Goede morgen! Ik heb weer geen oog dicht gedaan, verbaas me dat ik niet omval op het einde van de dag. Lise slaapt nog en ik lig ook nog in mijn warme bedje, veelste koud om eruit te gaan. Kleine spruit was de hele avond rustig tot ik in bed lag! Fijn he kinderen haha @vogeltje nog kunnen slapen? @mya goed bezig! Manlief ook last van nesteldrang?
@Nathalie wat een mooi mannetje! Als temp, kleur en drinken goed is mogen ze ook met 36 wk naar huis, komt helemaal goed. @anica dat zijn flinke honden. Vroeger had ik daar ook geen moeite mee, hebben ook altijd grote rassen gehad, maar merk nu toch wel dat ik voorzichtiger ben. Lief van je vader om te helpen. @nachtwachten sinds vannacht rommelt het wat bij mij. Nog niet echt sterk, maar wat niet is kan nog komen.
Mijn bevalling: Op 5 december gezellig met heel de familie Sinterklaas.. Nog geen 10 min binnen breken mijn vliezen.. Nou dit was echt een hele plons was zeiknat en bleef maar lopen (komt omdat de kleine niet was ingedaald) Mijn vriend moest langer werken dus opgebeld en die kwam mij halen.. Ondertussen ziekenhuis gebeld me eigen omgekleed in kleren van mijn moeder aangezien ik niet thuis was haha.. Was net z'n ma Flodder .. Aangekomen in ziekenhuis aan de ctg.. Wel al weeën maar had er zelf geen last van.. Omdat ik pas net over 36 weken was wouden ze het zolang mogelijk rekken want kon zijn dat de weeën niet doorzette en elke dag was mooi meegenomen.. Dus ik naar een kamer gebracht.. Eerste uren ging goed (heb een aardige pijnngrens) op geven moment waren de weeën wel heviger toch maar iemand laten komen.. Weer aan ctg kleine deed het nog steeds prima dus nog ff aankijken.. Uiteindelijk kwamen ze kijken voor ontsluiting had ik al 4 cm.. Ohh.. Dan gaan we toch maar het ok team opbellen aangezien het 's nachts was.. Voordat ik dus eindelijk naar ok ging was het alweer kwart voor 5 al flink uitgeput van de weeën.. Ruggeprik laten zetten.. Stelde echt niks voor!! Ok ruimte in en kleine was er zo!! Helaas was die in zijn billen gesneden door mijn strakke baarmoeder om zich heen dus is meteen gehecht.. Mijn bloeddruk werd enorm hoog dus kreeg van allerlei medicijnen en is allemaal beetje in waas gegaan en vond het heel heftig.. Niet zozeer qua pijn maar de hele gebeurtenis.. Terug op de kamer kwamen ze mij voor eerste x schoonmaken toen raakte ze mijn buik aan en kwam er enorm veel bloed onder eruit ging dus iets mis.. Allemaal mensen opgeroepen ik trok helemaal weg nog een infuus erbij bleek dat mijn baarmoeder niet samentrok en helemaal gevuld was met bloed en stolsels.. Dus gingen ze enorm hard op me buik drukken om alles eruit te drukken nou dit is echt geen pretje na een operatie en dat deed echt heeeeel veel pijn.. Weer vanalles gekregen en alles weer in een waas beleefd toen het onder controle was kwamen ze af en toe nog x op me buik drukken om kijken of het nu goed samentrok niet leuk dus... Maar goed dit gebeurd dus niet bij iedereen! Haha verder alleen keizersnede goed te doen herstel ook prima vind ik mag zelfs al naar huis vandaag!! En belangrijkste Luc doet het super goed!! Ook al is het eigelijk een prematuur kindje..
He meiden, hier ook nog geen bevalling hoor! Vigo wil nog niet de kou in, heeft het lekker warm bij zn moeder. Gisteren wel een voetreflex behandeling gehad en vanmorgen voor het eerst in 16 weken sex gehad, maar helaas helpt tot nu toe niet. @nathalie; Luc is een prachtig ventje zeg, lekker donker koppie!
