Nee heb nu dus voor eerst een 160/5 fles gegeven. Rest van dag krijgt hij nog 130/4, zit meestal op 6x 130/4. Wil kijken of hij met 160/5 fles voldaner is, dus ben benieuwd. Tot dusver is hij nog in coma op de bank en dat is al uniek... of toeval... Gewoon beetje "spelen" met wat hij wil. Hij is zoveel wakker en huilerig en oogt niet dat hij veel krampen heeft... Dus wie weet is het honger...
@mama40 succes weer vandaag, hopen dat hij lekker zijn flesje wilt drinken. Dat programma van het sofia kijk ik bewust niet... Erwt nu al dat ik van begin tot einde ga zitten brullen dus hoe interessant ik zulte programma's ook vind ga ik het toch niet kijken. Hier weer een goeie nacht gehad. Half 11 laatste fles toen om 3 uur en om 7 uur weer. Voor mij een goeie nacht omdat vl mij lekker heeft laten liggen en de verzorging voor de kleine op zich genomen heeft. Dat was wel even lekker, heb ik iets meer slaap kunnen pakken dan anders. Ik krijg hier overigens het idee dat Wessel ook niet lang meer genoegen gaat nemen met 6x 130/4 dus ik hoor ook graag hoe jullie dit oplossen zodat je niet teveel geeft. Ga zo wel eens even samen met hem op de weegschaal om een beetje een idee te krijgen hoeveel hij nu weegt.
Buikslapen is hier echt een succes. Gister heeft hij 2.5 uur in de box geslapen. En nu alweer 2 uren. Ik doe dat sochtends en dan vanmiddag gaat hij in zn ledikant. Kleine babys grote zorgen. Dat programma één keer een stukje van gezien. Was een vrouw bezig met bevallen. Ik trok helemaal wit weg en begon helemaal te trillen. Heb meteen weggezapt. De bevalling heb ik nu na zes weken nog elke dag last van. Vond het echt verschrikkelijk. Word nu behandeld met accupunctuur hiervoor. Heb soms het gevoel echt manisch te zijn. Het ene moment vind ik de geboorte en het nieuwe gezinsleven super en andere momenten zit ik in een diep dal. Dan kan ik wel uren huilen. En niet eens duidelijk onder woorden brengen waar ik nu het meest mee zit. Voel me dan ook zo'n slechte onzekere muts.
@mama40. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine mannetje. Hij is in goede handen in het sophia (had er zelf een heel goed gevoel bij), maar het is vreselijk om hem daar achter te laten he? Is het vandaag gped gegaan met zijn voeding? Wel fijn dat je huisarts je heeft doorgestuurd. je hoort zo vaak verhalen dat ze niet tijdig actie ondernemen Ik volg het programma kleine baby's grote zorgen wel. Vind het soms wel moeilijk, maar vind het erg mooi gemaakt en doet me ook wel beseffen dat wij het maar getroffen hebben. @theebeeb Waarschijnlijk zijn het gewoon de hormonen waar je last van hebt, maar hou jezelf goed in de gaten. Kan je er goed met je partner of anderen over praten? Ik lees dat je ook erg weinig slaapt, kan je overdag nog een beetje rusten? We hebben een huisje geboekt in de Eemhof. Heb zin om dan met hem te gaan zwemmen! De nacht ging hier redelijk. Hij heeft het qua voeding lang uitgehouden (23:30 slapen en volgens mij 05:30 weer voeden), maar sliep erg onrustig. Ik ben wel een paar keer wakker geworden omdat hij beetje moest huilen. Maar hij is ook erg verkouden en heeft daar gewoon last van. Nu ook veel hoesten. Maar hij heeft geen koorts, dus gaat vast snel over. Hoe vaak en wanneer doen jullie de kleine in bad? Luc vindt het badje zelf heel fijn, maar moet altijd huilen met uit- en aankleden en het wassen. Dat vind ik altijd zo zielig. Ik ben er ook nog niet zo uit wat het beste tijdstip is. Na de voeding is hij het vrolijkst, maar ik las dat hij dan misselijk kan worden als hij in bad zou gaan. Ik vind 2-3 keer per week genoeg, anders krijgt hij ook zo'n droge huid @amann Wat verveld dat je verkeerde adviezen hebt gekregen! Ik wil binnenkort één voeding gaan vervangen door kunstvoeding. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden! Ik ga maar eens vragen welke voeding ze op het kdv geven, dan ga ik dat ook halen. De pleisters van zijn wondje heb ik er gisteren afgehaald en het ziet er heel mooi uit. Een heel klein smal streepje in een huidplooi. En gisteren goed nieuws gehad, de echo van zijn buik was goed. Er zitten geen hemangiomen (aarbeienvlek) op zijn organen!
