Wat een heerlijke nachtrusten voor alle mamas en beebies! Hier ging het ook goed. 23.45 flesje en meneer melde zich om 5.15 HEERLIJK! Gister waren we bij opa en oma. Het was daar smoordruk met veel familie en kindjes maar hij sliep overal doorheen in de kinderwagen in de kamer. @jelle dus nog even verder zoeken voor een geschikte stoel. Online staan er ook een hoop! Om de drie uur voeden deed ik eerst ook. Je bent voor je gevoel de hele dag aan het voeden. Om de 4 uur is echt fijn! Twas idd enorm koud gister. Brr. Vind het zo leuk mn zoontje zo heerlijk in te pakken. Lekker teddyjasje aan, wantjes mutsjes. Vind hem dan zo schattig! @mama40 heerlijk he er even lekker op uit. Wat lief al die kinderen in de wagen te koekeloeren. Dan voel je je toch wel heel trots en gelukkig hé? Lekker pronken met die kleine. @kirasese de max aantal uren ertussen hangt af van het gewicht volgensmij. Ik zet hier geen wekker meer! Laat m lekker slapen hoor @wmvss heerlijk he zon extra uurtje slapen op de zondag. Dacht je baby er ook zo over?
Ben wel jaloers op jullie hoor, jullie kleintjes slapen echt al lekker lang door! Hier komt hij echt nog wel om de 4 uur.... Vannacht om 4uur zijn flesje gegeven en toen besloot meneer dat hij nog niet wilde slapen. Vervolgens nog een uur met hem op gezeten voor zijn ogen bijna dicht vielen en toen weer in bed gelegd. Wel heeft hij toen tot half 9 doorgeslapen. Maar vertel, wat is jullie geheim van het doorslapen!?
@Theebeeb: ja hoor Vigo heeft zelfs nog 2 uurtjes geslapen @mama40: wat fijn dat jullie gedurende de zwangerschap hebben kunnen voorbereiden. Wij hebben er destijds voor gekzen geen combi test te laten doen, omdat we het kindje sowieso wilde houden en geenvlokkentest of vwp wilde laten doen als de combi test verhoogd risico aan zou geven. We zijn in mei 2010 onze dochter met 23 weken verloren en al die testen brengen ook weer risico's met zich mee enzo ...... Nou ja ik vind het voor jullie heel fijnen ook enorm moedig en lief dat jullie je kindje ondanks alles wilde houden. Ik ben ervan overtuigd dat het zieltje van een kindje zijn ouders uitzoekt en weet daarom zeker dat hij bij jullie in de beste handen is. @jelle28: ja om de 4 uur de fles geeft veel meer ruimte en rust he. Vigo doet dat nu al een week en ik vind het heerlijk en ja voor het wat langer doorslapen doen wij niets bijzonders dat doet hij zelf, soms 4,5 uur maar soms dus ook 6 uurtjes
Wow, wat zijn die van jullie snel met omrollen! Ik zie dat hier nog niet zo snel gebeuren. Hoofdje optillen is ook wel erg zwaar! Sinds deze week komt Luc nu ook vaak na 3,5 - 4 uur voeding. Dat is wel erg fijn na zo lang om de 2,5 - 3 uur te komen. Echt een nacht doorslapen zit er ook nog niet in, vannacht was het van iets van 12 uur tot 5 uur. Geen klagen opzich hoor, maar hoop dat het binnenkort langer gaat worden. De laatste dagen komt het er overdag en s avonds heel weinig van om hem dan ook in bed te leggen. Hij slaapt veel bij ons, in de auto of in de box. We zijn veel op pad geweest. Gisteren ook op een verjaardag met veel drukte en herrie en dan ligt hij lekker te slapen in onze armen. Heerlijk! Wij gebruiken voor de nacht ook de puckababy. Luc doet er veel met zijn armen door de lucht wapperen als hij gaat slapen en daar maakt hij zichzelf wakker