December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Even mijn verhaal kwijt hier: gisteren stond ik op met buikpijn, hele dag gewerkt, PCM geslikt.
    Eenmaal thuis wat bloedverlies (zomaar tussendoorZ), HAP gebeld,langs geweest.
    Blaasontsteking is het niet,nu door naar de huisarts voor een uitstrijkje en er moet eea op kweek.
    Ik voel me al een poosje niet lekker en nu dit erbij.

Ik ben best bang, je moet ook niet teveel googglen dus daar ben ik maar mee gestopt....ik lag om 22 uur op bed en ben nu klaarwakker...wordt een lange dag ben ik bang.

Met Lucas gaat het gelukkig al beter dus die zorg heb ik niet meer.

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heh bah mama40, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Niet te veel internetten want daardoor maak je je zelf te veel zorgen... Ik had vorige week nadat mn ongesteldheid een paar dagen was gestopt ook ineens bloedverlies. Ik ga er maar vanuit dat het nog een restje was... Succes!

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@mama40 he bah wat vervelend. Goed dat je direct actie hebt ondernomen.

@vogeltje misschien kun je de 15.00 fles laten vervallen en een tussendoortje geven. Heb het nu 2 dagen gedaan en werkt goed.

Ik zat vanmorgen 6.15 al beneden. Hij was 5.30 al wakker. Hij lag op de kop in bed op zijn buik

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc was vanmorgen om 6 uur wakker. Wel beetje vroeg, maar ben al zo blij dat hij tegenwoordig de rest van de nacht doorslaapt

@mama40 Ik hoop dat het allemaal meevalt. Moet je lang wachten op de uitslag? Gelukkig gaat het met je mannetje wel goed.

@fruit Volgens mij vindt Luc al het fruit lekker tot nu toe.
    Ik zag trouwens dat aardbeien eigenlijk pas vanaf 9-12 maanden mogen. Mijn moeder heeft pas ook paar stukjes gegeven en dat was wel goed gegaan, maar eigenlijk mag het dus niet.

Nog 1 dagje werken en dan lekker weekend. Het wordt lekker weer als het goed is!!

5. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Aardbeien mag idd niet, volgens mij al het rood fruit nog niet.
    Heb er ook maar paar gedaan en geen handje. Je weet het maar nooit waar ze ineens bultjes van kunnen krijgen

@Mama40, vele beterschap. Maak je aub niet teveel zorgen en surf al helemaal niet op internet. Je maakt jezelf alleen maar gek.
    Kan weleens gebeuren een doorbraak bloeding. Heb nu spiraal precies 3 weken en ben ook al 3 weken ongesteld :(
    Kon ook nog wel even duren volgens de huisarts.

@slapen, ik hoorde Josje om 10 over 5 vanochtend. Lekker laten liggen en moest haar om half 8 wakker maken :D
    Ze vermaakt zich wel met haar aap en tutdoekje in bed.

6. Theebeeb

Ik heb net bruine boterham met roomboter besmeerd en in mini stukjes gesneden. 30 cc melk gemaakt en daar stukjes ingedipt. Ging super! Hij heeft 1/4 boterham gehad. Nu nog een fles en dan naar bed.
    Vond het wel erg leuk al die andere eet dingetjes nu

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij hoort het een beetje bij de leeftijd of de tijd van het jaar want Saar was ook klaarwakker om kwart voor 6 :)
    Voordeel, de dag duurt lekker lang. Nadeel, dan moet ze eigenlijk 3 slaapjes doen wat niet echt lukt :s

Vannacht trouwens ontzettend last gehad van muggen. Saar is volgens mij nog niet geprikt maar weten jullie wat goede babyvriendelijkemuggenwerende middeltjes zijn?

@theebeeb: Ja ik ga die fles van 3 uur maar een keer niet geven of minder geven... kijken of dat helpt. Vandaag nog maar wel want ik ga met saar naar de diplomauitreiking van mn zusje om 15.00 dus dan doen we nog maar even gewoon een fles....

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @mamma40 he bah wat vervelend! Idd niet te veel googlen, dat maakt je alleem maar meer bang. Hoop voor je dat het gewoon een tussenbloedimg is

@vogeltje. Vervelend die muggen en volgens mij is het meeste anti ug ook niet geschikt voor zuigelingen.

Toen ik gister avond nog even bij Chloë ging checken, lag ze op haar buik te slapen gepropt in een hoekje. De eerste keer dat ik haar op haar buik heb zien slapen.
    Dacht leg haar voorzichtig recht, maar toen werd ze wakker en boos dat ze was!

Neefje van 4 logeert hier en zag dat Chloë bij mij uit de borst dronk.
    "Drinkt zij melk?" Vroeg hij, "ik vind melk ook heel erg lekker hoor!"
    Uhm dit is melk alleen voor baby's, daar ben jij te groot voor....
    Pfff

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik voel me iets beter vandaag,buikpijn is wat minder gelukkig.

