanger, weet dus ruim de helft niet meer nu, toen was het echt zo van duurt nog zolang.... Gelukkig had ze de belangrijkste dingen op geschreven en heb ik van de week ff terug gelezen, maar echt handig zo vroeg is het niet dus. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat straks als ze geboren is.

15. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Kraamzorg is hier rond week 30 ergens geweest! Ze hebben niets nagekeken, het ging meer over onze gezins samenstelling (getrouwd) en het aantal uren enzo. Ze had ook gezegd dat mijn bed niet omhoog hoeft tenzij ik wil dat de kraamzorg mijn bed verschoont. Maar ik vind het een stuk minder gedoe om iemand (man/moeder/buurvrouw) te vragen om even met het bed te helpen dan dat mega zware ding op klossen te moeten krijgen voor dat ene weekje! En dan hebben we het nog niet eens over hoe ik er dan al die weken in en uit moet komen! Dus dat is voor mij een bekeken zaak! Verder weet ik ook de helft niet meer van wat er besproken is hihi!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie al vroege intakes gehad. Aan de telefoon zeiden ze dat ze het leuk vinden om het kamertje te zien en ze willen de kruiken controleren. Die heb ik van mn buurvrouw geleend die afgelopen zomer is bevallen, dus die kruiken zullen wel goed zijn.
    Mijn moeder heeft aangeboden om te kramen. Omdat zij geen verpleegkundige is wil ik ook gewone kraamzorg maar niet de hele dag. Ik denk zelf aan van 8 tot 12 uur en dat daarna mijn moeder komt. Kan je dit ook als optie aangeven? of moet je perse hele dagen?

17. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb geen eigen kamertje voor de baby, wij hebben maar één slaapkamer, dus zowel het bed als de commode staan in onze slaapkamer! Kruiken heb ik ook niet, want ik ben van plan na de bevalling een paar dagen naar het kraamhotel te gaan en daar hebben ze al kruiken. En tegen de tijd dat ik thuis kom heb ik ze volgens de vrouw die de intake deed zeer waarschijnlijk niet meer nodig.

Wat betreft uren, voor zover ik weet is kraamzorg zoiezo niet verplicht. Of je het neemt, hoeveel uren en welke uren is geheel aan jou. Je kan ook aangeven dat je alleen de moeder & kind zorg hoeft en dat je moeder de rest doet, dan krijg je gewoon minder uren. Maar dat zal je tijdens de intake ook wel horen.

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames nog bedankt voor de felicitaties!

@kraamzorg: hier ook via de telefoon maar wat wouden ze bij jullie weten over dweilen en apparaten dan?

Verder wou ik nog een heel verhaal typen maar ik weet niet meer wat;)

19. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @vogeltje bij ons kan je ook 3 uur per dag kraamhulp krijgen. Dan doen ze idd vooral de controles bij moeder en kind. Dat spreek je dan af met de kraamhulp. Wij hebben het nu op maximale uren gezet, maar weet nu al dat als kleine met kerst komt of vlak er voor we liever wat minder uren nemen..dan is papa toch thuis.

@wmvss hoe gaat het nu bij jou? Alles nog rustig?

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    @anica ze vroeg of alles werkte. Wasmachine, droger etc en of je dweilstok hebt.

Deel Deze Pagina