Dat heb ik ook wel met de Stokke Sleep, het is misschien net te " space" achtig met die vorm enzo. Ik zit te denken aan de babybay voor overdag in de woonkamer of zijkamertje dat aan de woonkamer vast zit en voor de nacht de Leander wieg op mijn slaapkamer
Hoi dames, Ik ben nieuw hier en behoor ook tot de December 2012 mama's. Ben net 23 jaar en ongepland zwanger geraakt van mijn eerste kindje..Gelukkig besloten mijn vriend en ik dat dit kindje hartstikke welkom is! Groetjes!
Welkom Amann! klets gezellig mee zou ik zeggen! @ wieg, wij nemen geen wiegje, we hebben er geen plek voor helaas. Verder hebben we alles al in huis, we gaan deze maand de babykamer al klaar maken, aangezien mijn binnenkort aan zijn knie geopereerd wordt en we nog niet weten wat ze daarin aan gaan treffen en dus ook niet weten hoe lang het herstel gaat duren willen we er vast aan beginnen. Daarnaast zijn we net verhuisd dus zitten nog een beetje in de troep en voordat we alle gereedschap en kwasten op gaan bergen kunnen we het kamertje vast net zo goed nu al doen.
Hallo amann, hoeveel december ben je uitgerekend? @wieg: de leander wieg is maar 85 cm lang, je kindje kan daar dus niet zo lang in ........... Ga tochnog even verder kijken
Hoi meiden, hier viel het noodweer ook wel mee (omgeving bollenstreek).. Ik krijg het familiewiegje. Daar heb ik zelf ook in gelegen en veel nichten en neven ook. Verder heeft mijn vriend door een bekende een kast laten ontwerpen die precies onder een schuine wand past. Daar wordt ook een uitklapbare commode in verwerkt! Gaat dus een hoop ruimte schelen want heel groot is het kamertje niet. Het is nu wit met lichte laminaat en dat laten we zo. Ik wil allerlei kleurtjes aan assecoires. Heb al rood, oranje en een groen geruit stofje waar mn moeder lakentjes van gaat maken. Heb ook al helemaal zin om het in te richten alleen moet de kamer daarvoor eerst flink opgeruimd en uitgemest worden! Hoe is het met jullie buiken? Hebben jullie ook dat ie ineens heel erg gaat groeien?
@wieg: ik heb hier de wieg van mijn ouders staan. daar heb ik zelf ook in gelegen. toen mijn zoontje geboren werd, was mijn nichtje 5 weekjes oud en ik heb toen tegen mijn zus gezegd dat zij de wieg mocht gebruiken omdat zij eerder zwanger was. mijn zoontje is toen gelijk het ledikantje ingegaan. maar nu ben ik eerder zwanger dus heb ik de wieg nu hier staan vind ik wel heel speciaal. @buikje: zie mijn foto die ik al eerder geplaatst heb. ik heb een tengerpostuur en dan nu al een duidelijk buikje. krijg van veel mensen dus reactie die het nog niet wisten. of als ze vragen hoe ver ik ben dat ze schrikken dat mijn buik nu al zo duidelijk is. bij mijn zoontje zag je pas echt duidelijk iets met 20weken. nog 1,5 week en dan hebben we de geslachtsbepaling. spannend.... kreeg gister nog de vraag, weet je zeker dat je het niet wilt weten. wij beide heel volmondig. JA hahahahah ze moesten eens weten. mijn beste vriendin weet wel dat wij het gaan laten doen, verder denkt iedereen dat wij het niet weten. ghehe
@Amann welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap! @Carlo1987 thnx! Het is mijn tweede. Maar wel een bescheiden buikje toch? @wieg. Ik denk dat we degene gaan gebruiken die we nog hebben, maar twijfel of ik toch niet de wieg van Bloom zou kopen. Die vind ik echt heel mooi, alleen is hij erg aan de prijs. Hoeveel kilo zijn jullie nu aangekomen? Bij de vorige was ik nu al ruim 12 kg (!) aangekomen, nu nog nIets met 13+6 dat voelt dan toch ook niet echt goed.
@Flurrie: 12 kilo was dan ook wel veel. Ik ben 5 kilo afgevallen door de misselijkheid en nog helemaal niks aangekomen... terwijl ik al een aantal weken weer normaal eet. Maar volgens mn vk hoef ik mij daar geen zorgen om te maken. Dat doe ik dan ook maar niet.
@flurrie ben zo'n 8 kilo aan gekomen, vorige keer totaal 25 maar hoop niet dat ik dat ga halen. Het was er ook met een jaar weer vanaf zonder moeite, hoop dat dat weer gebeurd!