@mystify we hebben helaas alleen nog onze staff, rottweiler was heel dominant naar Lise Lise en onze staff Tosca zijn echt dikke vriendinnen, zo leuk om te zien en ik geniet zo verschrikkelijk van die 2 samen! @nathalie arm jochie, in zijn billen gesneden Auw! Ow lijkt me idd allemaal heel eng om zo mee te maken, en dat drukken op je buik Auw Auw Auw!!! Die stolsels herken ik wel, ik verloor zo veel dat het een twijfel geval was of ik naar 5 dagen naar huis mocht, nooit geweten dat het met het samen trekken van je baarmoeder te maken kan hebben. Mag Luc ook naar huis? @wendy sex zie ik echt niet zitten met die zoemba lippen daar beneden! Even een stukje wat ik van mijn FB heb getrokken, Lise is bij mijn schoonmoeder tot 4 uur en Steef is aan het werk, die heeft een hekel aan kerst versieringen dus vandaag is de uitgelezen kans om alles te doen. Ik ben gewoon 3 uur!!!! Opzoek geweest naar een goede kerstboom! En ik ben echt niet kieskeurig maar zocht een boom, hoger dan 1 meter, lager dan 2 meter, niet breder dan 1 meter en wou er ook nog een paar takken in waar ballen aan kunnen hangen! Ow en dat graag onder de 50,- euro, dammmm wat een prijzen! Ben zelfs helemaal naar de intratuin op hessenpoort geweest, niets kunnen vinden echt helemaal niets, heel Zwolle door gereden opzoek naar zo'n kut kerstboom! Laatste stop was de tuinland, ik had nog 1% hoop om daar een leuke boom te vinden, wat denk je? Binnen 1 minuut had ik een leuke boom! Gewoon vlak bij huis, had meteen daar heen moeten gaan maar ja nu 3 uur later heb ik een boom! Helemaal happy, heb nu nog 3 uur om alles klaar te zetten voor dat Lise thuis komt! Tja volgens mij kunnen deze dingen alleen maar als je Anica heet! Dit soort dingen heb ik altijd!
@nathalievs: Dat klint best wel heftig allemaal zeg!! Gelukkig gaat het nu weer goed en heb je het achter de rug. @anica: Haha, maar je doel is bereikt: een kerstboom! @wmvss: Als je de gouden tip hebt gevonden om de weeën op te wekken hoor ik ze graag! @mystify: Spannend dat je al het een en ander voelt. Voel je dan krampen ofzo? Ik voel volgens mij nog niet zoveel. Soms beetje zeurderig gevoel van onder en soms darmkrampen. @mya: lekker heh als je huisje weer helemaal op orde is. Laat die kleine maar komen! Ik ben vandaag ook naar het tuincentrum geweest, wat een drukte!!! Maar heb een klein kerstboompje en wat roze versieringen. Kan ik het huis lekker in kerstsfeer brengen. Was na al dat geshop wel moe dus nu lekker op de bank en benen omhoog!
Luc is ook lekker thuis ja! Gelukkig.. Heb het nog errug druk om terug te reageren en alles te lezen hou het zo af en toe bij maar rest nog succes voor de laatste loodjes!!
Hallo iedereen, Anica, ik vind het sowieso knap hoe je het volhoud, met zo weinig slaap en een peuter! Ja, ik red het gewoon niet meer, dus hij heeft weinig keus, maar hij klaagt niet hoor, hij snapt het ook wel gelukkkig. Nesteldrang krijg ik wel steeds meer, ga me steeeds drukker maken over kleine dingetjes... Fijn dat het toch nog gelukt is om een mooie boom te vinden, ook al kostte het dan 3 uur en vlak bij huis geslaagd, zou mij ook kunnen gebeuren hoor, ik heb dat nogal vaak met kleding, ga bv naar rotterdam voor een baby jurkje, terwijl ie in me eigen dorp ook te koop was, waar ik dan veel later achterkom! Natalievs, wat een bevalling zeg, en ik wist niet dat een baarmoeder zo scherp kan zijn dat een kindje er gewond van kan raken, maar fijn dat nu alles goed met jullie gaat en dat hij nu al mee naar huis mag, geniet er lekker van. Vogeltje, ja is zeker fijn huisje op orde, fijn dat je ook een kerstboompje gevonden heb! Hier weet ik soms echt niet meer wat ik kan verwachtten, vandaag wezen winkelen, maar kreeg last van harde buiken, was dus wat minder, en moest elke minuut plassen voor me gevoel, uiteindelijk elk half uur echt wc opgezocht voor drie druppels, maar lopen gaat bijna niet meer, ik heb het gevoel dat der hoofd er elk moment uit kan vallen zo laaf zit ze nu dus. Voelt gewoon eng.
Spannend!!! Hier rommelt er niks Een voordeel: word nu net pas wakker... Toch nog aardig nachtje kunnen majen tot 6 uur
Hier rommelt het ook lekker, maar dat zorgt er wel voor dat je iedere keer gaat denken "zou het??", en dat kan aardig vermoeiend worden. Het is eigenlijk ook 'nooit' goed..... als je nergens last van hebt tot de bevalling begint dan heb je geen idee wanneer je aan de beurt bent maar als het rommelt ook niet, want dat kan net zo goed een tijdje duren. Ik word steeds nieuwsgieriger, maar moet toch echt nog even afwachten! Hoe doen jullie dat?
Ja je hebt gelijk. Als het rommelt kan het vals alarm zijn en als het niet rommeltt denk je er gaat nooit wat gebeuren.... Meer doen dan afwachten kan je niet. Afleiding zoeken is goed maar ben daar nu wel beetje klaar mee.. Blijf shoppen, schoonmaken, haken en bakkies doen...
Ja dat herken ik helemaal! Op een gegeven moment heb je alles gedaan wat je kan doen, en daar zit je dan op je buik te letten, ondanks al je goede voornemens!
