December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Hanneke: dit gaat al weken zo... Dus heeft denk niets met de warmte te maken.

Ik heb na twee uur opgegeven. Ik zat op bed, ik leg haar naast me neer, geef haar geen aandacht en ze viel binnen 5 min in slaap. Leg haar zo in haar eigen bed..

2. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    hm nee dat denk ik dan ook niet.....
    Micah heeft het soms nodig om even te huilen voor hij in slaap valt. hij wil dan verder ook niks, geen fiep, geen knuffel, geen fles. Maar dan moet hij even verwerken wat er overdag is gebeurd denk ik en dat doet hij zo. We blijven er dan bij staan met een hand op zijn buikje en na een paar minuten geven we dan zijn fiep dan draait hij zijn hoofd om en gaat slapen.
    Maar als ik je goed begrijp is saar gewoon vrolijk als je op haar kamertje blijft?
    Ik zou er dan toch voor kiezen denk ik om haar bij me te nemen zodat ze gewoon lekker kan slapen. Dat in slaap vallen uit zichzelf komt echt wel denk ik. Ze heeft nu gewoon behoefte aan mama.....

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja... Ik word er ook niet gezelliger op als ik elke avond uren bezig ben.... En ik kan haar meteen terugleggen in bed tot de volgende ochtend. Ze wordt soms wel paar keer wakker maar dan hoef ik haar er niet uit te halen.

Dankje voor het meedenken!

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Zou lekker aan toegeven dan!
    En rustig opbouwen door haar steeds sneller in bed te leggen waardoor ze uiteindelijk miss beetje wakker is en weer verder slaapt etc..
    Zo is het voor niemand leuk, ja toch?

Hier slaapt hij niet door... en komt gemiddeld 2-5x..

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kirasese: voor jullie is het zwaar! Ik hoop dat er snel rustigere tijden aanbrekenvoor jullie!

@voeding: merken jullie dat je beebje minder hongerig is met bijvoeding? Saar laat nu soms zelfs iets staan. Dat deed ze eerst nooit...

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Euhm.... Te hard geroepen dat de nachten goed gaan :) van 12 tot 2 in de weer... Uiteindelijk 100 cc om weer in slaap te vallen.

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook te vroeg gejuigd...

19:00-23:00-02:45-05:00
    En is bij 05:00u gebleven... pfff hihi

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc heeft opeens ook nog echt behoefte aan een fles laat op de avond, anders gaat hij echt niet meer verder slapen. Hij zou eigenlijk inmiddels naar de drie flessen moeten gaan, maar zit dus nog op 4,5.
    Ook met de bijvoeding erbij drinkt hij zijn flessen helemaal leeg. Ik denk een groeispurt ofzo.

De avonden slapen gaat super. Hij heeft gisteren van zeven tot elf als een roos geslapen. Toen beetje rommelen en uiteindelijk fles gegeven en paar korte slaapjes. Daarna volgens mij toch nog van twee tot vijf geslapen achter elkaar en toen bij ons in bed nog tot zeven. Vergeleken met begin van de week best goed.

Ik ben gisteren beetje ingestort van slechte nachten. Ben om twee uur met hoofdpijn en misselijk naar huis gegaan. Later nog overgegeven. Denk beetje combinatie van slaapgebrek en hormonen door stoppen met bv en overstappen naar andere pil. Nu gaat t wel weer.

@hanneke wat raar dat hij op KDV zo slecht drinkt. Slapen doet hij ook weinig daar toch?
    Luc heeft gisterenochtend op het KDV gewoon drie uur achter elkaar geslapen en toen hebben ze hem maar wakker gemaakt omdat hij al een uur zijn fles moest hebben. Hij slaapt daar juist meer dan thuis. Ik denk dat hij moet wordt van alle indrukken. Ze vinden daar ook dat hij veel slaapt voor zijn leeftijd. Lekker makkelijk voor ze!

Vanavond ga ik naar Guus Meeuwis. Echt zin in! Ik zou eerst daar slapen, maar heb besloten terug te gaan. Mijn schoonzus past voor het eerst op en ik wil haar die slechte nachten niet aandoen. Straks gaat hij zich dan nog meer misdragen. Ik kan denk zelf ook niet slapen als ik weet dat hij thuis aan het huilen is. Nu past ze van twee uur op tot ik rond 1 uur thuis ben. Lang genoeg voor eerste keer. Mijn moeder kan niet, anders had ik hem daar gebracht en was wel blijven slapen.

Oh, beetje lang verhaal zo. Ik zit te wachten tot mijn mannen wakker zijn ;)

9. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Oh dames, wat een lastige verhalen allemaal over niet slapende babies.
    Ik kan jullie daar helaas niet mee helpen of adviseren.
    Wij zijn gezegend met een meisje die netje slaapt en (misschien) niet wakker wordt 's-nachts.

Gisteravond kwam ze wel moeilijk in slaap, denk ook van de warmte.
    Wat trekken jullie nu aan?
    Heb nu een shirtje met korte mouwen gedaan en een kort broekje (shortama heet dat geloof ik) en dan in de slaapzak met alleen laken erover heen.
    Overdag in de romper met slaapzak en geen lakentje.

