December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Die shampoo is van het merk Zarqa, heb het idee dat het al een stuk minder is. Er is een serie van producten van.
    Bij de DA gekocht.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier ook spuitluiers. Hij zat bij mijn vriend op schoot op de bank. En het spoot gewoon bij zijn romper langs op de vloer en op de kleding van VL. Komt echt door de tandjes.

Ik merk dat als J eind van de middag nog slaapt, al is het een half uurtje, dat hij s'avonds moeilijker in slaap valt.
    Dus dat slaapje doen we maar niet meer. Meestal is hij vanaf 17.00 al wat jengelig aan het worden. Hij krijgt nu 18.30 zijn laatste fles.

3. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zarqa hebben wij ook badolie, shampoo en zalf van. En omdat Micah ook berg bleef houden ( na een aantal maanden noemen ze het volgens mij geen berg meer) hebben we van de zalf verpleegkundige topicorte gekregen voor zijn hoofdhuid. na een paar dagen was alles weg. En als er weer schilfertjes komen smeer ik het 1 keer in en blijft het weer even weg.

@theebeeb, jeetje das wel heftig dan ja.

Ergens toch wel blij dat we die tandjes hier nog niet in zicht hebben.

Micah heeft ons vanochtend uit laten slapen tot half 8! wat was dat een keer fijn zeg! Zal morgen wel weer 5 uur zijn ter compensatie ofzo ;)

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    hallo allemaal: wat gaat dat hard he met die kleintjes...de 1e tandjes komen eraan of zijn er net al.Hier nog niet in zicht/voelbaar.

Lucas lijkt meer trek te krijgen maar hij mag pas rond 9 maanden beginnen met een stukje cracker.
    Ik denk dat ik flesje van 930 uur maar verhoog van 90 naar 120 cc. Hij valt zo aan op de flessen van 14 en 20 uur.
    Het is dan wel juist de bedoeling flesjes af te bouwen maar hij krijgt alleen pap,fruit en groente,aard,vlees.

Hannekeg: 9 maanden, wat snel allemaal he?
    Ik kijk tegenwoordig veel naar speelgoed ed in de winkels. Sinterklaas doen we dit jaar niet maar zijn verjaardag en kerst zitten vlak na elkaar.Er is wel ontzettend veel leuks te vinden en ook voor leuke prijsjes.

Lucas is verliefd op zijn zus! Hij kan zo verliefd kijken naar haar en ze krijgt altijd een dikke lach van hem.Zo'n smeltmoment, heerlijk om te zien.

Verder hier niets bijzonders te melden, alles gaat zijn gangetje hier

5. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @hanneke23, ons zoontje heeft ook erg hardnekkig berg al vanaf 3/4 weken oud. Van alles geprobeerd, olie smeren en daarna voorzichtig eraf schrapen werkte wel een beetje maar daarme verdween ook een groot deel van z'n mooie bos haar :( na 4 weken met een olie doordrenkt hoofd zijn we daar maar mee gestopt. Sindsdien met zarqa baby shampoo gewassen en geen resultaat. We hebben het toen maar zo gelaten tot nu toe. Hij heeft weer wat nieuw haar en een deel wat wel is gebleven bedekt het meest zichtbare, maar nu ik weer een beetje aan het uitzoeken ben, twijfel ik of we weer wat moeten uitproberen. We zagen namelijk ook soort korstje en schilfers achter beide oren. Hij lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben..ik lees ook over zemelenbad een speciale anti-berg pads. Iemand daar ervaring mee?

Ik lees overigens al een tijdje mee, ons zoontje is 15 december geboren :)

@mama40, ben je toevallig in het emc rotterdam bevallen?

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ijsvogeltje: Welkom en ja dat klopt,ik ben in het erasmus in rotterdam bevallen.En nu wil ik uiteraard weten waarom je dat vraagt;)

Wat rot die "berg". Je schrijft dat hij korstjes en schilfers achter zijn oortjes heeft? Ben je er mee naar de huisarts geweest?
    Kan het niet exceem zijn? Dat heb ik nl ook op mijn hoofdhuid (nu goed onder controle).Ik had er ook last van in mijn oren.
    Ik lees bij hanneke23 topicorte.Misschien is dat wat voor je?
    Wel fijn dat hij er geen last van schijnt te hebben.

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Dan heb ik zeer waarschijnlijk naast je gelegen :) ons zoontje Lars heeft een slechte start gehad na 4 dagen inleiden en 17 uur verloskamer, 4 uur na geboorte ineens blauw aangelopen, ademstop. Heeft dus aantal dagen op de neonatelogie afdeling gelegen, zuurstof en antibiotica kuren. Ik ben een paar keer verplaatst van kamer, en toen ik jou banner zag (3 dagen verschil) en wat van jou eerdere reacties ging er een belletje rinkelen. Op dag 4 mochten wij aan het einde vd dag naar het Vlietland ziekenhuis, en die laatste dag heb ik denk ik naast jou gelegen. De vrouw tegenover ons kwam uit Zeeland en werd tegelijk met mij overgeplaatst naar Goes geloof ik.

