Ik zit al vanaf 24 weken thuis.. En bij mij was ook verteld dat het tussen de 30 en 36 weken meest voorkomende is met mijn afwijking dat de baby zal komen.. Nou 36 weken heb ik al gehaald dus duurt nu echt lang.. Alles is ook allang af.. Heb me met vanalles bezig moeten houden hoor maar nu word ik minder uhh "mobiel" met de laatste loodjes dus ook dat zit er niet echt meer bij.. En bewegen bij mij is het ook stuk minder als eerst ook door de ruimte die is bij mij nog kleiner als bij normale baarmoeder maar moet hem ook wel voelen hoor gehele dag door af en toe en anders ook aan de bel trekken!! Ook echt elke x doen hoor ook al twijfel je.. Als er iets is dan word de kleine bij mij gewoon meteen gehaald..
Het scheeld dat ik altijd heel zelf verzekerd binnen kom, kan me goed voorstellen dat als je onzeker bent het CB je flink de grond in kan trappen en je nog veel onzekerder maken! We hadden het over de buisjes die ze laatst had gehad, maar ik heb veel ervaring met oorontsteking bij Lise en dat had ze gelukkig snel door, ze zei, ow ik merk het al, je weet heel goed wat je moet doen! Maar vervolgens ging ze mij wel vertellen hoe ik met de driftbuien van Lise om moet gaan, had haar net verteld dat als ik Lise negeer dat ze dan zichzelf beschadigd en dat daarna ik of de hond aan de beurd zijn. Volgens haar moest ik haar om de gang laten uitrazen... Hallo wat vertel ik nou net?! Verder vond ze Lise een laag gewicht had en of het meer voor kwam in de familie, ja ik was met haar leeftijd en lengte zelf 2 kilo lichter! Ze liep wel voor op haar ontwikkeling ze moeten nu net 2 woorden gaan combineren, bij Lise zijn dit er al 3 of 4! De verpleegkundig van het CB noemde iets op, en dan moest Lise het aanwijzen in het boekje, maar de schoenen herkende ze niet in het boekje dus ze pakte een bal en daar stond een poppetje met schoenen op Whahahaha lekker bijdehand dus Ik had vandaag verschrikkelijk steken links onder in mijn buik, weet niet of iemand van jullie een blindedarm ontsteking heeft gehad maar het was precies op de plek van dat litteken alleen dan aan de andere kant, inmiddels is het weer weg getrokken. Geen idee wat het was.
@molton: ik heb die van de hema en die is idd wat duurder, maar zweet niet en je hoort ook geen gekraak of iets dergelijks.... @beginnen: ik denk dat we allemaal wel graag willlen dat t begint, al was t maar om eindelijk die baby eens te zien die al 9 mnd in de buik zit. Ik hoop erop voor iedereen dat t snel gaat beginnen. Mijn pendels liggen ver uit elkaar, dus ben benieuwd! een op 27-12 en een op 12-12... ik hoop dat de tweede dichterbij zit dan de eerste....
@vogeltje ik ben 37 wk en een beetje. @anica ik denk altijd zo bij het cb, als ze nooit niks zouden zeggen dan kunnen ze het cb beter opdoeken bij vriendin van mij was oudste altijd te licht en nu de jongste te zwaar. Bij mij zeggen ze nooit zo heel veel, ja dat ie wel erg lang is voor prematuur. Dat is ook zo, hij zit tegen +2 aan, kan daar weinig aan doen. @indalen, om op pijn links van anica in te haken. Onze beep is afgelopen week bij mij van buik rechts naar links gedraaid. Misschien dat dit bij jou ook is anica? Dat schijnt volgens gyn wel laatste draai te zijn richting de uitgang Hoelang het dan nog duurt is verschillend. Ze vroeg nog wel of we het nr van de afdeling hadden. Maar vroeg vk vorige keer ook al, dus weet niet of dat nu standaard is voor termijn.
Ze is al wel ingedaald maar ligt nu nog steeds het zelfde, met haar rug links en dr benen en handjes rechts. Hoe worden ze trouwens geboren, met hun rug naar beneden of naar boven?
@geboorte Ze zeggen dat wanneer de rug van de baby naar de buik van de mama wijst de bevalling het makkelijkst gaat, met achterhoofd eerst. Zo draaien verreweg de meeste baby's zich vlak voor bevalling. Wat dat vlak is..is weer ruim begrip sommige doen dat al weken van te voren en anderen tijdens de weeën pas. Bij de echo zagen we vandaag alleen nog de rug.
