@wmvss Vervelend van je opa. 98 is een hele mooie leeftijd, maar nog steeds niet leuk als het zo ver is. @kirasese Lekker dat hij zo lief lag te slapen. Slaapt hij altijd op zijn buik? Ik heb net heel burgerlijk een weekje naar center parcs geboekt. Lijkt me erg leuk en makkelijk met die kleine. En met bon van prenatal 40% korting. We overwegen in september nog een weekje naar de zon te gaan, maar dan wel maximaal 3 uur vliegen. Langer vliegen ga ik mijzelf en de medepassagiers niet aandoen. Zit te denken aan iets als Mallorca en dan een kindvriendelijk hotel (daar moet ik me nog even in verdiepen) Luc slaapt nog steeds (ben wel drie keer boven geweest om speen terug te doen of even te troosten toen hij wakker was), dus heb even wat kunnen opruimen en dweilen. Dan heb ik zo weer tijd om lekker te knuffelen
In bedje wegens veiligheid gewoon op rug in packababy ivm maaiende handjes. Overdag heel veel op buik, maar er is altijd iemand in buurt. (Hij kan ook al draaien van buik naar rug namelijk...) Hij heeft erg sterk nekje dus kan goed zelfstandig van kant wisselen. Maar in bedje durf ik het nog niet. Hij vind het erg prettig in ieder geval!!!!
Ik kom me ook nog even melden. Hier eren goede nacht gehad met 5,5 uur slaap achter elkaar! Nu ligt hij ook lekker te slapen maar hij slaapt momenteel alleen op bed of in mijn armen. Zodra ik hem ergens anders neerleg is hij zo weet wakker. had vanmiddag even geen nutriton (jbpm) door Wessel zijn voeding gedaan omdat hij steeds meer krampjes kreeg en harde poep had. Gevolg was dat hij zijn papa vol in het gezicht spuugde. Was zielig dat hij spuugde maar kwam niet meer bij van het lachen om het gezicht van mijn vriend, het droop van zijn voorhoofd af. Hier zet de verkoudheid gelukkig niet echt door. Wel nog snot in zijn neus maat hij heeft er verder geen tot weinig last van. @mama40 hoe was het bij de ha? Hier krijgt Wessel trouwens 6 x 130/4 maar hij drinkt niet altijd zijn fles helemaal leeg. Bij geboorte woog hij 3050 en de laatste keer is nu 2 weken geleden 3400. Maar in de tussen tijd groeit hij goed want hij past nu eindelijk zijn maat 50 kleertjes goed. Deze waren eerst nog veel te groot. 4 feb mogen we weer naar cb en kreeg vandaag een brief thuis dat hij dan ook zijn eerste prikjes al ging krijgen.
Zouden jullie trouwens de kleine op de dag wel wakker maken voor zijn fles? Hier ligt hij namelijk nog diep in slaap maar het is bijna fles tijd. Daarnaast vond ik 23.00 de laatste fles echt eren fijne tijd maar zoals het schema nu is zou hij om 21.00 een fles krijgen en dan officieel om 1.00 weer of wanneer hij zelf wakker wordt. Hebben jullie maniertjes om aan het einde van de dag toch weer op dezelfde tijd uit te komen of gaan jullie gewoon mee in het ritme dat hij zelf bepaald wanneer hij 's nachts langer door slaapt?
Vaak smokkel ik er ook wat tijd bij als Lucas heerlijk ligt te slapen..misschien kun je proberen om het te rekken tot 18.30/19.00 ?? Zodat je daarna de fles tussen 22/23 uur geeft?