mee. Nu komen zijn armen niet meer boven de dekens, maar kan hij toch nog wel bewegen. Vooral met inslapen werkt het beter. Ik vind het ook meestel wel leuk als mensen naar Luc wilen kijken, maar soms wordt ik er een beetje moe van. Is allemaal goed bedoeld hoor, maar iedereen wil weten hoe oud hij is enzo. Luc lijkt goed hersteld te zijn van de operatie. Gisteren hebben we nog een paracetamol gegeven omdat hij pijn leek te hebben, maar nu merken we er niets meer van. @mama40, jullie kleine man is al heel snel na de geboorte geopereerd toch? Het is echt zielig bij zo'n kleintje. Voordeel is wel dat ze er weinig van meekrijgen. Ik heb twee uur op de verkoeverkamer gezeten en merkte daar dat oudere kindjes veel meer verdrietig wakker worden
Zo ik heb Vigo net naar mn moeder gebracht en ik ga zo met Senna naar de Griek hij wil zijn moeder even voor zichzelf vanavond. Vl landt zo in Oostenrijk voor een weekje skieen, ik hoop dat hij heelhuids terug komt en niet met de gipsvlucht ............
@Hanneke fijn dat het zo goed gaat met je ventje! Hopen dat het zo blijft. @wmvss fijn dat je op die manier ook even tijd vrij maakt voor de oudste. Zal voor hem toch ook best wennen zijn nu de aandacht verdeeld word. Hier heeft Wessel volgens mij echt een luie zondag. Hij heeft van half 2 tot 5 geslapen en moest hem echt wakker maken voor zijn fles en vervolgens ligt hij nu na zijn fles alweer in en diepe slaap in mijn armen. Nu maar hopen dat hij dan niet gaat besluiten vannacht wakker te blijven....
Hier wordt er niet doorgeslapen nog hoor, om de 3 uur het flesje maar hopelijk horen we woensdag of het anders kan/mag. Uurtje langer ertussen lijkt me best fijn,vooral s'nachts. wat vreselijk om je kindje te verliezen.....kan me dan voorstellen dat je geen risico wilt nemen met onderzoeken. Dat hadden wij dus ook, ik kon geen kids meer krijgen, veel verdriet gehad natuurlijk en dan ineens wel zwanger. De combitest gedaan ivm de andere afwijkingen (trisomie 13 en 18) maar geen haar op ons hoofd die eraan dacht de zwangerschap te beëindigen ivm trisomie 21 ( je schrikt natuurlijk wel heel erg, maar de gradatie is nooit bekend, ook niet met een VWP). Mijn angst was een miskraam en dat dan zou blijken dat het kindje gezond zou zijn......daar zou ik niet mee kunnen leven geloof ik.... maar goed, we hebben een heerlijk mannetje nu! Wat is de temp van jullie kindjes ongeveer? Bij Lucas meestal 36.5/36.7. Hij is heel beweeglijk dus het zal wel goed zijn? Lucas is de 2e dag geopereerd, idd naar om te zien dat oudere kindjes er zo'n last/pijn bij hebben. Hij kreeg meteen morfine en dat is langzaam afgebouwd (nou ja, na 2 dagen zat hij op het minimale) en we konden niet merken dat hij pijn had,ook niet zonder morfine. Fijn dat Luc zo snel hersteld!! Zo even bijkomen van een zondag binnen zitten.lekker rommelen en nu staat ML te koken voor mij.....
Hier staat vl ook lekker voor mij te koken.... Tja ik heb de kleine in mijn armen en hij vond het zielig als hij wakker zou worden omdat ik hem dan ergens anders neer zou moeten leggen... @mama40 hier is Wessel zijn temperatuur ook zoiets hoor. Meestal zo tussen de 36,7 en 37,2 Volgens mij moet je pas iets ondernemen wanneer de temperatuur onder de 36,5 gaat. En als zijn nekje lekker warm voelt lijkt het mij prima.
