@mya: de helft van alle vrouwen bevalt na de uitgerekende datum. We moeten wel vertrouwen hebben in ons eigen lichaam. Het is fijn dat we de baby hebben mogen voldragen! We komen die laatste dagen nog wel door! @anica: fijn dat het zwemmen zo leuk was. Heerlijk! Hier vanochtend schoonmoeder op bezoek gehad en 's middags mn moeder, haar vriend, zussen en zwager... Zat er eigenlijk niet echt op te wachten maarja.. Ben echt beetje saggerijnig aan het worden :s
Oja, mijn beeb is erg druk. Alleen ' s nachts niet. Overdag ben ik wel eens bang dat ze zo door mn buik heen komt
Hallo iedereen, Vogeltje, ja ik snap het, maar toch, ik had er zo graag al gehad. Vervelend dat iedereen langskwam, hier veel gebeld en gewhatsupt, dat vond ik al vervelend. Mijn buik is trouwens sinds dit weekend ineens sort van vierkant.... Herkennen jullie dit toevallig, ik had altijd mooi rond buikje.
Ja dat herken ik, mijn buik is in het midden plat. Het heeft de meest gekke vormen af en toe. Bij mij heeft het ook te maken met hoe ze ligt. Rug links, billen boven en voeten rechts. In het midden zit dus niks.
Hihi een vierkante buik, nee gaan last van. Hij is alleen zo groot dat als ik in de spiegel kijk mezelf verbaas dat ik niet voorover van met dat gewicht aan de voorkant. En idd als je bedenkt dat er stellen zijn de 10 jaar bezig zijn mogen wij niet klagen. @wendy hoe ging je bevalling bij Senna? Ow ik herken het helemaal met al die mensen die vragen, en? Is het er al? Helemaal op de uitgerekende datum, alsof je het zelf niet allang in je armen had willen houden. Schoonmoeder belde ook alweer hoe het was, HALLO ik bel echt wel als het begonnen is (ze heeft zelf een verschrikkelijke kraamtijd gehad dus laat ons heel erg met rust) Buurman die manlief om de dag een berichtje stuurt of hij al papa is geworden. Bel ik mijn vader, die had zijn moeder aan de telefoon, ow ma wacht even misschien is het begonnen. Of de buuf waar ik vrijdag mee stond te praten en zei dat ze vind dat ik nog veel deed, dat zij echt geen auto meer reed of boodschappen deed. AAAAAAArg zou wel willen maar heb geen keus!!! Waar irriteren jullie aan?
@anica: bevalling van Senna was heftig en snel om 2 uur snachts werd ik wakker om te plassen, er liep wat vocht langs mn benen bij het opstaan, bleek vruchtwater te zijn. Bij het plassen kwam er nog meer vruchwater, het rook naar amandellen en er zaten vezels en bloedsliertjes bij om 4 uur begonnen de eerste weeen, om half 7 waren we in het zh omdat de vk daar al was voor een andere vrouw en om 11.32 is Senna geboren. Dus vanaf de eerste wee tot uitdrijving 7,5 uur over gedaan. Het persen vond ik het meest vreselijke, op het moment dat de vk zei dat ik mocht persen was ik blij en opgelucht, ik dacht " he he ik kan eindelijk iets doen", maar heb er 1,5 uur over gedaan en het deed zoooooooooooooooo'n pijn Senna bleek een groot hoofdje te hebben en bovendien had hij zn duim in zn mond @irritaties: eigenlijk overal aan maar nog het meeste aan het feit dat vriendlief mijn gedachten niet kan lezen
Irritaties om de kleinste dingen... Gelukkig nog het minst aan mn vriend. Die verdraag ik het beste om mij heen. Hij is erg lief voor me. Als ik zeg dat ik saggerijnig ben en daarom geirriteerd doe zegt hij dat dat echt wel mee valt. Als ik saggerijnig doe pikt hij het gewoon geleerd van kluun! Mn moeder bijvoorbeeld die geeft meteen een reactie en dat kan ik dan weer niet hebben. Laat mij lekker saggerijnig zijn als ik dat wil. Nu mag dat toch! Maar verder gaat het goed
Hallo iedereen, Irritaties heb ik momenteel genoeg helaas, ik kan gewoon niet veel meer hebben! Mijn vriend is gelukkig ook heel lief en begripvol, die heeft toevallig ook Kluun geleze Hij snapt ook wel dat het niet leuk is dat ze er nog niet is, dat vind hij zelf ook namelijk, hij is nu op zijn werk en gisteravond zei hij al, dat hij hoopt dat vandaag echt laatste dag is! Vanmiddag om 15.30 vk, en hopen dat ik gestript kan worden, mijn zus heeft dat gedaan bij der 2de en met 39 weken, en binnen 2 uur begon bevalling toen, dus ik heb beetje hoop
@Mya: Hoop het echt voor je! Morgen komt ze eind van de ochtend bij mij thuis langs om te strippen. Maar stel mij er maar op in dat ik nog geen ontsluiting heb en dat het niet lukt... Succes vanmiddag!
Hallo iedereen, Vogeltje, dankje wel! Hoop dat het bij jou morgen werkt, wel fijn dat ze thuis komt bij jou, ik moet naar praktijk.
