Hi dames, Wat is er toch weer veel gekletst. Helaas net iets te druk om op het werk bij te schrijven en te lezen. @Jelle28, als ik op dinsdag alleen ben met haar dat vind ik het soms ook moeilijk. Vooral als het dan heel de dag regent. Nu heb ik mij voorgenomen om de gewone dingen dagelijkse dingen te doen ook als zij wakker is. Vorige week beetje stof gezogen terwijl ze op de grond lag. Ze vond het maar al te interessant. Dus ik ga nu ook beneden strijken terwijl zij op de grond speelt. Vaak is ze veel sneller moe (mopperen) als op het kdv heb ik gemerkt. Daar is ze ook zo sneller afgeleid als thuis dat ze geen tijd heeft om te mopperen! Afgelopen zondag hadden we een lekker niks dagje. Toen heeft ze echt 1,5 uur eten+spelen en 1,5 uur slapen. Dat is bijzonder hoor! @Mama40, als je het niet vertrouwd dan zou ik eerder laten prikken. Lucas wordt ook net zo´n grote jongen als de rest Hij eet goed las ik al, denk wel meer als Josje. Josje weegt trouwens 9,8 kilo Toch meer even met ml op de weegschaal gaan staan want sommige maat 74 is al te klein. En serieus... ik beperk haar al in het eten want ze eet zo 2 boterhammen op. Al laat ze de laatste dagen de flessen wel staan dus besloten om over de te stappen op ochtend en avond 180 ml en de middag 120 + hele boterham met beleg. En nu dus ook yoghurt na de groente. En ik probeer nu uit tuit beker of gewone beker haar wat te laten drinken. @Blemma, wat goed dat ze al zo blijft zitten in het zitje. Heb nu ook een Yepp maar Josje hangt nog teveel naar voren. Ook in de kinderstoel. Zitten doet ze dus nog niet en staan al helemaal niet. Ook nog geen tandje maar ze rolt wel de hele kamer door. En zwaaien doet ze nu ook (een poging tot), dat probeer ik nu iedere avond even te doen voor het raam naar de kindjes uit de straat @Fietsen, zaterdag wel gefietst met haar, alleen hebben wij zo´n fietskar die achter de fiets hangt. Met wat aanpassingen kan de maxi cosi erin. Zo vond het heerlijk! Ze is het wel gewend op de baby mee achter mijn fiets maar die kar is toch wat relaxter en minder wiebelig. Dus die gaat mee op vakantie Toch 35 km gefietst en ze heeft lekker geslapen zag ik want het was ineens stil @Theebeeb, erg lief snoetje heeft jouw kindje. Hij zit ook al goed rechtop.
Ik heb heerlijk geshopt! Voelde me zo slonzig de laatste tijd. Heb nu allemaal hippe kleren Voor saar had ik nog kadobonnen liggen dus ook voor haar kleding gekocht. Ze zit nu in 62/68 maar heb bijna niks in 74. @flientje: flinke meid heb je! Zal er straks wel weer afgaan als ze gaat kruipen en lopen. Saar was anderhalve week rond kwart voor 7 wakker. Heerlijk, dacht dat we de fade van 6 uur gehad hadden... Was het vanmorgen half 6... Nu heb ik haar net op bed gelegd en ga er zelf ook nog even in. Saar kan nu achteruit tijgeren. Het gaat wel gepaard met een hoop gemopper omdat ze denk ik gefrustreerd is dat ze niet vooruit gaat.
@flientje wow 9.8 kg! Een flinkerd!! Heeft ze ook aardig lengte? @vogeltje fijn dat je zo goed geslaagt bent voor kleding. Heb laatst ook inkopen voor mezelf gedaan. Het komt er soms niet van en had echt niks leuks meer. Wil er wel goed uitzien. Vind ik wel belangrijk. Hier ook achteruit teigeren. Ook de nodige frustraties. Hij zit trouwns ook constant in de kruiphouding. Keurig de knietjes omhooggetrokken en hij heeft zijn armen gestrekt naar de vloer, rugje recht. Maar nee, hij weet nog niet hoe hij vooruit moet komen.
