December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Mama40, wat goed zeg! Mag hij nu wel andere dingen proberen zeker. Hoe gaat het met je moeder?

@Blemma, Josje krijgt nog steeds eigen gemaakte prakje. Nog steeds fijn gemalen omdat ze nog geen tandjes heeft.
    Josje is echt een vuilnisbak, alles gaat erin :D
    Net had ik voor het eerst aardbeien gegeven, wat grover. Dat vond ze ook maar raar en ze wilde ook steeds zelf de lepel pakken.

@Mya, wel vervelend die werkdruk. Ik herken dat wel van de leidsters hier op het kdv. Gelukkig staan zij altijd met 2-en maar het aantal kindjes is idd veel.

@Vogeltje85, zag op FB dat de Kinderboekenweek geslaagd was. Leuk om dan in de krant te staan ;)

Josje ging gisteren voor het eerst op haar knieën op de grond, en dan wiebelen. Dus wie weet wat de volgende stap is :)

Trouwens Blemma, dat uit elkaar pluizen is hier ook hoor. Maar dan met zakjes, folders enz. Die trekt ze uit elkaar totdat er tig stukjes zijn en dan wil ze ze weer bij elkaar doen :D
    Gelukkig stopt ze het niet meer in haar mond.

@Dromen, Josje was vannacht weer paar keer wakker. Ik hoor dan aan het huiltje dat het geen 'echte' is. En als ik dan op de camera kijken dan zie je haar hoofdje ook van links naar rechts draaien.
    's-ochtends merk je er niks van. Alhoewel...... kunnen ze op deze leeftijd al een ochtendhumeur hebben? :p

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flientje: op handen en knieën zitten kan zijn dat ze gaat kruipen of zelf gaat zitten. Leuk!

@mam40: ik vind het al knap dat hij beschuit weg krijgt :) dat lijkt mij toch vrij hard. Hoe is het met je moeder?

@blemma: iedergeval weer een stap vooruit naar groente eten. Saar speelt ook met haar eten voordat ze het in haar mond of op de grond gooit. Van een lepel eten wil ze ook niet dus ze pakt alles zelf. Ik geef het wel al in kleine stukjes want grote stukken propt ze in een keer in haar mond ipv netjes afhappen... Ze eet wel minder nu dan dat we het geprakt gaven want het gaat veel langzamer..

@theebeeb: hoe gaat het met j? Hoeveel slaapt hij nu? Saar doet als ze een goede dag heeft een lang slaapje en soms een minislaapje van een half uur. Op een minder goede dag maar een uur...

Saar is nog een steeds een hoop aan het bijleren. Overdag valt ze erg moeilijk in slaap maar 's avonds gaat het al een tijd best goed! Vanochtend weer lekker gaan zwemmen. Heerlijk :)

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Vogeltje, ja vervelend is dat he, due ontzettend hoge werkdruk, en dat er maar van alles verwacht wordt van je.

Mama40, bij jou dus ook al enorme werkdruk. Vervelend is dat, maar idd kan je er weinig aan doen. Fijn dat het zo goed gaat met Lucas.

HannekeG, ja ik ben verantwoordelijk voor 5 babys, en dit mag volgens het leidster kind ratio ook nog, wel moet er minimaal 1 kindje dan 1 jaar zijn, en dit is dus ook wel elke dag zo. Daarnaast heb ik dan 3 vrij nieuwe babys van een paar maanden, en 1 van 9 maanden... Het is zwaar werk en niet goed voor de kinderen vooral. Sinds ik zelf moeder ben, zie ik het leven in een kdv heel anders, en das helaas niet positief zeg maar. Ja ontslagen in de kinderopvang zijn aan de orde van de dag, al mijn collegas zijn bang om ontslagen te worden, en daarom durft niemand echt te klagen.

