Ha ha, lekkere rommel. Luc is daar ook erg goed in, als hij naar bed is maak ik eerst altijd een rondje door de kamer om alles weer op te ruimen. Ik probeer te voorkomen dat hij tijdschriften pakt enzo, maar dat blijkt te aantrekkelijk. CB was op bezoek en die zeiden ook dat ze wel snappen als je nee zegt, maar ze begrijpen nog niet dat ze het dan volgende keer niet moeten doen. Dat gaat nog wel even duren! Dus ga misschien toch maar wat wegleggen Ze heeft echt super blonde haartjes zeg, vogeltje! En al lekker lang!
@vogeltje. Oh heerlijke rommelmaker! En wat een mooie bos haar zeg! @speelgoed. Chloë speelt laatste tijd ook niet echt meer met rammelaars etc. Het is echt een actief meisje wat het liefst overal op klimt... De babywalker begint ze steeds leuker te vinden. @HannekeG knap zeg! Chloë snapt dat nog echt niet. Kijkt mij dan ook echt zo aan van spoor je wel haha. Zwaaien begint ze nu wel te doen. Chloë komt de laatste dagen snachts nog minimaal zo'n twee keer.... Gaan jullie kindjes ook dansen op muziek? Chloë is er gek op en elk deuntje wat ze hoort gaat ze op swingen met haar heupjes en schouders zo schattig!
Ik heb gisteren ook voor het eerst gezien dat Luc druk met zijn armen ging zwaaien toen er een muziekje aan ging uit zijn treintje. Heel schattig om te zien! Vannacht was Luc weer om 5 uur wakker. Weer met volle luier. Na verschonen en half flesje heeft hij nog wel bij ons geslapen, maar t is niet echt een lekkere tijd, hopelijk is het toch een sprongetje voordat hij gaat staan
Nou hier echt in een grote sprong. Saar slaapt 's ochtends een half uur of een uur en verder de hele dag niet! Echt om te genieten is ze niet... Jammerig en moe maar brullen in bed... Maar.... Ze kan nu sinds een paar dagen zelfstandig zitten, trekt zich op aan je handen en ik zag vandaag dat ze het kruipen gaat oefenen. Dus ja, dan snap ik dat humeurige gedrag wel... Alleen het is wel erg vermoeiend. Vind het niet zo heel erg dat ik drie dagen moet werken... Hoop alleen niet dat ze bij mijn schoonouders dinsdag voor het eerst echt gaat kruipen. Klinkt gek maar wil het toch graag zelf als eerste zien. M'n schoonmoeder is al de hele tijd aan het vragen hoe het nu met slapen gaat enz. Weet ook zeker dat als ik haar dinsdag ophaal dat ze dan zegt: o ja bij mij slaapt ze wel goed hoor en eet ze ook goed :s. Moet mij er ook niet te druk om maken maar doe dat toch...moet eigenlijk zeggen o nou fijn en verder niks. Vandaag belde m'n sv en hoorde m'n sm op de achtergrond vragen en heeft ze al geslapen? Pfff waar bemoei je je mee.... Zo ben het weer kwijt
Hallo iedereen, Hier hebben we pampers nummer 4 en voor de nacht al een paar weken 4+ zelfs, nummer 3 past hier echt niet meer. Vogeltje, dat weinige slapen is wel vervelend, maar Saar maakt nu wel grote ontwikkelingen door, dat gevoel van alles het eerste willen zien herken ik hoor, dat heb ik ook. Ik weet ook dat juist veel kinderen bij het kdv of oppas voor het eerst dingen doen, omdat ik dat veel mee maak op mijn werk. Blemma, Savannah danst al heel lang op haar eigen manier, maar zij doet het vooral als ze vrolijk is of iets leuk vind en nu sinds paar weken ook zidra je de muziek aan zet. Dat ze maand of 4 was begon ze met buikdansen, nu met der hele lichaam danst ze. Is echt schattig idd. Hier vorige week te horen gekregen dat mijn zus weer zwanger is. Ben er niet blij mee eerlijk gezegd. Ze heeft namelijk al 3 dochtertjes binnen een paar jaar gekregen, en ze kan ze niet verzorgen, dus is best triest, en ze is alleen staand. Nog triester is dat ze al 20 weken is, en het pas week geleden bekend heeft gemaakt.
@vogeltje heel herkenbaar dat jammeren en niet willen slapen. Ben de hele dag in de animatie stand en ben echt doodmoe!!! Ik moest het weekend werken, vriend was thuis. Je raadt het al, gewoon heerlijk 2 slaapjes gedaan overdag en zeer goed gemutst. Pppf. We moesten op vejaardag gister eind van de middag. Er waren nog meer babys. De jarige werd 1 en de andere baby was 10 maanden. En J liep door de kamer achter een auto en iedereen reageert erop. Best wel leuk. Maar soms ook irritant.