Blemma: neefje van 4 drinkt maar gewone melk hoor hihi

Theebeeb: lekker een boterhammetje!

Toch maar begonnen met pap daarnet, nou dat was een succes!Omdat Lucas niet goed kan zitten zet ik hem in de maxicosi met eten.Hij sprong er bijna uit,gelukkig zat hij vast, het ging hem niet snel genoeg.
    Ik heb 90+3 gegeven met pap en een flesje van 60+2 erna.Hij heeft driekwart pap op ongeveer.

Moeten die kleintjes nu iig 600cc melk hebben?
    Ik heb gisteren totaal 700cc gegeven omdat hij ook de hapjes krijgt en ben begonnen met aardappel er door heen.

Is wel puzzelen met de tijden,8 flesjes vond ik veel maar nu is het nog meer lijkt het wel met al die hapjes tussendoor.

Maar hij ligt heerlijk te kletsen dus hij voelt zich er wel goed bij!

Straks de fysio die hem gaat testen om te kijken hoe zijn ontwikkeling is.
    Lucas is 63.3 cm en weegt 6880 gram.Zijn hoofdje is 42.3

Hoe groot/klein is het hoofdje van jullie babys?

10. Theebeeb

@mama ik ga straks naar het CB dus zal de maten even doorgeven!
    Wat fijn dat lucas zo lekker eet.
    Wat betreft de melk; 6-8 maanden moeten ze 3 a 4 flesjes hebben.
    Maar dat ligt ook wat aan de hapjes etc. Ik zit nu op 3 flessen maar hij eet daarnaast ook allerlei dingen.

@blemma wat geinig van je neefje. Misschien wilde hij ook wel een slokje. Ik vind het trouwens ontzettend mooi dat je Chloe al zolang BV geeft. Prachtig gewoon. Word soms wel verdrietig dat het bij mij mislukt is. Had het zo graag gewild. Maar het lukte gewoon niet omdat ik helemaal in de war ben geraakt na de bevalling. Hoe vaak drinkt Chloë bij je?

Hier ook allerlei vreemde houdingen in bed. Hij ligt nu steeds op de kop. Met voeten op hoofdeind. Of op de buik inde breedte. Met hoofd klem in de spijlen.

11. Flientje1980

@Theebeeb, wat een draaier zeg! Ook met slaapzakje aan draait hij gewoon?

@Mama40, ik zal eens kijken straks wat haar hoofdomtrek is. Fijn dat je je beter voelt, het wordt beter weer dus dan mag je niet ziek zijn hoor! :)

@Blemma, leuk die kinderlogica. Gelukkig heb je hem af kunnen wimpelen. Mijn neefje (3 toen) zei een jaar geleden. Tante Eveline baby in de buik? Ja, ik heb baby in mijn buik.
    Ik heb ook dikke buik zei hij, zit ook baby in. Dat kan niet zei ik, kan alleen bij meisjes. Oh dan heeft oma ook baby in buik want die heeft ook dikke buik :(:D

@voeding en fles, ik vind het nu wel lastig ja, idd puzzelen, want net zoals gisteren was ik even naar de markt en voordat ik het wist was het allang tijd voor de groentenhap maar ze was ook moe. Dus thuis snel hapje gegeven en meteen naar bed.
    Josje krijgt nu weer even 210 cc + 7 schepjes want ze huilde elke keer na de fles. Denk dat ze ook in sprongetje zit.
    Vind het persoonlijk wel veel dus totaal is het dan iets van 250 cc? Dus dan krijgt ze 750cc

@draaien, Josje is nu steeds van rug naar buik aan het draaien maar ze kan nu niet terug. Begint ze te mopperen joh! Ze draait wel een kwartslag op haar buik. En vooral als ze zich af kan zetten in de box draait ze alle kanten op. In een fractie van een seconde is ze gedraaid. Even niet kijken en hoppa! In bed doet ze dit niet, al doet ze wel pogingen maar d'r slaapzak zit in de weg :cool:

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saar was 2 weken geleden 6450 gr 64 cm en hoofdomtrek 43,5cm.

Als saar aan het spelen is in de box ligt ze ook alle kanten op en ze verzamelt al het speelgoed. Heel de box wordt verbouwd. Ze was een tijdje fanatiek aan het draaien maar dat is weer over... Ze doet het af en toe maar interessant vindt ze het niet meer. Ze klimt nu wel uit je armen of van je schoot. Lekker op onderzoek uit!In bed blijft ze trouwens keurig liggen. Vannacht zelfs met armen los! 6 uur begin van de dag blijft maar als ze verder goed slaapt heb ik daar voorlopig vrede mee

@mama40: fijn dat je je beter voelt. Ik ben benieuwd wat de fysio vindt.

