@anica: haha, grappig dat iedereen al wat anders dacht! Fijn dat lise goed slaapt op haar nieuwe plekje! Nog baby's geboren vannacht? Dacht vannacht heel even dat het begon. Werd wakker van harde buik en was misselijk maar het waren mn darmen. Daarna weer lekker geslapen
Hier geen baby! Dus de 36 weken gehaald.. Had niemand verwacht Denk nu echt dat die gewoon blijft zitten tot de geplande datum..
Hier zit hij ook nog warm in mn buik. Vannacht en vanmorgen wel heel veel last van harde buiken en vreselijke kramp in mn lies, het zweet brak me uit zo'n pijn deed het. Mn been was enorm aan het trillen, duurde wel een paar minuten Hebben jullie ook zo'n last van obstipatie en aambeien? Doet zo'n zeer allemaal
@wmvss dat zijn denk ik wel tekenen dat kleine nu erg laag ligt en overal tegenaan duwt. @anica fijn dat het nieuwe bed zo goed gaat. Hier is het verder rustig..zolang ik me rustig hou.. valt niet mee zoon speelt al hele ochtend zwarte piet en ik ben benoemd tot Sinterklaas
Hallo iedereen, Natalievs fijn dat je de datum weet, erg spannend en fijn dat hij het nog naar zijn zin heeft in je buik En ook fijn dat je toch niet de mmm in moest, en het toch vanzelf is gegaan. Fijn dat je een meedenkende baas hebt, scheelt heel veel, gelukkig mocht ik ook de volledige ziektewet in, mijn bazin zag aan mij dat ik zwaar mank begon te lopen en zo, incombinatie met veel te weinig slaap, vond zij het beter als ik de ziektewet in zou gaan, ook erg aardig dus. Ze krijgen het uiteraard volledig vergoed he, maar toch hoor je vaak dat ze heel moeilijk doen, dus wij hebben mazzel gehad. Judith, fijn dat jullie ook snel zwanger waren hoor hoe gaat het nu met je meisje? Vogeltje, ook fijn dat jullie snel zwanger waren hoor hoe gaat het nu met de ogen van je vriend? Sint vieren we hier niet, zal volgend jaar uitereraard anders zijn Fijne dagen met sint vieren hoor. Hier ook laatste weken veel witvloed hoor, vooral als ik sochtends op sta komt er meteen een lading, met vk overgehad, zij zegt zolang het geen rare geur heeft en wit is en niet pijn doet if jeukt, hoort het er gewoon bij. Ik heb er geen bloed bij, maar bij mij bloedde ik ook vaak tijdens zwangerschap, laatste dag was de dag van 24 weken exact, maakte me heel onzeker en heb dan ook behoorlijk wat echos gehad extra. Bij mij is ook alles klaar voor de meid, en wacht met smart, schoonmaken kan ik niet meer helaas, ik krijg teveel pijn dan, heb een super vriend gelukkig en die doet nu bijna alles Whoppie, eerst een mk, das wel erg voor jullie, fijn dat het vrij snel daarna tocg gelukt is, en mooie datum net voor kerst uitgerekend! Wmvss had nog nooit van gehoord, ff snel gegoogled maar das wel naar zeg, gelukkig nu goed zwanger! aambeien hier ook, vervelende dingen, ik heb curanol of curanal zalf, dit helpt goed, via vk gekregen, hirr gek genoeg geen obstipatie, maar kan ook van indalen konen en blijven volgens vk... Liga van harte gefeliciteerd met je zoon! Al een beetje bijgekomen van de zware bevalling? Mystify ook fijn dat jullie zo snel zwanger waren hoor Anica, fijn dat ze zo goed in groot bed slaapt, knap hoor.
Aambeien hier gelukkig geen last van!! Maar goed wat niet is kan nog komen .... Hier moet ik ene x rennen naar wc en andere x is het heeeel pijnlijk dus ook daar geen regelmaat ofzo .. Zijn nu echt de laadste loodjes erg spannend allemaal.. Mya idd bazen krijgen het vergoed dus snap niet waarom sommige zo moeilijk doen.. Fijn dat die van jou dat ook niet deed.. Vind je het ook zooo lang duren omdat je al aardige tijd thuis zit.. I.p.v. Alleen echt je zwangerschapsverlof.. Ik namelijk wel.. Dagen gaan zo sloom..
