@jelle: hier hetzelfde hoor... Ben ook al bijna een uur bezig... @ theebeeb: wat knap van hem joh! Echt een jochie nu...
@jelle28 Wat fijn dat het bij de bruiloft zo goed ging! Heel herkenbaar hoor dat niet willen slapen. Dat heeft Chloë ook de laatste tijd voor de nacht. En volgens mij is het echt gedrag, want als wij bij haar zijn is ze vrolijk en gaat ze gelijk ouwehoeren. Of ze gaat gaat met koes op schoot half liggen slapen en ga je dan met haar in de buurt van haar bed is het huilen... en als de deur dicht is na 3 huiltjes in slaap te vallen..
Verlatingsangst speelt hier ook, en vandaag best erg. Was redelijk drama bij de gastouder, hij heeft veel gehuild. En toen ik kwam klampte hij zich helemaal aan me vast. Dat doet hij anders nooit want hij is dol op haar. En hij doet het erg goed daar. Ik was het weekend in de winkel, en iemand sprak (wildvreemde vrouw) hem aan in de kinderwagen, nou hij begon me toch te brullen. Niet normaal, hahaha. Eenkennigheid erbij. @hannekeG fijne vakantie in mallorca!
Leuke leeftijd he. Hier kan er voor vreemden geen lachje meer af,even kijken of mama er nog wel is! Handje geven doen we dan weer wel, vandaag in het zh geloofden ze me niet ( 3 "prikzusters" er om heen) en laat Lucas nou toch eens heel goed luisteren naar mama en keurig zijn handje uitsteken!! Ik was zo trots op hem! Hij moest in zijn vingertje geprikt worden en gaf geen kik (kon ook niet, mama had er een bijtring ingestopt). Goed gegroeid en over 4 maanden pas weer terug. Ik merk wel dat hij af en toe wat "jengelt", lijkt zich te vervelen?Ik herinner me verhalen van jullie en hij doet alles zo'n beetje langzamer dus we kunnen nog wel wat verwachten. Verder voel ik me nu wat wiebelig, niet lekker in mijn vel...zal hopelijk komen door de rare diensten van manlief. We moeten er gewoon eens uit samen denk ik. Doen jullie dat ook, gewoon eens lekker weg met z'n 2tjes zonder kids?
@theebeeb heel herkenbaar haha. En die mensen maar verbaasd kijken van wat doe ik mis. @mama40 wat goed en lief dat hij dat kan! Ik probeer Chloë te leren om te zwaaien, maar eigenlijk doet ze nog niks haha. @uitgaan. Herken je gevoel. Wij zijn vorige week samen naar de bios gegaan en dat was ff heel fijn zo samen weg. Ik heb er alleen zelf last van verlatingsangst dat ik niet lang zonder chloë kan (hormonen?)
@mama40: knap van dat handje geven! Herkenbaar dat jengelige.. Hij is toe aan nieuwe ontwikkelingen. Goed teken eigenlijk! @uitgaan: ja we zijn een paar keer met zn tweetjes weg geweest. Was erg fijn en dan ook weer heerlijk om saar te zien!
'fijn' dat het toch echt er bij lijkt te horen dat hij niet wil slapen.... Maar als het verlatingsangst is, hoe kan ik daar dan het beste mee omgaan. Wanneer ik bij hem kom is het leuk en lachen en zodra ik ook maar een stap richting de deur zet is het brullen. Moet ik dan maar op de kamer blijven tot hij slaapt?? Lijkt mij toch ook niet echt de bedoeling dat hij daar aan gaat wennen ofzo. Hoe doen jullie dat? Ik ben er ook niet van om hem uit zijn bed te halen en weer mee naar beneden te nemen. Of zou dat soms misschien juist wel een goede oplossing zijn om het dan na 10 min weer opnieuw te proberen ofzo? Stom he, heb dit niet eerder bij de hand gehad omdat hij eigenlijk altijd gewoon goed ging slapen. Helaas zitten er hier een paar experts dus ben benieuwd naar jullie tips @mama40 wat knap dat hij een handje geeft!! Dat kan Wessel echt nog niet hoor!! @samen weg doen we hier zo af en toe.... Maar omdat mijn vriend 's avonds veel weg is kan ik er ook al van genieten om gewoon lekker samen op de bank een filmpje te kijken.