Goedemorgen dames @wmvss hoe was het etentje met Senna? Lekker genoten? Hoe is het met de kleine gegaan bij je moeder? @jelle wat heerlijk dat je mannetje zo lekker heeft geslapen gister! Hoe ging het vannacht? Ben ook wel eens bang dat als hij overdg tveel slaapt snachts niet wil, maar dat valt vaak wel mee. @mama40 temp is hier varierend tussen 36.8 en 37 De kraamzorg zei tgen mei dat tussen 36.5 en 37.5 goed is. En je moet goed naar je kindje kijken. @hanneke wat fijn dat luc zo goed opknapt van zn operatie. Tis toch heel wat voor zon klein mannetje. Hier gister gehuild van 17.00 tot 24.00 Hele avond hard huilen en trappen net beentjes en onrustig. Het klinkt misschien heel gek maar ik vermoed verborgen reflux hier. Al vanaf de geborte maakt mn zoontje hele rare geluiden na de voeding. Hij ademt heel zwaar. Piept en is dan ook benauwd. Hij heeft enorm veel moeite de voeding te verwerken. Heel zielig. En ik vind dat het ateeds erger word. Maar ik let er nu ook meer op omdat ik er info over heb opgezocht. Ook hikt hij vaak, sabbelt op zn knuistjes, doet veel zn nek naar achter en overstrekken. Ook kan hij enorm huilen na een fles. Hij heeft daarin tegen vannacht van 24.00 tot 6.00 geslapen Hij was dan ook enorm moe
Hoi theebeeb: heb je al met iemand gesproken over je vermoeden van verborgen reflux? Lijkt me idd sneu je kindje zo te zien en dan ook nog al dat huilen.....wanneer moet je weer naar het consultatiebureau? Het is hier gewoon een gedoe met zijn temp. Hij slaapt nog steeds met een mutsje op en ingewikkeld in een doek. S'nachts dan de kruiken erbij en vanmorgen was zijn temp 36.9. Idd mag het niet onder de 36.5 komen en dan hou ik goed in de gaten. maar ik wil ook iet de hele dag met een thermomter rondlopen. Hebben jullie kindjes ook al veel haartjes? Lucas heeft een flinke bos haar, wordt nu steeds lichter met een rode gloed erover en ik kan het niet laten met mijn handen te friemelen aan zijn haren.....zo lekker zacht en dan is het jammer dat hij die muts op heeft maar dat is gelukkig niet voor eeuwig! vandaag hoef ik de deur niet uit, lijkt me trouwens erg lastig om met de kinderwagen hier door die berg sneeuw te moeten schuiven. Straks maar een pan bruine bonensoep maken!!
Hier 2 foto's van onze knul. 1 van zojuist... lachebekkie http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/774133_325228250915696_1136502566_o.jpg En 1 van onze 4 honden met Kiann http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/775161_324897054282149_1822354881_o.jpg
@theebeeb: verborgen reflux ...... Dat zou niet zo best zijn, daar hebben ze enorm veel last van. Senna heeft reflux gehad en dat was echt een drama, dat doet ze zo'n zeer in hun keeltje . Het eten met senna was echt super leuk! Ik geniet zo van dat kind, hij is echt mn vriendje ik kan met hem uit eten, lekker winkelen, spelletjes doen, hij is zo lief. Ook ik was er aantoe om evenmet hem alleen te zijn hoor @Kirasese; wauw wat een lekker mannetje zeg, leuke foto's. Vigo is vandaag alweer 4 weken oud niet normaal zo snel gaat de tijd!
