Hallo allemaal Net alles gelezen. Er is weer een hoop gebeurt met de kindjes. Vind het erg fijn dat Josje weer wat is opgeknapt. De arme meid!! Wij zijn vanmiddag thuis gekomen uit Centre Parcs. Hebben een super weekend gehad. J. was echt om door een ringetje te halen. Lief zwemmen, spelen, slapen, eten etc. Uit eten geweest en hij heeft 2 uren aan tafel gezeten en ook van alles gegeten. Hij vond het prachtig!! Hij heeft ook wat nieuws geleerd. Hij trekt zich geheel zelfstandig op aan tafeltjes, randjes, kachels etc. Gaat eerst op knieen zitten en trekt zich dan op met de voetjes eronder. Gaat erg snel.
Gelukkig gaat het beter met Josje! En, wat fijn dat jullie weekend zo goed is gegaan Theebeeb. Niet normaal hoe snel hij zich ontwikkelt zeg, nu al optrekken! We hebben gisteren weer een fotoshoot gedaan met Luc (gewoon voor onszelf). We hebben de resultaten al gezien, ze zijn echt super leuk. We moeten nu uit ruim 40 foto's de 15 leukste gaan uitzoeken, dat gaat echt een uitdaging worden! Vandaag is onze hulp is de huishouding begonnen, wat een luxe. Ik redde het allemaal niet om zelf meer te doen. Vanmorgen heb ik een uitstrijkje laten doen. Gelukkig viel het me mee. Fijn is anders, maar het was snel gebeurd en ze vertelde goed wat ze aan het doen was
@flientje fijn dat het beter gaat met Josje! Ja fietsen is leuk he! Vind het ook zo knus om samen te fietsen @theebeeb geslaagd weekend dus wat goed zeg dat Joop zo goed deed uiteten! @hannekeG leuk een fotoshoot! Wij zijn ook heel benieuwd Oh wat fijn zeg een hulp in huis! Werken jullie allebei veel? Waarom moest je voor een uitstrijkje?
@HannekeG, gaaf, weer een fotoshoot! Krijg je trouwens van die reclame shoots ook foto's opgestuurd of moet je daar dan voor betalen? Luc heeft het wel super gedaan zeg op vakantie. @Theebeeb, Joep gaat ook ineens met sprongen vooruit. Baby zijn is er bijna vanaf @Blemma, ben jij een goede weer fietser? Ik moet haar namelijk wel met de fiets naar het kdv brengen. Helemaal niet nagedacht over regenkleding. Kan ik toch nergens een kleine maat regenponcho vinden! Zie ze wel op marktplaats van Jip en Janneke maar net bij de Hema geweest en hier hadden ze hem niet. Internet ook moeilijk te vinden (of je betaald dik 30 euro) Heb er nu 1 gezien op topshelf van Nijntje voor 9,95 maar dan nog verzendkosten erbij. Eens even kijken hier bij de Halfords ofzo. Josje is weer helemaal de oude. Ze is weer volop aan het spelen en aan het tijgeren. Ze is helemaal in de ban van snoertjes. Als ik even niet kijken dan zit ze met het snoer van de laptop te spelen en aan te trekken
Flientje: fijn dat het weer goed gaat met haar.Oooooo,ik wil ook fietsen,klinkt zo leuk hoe ze reageerde! Theebeeb: wat een ontwikkeling! En keurig aan tafel gezeten,mooi hoor. HannekeG: een hulp,wat prettig.Wij doen hier alles maar tussendoor, blijft weleens wat liggen maar een hulp lijkt me best fijn. Uitstrijkje: ik ben 2 maanden geleden ofzo geweest.Na de bevalling had ik zoiets van,kom maar op,ontspannen is zo gebeurd.Had je klachten of ben je boven de 30 jaar? We zijn hier gisteren eindelijk met brood gestart.Advies gevraagd aan andere mama's en gewoon geprobeerd.Broodpap was geen goed idee omdat je dan de kauwfunctie niet stimuleert en dat moet natuurlijk juist wel. Voorlopig alleen thuis en niet bij de oppas tot hij het goed genoeg kan.Blijven proberen (zoals met alle kindjes) en een hele lange adem hebben. Even brood en fruithapje geven,ik ben 3 kwartier bezig geweest.maar...hij dronk wel (een gedeelte ook zelf) uit een tuitbekertje