@wendy ja die pijn herken ik heel goed! Ik heb nu movicol voor de stoelgang dus dat gaat beter maar de aambeien zijn nog niet weg, OMG wat doet dat zeer, heb echt zitten janken op de wc zo pijn deed het de eerste keer nadat ze geknapt waren! Vanmorgen voor de eerste keer controle gehad in het ZH, 20 minuten moeten wachten grrrr daarom heb ik zo'n hekel aan ziekenhuizen! Kleine loopt iets voor op de groei, ruim 6 pond en al goed ingedaald. Nog even over inleiden gehad, dat doen ze niet omdat ik de vorige keer een KS heb gehad, dus ik moet gewoon doorlopen tot 42 weken en dan willen ze met heel langzaam inleiden. Waarschijnlijk beval ik als laatste van ons en ook pas volgend jaar Hoop dat alles eerder op gang komt maar heb er een hard hoofd in. Heel stom, ik ben vergeten te vragen wanneer ik moet bellen? Als mijn vliezen breken? Als ik weeën heb? Heb dus geen idee haha
@Anica: Wie weet komt het eerder! Bij de meeste komt het toch vanzelf op gang. Ik denk dat je gewoon moet bellen als het begonnen is. In het ziekenhuis is er altijd wel iemand aanwezig die jou kan vertellen hoe verder. @Wendy: Wat vervelend die aambeien! Ik heb er geen last van, door mijn darmziekte heb ik totaal geen moeite met naar de wc gaan. Eerder dat ik het soms niet kan ophouden :s @Mya: Ja mn vriend heeft geen last meer van zijn ogen en ziet heel goed. Het is dus geslaagd! Ja dat bloed kan je flink onzeker maken. Merk wel dat ik mij er nu minder druk om maak. @Mystify: En heb je je rol als Sinterklaas goed vervuld? Nog drie dagen en dan mogen de kerstliedjes weer op! @nathalievs: Jullie beebje laat iedereen zien dat hij heus wel langer bij zn mama kan blijven Fijn joh voor je! Hier vandaag weer wat boodschappen gedaan en schoongemaakt. Vanmiddag een hele berg appelflappen gemaakt. We hadden nog veel appels die zacht begonnen te worden. Had alleen een beetje veel geschild dus nu ook veel appelflappen. Morgen neem mn vriend ze mee naar zn werk, hebben ze wat lekkers bij de koffie. En ik bewaar er ook een paar zelf natuurlijk
@aambeien: gelukkig geen last van en hoop ook echt dat t zo blijft. Stoelgang is soeiso redelijk. Om de twee dagen een keer en gewoon normaal gelukkig. @pijn been, heup, rug, bil: had ik heel veel last van. Kon echt helemaal niks. Beeb zat ws op een zenuw te drukken, ik denk dat ie nu verder ingedaald is, want ik heb bijna geen pijn meer. Nu kan ik ook nog n btje van mijn verlof genieten zonder pijn.
@vogeltje, had idd al bedacht om zowiezo te bellen, hun zullen vast wel weten of ik moet komen. @whoppie Auw! Fijn dat het nu weg is. Wat ik vanmiddag was vergeten. Gisteren heb ik een zeiltje op bed gelegd, niet die er voor bedoelt is maar 1 met minder plastic, word ik vannacht wakker, dacht dat ik in mijn broek had geplast ofzo, zweten als een gek! Heb hem er meteen afgetrokken, mochten mijn vliezen wel in bed breken dan kan de hoes van de topper altijd in de wasmachine. Net een andere babyfoon via MP gescoord, 2 babyfoons, voor beide meiden 1 en voor ons maar 1 ontvanger, hij zou ook tot 3 kilometer bereik hebben maar dat zal hij hier wel niet redden, hoop wel dat hij verder komt dan onze oude, die haalt het nog niet als ik de hoek om ben.
Ik heb sinds kort het bedzeiltje uit het kraampakket op bed gelegd. Ik heb het al meerdere keren op verschillende manieren uitgeprobeert, maar ik vind het een verschrikkelijk onding! Ik glibber met matrashoes en al er over heen, en als ik me ook maar 1 mm beweeg hoor ik het kraken alsof de buren er nog wakker van moeten worden. Ik ben dan ook ernstig geneigd dat hele ding in de hoek te mikken, maarja we hebben een vrij nieuw matras en daar wil ik geen grote plons vruchtwater in hebben..... iemand tips?
Mmm krijg me toch een partij zin in appelflappen. Ruikt ook meteen zo lekker in huis na het bakken. @ bedzeiltje die van mij is heel goed verstopt. Eerst een dunne molton, zeiltje en waterdichte molton erover en daarna hoes ( wij hebben 2 1p matrassen, zeil dat alleen op mijn matras ligt kan dan geen kant op) Scheelt een heel stuk met schuiven en kraken. Heb ook meteen maar ons oude dekbed op bed gedaan. De goede is nog niet zo heel oud en hangt nu wat te luchten, straks als kleine er is lekker schoon bedje.