@theebeeb wat naar dat de kleine gister avond zo vreselijk heeft moeten huilen! Ik zou met de symptomen die je noemt zeker even langs de huisarts gaan of cb.want als het inderdaad verborgen reflux is moet je daar wel actie op onder nemen. @kirasese leuke foto's! Hier ook eren hond die graag met haar grote snufferd alles in de gaten wil houden en regelmatig even bij Wessel komt kijken. @mama40 hier ook wel wat haar. Een grote bos kan ik het niet noemen maar wel genoeg om ook lekker door te kunnen kroelen, vind dat ook heerlijk om te doen. Hier is de nacht weer goed gegaan. Hij had om 21.00 zijn fles gehad en daarna lekker naar bed. Had expres de wekker niet gezet voor zijn volgende fles denk even kijken waar hij doet maar om 1.00 uur meldde hij zich gewoon hoor! Ik vermoed ook dat hij zijn echte diepe slaap gister middag al gedaan had. Hij heeft toen 4 uur op bed geslapen en toen moest ik hem echt uit een diepe slaap halen voor zijn fles. Het is natuurlijk de bedoeling dat hij die diepe slaap 's nachts doet maar zou niet weten hoe je dat om zou kunnen draaien.
@mama40 Ja die temp is soms wel wat een dingetje. Ik liep de eerste twee weken om de drie uren te tempen werd gek van die cijfertjes. Moest dan erg mn best doen om hem op 36.5 te houden. Ik ben toen gewoon gestopt en tempte 2 x p dag. Het cb zei als het sochtends goed is niet steeds tempen. En ik voel vaak zn nekje en schat het dan in. @kirasese wat een leuke fotos. Wat een mooi manneke !! @jelle misschien moet je hem smiddags wat eerder wekken? Dat hij wat korter slaapt overdag zodat hij snachts meer slaapt en vermoeider is. Ik weet het ook niet precies er zijn ook veel moeders die zeggen; je moet slapende kinderen Nooooit wakker maken. Ik ga contact opnemen met het cb over de evt reflux en wild vlees in zn navel. Dat moet aangestipt. Alleen ben ik met dit weer niet in de gelegenheid om daarheen te gaan. Heb geen auto. En er ligt een dik pak sneeuw hier en het sneeuwt nog steeds. Ik vind dit weer waardeloos!!! Mn zoon heeft bijna geen haartjes hihi een paar hele dunne haartjes. Vind zon bos haar wel heel stoer !!
@mama40 Luc heeft wel aardig wat haartjes. Op zijn achterhoofd wordt het nu wel erg dun van het liggen. Ze zijn nu nog heel donker, ik hoop dat dat blijft! @kirasese. Leuke foto's hoor. Leuk dat het goed gaat met de honden erbij. Wij hebben drie katten en die vinden het allemaal best. Luc heeft ze nog niet ontdekt, we houden er wel eens eentje bij, maar hij kijkt er gewoon langs. @wmvss. Leuk dat het zo'n geslaagde avond was. Goed dat je zorgt dat ook Senna aandacht krijgt, lijkt me lastig om je aandacht goed te verdelen. @theebeeb Wat vervelend van die reflux klachten, hopen dat dat snel beter gaat. Lijkt me erg zielig Luc heeft nu niet zo'n zin om in zijn wieg te slapen, hij wordt telkens weer snel wakker. Maar ik hou het nog even vol met heen en weer lopen, hij zal er toch aan moeten wennen. Ook als hij straks naar kdv gaat. Ik ga nu proberen hem deze week elke dag rond het middaguur tijdje in bed te hebben. Gebruiken jullie kleintjes een speen? Luc heeft er wel eentje en hij is er wel heel erg gehecht aan. Vraag me af of we daar ooit nog vanaf gaan komen Maar hij wordt er nu zo rustig van dat ik het best vind Ik ga vandaag ook niet naar buiten, blijf lekker binnen. Met de kinderwagen heeft nu denk ik geen zin en ik vind het voor mezelf ook te koud!