Ik schrijf op dit forum al wat jaartjes mee in de endometriose topics. Dat is een redelijk vast clubje van 'n aantal vrouwen die op hetzelfde moment ook na vele jaren ivf/icsi zwanger zijn geworden. Leuk om hier ook mee te lezen en schrijven.

Betreft de berg, vanaf begin zei de kinderarts dat er weinig aan te doen valt dan te smeren met olie en zo. En omdat wij tot heden aardig wat ziekenhuis afspraken hebben gehad (heeft tot vorige week neocate voeding gehad, nu aan het overschakelen naar gewone opvolgmelk) is bij ons ook de aandacht verslapt wat betreft de berg, of eigenlijk eczeem. Ik ben er dus nu weer aan het induiken. Ik ga denk ik de zemelenbad halen en anti bergpads, eerst 'ns kijken of dat wat doet, en anders toch weer 's advies vragen bij de kinderarts.

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ja ik kan me dat wel herinneren, ik heb er geen gezicht bij maar weet wel dat jullie allebei tegelijk weggingen.
    Dat was de dag dat ik op die kamer kwam of de 2e dag? Ik heb er 4 dagen gelegen en was het toen zo zat dat ik weg ben gegaan.
    Grappig dat je me herkende.

Zijn jullie nog lang in het Vlietland geweest? En wat is neocate voeding?
    Gaat het verder goed met Lars en zijn ontwikkeling?

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Welkom ijsvogeltje!

@mama40 wat super lief dat Lucas zijn zus zo lief vindt. Lijkt me erg schattig om te zien

Wij zijn het weekend naar vrienden in Duitsland geweest en Luc heeft zich goed gedragen. Hij heeft lekker geslapen in het campingbedje en heeft alle mensen die hij tegenkwam zijn mooie lach laten zien. De eerste avond uit eten wilde hij echt niet bij mij of in de buggy slapen. Uiteindelijk is hij dus heel laat gaan slapen. De tweede avond ging hij gelukkig wel even in de buggy slapen.
    Ik zat in de auto naast hem en dat vond hij wel gezellig. Hele tijd lachen.

Gisteren ging hij in de box opeens in kruiphouding zitten. En daarna ging hij een poging doen zelf te gaan zitten. Het lukte bijna, maar hij moest daar zo hard om lachen dat hij weer omviel. Gelukkig zat mijn vriend ernaast om op te vangen, anders was hij met zijn kop op de rand gevallen.

Tja, de periode van vallen en pijn hebben zal binnenkort wel komen, lijkt me echt niet leuk.

10. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik weet nog dat we op een dinsdag naar het Vlietland zijn gegaan, maar niet of dat jou eerste dag was. Ik denk het wel eigenlijk nu ik eraan denk. Lars en ik zijn tot zondag in het Vlietland gebleven, wel zo fijn want ik was echt geen mens door de enorme pijn. Ik had daar zo'n rooming in kamer, en Lars op de couveuse afdeling.

Op 23 december zijn we thuis gekomen en de eerste 2 weken gingen wel okay, maar daarna ging het steeds slechter met Lars, hele dagen compleet overstuur huilen, overduidelijk van maagzuur en buikkramp. Meerdere keren naar de huisartspost en kinderarts. Ze beginnen met de minst zware medicijnen, totdat er iets helpt, dus zo waren we een paar zware weken verder. Verborgen reflux uiteindelijk (nexium en nu ranitidine) en na bloed in z'n ontlasting is hij nog een paar dagen opgenomen geweest en aan de neocate gezet. Ik heb wel nog gekolfd tot 12 wkn oud en hem per dag daar 1 fles van gegeven zodat hij toch nog wat van mij binnen kreeg. Voor mijn endometriose was het ook goed om zo lang mogelijk te kolven namelijk. Maar na 12 weken was ik zo op, dat ik ermee ben gestopt.