Buiten zitten vind ze heerlijk.
    Lekker de wind door haar tenen want ze heeft me toch zweetvoeten!
    Lekker zure lucht :D

Het gaat eigenlijk zijn gangetje.
    Jullie genieten ook van dit weer als ik de foto's zie op FB.

Morgen straatspeeldag dus heb het vandaag nog druk met huisje poetsen en morgen een berg popcorn maken thuis voor de kids :)

Fijn weekend allemaal!

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Jeetje meiden,ik krijg slaap van jullie babys.....

Hier een goede slaperd,zelfs gisteren toen hij s'avonds wakker is geweest omdat we naar de dierentuin gingen.
    Hij kreeg een aai over zijn bolletje van de burgemeester en wij een handje.

Lucas zit op 5 flessen nog steeds, iemand een idee wanneer hij naar 4 mag? ik heb pas volgende maand weer een afspraak op het CB.

Volgende week voor het eerst een nachtje logeren bij opa en oma.zij gaan op vakantie en we willen nog even gedag zeggen en de volgende dag moeten ze toch oppassen. hoop dat hij daar ook lekker slaapt!

Fijn weekend allemaal, ik moet helaas weer werken straks

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: hij mag naar 4 flessen als hij dat aankan. Wij geven 4x180-6 en fruit en groente. Maar we zijn pas twee weken geleden gestopt met de 5e fles omdat ze toen een beetje meer ging eten.

@flientje: heerlijk heh dat ze zo genieten van het buiten zijn! Laat het maar lekker buitenspeelkindjes worden!

Heb vandaag een broodkorstje gegeven. Dat viel in de smaak! Ze kreeg ook een stukje binnen maar dat slikte ze gewoon door.

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@vogeltje vervelend dat je savonds zo lang bezig bent met Saar in slaap te krijgen in eigen bedje. Heel begrijpelijk dat je er moe door word en minder gezellig. Er zijn al heel wat tips voorbij gekomen, ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik heb eerder al aangegeven dat ik een iets hardere aanpak hanteer. Ik gebruik de 10-min methode. Als hij horbaar volledig over de rooie gaat neem ik meer tijd met troostn, maar haal hem 9 vd 10 x niet uit bed. Maar het is heel persoonlijk en alle kindjes zijn anders en reageren anders, net als de ouders hihi.

Ik heb soepstengeltje gegeven maar ik vind het doodeng. Hij hapt stukken eraf en smoort er bijna in en gaat hoesten!!

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze moeten het echt leren dat stukjes eten! Spannend om te geven...

Vandaag ander ritme gevolgd en ze is zowaar 3 keer in eigen bed in slaap gevallen! Wel twee keer met de armen in de puckababy. Ze heeft nu van 10 tot half 12 geslapen en van kwart over drie tot half 6. Ze ging nu om kwart over 8 naar bed. Ik ga morgen de middagfles om kwart voor drie geven en dan om 3 uur naar bed. Ik kan dan alleen niet eind van de middag weg maar wel tussen de middag. De fles van half 3 zal op een gegeven moment een tussendoortje worden...

Nu hopen dat de nacht ook goed gaat!

14. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo de bruiloft van mn broer is achter de rug.
    Hebben echt een super leuke dag gehad :D
    We hadden Micah smiddags erbij laten blijven en savonds naar de ouders van vl gebracht en om 01;00 hebben we hem weer opgehaald.
    Daarna flesje gegeven en is ie lekker gaan slapen tot 08:40.
    Dus dat heeft ie netjes gedaan.

@ vogeltje, hoe is de nacht gegaan? al iets beter?

@Kirasese, en hoe is de nacht bij jullie gegaan?

ik moet binnenkort ook een km vrij brood gaan zoeken dan kunnen we micah ook eens een korstje geven, ben wel benieuwd wat ie daarmee doet.

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Gisteravond glutenvrije pyamapap gegeven...
    19:00-01:30-06:30 (wel wakker tot 03:00u)

Vamavond dus weer pyamapap... miss was toeval...

16. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    hopen dan dat het geen toeval was en dat het de komende nachten steeds beter gaat!

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wel heb ik idee dat er tandjes aankomen...
    Dus als hij weer drama nacht heeft dan weet ik niet helemaal waarom hahaha

Lekker he :) :D

18. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha van t een in t ander;)

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo is er altijd wat!

Afgelopen nacht ging aardig, paar keer eruit voor een speen. Vandaag weer erg weinig geslapen... 's avonds weer moeizaam maar na 10 min bij papa op schoot in slaap gevallen en in bed gelegd....

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Pff, ben kapot. Ga zo lekker slapen.
    Afgelopen nacht niet zo lang geslapen. Was pas kwart over 1 thuis van concert Guus Meeuwis. Voordat ik sliep duurde ff en toen was Luc om drie uur en vijf uur wakker. Heb hem toen in bed genomen en tot half acht geslapen.
    Vanmiddag op kraambezoek geweest. Dat kindje was 4,5 maand jonger en al bijna net zo groot. Maar toen zag ik wel hoeveel Luc eigenlijk al kan.

Ik hoop op een goede nacht voor jullie allemaal!! Ooit gaan we hier allemaal schrijven dat we heerlijk hebben geslapen

Deel Deze Pagina