Er was gister ochtend de GGD inspectie op mijn werk, en juist was ik de uitverkorene om vragen aan te stellen.... Ze is 2 uur lang bij mij geweest, ik had toen ook 5 babys alleen, eerst ging ze mij observeren hoe ik handelde en ze was heel positief, ze had diep respect voor mij hoe ik met de babys omging en hoe rustig ik bleef, en alles. Dus geeft dan toch weer een beetje een goed gevoel. Verder vroeg ze heel veel dingen, en ik heb alles maar dan ook alles naar volledige waarheid beantwoord, en dit betekend dat het zeer waarschijnlijk een negatief rapport wordt. Ben bang dat dit mij mijn baan kost zelfs, maar ja dat moet dan maar zo zijn. Ik heb er geen spijt van, die vrouw van de GGD, was enorm blij met mijn eerlijkheid zei ze. Ik werk er deze week al 4 jaar, en 4 jaar geleden was het veel beter, was ik trots om daar te mogen werken. Nu schaam ik me bijna om er te werken, dus als ik ontslagen wordt hierom, dan is dat maar zo. Sorry voor het lange niet forum gerichte verhaal.

En nog iets heel anders:
    Vanmorgen meegeweest met mijn zus der 20 weken echo..... Het is een gezond meisje!! Meisje nummer 4 dus.

En met Savannah gaat alles gelukkig goed. Ze eet alles, behalve bruine bonen en brood wilt ze nog steeds niet.... Ze gaat nu net als Josje ook op der knietjes en met der kontje wiebelen, ik denk dat ze binnenkort ook echt gaan kruipen. Ze kan sinds paar dagen zelf tot zit komen, en sinds gisteren zit ze aan de spijkthes van de box, dus het optrekken komt eraan.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mya hier staan op de groep van Luc altijd 2 leidsters met maximaal 12 kinderen waarvan maximaal 3 baby's.
    Echt super goed dat je zo eerlijk bent geweest!

Jippie, vanmorgen om 06:45 uur was hij wakker. Ik heb hem rond 5 uur wel even horen piepen, maar toen is hij nog even gaan slapen.
    We geven hem nu voor het slapen gaan een papfles ipv gewone fles, ik hoop dat dat helpt.
    Luc heeft helemaal geen belangstelling voor staan. Hij kan kruipend overal komen en zit graag op zijn knietjes en kan dan overal goed bij.
    Hij doet lekker rustig aan dus.

@blemma wij geven altijd geprakte of gemixte groente. We proberen nu wel vaker een klein stukje aardappel of zachte groente te geven. Stukjes pasta eet hij ook en komkommer gaat super goed. Ik ga het nu beetje proberen op te bouwen. Hij heeft ook maar 2 kleine tandjes, dus echt harde dingen kan nog niet

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @flientje waarschijnlijk wel :) voor je het weet raced ze de kamer door ;)

@mya oh wat balen dat je je werk zo als negatief ziet. Maar goed dat je zo eerlijk bent geweest!
    Een kdv staat al zo negatief aangeschreven en als ze dat door de bezuinigingen nog erger wordt moet er toch iets aan gedaan worden.

@hannekeG hoe geef jij komkommer?
    Chloë heeft ook nog maar 3 tandjes maar kan best goed afhappen en malen. Ik zorg er wel voor dat alles wat ze krijgt zacht gekookt is of goed te vermalen met kaakjes.

Chloë probeert nu achter de babywalker te stappen :) en los te staan. Met als gevolg nog vaker vallen...

Gister van 21 tot 22 met Chloë bezig geweest om te laten slapen. En vannacht om 5 uur wilde ze voeding.
    Vanmorgen maar om 8.30 wakker gemaakt en wakker gehouden tot 10 uur. Nu slaapt ze nog.
    Haar ritme is nu echt in de war!

Gister een test gedaan en die was negatief :( snap er niks van, ben 5 dagen overtijd. Heb trouwens geen enkele symptoom, maar mijn cyclus was te laatste 3 maanden best regelmatig.
    We wachten wel af

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Blemma, soms geef ik gewoon een plakje komkommer met schil, daar zit hij lekker mee te sabbelen. Van de week ga ik meer een reepje van paar centimeter zonder schil en daar zat hij eerst op te sabbelen en later echt een beetje hapjes te nemen. Het wordt wel een beetje een rommel, maar hij is er ook lekker zoet mee als wij aan het eten zijn.