Oh ik ben trouwens zo boos Had bij het CB vandaag mn verhaal gedaan over dat Lucas zoveel huilt ineens en overgeeft.. Blijkt dat het voedings schema (de hoeveelheid dan) van het ziekenhuis totaal niet klopt en past bij hem!! Had het aantal cc al wel opgehoogd van 75 naar 90 en 1 keer 100,maar dit is veel te weinig blijkt nu Ik mag hem nu zelfs 120/4 geven,en jawel hij drinkt het makkelijk op!! Het is niet zo dat ik alleen maar adviezen opvolg van een arts/cb/vk etc. maar Lucas heeft pasgeleden nog in het ziekenhuis gelegen dus wilde ik even voorzichtig doen en dacht dat dat advies van hun wel klopte.. Hij is nu alleen nog niet goed genoeg gegroeid voor zn leeftijd en nog steeds aan de lichte kant Moet as dinsdag weer terug naar het CB en dan horen we het wel. Na de geboorte is meneer ook meer dan 10% afgevallen en het loopt blijkbaar niet zo snel meer op. ( van 3270 naar 3830)
Hallo meiden Ik heb alles ff bijgelezen. Heel veel beterschap voor de zieke en verkouden beebjes. @hanneke lekker naar centre parks! Toevallig hebben wij ook net een midweekje geboekt. We gaan naar de huttenheugte en jullie? De kleine man in een zwemband @kirasese ik heb mn zoontje vandaag ook voor het eerst op buikje laten slapen in de box. Hij sliep een paar uur!! Zo fijn. @jelle lekker die 5.5 uur slaap!! Dan kun je zelf ook even goed slapen. Zou overdag jelle niet wakker maken voor zn flesje. Je kan best spelen met een half uur of max uurtje. Ik geef de laatste fles om 23.00. Gister sliep hij om 23.00 dus toen hebben we het risico genomen hem te laten komen wanneer die wakker word. Geen aanrader!! Hij kwam 1.00 en later om 5.00 Dus slapen werd vrij weinig! @amann wat balen zeg dat het schema vh ziekenhuis niet klopt. Dan volg je hun adviezen trouw op en dan blijkt het niet bij je kind te passen, lekker is dat. Fijn dat je nu meer geeft en hij tevreden is. Wij hebben vannacht echt amper geslapen. Meneer kwam 3 x. En ik kon niet meer inslapen. Dus hoop echt op betere nacht vannacht.
@theebeeb balen dat je zo slecht hebt geslapen. Vandaag is het niet gelukt om te rekken naar elf uur. Krijgt nu half tien zijn laatste fles en dan zien we wel weer hoe laat hij komt. Morgen weet een nieuwer poging wagen.
Elke avond is het weer een verrassing hoe de nacht gaat lopen. Soms probeer je bepaalde dingen uit, en dan merk je later dat het werkt ja of nee. De laatste fles overslaan werkt hier dus niet want dan zijn we snachts meerdere malen in de prijzen Weltrusten allemaal!!en succes
Zit er al emand op 5 flessen per dag? Vigo heeft niet meer voldoende aan 120cc per 4 uur, maar kan hem toch net 6x 150cc geven, dan zit hij al op 900cc en tot 12 weken mogen ze maar maximaal 1000cc per dag anders worden de nieren overbelast. Heb hem vandaag bij de fles van 14.30 en 18.30 140cc gegeven en dat gaat met gemak op. Wat zou dan een schema zijn als hij snachts ook nog komt??