Bij mij ligt ze ook met rug links en voeten en handen rechts. In het midden van mn buik zo rond mn navel zie je soms ook echt een deuk, daar is het plat. Meestal worden de kindjes toch ook met gezicht naar beneden geboren en dan bijgedraaid? Vandaag 5 december! Misschien worden er nog Sintbaby's geboren! Van mij mag ze vandaag nog ffies blijven zitten want heb wel zin in pakjesavond, had gister echt zo'n hangdag/verveeldag dus beetje afleiding is welkom.
Hier stuit baby en is me 1ste dus weet begot niet hoe ze horen te liggen.. Word wel steeds spannender nu! Moet maandag op spreekuur over de ruggeprik brr krijg er nu al kriebels van haha hopelijk begint het gewoon uit z'n eigen dan word het gezet tijdens een wee dan zal ik er wel blij om zijn.. Fijne Sinterklaas allemaal
Hallo iedereen, Autumgirl, ik voelde haar eerst zo een 40 keer per dag, nooit vaste tijden hoor, en idd schoppen hebben ze dnk ook te weinig ruimte voor, behalve als ik nies, dan krijg ik flinke poor in me rib meestal. Anica, ik voel der nog steeds weinig uit der zelf, maar als ik der echt zoek, ben ik meestal wel half uur zoet mee, dan reageert ze wel, zachtjes voel ik dan beweging. Ikzelf denk dat ze door mijn hartvormige baarmoeder gewoon geen ruimte meer heeft. 7 keer per dag hik is vaak, bij mij was dat 3 of 4 keer per dag, nu soms 1 x maar soms ook dagen niet.. Cb heeft altijd wel iets te zeuren, op mijn werk hebben ouders ook veel dingen die ze moeten of dat bv hoofdomtrek te klein is van baby, kind ziet er prachtig uit, niks mis mee, en over voedingen en zo. Dus ik heb me nu al voor genomen om niet te luisteren naar dingen die niet goed voelen. Wel goed van je meisje dat ze al goed kan praten, en dat met die bal is echt schattig slim Vogeltje, thanks voor de tip, ik heb dat niet in huis, maar missvhien dat ets anders zoets ook helpt. Ik wordt er ook wel onzeker door hoor, maar meer door vk en zkh, ik las ook overal datje na 37 weken minder goed voelt en zo. Ik zei dat ook tegen hun maar dat mag niet van 1 op andere dag zo andes zijn dat moet geleidelijker gaan volgen vk dus. Natalievs, das nog 3 weken langer als mij, ja dat zeiden ze bij mij ook hoor dat ze gehaald wordt zodra het niet goed gaat, heb jij ook zoiets als een hartvormige baarmoeder? Whoppie, kan niet wachten tot het begint, zo zwangerschap duurt verschrikkelijk lang! Maar denk idd dat dat voor iedereen geldt Mystify, ze is bij mij nu ook naar links gedraaid, terwijl ze vanaf week 30 rechts lag, grappig. Ik hoop dat dat de laatste draai was richting uitgang dan . Iedereen een fijne sinterklaas! Benieuwd of er nog een sint baby bijzit
Nee geen hartvormige baarmoeder mijne is helemaal gesplitst.. Dus heb eigelijk 2 halve baarmoeders.. En dit ook met de hals en baarmoedermond.. Mijn kleintje heeft dus ook geen ruimte meer.. Ligt nu ook echt strak in de baarmoeder is dit bij jou ook?
Die ruggenprik stelt niets voor, ik voelde niet eens een prik maar alleen een warme vloeistof, heel raar gevoel. Heb er 2 gehad, 1 tijdens de weeën en 1 voor de KS beiden geen pijn gehad alleen bij de laatste zat ik al in de pers weeën. Ga je trouwens proberen normaal te bevallen of een KS?
Spannend, baby onderweg! Heel veel succes!! Denk dat je nu al wel in het zh bent en hoop dat je ons morgen of wat later deze week kan vertellen over een wolk van een baby in je armen.
Ja nu in het ziekenhuis moet blijven nog geen weeën dus pas als dat doorzet word keizersnede gedaan.. Dit omdat ik pas net 36 weken ben en alles is mooi meegenomen dat de kleine nog blijft zitten.. Errug spannend
Wow spannend! Baby op komst! Toch nog eerder dan je gedacht had Gelukkig had je er al op gerekend dat de beeb vroeger zou komen. Heel veel succes met de keizersnede! En daarna lekker genieten van je beeb.
Vanwege stuitligging en afwijking baarmoeder benieuwd wanneer ik weeën zal gaan krijgen.. Maak ik die ook nog mee..