@slapen. Ik troost haar en leg haar neer en ga de kamer uit. meestal slaapt ze binnen 5 min. Anders ga ik weer troosten na 10 min. Maar blijf bij haar bedje en met het licht uit. En daarna weer opnieuw. Als ze toch te wakker is neem ik haar wel mee naar beneden want gaat ze toch niet slapen. Had gister chloë framboosjes gegeven. De eerste 3 gingen er zo in en daarna de wel bekende weigering. Dus ik de framboosjes in de yoghurt verstoppen, maar dat had ze na een hap ook door. Ging ze zulke kleine hapjes nemen dat ze alleen de yogurt er van af hapte.. Het is echt zo'n boef! Verbaas mij steeds hoe slim ze al is!
@mama40 wat lief dat hij zijn handje geeft. Hij zal er vast een hoop leuke reacties op krijgen. @jelle28 op internet kun je vele tips vinden hoe om te gaan met verlatingsangst. Ik haal hem wel uit bedje. En troost hem op zijn kamer. Ga niet naar beneden. Want dan begint het namelijk opnieuw als hij weer naar bed gaat. Hij moet er vertrouwen in krijgen dt je altijd weer bij hem terug komt. Maar het is een lastige fase
@blemma ha ha, wat een boefje met de frambozen! @mama40 wat fijn dat hij goed is gegroeid. Ik mocht nu 3 maanden wegblijven bij het ziekenhuis, maar ik vind het best lang. Het is eigenlijk niet nodig om er heen te gaan, want volgens mij gaat het goed, maar het geeft toch een soort goed gevoel dat ze hem in de gaten houden. Over 2 weken mogen we weer Ik heb Luc high five en handje geven geleerd, dat gaat een beetje. Handjes klappen en zwaaien lukt helemaal niet Gisteren zijn we uit eten geweest en heeft Luc in de buggy geslapen, ideaal. Alleen vanmorgen moest hij heel veel huilen. Ik weet niet of het nou vermoeidheid was of toch tandjes. We zien nu echt een wit puntje. Volgens mij krijgt Luc ook beetje verlatingsangst. Hij moet soms opeens huilen als ik weg loop.
J kan wel zwaaien als we daaaaaag zeggen. Alleen zwaait hij nu constant. Als ik op de bank zit, en hij in de box. Of als hij voorop de fiets zit haha erg lollig. Meneertje slaapt nu. Gister over hele dag maar 1 uurtje. Bij gastouder was ook dramatisch. En dat vanaf 6.00 sochtends. @hannekeG wat schattig dat hij high five doet!!!! Ook erg knap! Hopelijk komt er snel een tandje door. Hier is nummer 4 aan het doorbreken. En moet eerlijk zeggen dat hij er steeds wel last van heeft gehad. Maar als hij eenmaal goed door is, is het klaar. Maar vaak komen de volgende tandjes dan alweer en zo blijf je bezig allemaal fases... Mn vriendin zei gister, wacht maar tot de kiezen komen, dat is ook feest.
@Blemma, leuk filmpje dat Chloë ineens kruipt. Was ze al pogingen aan het doen of was het er ineens? @Theebeeb, Joep is net zo als Josje. Ik deed paar keer voor hoe je moest zwaaien en ineens deed ze dat ook. Als ik zeg zwaaien dan doet ze het niet maar als ik bv haar uit bed haal weer wel. High five gaan we ook proberen nu. Handje geven doet ze soms. Eenkennig is ze soms, vooral bij vreemden kijkt ze eerst mij aan en als ik dan lach dan durft ze ook te lachen naar de vreemde mensen. Maar je moet als vreemde haar niet ineens van voren benaderen en gaan praten want dan gaat ze hard huilen. Voel mij al iets beter maar niet 100%. In ieder geval niet meer overgegeven. Josje is nog steeds hees/schor maar nu komt er weer wat geluid uit. Was zo zielig, je zag haar huilen maar hoorde haar niet. Het is mooi weer dus ik ga verder genieten van de vakantie!
@zwaaien. Wat goed dat luc en joep dat al kunnen! Is zo schattig! Ga ook meer oefenen haha @flientje gelukkig dat je je al beter voelt! Hopelijk knap Josje ook gauw op! Lekker verder genieten van jullei vakantie! @kruipen. Hier was ze al heel lang mee bezig. En was soms ook echt heel boos als het niet lukte. Nu hebben we een leuk spelletje. Ik bouw een blokken toren en chloë kruipt ernaar toe om die om te gooien. Ze is zo snel dat ik de toren vaak niets eens af heb haha. Nu begint ze met staan, wat nog echt niet lukt en ze dus erg vaak valt en zich pijn doet. Wij zijn net weer wezen zwemmen. Ze vond het echt heerlijk! Zelfs de hoge golven en de harde waterstraal vond ze leuk!