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens de eerste schoolfoto!

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vogeltje Ik denk dat er geen muggen spul voor baby’s is,maar weet t niet zeker.
    Wij hebben vorig jaar op elk raam horren geplaatst. Dure grap, dus hoop dat t gaat helpen
    Wat een super leuke foto! Volgens mij komt hier in september de fotograaf op het KDV.

@blemma Ha ha, mag je neefje geen slokje ;)

@mama40 De pap is hier ook een heel groot succes. Die mond gaat telkens wagenwijd open.
    Luc was een maandje geleden 6950 gram, 68 cm en hoofdomtrek 44,5
    Ik las vorige week een artikel in de krant over een onderzoek naar down syndroom. Ik moest aan je denken. Het ging erover dat in de media vaak kindjes/mensen met down zichtbaar zijn die het heel goed doen en heel zelfstandig zijn, maar dat een heel groot deel dat juist niet is.
    Ik heb trouwens tot vorige maand soms wel 5 flesjes gegeven en dat vond de arts niet echt erg.

@theebeeb Ik snap dat je het jammer vind dat je geen BV hebt gegeven, maar je had er een erg goede reden voor. Ik hoop dat je jezelf niet teveel verwijten gaat maken.
    Ha ha, wat grappig hoe hij in bed ligt!

@flientje Mooi die logica van je neefje!

We hebben gisteren de babyset op de tripp trapp gezet,maar het is eigenlijk nog te moeilijk voor hem. Gewoon zitten gaat redelijk, maar eten geven hangt hij veel te ver voorover. Dus dat doen we maar in de wipper.
    Luc gaat ook heel de box door. Ik vind dat hij erg handig is met zijn voetjes, hij speelt daarmee ook met het activity center enzo. Draaien doet hij niet zo erg vaak meer.

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Lucas is idd wel een bolletje zo te lezen. Volgens cbarts niet te stevig.
    Maar ik minder wel iets met voeding omdat hij nu andere dingen erbij krijgt.

Ik heb geen idee van de percentages van kinderen/mensen met ds die het goed of minder goed doen.Ik denk ook dat ik dat voor nu even niet wil weten......veranderd trouwens niets aan wat Lucas kan/gaat doen.
    Maar het is wel zo dat er ook met andere zaken vaak een ander beeld naar de buitenwereld wordt gegeven.

Mooie schoolfoto Vogeltje!

Vanmiddag naar opa en oma,die hebben we 3 weken niet gezien ivm hun vakantie.Ben benieuwd hoe ze hem veranderd vinden.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @theebeeb hier ook steeds met de beentjes klem tussen de spijlen.
    Zit er over na te denken om het dicht te maken.
    Chloë drinkt nog 4x bij mij, de hapjes eet ze nog niet zo goed.
    Maar geniet ook nog echt van de momenten, is zo knus!
    Jij kon er ook niets aan doen dat het niet lukte! Pnd kan iedereen overkomen!
    Misschien bij een volgend kindje dat je het kan proberen.

@flientje haha ja kinderen zijn daarnaast ook zo eerlijk, kreeg vanmorgen ook al te horen dat ik een dikke kont had... En mijn neefje had zelf geen dikke kont want hij was klein haha.

@vogeltje wat een leuke foto! Wat lijkt ze dat al groot en echt babyaf!

@draaien chloë gaat continu op haar buik draaien en als ze terug wil gaat ze huilen, terwijl ze wel terug kan draaien...

Nee geen vreemd kind aan mijn borst, maar dat moet ikniet te hard roepen, daarmee een ander meisje boos gemaakt(in haar cultuur is dat normaal)

Het is warm en Chloë vertikt het weer om te slapen.... Denk ook dag ze wat overprikkelt is door haar neefje..

17. Theebeeb

De afmetingen ;)

7730 gr
    68 cm lang
    Hoofdomtrek 48 cm

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook slecht slapen, 's avonds doodmoe, geen hapje willen eten en niet kunnen slapen.... Pff

19. Flientje1980

8245 gr
    66,8 cm
    42,9 hoofdomtrek

20. Theebeeb

@flientje mooie afmetingen. Wat schelen de hoofdomtrekken dan weer veel he? J heeft echt een lekkere bolle toet.

5.15... Ik vind het gewoon echt te vroeg!!
    Maar voor J begint de dag. Een fles geven en terug leggen werkt niet.
    En ik mag niet klagen maar na een late dienst slaap ik om half 1 pas en mag ik 5.15 weer uit de veren.
    Ga vanavond maar eens 210 cc geven met wat meer rijstebloem.
    Misschien dat het wat uithaalt maar ik denk het niet

Deel Deze Pagina