Pfff, vanmorgen was het iets van 04:38 uur. Eerst geprobeerd met water en toen ging hij even slapen, maar later toch maar een flesje gegeven. De hele tijd slapen en dan opeens weer huilen. Dat deed hij gisteren overdag ook. Super moe zijn en niet meer in slaap kunnen/willen vallen. @vogeltje Ze leert wel veel ineens zeg, dat verklaart waarschijnlijk een hoop. Lastig dat je schoonmoeder zich zo bemoeid. Je zou voor haar bijna hopen dat ze dat ook niet gaat slapen he? @mya Wat moeilijk voor jou om te zien dat je zus weer zwanger is. Vier kinder is nogal wat, zeker als ze alleenstaand is. En raar, dat ze het nu pas verteld @theebeeb Lekker trots zijn op je mannetje dat hij al zo veel kan!
@vogeltje oh snap je irritatie heel goed! Het zal vast goed bedoelt zijn van je sm, maar het komt wel een beetje kleinerend over. Hoop dat jij Saar het eerst ziet kruipen! @mya oh das idd minder dat je zus geen goede basis heeft. Kwam ze er zelf zo laat achter? En is de vader van het ongeboren kind nog wel in beeld? @hannekeG oei das wel heel vroeg! Hier wilde chloë om 24 uur bv en om 1 en 2 was ze ook wakker. Hartstikke vrolijk als ik er was, ging ik weg huilen... En om 7 uur weer wakker. Kunnen de kleintjes nu al manipuleren? Chloë heeft namelijk sinds een paar dagen een nephuiltje. Dit doet ze als ze haar zin niet krijgt, krijgt ze dit daarna wel is het gelijk lachen...
Blemma: ik zie je banner,ga je testen vandaag?Spannend hoor. Vogeltje: jammer hoor zo'n sm,gelukkig zie ik de mijne nooit (ken haar niet eens).Duimen dat hij idd de 1e bent. mooie foto trouwens! Mya; das zeker snel zeg die kids van je zus.Ik hoop dat ze het redt,moet er zelf niet aan denken hoor zo snel en dan alleen.... Lucas heeft eindelijk breeduit gelachen naar opa! Opa was heel blij,die man is knetter op hem en Lucas heeft een aantal keer gehuild bij opa maar gisteren zat hij gezellig en tevreden bij opa. Duurt even maar dan is het wel goed. Verder gaat alles langzaam maar er zit wel vooruitgang in Lucas zijn ontwikkeling. Hij raakt soms gefrustreerd lijkt het, hij kan zijn knietjes onder zijn billen trekken en hoog op zijn armpjes omhoog maar nu moet het nog tegelijkertijd en dat lukt hem niet.Als ik hem dan help is hij zo trots,het straalt er van af. Lekker zo doorgaan,komt vanzelf wel. Even iets met de oppas regelen vandaag,mijn ouders passen altijd op vrijdag op Lucas maar mijn moeder heeft afgelopen vrijdag wederom een TIA gehad (3 maanden geleden ook helaas). Was erg schrikken, om 4 uur snachts gebeld worden en dan vrij regelen en naar het zh.....gelukkig is ze weer thuis en heeft geen restverschijnselen. Ze wil meteen weer van alles maar dat vindt mijn vader natuurlijk niet goed en wij ook niet.Dus iig de 1e weken geen oppassen voor haar helaas. Pfff,vraag me af wanneer het hier eens rustig wordt in huis en om ons heen,valt me af en toe zwaar hoor. Maar goed,ben er achter door al deze dingen dat ik heel sterk ben en een hoop kan hebben samen met mijn man dus hier komen we ook wel weer uit.