Hanneke: ik begrijp dat Luc niet in zijn bedje ligt overdag? En dat je hem nu eraan moet laten wennen? Dat zal toch te doen moeten zijn denk ik? Heb hier geen ervaring mee, Lucas slaapt dag en nacht in zijn eigen bedje, voor of na de voeding lekker een poosje tegen papa of mama aan liggen/hangen maar meetsal ligt hij binnen 3 kwartier weer in bed. Ik heb sinds vorige week de box staan maar daar ligt hij alleen heel even in als ik zijn flesje moet warmen. Ach wat een saai leventje, in je bed, eruit,drinken, even kroelen en weer terug.........wil ik ook!!! Idd heel belangrijk je tijd te verdelen tussen de kids. Hier komen de andere 2 alleen in het weekend maar ik wil het niet overdreven doen maar ben er wel bewust mee bezig. Gelukkig zijn ze natuurlijk al een stuk ouder maar toch blijven het kids. Die van 16 vind het moeilijker om weer naar huis te gaan dan die van 9.
De afgelopen tijd is het raar verlopen met veel afspraken / bezoek buiten te deur, ziekenhuis etc. Ik wil deze week proberen een beetje regelmaat te krijgen. Verder hebben we hem voor en na de operatie een beetje verwend met meer bij ons liggen. In het begin sliep hij wel heel veel in zijn wiegje, maar hij is nu wel meer wakker. Hij slaapt nu nog wel in een wiegje en niet in zijn ledikant. Daar wachten we nog even mee, maar aangezien hij ook in een ziekenhuisbed kon slapen komt dat vast wel goed. Hij slaapt nu in de woonkamer, maar dat doe ik alleen als ik alleen thuis ben. Het is hier wat warmer als boven en net zo stil. Hij heeft net een half uur geslapen en werd net wakker omdat hij beetje last had van zn darmen, hij moest even poepen Maar nu slaapt hij weer
@Theebeeb: vervelend dat je niet naar het cb kunt nu. Kan je voor de reflux niet naar je huisarts? Het naveltje heeft geen haast maar de relux wil je zo snel mogelijk iets aan doen neem ik aan. Zielig he ..... @Hanneke: het is ook best lastig hoor. Ondanks dat Vigo een makkelijke baby is ben je er tochveel mee en voor bezig! Als hij slaapt ben ik ook bezig met zijn spulletjes in orde maken, flesjes uitkoken, baby wasjes draaien etc. Maar er is ook ruimte voor een potje kaarten of darten met Senna hoor, maar dit was echt even helemaal met zn tweeen eruit @slapen box/bed: hier maakt het voor Vigo niet uit waar hij slaapt, alleen wil hij s'avonds tussen zijn flessen van 19 en 23 uur wel graag erbij, dus veel op de bank of op de arm. Verder slaapt hij de hele dag in de box of bed, ligt eraan waar ik hem neerleg hij is echt erg makkelijk.
Hier probeer ik wanneer we thuis zijn Wessel ook zoveel mogelijk voor zijn middag slaap op bed te leggen. De andere slaapjes zijn meestal op de arm of in de box. Al merk ik wel dat hij in de box toch niet echt lang slaapt en snel weer onrustig is. Zit overigens te twijfelen of ik Wessel nog lang bij ons op de kamer laat slapen. Hij is namelijk erg onrustig in zijn slaap waar ik steeds wakker van word. heb nu al zo vaak gehad dat hij heel onrustig is en dan doe ik mijn lampje aan en ga kijken en dan heeft hij gewoon zijn oogjes nog dicht en hoeft dan ook geen speen Meestal als hij onrustig word is het vaak wel rond de tijd van zijn volgende voeding en voor hij echt gaat huilen heb ik hem er meestal wel uitgehaald, mits hij wel echt wakker is natuurlijk, omdat ik dan zelf niet slaap door zijn onrust Maar ik vraag mij dus af of het niet beter is te wachten tot hij echt gaat huilen omdat hij honger heeft. En wanneer hij op zijn eigen kamertje ligt hoor ik zijn onrust dus niet en kom ik dus pas in actie wanneer hij echt gaat huilen.