Wat vreemd dat je vijf dagen overtijd bent joh!

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @blemma: wat onzeker dan weer heh! Wachten op je ongesteldheid en stiekem hopen... Wie weet over een paar dagen nog eens testen?

@mya: je hebt er goed aan gedaan om eerlijk te zijn hoor! Maar hoop niet dat het je baan kost. Heb bij Kdv van Saar wel een goed gevoel. Het is een klein Kdv. Maar ik ben er natuurlijk niet bij dus vertrouw er op dat het goed gaat.

Saar komt nu ook vooruit! Op een bil en een knie en dan op handen komt ze naar voren...

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hallo allemaal,

Bedankt voor het vragen naar mijn moeder,helaas ligt ze sinds gisteren weer in het ziekenhuis,verschijnselen zijn niet weggegaan (verminderde kracht rechterarm/-been en iets verminderde spraak). Afwachten dus,maandag een MRIscan en vooral weer verdriet, wat doet het pijn je ouders (vooral moeder) zo te zien.....maar ja , we moeten door he,gelukkig af en toe uithuilen samen,dat is al heel fijn.En gzd is ze er nog,maar de angst voor erger is wel flink aanwezig bij mij (en bij hen ook denk ik).
    Het enige waar ik momenteel heel erg vrolijk van wordt is lucas

Ik geef voorlopig nog even geen brood aan Lucas,eerst nog flink oefenen met beschuit,alleen jammer dat alleen ik dat doe,oppas wil ik het niet laten doen ivm verslikken en mijn man zou het vandaag gaan doen maar hij durfde niet. Aankomende week ben ik veel vrij of smiddags thuis dus we gaan elke dag beschuitjes eten.

Ik moet er wel aan wennen het eten te prakken,van de week deed ik het automatisch in de staafmixer,heb het er halverwege maar weer uitgehaald.Hij moet er maar wat moeite voor doen hoor.

Blemma: afwachten...onzekerheid is niet fijn. Wie weet over een paar dagen?

Mya: ik vind het heel dapper van je hoor dat je zo eerlijk bent geweest en dat het misschien je baan kan kosten.Heel eerlijk gezegd kan ik mijn baan niet missen (qua inkomen dan he) en zou ik niet weten of ik zo eerlijk zou zijn. Daarom heel dapper en goed van jou!

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @mama40 o das minder nieuws zeg! Hopelijk vinden ze gauw de veroorzaker en kan je moeder gauw naar huis!

@vogeltje yea go Saar! Hihi lijkt mij er heel grappig zien :)

Hoe gaat het verder bij iedereen?

Chloë is hier snachts nog steeds onrustig. Vannacht wilde ze ook nooit meer gaan slapen..
    Hebben jullie ook het idee dat de kleintje steeds meer snappen?
    Heb soms echt het idee dat Chloë mij al goed kan begrijpen.

8 dagen overtijd... Vandaag maar een nieuwe test kopen

10. Flientje1980

@Blemma, spannend!

Hier gaat het lekker. Gisteren heel de dag binnen gezeten. Alleen maar regen regen regen.

Maar...... heb hachee gemaakt, rode kool, cake en een brood gebakken :D
    En ondertussen Josje ook nog veel geslapen en gespeeld.

Ik merk idd ook dat ze steeds beter begrijpen wat wij doen en wat ook NEE en afblijven betekend.

Ik moet zo lachen om haar. Ze lacht om de raarste dingen.
    Zo haalde ik haar uit bed en liet ze een klein scheetje, een pfffffft scheetje ;).
    En lachen dat ze deed! Toen deed ik dat met mijn mond en ze moest zo hard lachen dat ze zo achterover viel, gelukkig wel in bed. En dat vond ze nog grappiger.
    We keten wat af met zijn tweetjes.

@Vogeltje85, dat heeft Josje nog niet gedaan, half zittend vooruit hupsen. Dat zie ik sommige kindjes op het kdv wel doen.
    Ben benieuwd als ik haar straks ga ophalen wat ze dan weer ineens kan!