@theebeeb haha is prima, moest alleen wel ff goed nadenken wie dat nou was. @8mndensprong nou die is hier in volle gang. Avondeten is echt ramp. De eerste hap gaat erin en daarna de lippen stijf op elkaar en met handje de lepel weg slaan.. En met de yoghurt gaat de mond wagenwijd open.... En vannacht van 3 tot half 5 met der in de weer geweest. Bij mij was het keten, legde ik haar neer was het krijsen! Pff niet gewend zo'n gebrokennacht @flientje Zo dan is Josje flink gegroeid! Lijkt mij heerlijk zo'n goede eter haha Ideaal zo'n karretje! Lijkt mij ook wel wat of zo'n bakfiets, maar helaas niet de ruimte en geld voor. Wat lief dat ze probeert te zwaaien @vogeltje heerlijk zeg zo'n shopdag! Hier ook een gefrustreerd babietje die niet vooruit komt haha. @eetschema 7.30 bv 11.00 boterham met beleg (eet meestal maar de helft) 12.00 bv 14.00 fruit 16.00 bv 18.00 warme hap(meestal niet meer als 3 hapjes) en yoghurt 19.00 bv (meestal wil ze maar een slok of niet eens drinken) Vind het echt nog een druk eet programma, kom er soms niet eens aan de hapjes toe als we bv de stad in gaan.
Chloë's speelhoek. Na het spelen steeds een ware explosie aan speelgoed overal haha Chloë vind nu de babywalker ook erg leuk. Wij hebben de houten van nijntje
Prachtig mooie speelhoek blemma. En dat nijntje karretje is echt super!!! Kan ze straks mooi achter lopen. Lijkt mij ook wel wat voor J. Chloë zit heel mooi stevig en recht. Hoe zwaar is zij en lengte? Wat balen zo'n nacht. Daar is niks aan. Had ik hier het weekend. Zeer slopend. Wat betreft eten. Gaat nu eindelijk weer wat beter. Vorige week was het drama. Dronk alleen melk en at fruit verder niks en veel huilen.
@vogeltje hoe is het met jouw hobby haken? haak je nog weleens, of weinig tijd? Ik heb het weer opgepakt. Ben nu met granny squares bezig voor een kussensloop. Zit jij op fb ook bij haakclubs? Ik zit bij de virtuele haakparty. Ik ben net ongesteld geworden. Cyclus is nog nooit zo regelmatig geweest als nu. Was eerder altijd om de 5 a 6 weken. Sinds mijn bevalling heb ik nu last van een heel zwaar gevoel aan de onderkant als ik ongesteld ben. Net alsof er een baksteen op duwt. Heel naar gevoel. Kan niet lang staan of lopen. Met zittwn is het goed. Heb het idee dat mijn baarmoeder dan naar beneden drukt oid. Komt het iemand bekend voor?
@blemma: Chloe zit echt supergoed! Zal binnenkort weer foto's spammen. Zit nu op de laptop en daar staat niks op. @theebeeb: Toevallig laatst een knuffeldoekje gehaakt maar verder komt het er weinig van. Ik zit nog wel op fb bij de haakclub waar jij ook zat maar kijk er nog maar weinig op. De tijd van het haken (regen en wind) komt er weer aan!
Theebeeb: ik heb dat gevoel ook weleens tijdens de menstruatie, niet constant aanwezig maar soms als ik wil gaan zitten dan voel ik het ineens. Ik had vorige maand klachten, erge pijn en langdurig bloedverlies (10 dagen ongesteld),heb 2 uitstrijkjes gehad en onderzoeken,daar is niets uitgekomen. Deze keer geen andere klachten (menstruatie is wel erg onregelmatig) dus misschien ben ik aan de overgang bezig? Dat kan gebeuren nadat je op latere leeftijd zwanger ben geweest volgens mijn huisarts. Maar goed,overgang is bij jou niet aan de orde he? Heb je dat gevoel al eerder gehad? Anders misschien even naar laten kijken?
@theebeeb ja nu ze zelf zitten kan, zit ze echt mooi stevig. Vorige x bij het cb was ze 8kg en 70cm nu dus iets groter haha Dat gevoel in je onderbuik heb ik ook steeds en ook moet ik heel vaak plassen. @mama40 zou best overgang al kunnen beginnen. (Mijn moeder kwam ook begin 40 al in de overgang)
Het is echt gerelateerd aan mn menstruatie maar wel erg vervelend. Doet pijn en echt een zwaar gevoel. Heb op internet gekeken naar een baarmoeder verzakking maar dan moet je de klachten continue hebben vaak. Zal mn ha weleens vragen hierna. @mama40 hoe gaat het met Lukas? Slaapt hij nog zoveel of is hij alweer wat actiever? Vanavond op het menu: bruine bonen , tomaat en gebakken kipreepjes. Even in de mixer en eet smakelijk!! Dik succes hier!!
@theebeeb: vervelend dat je er zo'n last van hebt! Toch even navragen bij de dokter. Hierbij de beloofde foto's. De tweede is van vanmorgen in haar pyama. Ze begon op het kleed en ging achteruit.