@wendy haha vriendlief die heen gedachten kan lezen, komt me bekent voor, alles 10 keer uitleggen en het dan ng niet snappen hihi Ik kan me de pijn van het persen niet meer heugen, heb ook 1,5 uur geperst alleen zonder resultaat Ik was idd zo blij dat ik eindelijk mocht persen! Ruggenprik werkte vanaf 8 cm niet meer. Duim in zijn mond! Nog nooit gehoord hihi, wel hand naast het hoofdje enz enz maar dit niet. @mya spannend @vogeltje wat een luxe dat ze langs komen! Ik ga duimen voor jullie. Ik heb voor de verandering weer eens een pech dag en nacht. Vannacht om 03.45 3 keer op de huis telefoon gebeld, slaap je eindelijk een keer grrrrrrrr het nummer waar mee gebeld is is helemaal raar 0000000000000000000000000 Online gaat een onderzoek doen en kijken of ze het kunnen blokkeren. Schaaf vanmiddag ook nog een stuk van mijn duim en nagel af En tot slot, ik moest nog voer hebben voor de hond, lekkere doorgaande weg dat stukje en ik reed 80, links van mij rijd ook een auto, ik reed net heel iets harder, gooit die idioot zo zijn auto naar rechts, niet kijken, geen richting helemaal niets! Ik rij gelukkig een hele dikke Volvo, was niet bang dat mij wat zou overkomen maar wel mijn auto! Ik schrik niet snel maar had nu wel het hart in mijn keel! Kon daar ook nergens stoppen en heb ook geen idee of ik hem heb geraakt maar wat een idioot!:x Ach ja ik ben dit soort dingen wek gewend en volgens mij ga ik mijn leven heel saai vinden als er niets gebeurd hihi
@anica: Gelukkig is het goed afgelopen! Maar dan zit de schrik er wel goed in. Zijn je vliezen niet spontaan gebroken? Dat had dan nog een mooie bijkomstigheid geweest Word beetje kriegel van de druk op mn blaas vandaag. Het doet ook zeer. Alsof ze vanonder met iets erin zitten te porren.... Morgen maar aan de vk vragen wat dat kan zijn want word er gek van!
Kleine was wel meteen rustig hihi Heb je die druk constant? Hier heb ik regelmatig het gevoel dat ze een handje of iets op mijn blaas drukt en dat doet echt pijn, lijkt een btje op de pijn bij een blaasontsteking.
Als ik sta is de druk er wel constant. Ja lijkt inderdaad op een blaasontsteking die pijn. Erg vervelend! Had dat al wel vaker gehad alleen nu wordt het alleen maar erger. Hopelijk duwt de beeb er ook een beetje ontsluiting bij dan kan ik morgen gestript worden. Voorlopig schopt ze ook nog lekker in mn zij. Ze is echt heel druk! Alleen als ik 's nachts slaap, slaapt zij ook. Hopen dat ze dit ritme straks aanhoudt
Hallo iedereen, Anica, dat heb jij weer! Klinkt alsof je vaker zulke pech hebt.. Van dat bellen is wel heel vreemd, hoop dat ze er achterkomen wie het zijn. Vogeltje, vreemd die pijn bij je blaas, zou idd blaas ontsteking kunnen zijn, of ze ligt er continu op te duwen, hoop ook dat je wat ontsluiting heb voor morgen. Ikzelf heb tot nu toe nog nooit blaasontsteking gehad, maar van familie en vrienden veel over gehoord. Ik ben vanmiddag gestript, het is gelukt, was best pijnlijk, maar duurde maar kort gelukkig, bloedde wel heel veel, maar ja tot week 24 in zwangerschap had ik ook regelmatig veel bloed. Heb heel klein beetje menstruatie achtige krampjes nu, hopen dat t echt gewerkt heeft. Anders donderdag ochtend weer terug, nieuwe poging dan. Inleiden doen ze pas vanaf 41+4 hier, ik wil eerder dus anders donderdag flink zeuren. Het voelt voor mij niet goed als ik zolang moet wachten, in mijn omgeving is het na 41 weken misgegaan, darom denk ik dat ik bang voor ben.
@vogeltje misschien is het een idee om morgen ochtend vast even in een potje te plassen, als het troebel is dan heb je waarschijnlijk een blaasontsteking. Ik heb 2 jaar lang blaasontstekingen gehad en kon altijd aan mijn urine zien of ik het had, heb bijna nooit bij het plassen gehad. @mya ja ik heb idd heel vaak pech, manlief begint nu ook hij belde net dat zijn 5de versnelling kapot is dus niet harder dan 80km kan rijden, hij heeft de laatste tijd heel veel pech met zijn bus:x Ze hadden manlief vanmiddag gebeld dat ze het nummer niet konden achterhalen en dat ze het nu gingen door sturen naar de technischedienst, die belde net nog dat ze het gevonden hebben en het nummer nu geblokkeerd is @mya spannend!!!!! Ben nu "een huis vol" aan het kijken op ned1, 13 kinderen heeft 1 van die gezinnen
Ja dat zat ik ook net te kijken. Moet er niet aan denken. Zoveel kinderen en zo weinig leefruimte! @mya: ben benieuwd of het strippen helpt!
Spannend Vogeltje!! Hoop dat het doorgezet heeft en je kleintje er bijna of inmiddels is. Bij Senna had ik ook rugweeen, die zijn zooooooooveel pijnlijker dan gewone buikweeen ( die had ik bij Sophie*)
Hallo iedereen, Anica, vervelend van al die pech zeg! Wel fijn dat ze het nummer nu geblokkeerd hebben! Vogeltje, wat spannend, ben benieuwd hoe het nu is, wie weet heb je je meisje al in je armen! Hier vannacht lichte menstruatie krampen gehad, en misschien net stukje slijmprop verloren... Weet het niet zeker, kan mischien ook nog van het strippen zijn?