@blemma Mijn vriend werkt 40 en ik 32 uur. Ik wil graag op mijn vrije dag lekker met Luc leuke dingen doen en niet de hele dag poetsen. Ik moest eigenlijk vorig jaar voor een uitstrijkje omdat ik 30 was geworden, maar toen bleek ik zwanger te zijn. Daarom nu alsnog. Echt jammer dat het zulk slecht weer is. Ik ben deze week vrij en omdat Luc nu goed kan zitten wilde ik wel een langer stukje gaan fietsen. Hopelijk is het morgen wel een beetje droog, dan kan ik nog even naar de kinderboerderij Wat betreft de fotoshoots. Als het goed is krijg ik alle foto's. De ene was voor een kledingmerk, daarvoor moet ik wachten tot in de winter de collectie wordt gepresenteerd. Voor de Knippie moet ik wachten tot oktober. En voor Nutrilon moet ik eerst afwachten of hij uitgekozen gaat worden. Dan krijg ik ze als het goed is ook @flientje Ik ben geen slecht weer fietser, dus ga alleen met mooi weer. Heb eigenlijk ook nooit gelet op een regenponcho. Ik was net in de prenatal, maar heb het daar niet gezien (ook niet echt op gelet). Luc is nu ook constant snoertjes enzo aan het pakken. Echt opletten dus. En huilen als het niet mag van ons, ha ha @mama40 Goed zeg, dat hij al een beetje uit de tuitbeker gaat drinken. En brood was hier ook langzaam wennen en opbouwen, komt vast goed met Lucas. Wat vond hij van de smaak? We wilden gaan kijken voor een vervolg autostoel, maar de verkoopster zei dat het de grote voorkeur heeft pas als ze 1 zijn over te gaan. En ze zei dat we beter eind september kunnen komen, omdat dan weer de mama mazzel dagen zijn.
Ik heb altijd begrepen dat je naar de stoel kan als de baby met het hoofd boven de rand uit gaat komen van de maxi cosi. Wat een saai weer vandaag. Josje heeft weinig geslapen vandaag. Vanochtend een uur en vanmiddag 3 kwartier. Ze draait in haar bed en wurmt zich onder haar lakentje uit. En dan begint ze te mopperen en te huilen want ze kan gewoon niet stil liggen. Gisteravond lag ze kwart slag gedraaid in bed met 1 voet door de spijlen.
@flientje ja bent een goedweerfietser Heb de mazzel dat de stad op loopafstand is en de oppas aan huis komt. Leuk he dat gesnoertrek?! Chloë heeft de kabel van de ipad al gemold... Eng he dat voetje tussen de spijlen. Chloë gaat nu met elk slaapje in haar slaapzak. Geen voetjes er meer tussen en heb ook het idee dat ze daardoor beter slaapt. @regenkleding. Dit ben ik ook nog niet tegen gekomen in babyformaat. Jip en janneke is wel errug leuk! Zal er voor kijken. @mama40 wat goed zeg dat hij al uit een tuitbeker kan drinken! En vond hij het brood ook lekker? Chloë kan nog niks met een tuitbeker, heb nu een 360 graden beker en dat lukt haar wel(ook minder geknoei) Wij zitten met het brood ook een dik half uur aan tafel als het niet langer is... @hannekeG groot gelijk dat je op de vrije dag leuke dingen wil doen! Bij welke winkel zijn die mamamazzeldagen? Warme hap was gister weer een drama... Alles smeet ze regelrecht op de grond, nadat ze er eerst een likje aan gaf Ga vandaag haar de groente en fruithap omwisselen eens kijken of het beter gaat. Dit is onze vervolgstoel.(foto is een maand oud) Is wel tweedehands maar vind m zo vet (onze auto is knalgroen ) Is verder nog heel stevig en sinds een week gaat ze er al in in de ligstand. Vond de maxicosi veel te krap worden.