Appelflappen smaakte heerlijk Ik heb niet het zeiltje gebruikt. Bij de action heb ik een waterdichte molton gekocht voor 8 euro. Nadeel is dat het voor een1persoonsmatras is. We hebben hem heel strak ingestopt en daarover heen de gewone molton en dan hoeslaken. Je merkt niks van de molton! Bij de hema hebben ze ook waterdichte moltons maar die zijn stuk duurder.
@vogeltje 5:00 uur is wel erg vroeg voor appelflappen alles nog rustig? Kleine ligt hier in de startblokken te wachten..laatste keer dat die zelfde mevrouw dat zei werd zoon 3 dagen later geboren. Hoop dat het nu nog weekje langer duurt eigenlijk.
Haha! Ja alles is nog rustig. Moest naar de wc en kon niet meteen weer in slaap komen. Daarna wel weer geslapen hoor! Net bij vk geweest. De kleine had weer eens de hik. De vk had dat nog nooit zo duidelijk gevoeld Verder was alles goed. @Mystify: Hoever ben je nu? Heb je het idee dat de beeb eraan komt?
Hallo iedereen, Natalievs, ja ik vind het ook enorm lang duren nu, ik zit vanaf week 27 thuis, en jij? Ik ben tussendoor nog weleens weggeweest maar de laatste weken, heb ik daar ook geen behoefte meer aan, auto rijden durf ik ook al paar weken niet meer helaas. Bij mij was de prognose 40% kans dat ze voor de 37 weken zou komen, daar was ik toch wel op ingesteld zeg maar, daardoor duurt het ook nog eens veel langer. Anica, doorlopen tot 42 weken, jeetje! Vogeltje fijn dat het zo geslaagde behandeling is bij je vriend En appelflappen, jammie! Whoppie, fijn dat beeb verder is ingedaald Ik moest gister naar verloskundige, hele zwangerschap was bloeddruk perfect, gister was ie iets hoger, niet schokkend, maar toen begonnen ze over bewegingen baby, toen ik vertelde dat ze sinds vorige week ineens veel minder actief was, en veel minder reageerde waren ze erg geschrokken, en dat was een reden om hun meteen te bellen en niet af te wachten en zo. Ze beldde gelijk het ziekenhuis en ik moest meteen door voor een hartfilmpje of ctg, daar bijna een uur aangelegen en alles was prima gelukkig ze zeiden zowel bij vk en ziekenhuis dat ik haar minimaal 8 keer moet voelen bewegen per dag, dat ik dan desnoods een uur probeer contact te maken door in der te porren of zo, en als ik der dus niet 8 keer per dag voel dan toch weer aan ctg moet.... Heb der nu 1x gevoeld toen ik net wakker was. Hoevaak voelen jullie beeb gemiddeld?
Dat tel ik eigenlijk niet. Deze baby is zoiezo heel eigenwijs, heeft dagen dat ie veel beweegt en dagen dat ik bijna niets merk, en die wisselen elkaar al zolang ik het kan voelen een beetje af. Ik kan ook niet echt zeggen dat ie om die en die tijd echt actief is want dat verschilt ook van dag tot dag. Ik kan het wel steeds beter voelen omdat ie nu veel minder ruimte heeft, maar het is nu meer heen en weer schuiven wat ik voel want voor flink schoppen is geen plek meer!
@appelflappen, ben nu zwaar jaloers! @zeiltje, bij de grotere actions zijn de waterdichte moltons wel voor 2 persoon tekoop, wij hebben alleen een matras van 220bij200 en daar passen ze niet op. @bewegen die kleine van ons is de heledag druk en heeft soms 7 keer per dag de hik, om helemaal gek van te worden! @mya heb je beeb alweer gevoeld? @vogeltje wat super dat manlief nergens last meer van heeft, een vriendin van ons heeft het ook laten doen en het is niet gelukt, ze mag het nog een keer laten doen maar het deed haar zo'n pijn dat ze dat echt niet meer wil. Vanmiddag met Lise naar het CB, ben heel benieuwd wat ze nu weer te zeuren hebben?!
@anica: en hadden ze nog iets te zeuren over Lise? Hoor niet altijd even goeide verhalen over cb. @mya: Ik voel haar wel regelmatig maar er zit ook wel eens een dag tussen dat ik haar amper voel. Misschien helpt het om een druivesuikertje te nemen. Dan krijgt de beeb energie en voel je het beter. Het is wel lastig voor je om het bij te houden, denk dat je er alleen maar onzekerder door wordt.