Daaaaag (nee Micah zwaait nog niet...) dames, Even een kort berichtje vanuit cp. Hier gaat het best goed. Micah had gisteren echt even moeite met te gaan slapen maar heeft uiteindelijk wel doorgeslapen tot 07:15 vanochtend dus dat is heel netjes Alleen het eten (fruit) gaan niet zo lekker. Eerst ging dat er als een trein in maar nu trekt hij na een paar happen een vies gezicht en wil dan niet meer...Dus dan maar niet denk ik dan. Gaan straks eens bruine bonen met appel proberen ( hij slaapt nu dus iets later dan normaal) Morgen gaan we voor het eerst naar het zwembad hier, ik ben echt heeeeeel benieuwd hoe hij het doet en wat hij ervan vindt. Nou ik ga lekker nog even buiten zitten want wat is het lekker weer.
Vakantiemeiden, jullie hebben echt super weer! Lekker hoor!!! @jelle: onze tactiek nu is zingen op de gang. Werkt niet elke avond maar wel vaak. Soms 10 minuten en soms langer. Zing soms hetzelfde liedje paar honderd keer of ik wissel het af. Meestal zit ik in de gang op de iPad spelletjes te spelen of ben ik de was aan het opruimen. Ik hoop dat ze dan weet dat wij er toch zijn ook al ziet ze ons niet... Proberen waard Saar zwaait af en toe. Soms weet ze het niet meer, high five kan ze ook en het is een enorme kletskous. Ze is bijna nooit stil! Beloofd wat voor later... Eerste twee dagen voor de klas zitten erop. Volgens mij een superleuke klas!
Vakantiegangers: leuk dat jullie het zo fijn hebben!!Genieten maar hoor. Vogeltje: leuk dat de klas leuk lijkt, je moet het er toch een jaar mee doen. Ik heb respect voor je hoor, zou niets voor mij zijn om voor een klas met zoveel kids te staan. Wat groeien ze allemaal hard he! Zwaaien,high five,kletsen,geweldig! Heeft jullie kleintje ook zo'n leuke lach? Lucas moest gisteren zo hard lachen, mama deed gek en hij vond het geweldig,hij bleef lachen.
Nou, gister bij oma ook nog wat drama met inslapen maar vervolgens wel dik 2 uur geslapen! Gister avond naar bed gebracht en toen ging hij na 30 min gewoon netjes slapen..... snap niks van dat kind af en toe haha. zwaaien etc. doet hij hier nog niet hoor. Hij lacht als ik naar hem zwaai maar zelf proberen ho maar. Zelfde als met zelf eten. Als ik hem een koekje in zijn hand geef gooit hij het direct op de grond en als ik iets voor hem op tafel leg word het van tafel af geveegd. Maar wanneer ik heb vast hou en in zijn mondje stop wil meneer het wel.... Noem hem al meneer de Directeur hahaha. @lachen is echt geweldig! Hij lacht sowieso al veel maar het 'echte' lachen is zo vreselijk aanstekelijk en verschrikkelijk schattig.
Leuk heh dat lachen! Morgen naar de efteling... wordt eg warm... hoop dat saar het trekt. Het scheelt dat bij alle binnenatracties het vast koeler is dan buiten! En met 30 graden thuis zitten is ook niet lekker want we hebben amper schaduw in de tuin. Alleen het plan om lekkerte dragen in de draagdoek valt een beetje in duigen want heel lang zal ik niet dragen met die warmte. Zie er dan altijd toch een beetje tegenop tegen zo'n dag maar heb er ook zin in!
@vogeltje neem je de buggy of kinderwagen wel mee? Voor het geval dat..? Dan heb je ook uitwijkmogelijkheden als ze de doek zat is, en misschien kan ze slapen in de wagen. Dames in centreparks. Welke kinderstoel hebben ze in de huisjes? Wij waren er in maart ook maar toen heb ik me daar niet mee bezig gehouden maar ik vermoed een ikea stoel want die staan bijna overal omdat ze goedkoop en goed zijn. In dat geval kan ik evt de stoel verkleiner mee nemen.