Even een update: Lucas ligt weer in het Sofia op de IC. de huisarts zag dat hij niet comfortabel was maar ze kent hem niet en ging ervanuit dat ze mijn gevoel moest volgend dus ritje ziekenhuis. Lucas was een beetje wakker bij de huisarts en zag er ietsjes beter uit. Bij aankomst ziekenhuis was zijn saturatie nog maar 60%, ineens 7 mensen om zijn bed heen,infuus,bloed afnemen,zuurstof enz enz Huilen dat hij deed!!En ik was er blij mee dat te horen. Pols was prima dus het lag niet aan zijn hart dat de saturatie zo laag was. Hij blijkt influenza A te hebben, er wordt nog iets gekweekt voor een eventuele bacterie maar daar heeft hij uit voorzorg wel al antibiotica voor gekregen. En tamiflu tegen de griep. Hij doet het naar omstandigheden weer heel goed, nu afwachten of het dieptepunt is geweest of dat het erger gaat worden, Een geluk,hij ligt daar beter dan hier met al die toeters en bellen. Toen we weggingen heb ik in de hal even flink hard gehuild, wat een spanning weer zeg.....vanavond weer geweest en hij heeft een uur heerlijk op mijn arm liggen slapen met een fopspeen in zijn mondje. Ik vind het prima nu als hij dat nodig heeft, als hij zich maar prettig voelt en lekker slaapt! Nu wij nog hihi
Jeetje mama40 wat heftig! Fijn dat hij nu in goede handen is maar kan me zo goed voorstellen dat je even hebt staan brullen van alle spanning.... Nu maar hopen dat hij snel weer opknapt en weer lekker mee naar huis mag! Heel veel sterke!
Jeetje sterkte met Lucas!!! Wat lijkt me dat erg om kereltje in ziekenhuis achter laten. Hopelijk mag hij snel en gezond weer naar huis!!! Hier nu 120/4 en half uur later 40/1 gegeven en kleine op bed gelegd. Meneer ging tevreden slapen om 21:50u... Ben benieuwd wanneer die komt Als hij voor 05:00u komt geef ik 130/4 en na 05:00u krijgt hij 160/5. Ben reuze benieuwd Hij heeft vandaag lekkere dutjes gedaan overdag, dus reuze benieuwd hoe de nacht nu gaat Truste en goede nachtrust jullie alle!!!
WmvSS: dat is de griep, maar daar heb je verschillende varianten van waaronder dus deze. Ja flink geschrokken, flachback van al die toeters en bellen, had toevallig woendag het programma gekeken, kleine kinderen,grote zorgen van het Sofis. Zei nog tegen mijn man, wat fijn dat we al die peipjes niet meer horen. Dus toch wel. Net gebeld, hij doet het heel goed, heeft voeding via de sonde gekregen en misschien straks een flesje proberen. Ongelooflijk toch wat hij allemaal meemaakt en dat hij zo sterk is!!
@kirasese en.. Hoelaat kwam ie vannacht? Hopelijk voor hem na 5.00 @mama40 wat zul je geschrokken zijn zeg. Saruratie van 60% is wel heel laag. Krijgt hij nog zuurstof toegediend? Kan me voorstellen dat het even allerlei herinneringen oproept. Naar zeg. Fijn dat het nu ietsie beter lijkt te gaan. Is het gelukt met het flesje? @wmvss heb je al een schema uitgevonden? Met een andere dosering? Hoe zie je dat hij nog niet tevreden is? Het is net wat je zegt; 6 x 150 is wel heel veel voor nu. Aangezien hij dan niet meer veel speling heeft tot 1 liter/24 uur. Kun je niet meer water toevoegen aan de flessen? En misschien bestaan er middelen die zorgen voor extra verzadigd gevoel? Nacht was best prima hier. Flesje gegeven om 23.45 en daarna om 5 uur. Ben wel een uur bezig met elke voeding ivm reflux. Eerst een half flesje, boeren, verschonen, nog een half flesje. Poos rechtop houden. Dus per saldo slaap ik zelf niet heel veel op een nacht maar goed. Dat is niet anders. Ik geef nu 4 flessen van 120/4. 1 fles van 150/5 en 1 fles van 90/3 Dat kleine flesje doe ik snachts rond 5.00. Hij is er tevreden mee en ligt dan weer iets sneller in bed. Anders word hij erg wakker en blijft heel lang wakker.
Precies om 05:00u hahahaha 160/5 gegeven en ging schoon op... Toen dik uur bezig geweest met in bedje slapen... En hij heeft 50min geslapen en toen was het over hihi... Dus nu beneden met hem, hij is inmiddels op bank in slaap gevallen hihi Dus 160/5 is prima, ben benieuwd wanneer hij nu komt