Hahaha Blemma, Sophie valt hierbij in het niet Josje drinkt ook niet uit tuitbeker. Gisteren dan weer wel uit haar 'gewone' melk fles waar ik Roosvice in had gedaan. Ze drinkt wel uit een bekertje maar is niet handig om dat continue te doen. Heb een poncho bij de Hema! Kleinste maat is nog te groot maar ach. Josje ligt altijd al in een slaapzak maar als ze er met 1 voet door de spijlen kan dan ligt haar andere voet wel opgetrokken Het is weer frisser aan het worden 's-nachts dus pyjama met lange mouwen maar weer aantrekken. Ze krijgt vandaag trouwens witlof met kaas en aardappel en hoh gehakt. Ben benieuwd. Geven jullie al 'los' de groenten/aardappelen/vlees of prakken jullie het ook door elkaar?
@blemma wat een leuke stoel! Hij had van mij kunnen zijn, als ik een dochter had! Hoe lang is chloë? J. Past nogsteeds wel in de maxicosi. @flientje ik prak eten door elkaar. Maar meneer wil Het zelf regelen met eten maar datsta ik niet toe want het word een ongelofelijke zooi. Met brood gaat het prima.
@ Eten, hier moet helaas alles nog flink gepureerd. Als Micah er een stukje in vind dan tuft ie dat uit.... Hoop dat ie dat binnenkort toch beter gaat doen. Eigenlijk raar want brood eet hij echt kei goed. Eet zo 3 sneden brood op een dag.... @autostoel, ik ben ook op zoek naar een goeie. Micah komt bijna tot de rand van de maxi cosi dus we moeten binnenkort over. Maar weet nog niet zo goed wat het gaat worden.... @drinken, dit snapt Micah dan weer wel. Hij drinkt melk uit zijn fles en water en thee uit een tuitbeker of zijn rietjesbeker. @slaapzakken, lakens en bedspijlen enzo.....Micah slaapt altijd met een slaapzak, anders slaapt hij bijna niet omdat hij steeds tegen de spijlen aan aan het schoppen is en dan dus met zijn benen klem komt te zitten. Met slaapzak gaat het goed. Heb net ontdekt dat Micah toch nog iets van mij heeft!!! haha ben ik best blij mee want hij lijkt zo op zijn papa... Had hem in bed gelegd om te gaan slapen. Maar hij wou niet. Had hem net zijn fiep gegeven en hij was nog aan het huilen toen het onweer losbrak hier. Dus ik denk FIJN nu gaat ie helemaal niet meer slapen... Maar niks is minder waar. Hij is bij de eerste klap in slaap gevallen en nu (anderhalf uur later) slaapt hij nog steeds En laat het nu net zo zijn dat ik niks fijner vind dan een flinke onweersbui
Ze mogen in de maxicosi tot de oren boven de rand komen. Dat is hier nog lang niet. Vandaag met twee meiden van de gym naar een kleding beurs geweest met kids. Was weinig leuks voor baby jongens, maar heb paar shirtjes en truien gekocht. Heb maat 74 gehaald, hij heeft nu nog 68 aan. Die andere kindjes dragen nu al 80! Vanmorgen met Luc bij de fysio geweest, was 7 weken geleden en hij is super vooruit gegaan. Hij zit nu netjes op het gemiddelde qua ontwikkeling en is dus erg vooruit gegaan, hij zat eerst op 15%. @eten ik pureer ook nog. Pas had ik een potje met iets van spaghetti en die stukjes at hij wel. Maar als er in een hapje een stukje harde appel of aardappel zit spuugt hij het wel uit. Daar kan hij nog niks mee Wat een gave auto stoel trouwens!! Oh en Luc is niet uitgekozen voor de nutrilon reclame. Helaas... Hoop dat ik wel de foto krijg
Ik ben net 1 uur en 40 min bezig geweest, maar manneke slaapt eindelijk. Hij heeft overduidelijk verlatingsangst. Ik vind dat echt hartverscheurend, zo zielig. Ik heb hem lekker opgepakt en op ons bed met hem geknuffeld. Hij viel binen een paar tellen in slaap op mijn borst en zijn ademhaling werd weer rustig. Hij was zo overstuur. Maar normaal troost ik hem zonder zijn kamer uit te gaan met hem. Maar heb een goed gevoel hierover, want dit was exact wat hij nodig heeft. Moest wel even een traantje wegvegen. Hij is zo aan mij gehecht, en ik aan hem