@Allemaal: hebben jullie zelf een gevoel over het geslacht van de baby. Zelf dacht ik aan een meisje, maar denk nu toch meer een jongen. @Aangekomen: ik ben 2 kilo aangekomen tot nu. Bij onze zoon 9 jaar geleden was ik in totaal 23 kilo aangekomen. Dat hoop ik deze x toch niet te halen, hoop het rond de 15 te houden
@vogeltje85, 12 kg is ook teveel. Volgens mij was ik aan het einde 36 kg aangekomen. Kan me nog herinneren dat ik op de weegschaal stond en dat hij 101 kg vermeldde. Ik ben direct gestopt met wegen ik at gewoon zoals ik dat nu doe, dat is wel vreemd. Als de verloskundige bij jou zegt dat het ok is, dan is die "0kg" van mij vast ook wel prima @anica ik raakte gelukkig ook binnen een jaar het grootste gedeelte kwijt in de eerste week al 22 kg. 4 heb ik er nog aan zitten, maar dat was bewust. Gaf jij ook borstvoeding? Ze zeggen dat je de kilo's dan sneller kwijtraakt?! @wieg. Jullie hadden het over de leander wieg, dus heb even gekeken. Wat een mooie wieg! 85 cm is trouwens niet zo klein toch? Dacht dat dat een standaard maat was? @geslacht. Ik heb het gevoel dat het een meisje is. Maar misschien is dat wel een self fulfilling prophecy. Heb wel een hele kleine voorkeur heb een zoontje. Toch zijn twee jongens ook erg leuk, lekker stoer. Het is misschien een beetje vroeg, maar hebben jullie al nagedacht over welke voeding je je kindje gaat geven?
Wow wat een berichten ik dacht dat ik al op t wigje gereageerd had haha ik vind De leader wieg super lief!! Wij gebruiken zelf de familie wieg waar ik in heb gelegen ben er zo blij mee! Nog een week tot de geslachtsbepaling ! Zo spannend en niemand weet dat we het dan gaan bekijken. We willen s avonds ( feestje hier) de visite verrassen met blauw of roze . Gewicht: ik blijf rond mijn start gewicht hangen.. Ik was 3 kg afgevallen die zijn er bij maar de ene dag ben ik een halve kilo lichter dab de andere vind het ook echt naar dat ik niet aankom Voeding: ik wil borstvoeding proberen maar als het niet lukt maak ik me er echt niet druk om dan maar flesvoeding... Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest vanwege bloedverlies ik was zo bang! Gelukkig zag de baby er goed uit en is het bloeden gestopt maar de angst is er wel in nu. Over een week moet ik naar de gyn voor extra onderzoek ( misschien infectie). Buik: groeit sinds 2 weken echt hard vooral de afgelopen dagen !
@ Liga. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!! Wat fijn dat je bevestiging hebt gekregen dat het met de kleine goed gaat! O ja. @ voeding. Ik ben ook voornemens om weer borstvoeding te gaan geven. Mijn zoontje heb ik tot 10 maanden oud gevoed. Heb er een goede ervaring aan over gehouden. Maar ik vond het soms ook moeilijk en lastig, vooral in combinatie met een 4 dagen tellende werkweek. En een enkelzijdige kolf . Hoop dat het me nu weer gaat lukken iig.
@ gewicht ik ben tot nu 2,4 kg aangekomen. @ voeding ik twijfel eigenlijk heel erg wat ik wil, bij borstvoeding weet je niet wat de kleine binnen krijgt en moet je er bv snachts misschien veel vaker uit. Als ik bv ga geven doe ik het alleen tijdens verlof,ik heb geen zin om te moeten kolven tijdens werk. iemand die misschien kan helpen bij de keuze?of mij over een streep te trekken? @geslacht ik denk een jongen met 20 weken hopen we het te kunnen zien!
Daar zit ik ook mee met de hoeveelheid die de baby dan binnenkrijgt! Ik ben iemand die alles het liefst tien keer checkt dus dat zal wel stressen worden Maar als ik de verhalen hoor overal dan begrijp ik dat elke week borstvoeding meegenomen is voor de kleine omdat er zoveel goede stoffen in zitten.
Hallo dames, Is er nog plaats voor 1 meer? Ik ben Jamie ben 26 jaar, dit is mijn derde zwangerschap ik heb 1 zoontje Chris van 4 jaar. Mijn eerste zwangerschap ging al vroeg mis, ben nu 15 weken zwanger, mijn uitgerekende datum s 15 dec XxX Jamie
@voeding: ik ga weer fv geven. En dan kruidvat merk. Ik voel niks voor bv, en zodra er maar een beetje twijfel is word bv afgeraden. Je moet er 100% achter staan.
@ Jamie1986. Natuurlijk kan je er nog bij, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! @voeding @liga @judith Het is het belangrijkste dat je hetgeen kiest waar je het beste gevoel bij hebt! Een overspannen moeder, daar heeft een baby ook geen voordeel van. De hoeveelheid bv kan je niet echt meten. Als je kindje goed groeit lijkt het me genoeg? Beide hebben voor en nadelen natuurlijk. De medische aspecten even buiten beschouwing gelaten. Ik ben boekhouder, geen arts Ik heb het als volgt ervaren; Voordeel Trots op het feit dat hij groeide op mijn melk Intiem moment, waarschijnlijk ook door de gelukshormonen die je aanmaakt tijdens het voeden (oxytocine) Nachtvoedingen erg makkelijk. Baby huilt, 0,5meter lopen naar de wieg (slapend), weer in bed gaan liggen, baby aankoppelen, verder snoozen, klaar. Handig omdat je het altijd bij je hebt en het is natuurlijk warm O ja, de extra kilo's die er vanaf vliegen Cupmaat lolo Ferrari Nadeel Eerste periode vond ik het erg moeilijk. Het aanleggen, hoe vaak je moet voeden. Ik kreeg ook borstontsteking. Je kan niet alleen lang weg of je zou moeten kolven wat niet overal kan. Niet roken of drinken. Drinken met mate kan, maar dan moet je of direct na de voeding iets drinken of tussendoor kolven en weggooien. Nou, dan heb je echt geen trek meer hoor Onhandig voor preutse mensen (like me)