Leuk vogeltje!!! Wat een haartjes al zeg! Hier vanmorgen 6.00 wakker zoals al 2.5 maand zo gaat. Maaaaaar meneer viel weer in slaap tot (!) 7.30!!!!! Ik zeg HEERLIJK!!!
@theebeeb lekker hoor!! Hier is het standaard tussen 6.30 en 7.00 uur wakker maar hou stug vol dat hij niet eerder dan 7.00 uur de fles krijgt hahaha, bang dat hij anders steeds vroeger gaat komen. Hij ligt overigens altijd eerst nog even zelf te kletsen en spelen in bed dus laat hem dan altijd nog even lekker zelf zijn ding doen. En wat vervelend die klachten tijdens je menstruatie. Ik herken het niet maar zou inderdaad eens informeren bij de huisarts wat het kan zijn. @vogeltje leuke foto's!! en geweldig die haren!
@theebeeb zal het vanavond voor chloë maken kijken of ze dan wel wil eten... @vogeltje wat een poppie zeg! En idd al een mooi bos haar! Grappig he dat kruipen! Was Chloë gister ook kwijt... Zat ze onder de tafel haha Hier weer een vermoeiende nacht. Steeds twee huiltjes en daarna ging ze weer verder slapen, maar dan blijf je zelf zo in een waak stand. En twee keer moest ze even getroost worden. Die 8 mnden sprong duurt die nog lang??
@theebeeb Heel herkenbaar van die kruiphouding. Luc zit ook super netjes, maar dan weet hij het niet meer. Hij zit dan heel hard heen en weer te bewegen, maar komt dan natuurlijk niet vooruit. Heel grappig om te zien, maar eigenlijk ook wel zielig. Balen dat je last hebt van je menstruatie. Ik herken het gevoel niet. Zou het je bekkenbodem zijn? @blemma Balen zon nacht joh. Kan ze al echt achter de babywalker staan? Ik heb die van nijntje op het verlanglijstje voor Luc zijn verjaardag gezet. Ben alvast aan het bedenken wat we allemaal kunnen vragen. @vogeltje Wat een schattig meisjes. Veel haartjes inderdaad! Ik heb geen idee hoe zwaar Luc nu is. Een maand geleden was hij 7,6 kilo en 70 cm. Hij eet super goed, dus zal vast wel weer goed gegroeid zijn. Het zitten gaat bij Luc steeds beter. Gisteren heeft hij wel een paar minuten zitten spelen. Alleen gaat hij als hij enthousiast is met zijn beentjes schoppen en dan valt hij om. Gisteren was Luc vannacht opeens weer wakker. Mijn vriend ging er heen, maar kon zijn speen nergens vinden (bleek in zijn slaapzak te zitten) en toen moest hij steeds meer huilen. Hij wilde toen niet meer slapen, ook niet bij ons in bed. Spelen had hij wel zin in, maar het was midden in de nacht. Uiteindelijk maar een klein flesje gegeven, anders konden we hem niet troosten. We twijfelden nog aan tandjes, maar dat zou dan toch continue pijn moeten doen? Gisteren ben ik naar PSV geweest en vannacht heeft Luc daarom bij oma geslapen. Hij heeft daar tot half 8 geslapen! Deze foto heeft ook al op FB gestaan, maar heb even geen andere. Zo ziet Luc er nu uit.
@blemma je kunt bruine bonen uit een pot gebruiken. Goed afspoelen onder de kraam ivm zout. Tomaten even een kruis in snijden aan de boven kant en even paar minuten in een kom kokend water leggen zo gaat het vel eraf. Pitten even verwijderen. En dan de bonen en tomaat bij de kip in de pan gooien en het geheel even doorwarmen. En dan evt mixen. Eetsmakelijk Chloë! @hannekeg wat geinig, hoe krijgt hij zijn speentje nu in de slaapzak!!hihi. Kleine boef. Wat betreft tanden, is hier niet continue pijn. Soms in eens begint hij te krijsen en te bijten op zijn vinger. Zag net dat rechtsboven de bobbel begint te bloeden. Eindelijk!!!!!!
Hier nog steeds geen tandjes in zicht! @hapje: bruine bonen, tomaat en kip ook al eens gemaakt. Smaakte haar goed. @hannekeg: ben benieuwd wanneer hij echt gaat kruipen. Als hij in de kruisstandig staat zal het toch niet zo heel lang meer duren! Het 8 maanden sprongetje duurt ongeveer tot 37 weken maar kan ook tot week 40 duren....