Fijn Theebeeb dat je je hier goed bij voelt. Gewoon zo doen dan! En blijkbaar voelt hij zich er ook goed bij anders zou hij niet in slaap vallen Vind dat op deze leeftijd toch echt nog het belangrijkst, dat ze zich veilig en ontspannen voelen. En dat gehecht zijn aan je kindje dat gevoel herkennen we nu allemaal denk ik wel Heeeeeerlijk
Theebeeb: idd doen wat je denkt/voelt dat goed is. Kan me het helemaal voorstellen,Lucas heeft 2 nachtjes bij opa en oma gelogeerd en was dus gisteren de hele dag niet hier....vanmorgen kon ik hem wel opeten en bleef hem knuffelen. HannekeG: wat goed dat hij op het gemiddelde zit.Wel ineens hard gegaan dan he,vanaf 15%/ Hier wordt het eten nog gepureerd maar steeds iets minder.Sommige dingen zoals witlof of spinazie gewoon prakken. Lucas begint beetje bij beetje te begrijpen dat wanneer hij zijn flesje vast houdt,hij hem iets omhoog moet doen zodat hij kan drinken. Zo grappig,hij trekt het flesje nog net niet uit mijn handen. Hoeveel cc flesvoeding krijgen jullie kleintjes nu per dag nog?
Micah krijgt nog 2 keer 180/6. Zijn net naar de supermarkt geweest en Micah voor het eerst in het winkelwagentje. Echt kei leuk
Hier nog 2 keer 180/6 en in de ochtend 90/3 en een bordje pap gemaakt met 90/3 Ik ga volgende week even in het ziekenhuis overleggen over z'n eetschema. @theebeeb volgens mij heb je het hartstikke goed gedaan zo hoor! Lekker troosten! @mama40 grappig hè, dat ze steeds meer snappen. Zittend kan Luc de fles nog niet zo goed drinken, maar half liggend lukt het wel @hanneke wow, wat zit hij goed. Ik wil het ook weer proberen, maar doe het een keer samen met mijn vriend, zodat eens van ons in de buurt kan blijven Ah, gisteren was ik met m'n zusje met Luc op het kleed aan het spelen. Opeens kwam hij naar me toe kruipen en ging op me klimmen. Zo schattig. Hij gaat nu ook pogingen doen om blokjes op elkaar te zetten en ring over het standaard te doen. Lukt nog niet echt, maar hij is dan heel inspannend bezig, grappig om te zien
@hannekeg:ah wat gaat hij nu snel! @mama40: echt fijn dat hij zich zo goed ontwikkelt! @theebeeb: je doet er echt goed aan hoor om hem bij je te nemen. Je moedergevoel zegt echt wat je moet doen. @hanneke23: het is zo'n leuk mannetje om te zien! Ik geef nog 3x180 en 1x120 diksap. Net met Saar voor het eerst een stukje gaan fietsen. Ik vind het opstappen nog wel eng maar het ging goed! Erg leuk om te doen! Vanmorgen weer lekker gezwommen. Saar vindt dat zo lekker! Even nog een heel andere vraag, weten jullie hoe paypal werkt? Ik heb superleuke kleren gezien bij zara. Heb van alles besteld, hebben ze geen ideal... Wel paypal, maar heb geen idee hoe dat werkt?
@vogeltje, nee ik heb helaas geen idee. zat het me laatst ook al af te vragen want ik wou iets bestellen waar ze dus ook alleen paypal hadden. Ja knap ventje he Hij is toenstraks met zn papa een klein stukje meegeweest op de tractor ( of in elk geval iets wat daarop lijkt) zal straks ff foto erop zetten. @HannekeG, wat goed van Luc! En idd heel schattig Micah wil de afgelopen weken steeds zijn fruit niet eten. Begint na een paar happen al te fiepen en zijn hoofd weg te draaien. Vanochtend mango gegeven ( want dat vind hij super lekker) maar weer hetzelfde gedoe....Nu geef ik hem vanmiddag een banaan in plakjes....eet ie die hele banaan zo op Dus mama weer wat geleerd "prut is voor baby's en Micah is geen baby meer"