Hi dames, Ben ik ook weer eens! Zoveel om bij te lezen zeg. Jeetje @Rommel, Josje trekt ook alles uit de kasten nu. Wij hebben een Ikea kast met van die vakjes. De onderste zijn van Josje en daarvoor heeft zij heel veel ruimte om alles lekker te verspreiden op de grond zonder dat je eroverheen struikelt. Dus 's-avonds laat ik het weleens liggen hoor! @Sprongetje, hier niet veel te merken. Ze slaapt thuis wel ineens vaker de laatste week. Dus 3 kleine slaapjes ipv 2. Maar op het kdv slaapt ze nauwelijks. Vannacht lag ze denk ik te dromen ofzo, ieder uur hoorde ik haar mijmeren en huilen maar toen ik op de camera keek lag ze gewoon te slapen, af en toe draaide ze met haar hoofd. Denk dromen? Kan dat al? @Mya, wat raar dat je zus het nu pas zegt. Wellicht voelt ze ook wel aan dat er niet goed op gereageerd gaat worden en dat ze het daarom pas zo laat heeft verteld. Hoop voor haar dat de vader van het kind nog wat gaat betekenen in zijn/haar leven. @Hanneke23, hoe is het met je gezondheid? En de straatverkoop? Flinke opbrengst? @HannekeG, lastig dat hij zo vroeg wakker is. Hoe zou dat toch komen steeds. Weleens besproken met het cb? @Vogeltje85, ik weet helemaal wat je bedoeld met sm! Probeer je daar niet al te druk over te maken. En zeker niet jaloers worden. Wat voor jou normaal lijkt is voor haar speciaal. Jij ziet haar tenslotte elke dag. Het slapen kan voor jou als vervelend worden ervaren en bij haar is een kwartiertje slapen al, JA hoor, ze heeft goed geslapen! Ik denk altijd maar zo, pffffff hier erin en daar eruit )je oren dan) @Blemma, ohhh leuk dat dansen! Kan niet wachten totdat ze gaat staan om met haar kontje te wiebelen. Lijkt mij heel mooi om op video te zetten. Josje begint nu, als ze zit, wel te wiebelen als ze muziekje hoort van speelgoed. En headbangen En ze gaat meebuigen als je ´schuitje varen, theetje drinken´ gaat doen. Wat ik ook grappig vind, als wij gaan paardje rijden op de knie en je begint te zingen dan begint ze al meteen keihard te schaterlachen. Kennen jullie dat liedje ook? Een damespaard een damespaard en damespaard gaat zo, een herenpaard een herenpaard een herenpaard gaat zo, een boerenknol een boerenknol een boerenknol gaat zoooooo, gat in de weg! En dan van zachtjes huppen naar heel wild. Vind ze keeeeei leuk @Theebeeb, vond je het irritant omdat andere mensen hun mening hierover hadden of dat je J. de hele tijd in de gaten moest houden? @Mama40, dat is naar zeg een TIA, helaas te vaak mee gemaakt in mijn omgeving. Veel sterkte en hoop dat ze snel revalideert
@mama40 schrikken zeg van je moeder! Gelukkig is ze weer thuis! @flientje ja rond de 9 maanden beginnen ze met dromen. Nee durf nog niet te testen. Had gister mega eetbui en vooral chocola... Dat betekend meestal dat ik ongesteld word. Van ml mag ik pas volgende week testen
@flientje, gezondheid is nog niet alles. heb t nog steeds in mn nek :x Ben het ZO BEU. Pfff. Garagesale was heeeel leuk. Heeft nog best goed opgebracht ook voor een dagje in de zon zitten haha. @Blemma, Wat leuk dat dansen! Micah houd vooral van flink hard op tafel meppen....al vind hij muziek wel super leuk. @mama40, Wat vervelend van je moeder zeg, Sterkte!
Hallo iedereen, Mama40 heel veel sterkte met je moeder, hopen dat ze snel en volledig hersteld. Wel fijn dat je relatie heel sterk is, dan weet je goed wat je aan elkaar hebt ook in mindere tijden. Mijn zus is in juli 37 geworden. De vader van de kids woont bij zijn moeder. En hij ziet de kids ook dagelijks, hij doet zijn best wel voor ze. Ik had haar vandaag aan de telefoon toevallig, en ze vertelde me dat ze besloten hebben om weer samen verder te gaan. Alleen ze kunnen niet met elkaar leven, maar ook niet zonder elkaar, daarom blijft hij bij zijn moeder wonen, en gaan ze een soort van lat relatie aan. Ze durfde het idd niet te vertellen, bang voor de reacties, en ze dacht als ik al 20 weken ben, moet iedereen het wel accepteren. Dat ze samen weer verder proberen te gaan had ik nooit verwacht. Hier twijfel ik momenteel nogal over mijn werk, elke dag het maximale aantal kids dat zijn dus 5 babys alleen. En ondertussen moet ik sportdag helpen , schminken, kinderen observeren, aan doelen werken die veel tijd kosten, cursussen volgen waarvoor ook nog eens opdrachten gemaakt moeten worden, en we moeten kerstkaarten maken, soort van professionele of zo en ook nog de was tussendoor doen en het houdt niet meer op. En dan nog 5 babys die ook weleens wat aandacht willen. Die gaan uiteraard voor alkes bij mij. Maar dan krijg je gezeur dat je ook je andere taken moet doen. En er heerst zo een sfeer van je mag blij zijn dat je hier mag werken, want zint het je niet, er zijn nog 600 andere due hier willen werken...... Sorry voor het geklaag! Maar ik weet het gewoon ff niet meer.
