Dat is altijd het beste. Het zal wel aan persoonlijke voorkeur liggen van dame die bij je in huis komt. Bij mijn vriendin mocht de electrische kruik niet van de intake mevrouw, terwijl de kraamhulp er dolblij mee was. @Nathalie wat een gave landingsbaan! @wmvss jullie zijn al stapje verder dan ons..hangt nog tussen stuk of drie namen hier. @anica ja heb af en toe bij indalen wel steken en krampjes.
@anica: weet niet hoe weeen voelen maar ik voelde de laatste tijd wel ongesteldheidkrampen verder kreeg ik ook darmkrampen die erg vervelend zijn maar die er volgens vk bij horen. @mystify:beslissen jullie de naam als het kindje er is?
@wmvss: wat fijn dat je er uit bent. Dat is een hele geruststelling lijkt me. Vandaag mijn laatste werkdag! en dan verlof tot 3 april! Juuj Beetje afronden en doei zeggen en dan naar huis....
@vogeltje dat zou me uiteindelijk niets verbazen vorige week zei lief nog we doen gewoon die we bij zoon wilde doen. En deze week weer..mmm misschien moeten we toch die andere doen..mannen grr (ik vind beide namen prima, komt helemaal goed.. ) @whoppie geniet van je verlof! Heb je nog vakantie dagener achter? Heb er zelf nog heel veel, maar weet nog niet of ik die op ga nemen direct na mn verlof of in de zomer en herfst nog keer extra. Als kdv plek heeft vanaf mrt neig ik naar het laatste.
We hebben kdv geregeld vanaf 1 april, urenvermindering en ouderschapsverlof ook vanaf 1 april aangevraagd. Ik moet eigenlijk 20 mrt weer beginnen, dus anderhalve week extra vrij. Kan zijn dat ik mss toch al een keer dagje ga, dat kan hier gewoon, om mijn mail te checken of zo... Maar heb ook nog 22 uur over van dit jaar, dus die gebruik ik dan ook daarvoor. Ik ga soieso minder werken, dus heb dan al meer vrije tijd. Heb dan ook niet zoveel vakantiedagen nodig (denk ik ).
@Wmvss: Wat een leuke naam!! Fijn dat de oma's kunnen oppassen. Mijn schoonmoeder gaat één dag oppassen en de andere dagen gaat ze naar kdv. De ene week zal dat één dag zijn de andere twee.
Hallo iedereen, Wmvss wat een leuke naam, hier moet ik naam geheim houden, is best moeilijk voor mij. Vertel jij het tegen iedereen of alleen hier? Hier gaat kleine meid 2 dagen in de week naar schoonmoeder en vader, die willen het zo graag, die kochten meteen na 12 weken zwangerschap tweelingwagen omdat er nog een nichtje is van 7 maanden op dezelfde dagen. Ikzelf ga 3 dagen werken en vriend heeft een papa dag . Ik lees overal dat er een ritme zou moeten zijn van wakker en slapen in buik, maar bij mij is er totaal geen ritme, qua tijden en bewegingen, de ene dag maakt zij mij om 7 uur wakker en de andere slaapt ze door tot bv 10 uur. Geen pijl op te trekken, ze beweegt en slaapt dus op altijd andere momenten. Hoe ervaren jullie dat?
@Mya: Ik kan er ook niet echt een ritme in vinden hoor. Je leest overal dat je alert moet zijn als je de baby op de vaste tijden minder of niet voelt bewegen, maar dan vroeg ik me altijd af wat die vaste tijden dan waren. Dank zij jouw berichtje weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben!
Ik heb ook geen ritme kunnen ontdekken hoor. Ik voel het vooral overdag. Maar het kan best zijn dat ik er 's nachts doorheen slaap, want slaap nog prima. Ik heb wel het idee dat als ik heb gegeten dat ze dan weer even een beweegmomentje heeft.