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou Saar kan kruipen! Wat een verschil met drie weken geleden! In die korte tijd kan ze zelf zitten, kruipen en optrekken...

@blemma: wat spannend, weer een test... Wanneer ga je testen?

@flientje: kook en bak je veel? Ik vind bakken wel leuk maar je moet het ook allemaal weer opeten... Vind ik niet erg maar is niet zo gezond.

Ik heb ook wel het idee dat Saar meer gaat snappen. Ze worden echt groot!

12. Flientje1980

@vogeltje85, koken, bakken, het zit in mijn bloed. Heb vroeger de koksschool afgemaakt. Daarna 2 jaar brood en banket en toen ondernemersdiploma bakkerij. Toen blijven plakken bij de AH en via daar slagers vakopleiding.
    Dus..... trek je conclusie :D
    Nu is het een hobby en mijn buren zijn heel blij met mij :)
    Maar wat gaat Saar ineens snel zeg.

Josje huilde net in haar slaap, nu is het weer even stil.

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wow Vogeltje, ze gaat inderdaad snel. Zo ging het bij Luc ook. In twee weken tijd leren zitten en kruipen. En daarna weer lekker rustig aan doen.

Ik ben niet zo erg van het koken en bakken. En ik probeer ook erg op mijn eten te letten en bak daarom nu bewust ook niets. Ik heb al wekenlang geen snoep en koek in huis. Ik eet alleen ongezond als iemand op kantoor trakteert, dat ga ik toch echt niet laten staan haha

Luc begint ook steeds meer te snappen. Hij kent al veel woorden zoals voetjes, klok, eendjes (schilderijtjes in zn kamer), beer etc. Hij zegt ze natuurlijk nog niet, maar gaat er wel heen kijken als je ernaar vraag.
    Hij heeft nu een eigen geluidje voor poes, super grappig. Het lijkt er totaal niet op, maar ik herken het wel

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Mama40, hopen dat je moeder snel weer naar huis, mag en dat alles weer goed komt.

Vogeltje, dat heeft Saar zeker snel gedaan zeg! Savannah komt heel soms vooruit, maar meestal gaat ze achteruit. Ze rolt nu wel meer door de kamer, zo komt ze ook overal eigenlijk.

Blemma, spannend hoor, 8 dagen is best veel al.

Bakken en koken, is niks voor mij, behalve cupcakes, omdat het zo snel klaar is, en verslavend is.

Er hangt veel spanning bij mij op mijn werk, werkgeefster weet denk ik wel, wat ik gezegt heb tegen GGD. Of ze heeft een vermoeden, iig gezellig is het niet. Net uitzending van Kassa terug gekeken, ging stukje over de kinderopvang. Kortom het is niet best in de kinderopvang. Zag heel veel herkenning.

15. Flientje1980

Eerste tandje is in aantocht!
    Ze trok ineens mijn vinger vanochtend in haar mond om op te knauwen en toen voelde ik een erg scherp puntje ;)
    Misschien verklaarde het waarom ze gisteren niet goed in slaap kon komen want dat is zeldzaam bij haar.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @flientje wat leuk dat jij zo goed kan koken en bakken, snap wel dat de buren daar blij mee zijn!
    Jeej eerste tandje! Waar zit ie? Onder?

@mya wat vervelend dat er zo'n spanning op je werk hangt. Blijft het niet anoniem wat je vertel?

Chloë vannacht 4x wakker geweest... 1x voeding gehad en verder geen idee waarom ze steeds wakker wordt.

Test was trouwens negatief en ben nog steeds niet ongesteld.. Cyclus is ver te zoeken dus

17. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw vogeltje wat gaat Saar goed! Nu de hele dag achteraan lopen zeker? ;)

Koken en bakken....ik doe niks liever en hier is de hele familie er blij mee haha. Vl vind het ook altijd fijn als het lekker ruikt als hij thuis komt ;)

Micah heeft hier het kruipen weer een beetje opgegeven. Tijgeren wil ie ook niet meer doen. Maar ja weet wel dat hij t kan....Lopen tja dat wil ie wel, dus loop ik de halve dag gebukt als een ouwe oma achter ons manneke aan te hobbelen want ja los lopen kan hij nog niet ;)

2de tandje lijkt hier onderweg te zijn. Dacht dat ik toenstraks een wit streepje zag zitten.