@mya: snap je gevoel en herken het ook. Ik sta voor de klas en de werkdruk ligt heel hoog. Klassen worden voller en voller, inspectie hijgt in je nek als de resultaten niet goed zijn. Zwakke kinderen mogen niet meer zwak zijn. Daarnaast handelingsplannen, groepsplannen, vergaderen, oudergesprekken, commissies waar je in zit... Oja en lesgeven natuurlijk
Mya/ Vogeltje: ik begrijp je helemaal wat betreft werk.Hier in de zorg en de druk is ontzettend hoog.....het is dat het crisis is en ik een vast contract heb,anders was ik wel op zoek gegaan naar iets anders maar ik ben bang dat het overal hetzelfde is. Heel veel werk met steeds minder personeel. Idd heftig dat verhaal van je zus. Ik hoop dat ze er samen uitkomen en het goed zal gaan,dat verdienen je nichtjes zeker. Nu iets positiefs: Lucas heeft gisteren uitgebreid zitten kauwen!Geweldig om te zien,hij lijkt het eindelijk door te hebben,het beschuit ging er voor een groot gedeelte zo in. Mama ontzettend trots natuurlijk en vandaag gewoon weer verder oefenen. Bedankt voor het medeleven, de oppas vond het geen probleem om meer op Lucas te passen, ze wil hem geloof ik het liefst wel elke dag hebben.
@blemma Volgens mij kunnen ze wel een beetje manipuleren hoor. Als Luc iets niet mag gaat hij ook huilen en als je hem dan optilt is het meteen over @mama40 Wat fijn dat Lucas zo vrolijk was bij opa. Ik vind het altijd zo sneu als Luc niet vrolijk is als er bezoek is. Maandag kwam mijn broertje oppassen en toen was hij zo super moe dat hij eerst alleen ging huilen en toen gelijk ging slapen. Kon dus geen lachje af en hij heeft hem dus nauwelijks gezien. Hoe gaat het nu met je moeder? Wel schrikken zeg. Knap dat hij goed kan kauwen! @flientje Hier vind Luc dat liedje van de paarden ook heel erg leuk. Met zwemmen deden we het vorige week ook, toen was er ook nog een circuspaard (rondje draaien) @hanneke Balen van je nek zeg! Ga je hiervoor ook naar een fysio of ostheopaat? @mya Ben je in je eentje verantwoordelijk voor 5 babys? Heftig zeg. Van de week kregen we een mail dat een van de leidsters van Luc is ontslagen. Ik vind het echt heel erg voor haar, maar ook wel jammer voor Luc, want ze zat pas een maand op zijn groep. Het KDV is een grote organisatie met meerdere vestigingen en nu moeten er overal mensen uit. Luc krijgt nu een leidster van een andere vestiging waarschijnlijk Hier gaat alles goed, behalve het uitslapen dan.... Maar ja, we raken er aan gewend om ergens tussen 04:30 en 06:00 een fles te maken en hem dan bij ons in bed te nemen.
@mama40 wat goed dat lucas het kauwen door heeft! Mag hij nu dat ook brood? @mya balen dat de werkdruk zo hoog is zeg! En ja idd je kunt er maar weinig tegen doen in deze tijd. Vannacht was Chloë vanaf 12 uur om het 1,5 uur wakker... En nu slaapt ze al vanaf 7.30... Ga haar zo maar wakker maken. Hoeveel eten jullie kleintjes bij het avondeten? Chloë begint nu voorzichtig een beetje te eten. Maar dat wat ze binnen krijgt is hooguit een klein worteltje. Ze krijgt nu volgens rapley want een lepel slaat ze zo uit je handen en is het huilen. Nu gaat ze elk stukje vakkundig bekijken, bevoelen, pletten, uit elkaar en plukken voordat ze een stukje in haar mond durft te stoppen. 9 van de 10 x word het stukje er dan gelijk weer uit gehaald om vervolgens op de vloer gegooid te worden. Maar ben allang blij dat ze het iig in haar mond stopt en proeft. En dat ze een heeft klein beetje ook op eet. Het gekke is wel dat ze dat alleen bij groente doet. Fruit propt ze zo naar binnen. Het mandarijntje gister wist ze niet. Snel genoeg weg te krijgen