En iedereen maar zeggen: Geniet er nog maar van! Straks... Haha, heel goed bedoeld natuurlijk en ik snap wel wat ze bedoelen, maar ik ga nu niet op de bank zitten en denken ik ben nu aan het genieten van de rust ik geniet dat ik nog langer in mn bed kan liggen enz... Verder heb ik niks te klagen hoor. Heb niet veel ongemakken en ik voel mij goed. Maar ik ben zo nieuwschierig
http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/395404-16-31-december-2012-mamas-deel-2-a-254.html#post14075875 nog meiden uitgerekend tussen 16 dec en 31 dec die gezellig mee willen kletsen in de laatste weken
Ohhh Vogeltje85, hoe vaak ik die niet hoor. Dat noemen ze dooddoeders toch? Daar hebben we nu inderdaad geen klap aan!
Hallo dames, Goed nieuws van onze kant! Het rommelen zette al vrij snel door na m'n laatst berichtje, een paar uur later is onze prachtige dochter geboren. Zal binnenkort wat meer schrijven.
@mya, dankje is altijd fijn om te horen dat mensen het knap vinden met een kleine erbij, maar ja hier ook geen keus. Stofzuigen zal toch moeten gebeuren, net als wassen, koken, kind in bad, bed enz enz enz manlief is bijna nooit thuis dus tja heb echt geen keus. @rommelen, hier helemaal niets! Heb vanacht van 1 tot 6 uur door geslapen, om half 8 was Lise wakker en 2 uur later wou ik weer naar bed, niet te genieten dat kind! Ze vraagt alles aan mij alles, papa mag niets doen, mama moet alles doen! Manlief om 10 uur wakker gemaakt, uurtje later ben ik naar boven gegaan, met de was bezig, Lise was heel lief aan het spelen, kom ik weer beneden, manlief gaat een peukje roken en de voordeur ging nog niet dicht of het gezeur van haar begon weer! Mama kom, mama koekje en dan zeg je nee we gaan zo een broodje eten....... Drama! Normaal gaat ze op maandag om 4 uur naar mijn moeder maar ze gaat nu voor dr middag slaapje, ik trek het echt niet meer. Zaterdag 3 uur zitten janken omdat ze ook zo bezig was, niets was goed. Voel me zo schuldig dat ik niet meer met haar kan doen! @mystify gefeliciteerd!
@mystify: Gefeliciteerd!!! Wat super zeg! En lekker op tijd Ben benieuwd naar je verhaal. @autumn girl: Ja dat is idd echt een dooddoener. Kan het woord genieten ook niet meer horen! @anica: Jeetje wat pittig voor je meis! Waarschijnlijk voelt Lise ook aan dat er heel wat staat te gebeuren en wil ze nu al je aandacht. Fijn dat ze naar je moeder kan zodat jij wat kan bijtanken. Nog ffies volhouden, ook bij ons komt de baby er binnenkort uit. Spui hier maar lekker je verhalen en klaag maar lekker, dat kan zo opluchten. @hier: drukke baby op dit moment... ze is lekker aan het bewegen en schoppen. Voel wel steeds meer druk op mn onderkant. Had zelf bedacht met de kerstdagen lekker thuis te blijven en niets te plannen. Vraagt mn schoonmoeder aan mn vriend nu toch of we 1e kerstdag komen 's avonds. Mn vriend zei we plannen niks maar hij vroeg aan mij of het dan echt niet kan. Zoiezo weten we nog niet eens wanneer de baby komt en in de eerste week ga ik echt niet weg. Ook al wonen ze om de hoek. Kan mij er nu al druk om maken terwijl er eigenlijk nog niks aan de hand is. Maar zo gek is het toch niet dat je in de eerste twee weken na je bevalling lekker thuis wilt blijven?
Hallo iedereen, Autumgirl, ik ben het helemaal met je eens, ik wordt ook gek van onzekerheid. Ik plan nu gewoon dingen, zoals morgenavond extra koopavond v en d, woensdag heb ik een bruiloft, uuteraard alles onder voorbehoud, maar zo kom ik de dagen door. Mystify, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, geniet ervan Ben benieuwd naar je verhaal. Anica, is wel vervelend voor je, dat je man ook vaak weg is, maar gelukkig heb je vanmiddag beetje rust dan als je dochter bij oma is. En waarschijnlijk heeft ze ook door dat er veel gaat veranderen en verklaard dat haar gedag. Vogeltje, is altijd goed een drukke baby, die van mij beweegt nog te weinig denk, maar als ik der dan poor of zo krijg ik meestal wel reactie, vanmiddag weer naar vk, kijken wat ze zeggen. Ik heb ook veel meer onderdruk nu, staat flinke spanning op. Het is ook zo spannend, wanneer het nu echt eens gaat beginnen. Over kerst, gek genoeg heeft niemand ons uitgenodigd met kerst, normaal altijd eerste kerst vriends ouders en tweede kerst met mijn famillie, denk dat ze zelf snappen dat het lastig te plannen is nu. Toevallig hadden vriend en ik het er nog gister over, we besluiten nog niks tot ze er is en we weten hoe we ons voelen en hoe het gaat en zo.