Vandaag gesprek gehad op het kdv om onze beslissing om weg te gaan toe te lichten. Blijkt dat er van meer kanten klachten binnen druppelen dus ze hadden wel verwacht dat er op een gegeven moment ouders weg zouden gaan. Management zit nu een paar leidsters gigantisch achter de broek omdat ze niet willen veranderen. ls ze zich niet aanpassen voor kerst vliegen ze eruit. Maar daar ga ik me niet meer druk over maken want na de kerst zijn we toch weg :).

Micah vind het sinds een paar dagen ook super leuk om een stapeltoren om te gooien. Ligt dubbel van t lachen dan, zo leuk! Dan stapel ik ze op en hij kan niet wachten om ze om te gooien.

18. Flientje1980

@Hanneke23, gaat hij dan naar een andere opvang? En waaraan merkte je dat het niet goed ging?

@Blemma, balen joh maar ongesteld ben je ook nog niet dus wie weet

Denk dat tandje 2 er ook aankomt onderin.
    Heb nog niet gemerkt dat ze er veel last van heeft. Ze mopperde wel thuis maar met een soepstengel was het opgelost.
    Net voor de zekerheid maar Dentinox gegeven.

19. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Flientje. er waren de laatste tijd verschillende dingen waar ik niet echt blij mee was. Maar was er echt klaar mee toen ik laatst zijn fiep was vergeten en dus nog een keer terug moest. Toen ik terug kwam lag Micah op zijn rug onder een speelboog de longen uit zn lijf te krijsen. 2 leidster zaten thee te leuten en er waren nog 3 andere kindjes die lief aan het spelen waren. Toen ik naar hem toe liep om hem te troosten en op te pakken zei 1 van de leidsters "hij is gewoon uit aan het proberen hoor, dat doet hij wel vaker". Nou ik weet wel dat kindjes uit gaan proberen, maar dit was gewoon echt verdriet. Zowiezo vind Micah het helemaal niet fijn om op zijn rug te moeten liggen, zouden ze ondertussen wel moeten weten.... Daarbij dat ik regelmatig dingen meerdere keren moet zeggen tot er iets mee gedaan wordt. Bijv dat hij geen diksap meer mag hebben omdat hij waarschijnlijk allergisch is voor appel en dat we willen dat hij gewoon water drinkt ( vind hij ook lekker). En laats toen ik hem op ging halen had hij de kleren van een ander kind aan. Waren ze overigens zelf ook heel verbaasd over....
    Nou ja al met al was ik er dus niet echt blij mee. En hebben we nu een go gevonden waar hij vanaf 1 jan. heen gaat.

20. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Goedemorgen meiden

Ik ben een poosje niet geweest, en meegekletst. Hebben het thuis erg druk gehad. Volgende week nieuwe laminaatvloer boven leggen en de zolder aanpakken.
    Verder gaat het hier erg goed. J is super vrolijk de laatste 2 weken. Slaapt overdag eindelijk weer goed. En zit volgesmij in een groeispurt. Hij eet overdag nu 4 boterhammen en drinkt tijdelijk weer 4 flessen + nog een nachtvoeding van 230 cc! Als hij dat op heeft gaat ie weer heerlijk slapen. Hij is enorm actief. Hij kan nu los staan. Heel knap. Verder doet hij niks anders als razendsnel kruipen, overal bij staan, omheen lopen etc. Maar hij is blij en gezellig. Heel fijn.

@hanneke23 ik vind het niet normaal dat ze Micah zo laten huilen, en dan die opmerking erbij plaatsen, laat hem maar even. Vind het echt belachelijk eerlijk gezegt. Arme manneke. Ik begrijp je keus ook volledig om de opvang anders aan te pakken. Wij hebben ook een gastouder en ik ben ontzettend wijs met haar.
    Het voordeel vind ik ook, dat ze alles op verzoek doet bij alle kindjes. De slaapjes, eten etc.

Deel Deze Pagina