Na 7 wkwn hadden we toen ineens een vrolijk tevreden mannetje :)
    Ik heb niet erg veel terug gelezen hier, maar zo te lezen gaat het goed met Lucas. En hij eet dus ook al zo goed. Lars is daar niet zo snel mee. Fruit en broodje sabbelen gaat prima, maar avond prak vind ie niet bijzonder. We tobben daar nog beetje mee, ook qua tijdstip. Hij is tussen 17 en 18:30 erg mopperig en huilerig. 3e slaapje lukt meestal niet, dus we gaan nu af en toe even wandelen met hem rond die tijd, daar wordt hij wel rustig van. Hij is snel verveeld en heeft veel energie (net als z'n ouders :p)

Wat leuk om je hier te vinden zeg :)

11. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Neocate is trouwens helemaal koemelkeiwit vrij. Hij is afgelopen weken getest, maar daar kwam niks uit, wat ons niet verbaasde trouwens. Door de antibiotica kuren direct na z'n geboorte en ademstop, is naar mijn mening heel z'n darmflora en weerstand kapot gemaakt, met als resultaat dat hij waarschijnlijk ook bloed in z'n ontlasting kreeg. Er is nooit wat aangetoond (gelukkig) dus ik houd het echt op z'n moeilijke start en compleet vermoeid na de geboorte.

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dinsdag was idd mijn 1e dag daar. Ik kwam rond 4.30 uur op de kamer en lag ernstig te hyperen tot jullie wakker werden en ik kon bellen om iedereen te vertellen dat Lucas was geboren!
    De vrouw tegenover mij (donkere vrouw) is iets eerder dan ik weg gegaan.

Wat een weg zijn jullie gegaan zeg, zal niet meegevallen zijn.

Lucas is woensdag geopereerd aan zijn maag/darmafwijking, vrijdags kregen we de zekerheid dat hij Down Syndroom had (hielden we al rekening mee), er werd gezegd dat hij 6 weken in het zh moest blijven, na 9 dagen mocht hij naar de medium care en weer een week later naar huis.
    Na 3 weken thuis opname zh ivm influenza (enorm benauwd), 1 maart staaroperatie en tussendoor gewoon een ontzettend sterk mannetje die boven verwachting goed eet.

Dit in een notendop maar hij doet het boven verwachting ontzettend goed en is een heel tevreden kereltje die achter loopt in de ontwikkeling maar dat is logisch met DS.

Fijn dat Lars veel energie heeft met zulke energieke ouders!En dat eten zal vast wel goed komen hoor, uiteindelijk gaan ze allemaal toch wel eten.

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @theebeeb, zullen zeker tandjes aan komen! Vond vl zeker niet zo fijn? Haha

@mamma40 wat lief dat hijzo gek op zijn zus is!

@ijsvogeltje, welkom :)
    Heftig bevalling en kraamtijd zeg! Wat een zware start voor je manntje!
    Koop dat het zemelenbad en de antibergpads hun werk doen!

@hannegeG wat fijn dat het weekend zo goed ging met luc! Krijg het met chloë ook niet meer voor elkaar dat ze in het openbaar slaapt.

@kruipen. Hier ook een fanatieke beoefenaar! Ze zit de hele ag in de kruiphouding en doet echt haar best, maar e kan alleen maar achteruit kruipen haha. Denk dat ze binnen kort wel vooruit komt! En ze probeert zich nu ook op te trekken om te gaan staan!
    Het echte baby gaat er helemaal af zeg!

Hier druk weekend achter de rug. Ml was jarig dit gister gevierd.
    En had het weekend ook ochtenddienst. Dus alles moest snel snel snel.
    Zaterdagmiddag de boodschappen en taarten en hapjes maken.
    Gister alle visite en pfff wat een drukte! Chloë heeft zich prima vermaakt! Vond alle aandacht helemaal leuk. Ging 18.30 op bed en heb haar om 8.30 wakker gemaakt! En ze maakt nu al haar tweede dutje!
    Zelf vanmorgen het hele huis gepoetst en ben nu kapot! Heb er ook nog een beginnende borstontsteking bij :( hoop dat het nietdoorzet!

14. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hi Dames,

@Ijsvogeltje, welkom bij dit gedeelte van het forum.

@Blemma, oei idd ff opletten met de ontsteking. Goed masseren!

@THannekeG, denk dat veel kindjes niet zomaar slapen in een buggy. Ze zien en horen teveel. Josje in ieder geval niet. Of iets van 10 minuten.

@Zitten, Josje ging vrijdag ineens echt voorover duiken in de wipper.
    Nu wil ze de hele tijd rechtop zitten. Dat kan ze natuurlijk niet want ze valt een kant op maar ze is nu erg beweeglijk. Soms wel vervelend want als ze de fles op heeft rolt ze meteen naar haar buik om te spelen. Tja, en dan komt er best wel wat melk terug.

@Yoghurt, wanneer geven jullie dat? Ze krijgt nu om de 3 uur eten en wil ook dit aan gaan bieden maar zou niet weten wanneer!
    Nu geef ik al brood eerder dan bv. na de fles van 13.00.
    Zit eraan te denken om de yoghurt te geven als wij gaan eten aan tafel. Nu zit ze inprincipe wel goed in de stoel. Maar dat is zo rond 6 en om 7 krijgt ze alweer haar laatste fles :(

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @blemma: druk weekend heb je gehad! Balen van die borstontsteking!