Mn moeder en schoonmoeder weten zijn naam, maar verder alleen hier Hier ook niet echt een ritme hoor, s,ochtends is hij meestal wat rustiger maar verder voel ik hem elke 20 minutenwel, dus dan zou hij nooit slapen
Hier ook geen ritme! kan er iig geen ontdekken. Dus dat voelen van minder bewegen, dat vindt ik ook erg moeilijk in te schatten. Leuke naam Wmvss. Ik mag de naam van vl ook niet vertellen, daarom had ik m wel op het forum gezegd. Dan ben ik het toch ff kwijt @oppas: 1 dag kdv, 1 dag oma en 1 dag mijn zusje.... ik ga drie dagen werken (30 uur contract en 6 uur ouderschapsverlof = 24 uur werken) en vl gewoon 5. Die neemt ws vanaf volgend jaar een dagje ouderschapsverlof op.
@wmvss leuke naam! Past tot nu toe ook beste bij Senna van wat ik gelezen heb aan namen... denk ik dan maar vandaag een klein dansje? 36 wk!! @ritme dat ritme verschilt hier per dag..telt dat ook? Ene keer snachts actief, dan smorgens dag later weer smiddags om dag er op in de vroege avond druk te zijn. Gyn zei tegen ons dat minder beweging dan gebruikelijk teken is om aan de bel te trekken. Onze oudste gaat al jaren naar kdv. oma past hier alleen op bij ziekte of noodgevallen en als we keertje samen uit willen.
Hallo iedereen, Fijn dat ik niet de enige ben die op bewegingen geen pijl kan trekken, ik voel der wel vaak per dag hoor, ik voelde der laatst niet van uur of 18.00 tot 24.00 toen werd ik wel echt bezorgd, ze was gewoon in diepe slaap denk, gelukkig nog angelsound hier, toen gelijk weer gerustgesteld.
Leuke naam!! Hier weet niemand de namen en kan hier ook niet neerzetten zitten ook bekende op deze site .. Dus lekker geheim houden haha.. Bij mij gaat de kleine straks ook 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar zijn moeder en mijn vriend werkt in 4 dagen 40 uur dus die is doordeweeks ook een dagje vrij.. Erg fijn!! Beweging hier ook echt geen ritme hoor,, heb elke week wel dagje dat die heel weinig beweegt en dag erna ben ik dan weer halve kilo zwaarder ineens dus zal wel groei dag zijn haha rest is het meestal feest in de buik
Jeetje, 38 weken vandaag .... never ever ooit verwacht Vreselijk veel voorwerk, ik denk dat als ik het gevoel krijg dat het begint ben ik al bijna klaar met bevallen wahahaha. @Oppas: Niet nodig, ik ben thuisblijfmama @beweging: Hier ook geen ritme te bekennen hoor ... behalve ´s ochtends vroeg om 5 uur als wij wakker worden. Verder is hij erg rustig geworden, maar ja de ruimte is nu wel erg beperkt volgens mij @Naam: Eigenlijk kan ik hem wel verklappen ... R. heeft hem al meerdere keren overal verteld Maar toch hou ik het nog even geheim ... niet meer lang en dan kunnen wij het officieel zeggen
Senna noemt hem ook echt al Vigo, dus als er iemand op de koffie is hier en hij zijn naam noemt ....... Tja niets aan te doen, Sen is gewoon enthousiast.
@Tamireya: Wat fijn 38 weken! Nu mag het lekker komen Fijn voor je joh! Wel lastig dat je zoveel voorweeën hebt. Hoe voelt dat eigenlijk? @Wmvss: Het zal voor Senna ook minder abstract zijn nu hij weet hoe het heet. Hij kan zich er dan goed op voorbereiden. @nathalievs: Dat idee heb ik ook altijd. Na een rustig dagje is mn buik weer een stukje dikker @Judith: Ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Doet de kleine Tess het goed? Wat fijn trouwens dat veel van onze beebs lekker veilig en warm blijven zitten. Bij veel van jullie was er toch sprake van eventuele vroeggeboorte. Ik ben blij dat ik nu bij de 37 weken ben. Wil graag thuis bevallen en nu mag dat Maar ik heb totaal niet het gevoel dat het eerder komt.