@ijsvogeltje: welkom! Hier ook een energiek meisje wat heel graag met ons wil spelen. Kan lars zich ook niet goed alleen vermaken?

@hannekeg: wow bijna zelf zitten! Dat is knap!

Saar draait nu wel meer en ligt langer op haar buik maar ze kan nog niet los zitten en kruipen of tijgeren zien we ook nog niet echt... Naja we wachten rustig af! Zou het wel fijn vinden als ze wat meer kan, misschien dat ze zich dan wat beter kan vermaken.

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef een klein beetje yoghurt na de avondhap

17. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik geef soms griekse yoghurt of een klein danoontje.

Welkom ijsvogel!!

18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Welkom ijsvogel, gezellig dat je mee kletst!

Hier gister yoghurt gegeven maar vond hij niet zo'n succes. Morgen ook de Griekse variant maar eens proberen. Geven jullie het gelijk na het eten of later?

@berg vervelend dat sommige daar nog zo'n last van hebben. Hoop dat de middeltjes beetje willen werken.

@blemma wat vervelend die borstontsteking! Toevallig vandaag mijn schoonzusje gesproken en die heeft het ook. Had flinke koorts en is er echt beroerd van. Zit nu flink aan de antibiotica.

Aankomend weekend gaan we lekker weekendje weg met mijn schoonfamilie. Gaan naar center Parcs met zo'n mooi zwemparadijs dus kunnen we lekker zwemmen.

Met de flessen gaat het overigens wisselend. Geef nu een fles voor het broodje en dat gaat wel goed. Gister zijn laatste fles ook goed gedronken maar vanavond wilde hij weer niet.... tussendoortjes vind hij overigens ook echt niet bijzonder. Zit me maar raar aan te kijken als ik iets geef, met een blik van 'wat moet ik hier nou weer mee'
    Ach komt vaat vanzelf wel....

Vind het oefenen van kruipen etc ook zo heerlijk om naar te kijken. Maar moet er op letten dat hij niet altijd door heeft dat ik kijk want als hij dat niet door heeft kan hij echt heerlijk zijn ding doen. Wanneer hij ziet dat ik kijk word hij afgeleid en gaat hij sneller jengelen.

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik geef altijd Griekse yoghurt. Ongeveer 100 gram en dat geef ik meteen na zijn groente. Hij vindt dat echt super lekker!

@blemma wat balen van de borst ontsteking. Hopelijk heb je het snel onder controle. Je hebt wel een druk weekend gehad zeg!

@flientje Grappig dat ze steeds wil gaat zitten.
    Ik heb Luc nu wel een paar keer kunnen laten slapen als we uit eten gaan in de buggy, maar hij wil ook wel graag alles meemaken.

@vogeltje Luc kan ook nog niet zitten hoor. En Luc is nu aan het proberen te kruipen, maar dat duurt vast wel even. Hij doet alles op zijn gemak. Hij wordt er wel echt gefrustreerd van dat het niet lukt.

@jelle leuk een weekend weg!
    Ik merk ook dat als ik Luc in de box leg dat hij eerst een beetje gaat zeuren en dan uiteindelijk toch lief gaat spelen. Maar dan moet ik hem ook wel met rust laten

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Blemma: hoe is het met je?

Goed dat ik hier lees over yoghurt, had er niet eens aan gedacht maar dat kan ik ook wel gaan geven.

We moeten het kauwen bij Lucas stimuleren met een soort babytandenborstel.
    Hoe goed het gaat zagen we gisteren. Ik had macaroni gemaakt maar de stukjes geruld gehakt zaten erin en de macaroni werd ook niet echt heel klein in de blender.
    Hij zat er redelijk goed op te kauwen en vond het nog lekker ook.
    Mijn dochter zag de macaroni en zei 'als hij dat eet heb ik respect voor hem"(zij lust geen macaroni). Het ging er goed in!
    Ik denk dat we niet tot september gaan wachten met stukjes cracker, we gaan gewoon proberen of het al lukt des te eerder kan hij aan een boterham.

Fysio was weer tevreden,we hebben een rol van haar gekregen waar we Lucas op zijn buik op moeten leggen zodat hij op zijn handjes leert steunen.
    We geven hem veel complimentjes en als je dat koppie dan ziet, hij vindt dat prachtig.

Hoe liggen jullie kindjes in bed? Ik loop wel 4x per nacht even zijn kamer in omdat er een arm of been door de spijlen hangt. Ik vind het zo warm voor een slaapzak maar dit is ook niet echt handig...

Deel Deze Pagina