Goedemorgen allemaal, Lucas ligt in een ander zh nu, gisteren van 9 tot 19 bij hem geweest en dat hakt er wel in. Flesje geven gaat lastig,hij kreeg voeding via de sonde omdat zijn neusje natrrukijk verstopt zit waardoor hij niet zo best kan ademen tijdens de fles. Hier ook wel eens wisselende gevoelens hoor. Ben ontzettend gelukkig met onze kleine man maar je moet je leven weer herindelen voor mijn gevoel. Zolang de negatieve gevoelens niet overheersen is er niets aan de hand denk ik, wel goed blijven praten over je gevoelens, dat doe ik ook. Lucas vind het aankleden na het badje ook niet zo fijn, zal wel een beetje koud zijn he? Hier om de dag in bad, hij wordt niet vies en die babyhuidjes zijn vaak droog dus waarom dat zo vaak in bad? Ik stond gisteren even met mijn handen in het haar in het zh. Lucas heeft medicijnen gekregen en ik had hem de fles gegeven en tegen me aan voor een boertje, hoor ik toch een geknetter in zijn luier......leg hem in bed, zit zelfs mijn trui onder!! Geen luiers, doekjes en what ever in de kasten (net overgeplaatst), ik de gang op om spullen te vragen. gelukkig hadden ze handschoenen, ik wist even niet waar te beginnen. En hij kon zijn bed niet uit dus allemaal papieren doekjes erin gelegd. maar het is me gelukt zonder verder poepfestijn!! Succes met alle flesje meiden en baby's!
Hoi meiden, Ik ben ook een december mama. Een aantal van jullie ken ik al uit andere topics. 18 december ben ik bevallen van saar. Het gaat goed met haar en ik geef bv. @mama40: waarvoor is je zoontje opgenomen? Heftig om zo de eerste tijd door te komen!
Hoi vogeltje, welkom hier! Mijn zoontje heeft het influeza A virus(griep) en is daarvoor 2 dagen geleden opgenomen. Kleintjes reageren erg hevig daarop dus het was even schrikken. Alles goed met jouw meisje?
Hee vogeltje leuk dat je hier ook komt mee kletsen! @mama40 goh wat een slechte zaak dat je niks voor handen hebt als je het hard nodig bent. Vind ik wel heel raar voor in het ziekenhuis. Ligt hij nu dichterbij in een ziekenhuis? Hopelijk gaat zijn neusje gauw weer open en kan hij een flesje drinken. Hier 1 x flesje gedaan om half 5 daarna geslapen tot half 9. Helemaal blij!!
Dit zh is idd dichterb ij voor ons. Ook raar dat ze op de kinderafdeling maar 1 soort voeding hebben. Precies die wij niet gebruiken natuurlijk dus ml is langs huis gegaan voor onze eigen bus voeding. Ik durf het niet aan hem andere te geven, ivm het nu ziek zijn maar ook omdat ik voorzichtig wil zijn omdat hij die operatie aan zijn maag/darm heeft gehad. Lekker handig hoor van zo'n zh, geen voeding en kasten niet aangevuld.,Maar ja, het blijven ook mensen he? Moet zeggen dat dit zh wennen is, het amdere warem we helemaal bejkend mee en dit is best even eng. Je kan ook een code aanvragen om thuis te kind te zien, heb het niet gedaan,ben bang de hele tijd voor de comp te hangen dan...
20:00-00:30-07:00 Weer tevreden... Lag zelf helaas pas om 02:30u hihi Maar ok... huisje moet opgeruimd en moest zelf ff de lange douche doen (alles bijwerken etc) en heb haar tot me kont, dus douchen kost tijd haha. Ahjaaaaa nu liggen we samen op bank en ML in bed met oordopjes. Die was 04:30u thuis na nachtdienst. Zo de honden uitlaten en dan kleine fles geven en proberen in box te leggen... Dan huishouden doen en als ML wakker is ff naar de stad... Pampers en melk halen Fijne dag dames!!!
@mama40: heftig voor zo'n mannetje. Hopen dat hij snel opknapt! @kirasese: jeetje 's nachts huishouden doen en douchen.. Je hebt er zin in @Theebeeb: hoe bevalt jbpm? Saar heeft last van reflux. Daar gebruiken we jbpm voor maar daar krijgt ze ontzettende krampen van... Verder is het een lieverd die weinig slaapt overdag!
Zin... nee hahaha Maar 4.5u geslapen maar ok wel taken af die ik af wou hebben... Maak elke dag takenlijstje en die MOET af.. Anders word het hier zooi met 4 duitse herders, 2 jongens, eigen bedrijf, ML die 6-7d werkt (nachtdiensten), huishouden en administratie. Dus tja... het is me nu 2x gelukt voor 23:30u in bed te liggen sinds geboorte zoontje
@mama kan me voorstellen dat het wennen is in een nieuw ziekenhuis. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen etc. Vind het ook raar dat ze 1 soort voeding hebben. Begrijp dat ook niet; ik bedoel er zijn zat kindjes die vanwege medische redenen andere voeding krijgen, dan zou je toch denken dat ze JUIST in het ziekenhuis het juiste voor handen hebben. Kindjes met allergieen kun je ook niet zomaar wat anders geven. Heel begrijpelijk dat je eigen voeding nu bij de hand hebt. Ik ben verpleegkundige en werk in het ziekenhuis, vandaar m'n reactie @kirasese jeempie wat een drukke schemas. Niks voor mij dat Nachtbraken wat heeft je manneke lekker lang geslapen zeg!! @vogeltje ik weet niet of het helpt. Merk nog niet heel veel. Heb wel het idee dat klachten sneller verdwijnen nu na de fles. Hij Is met 15 min wel weer redelijk rustig eerder duurde het wel een 40 min. Maar ik weet het niet of het aan jbpm ligt. Hoe reageert saar op jbpm!? Hier is het iedere nacht zo dat als mn zoontje zich meld tussen 4-5 hij standaard een poepluier heeft. Elke nacht! En het zit vaak in de romper en alles kan ie beter overdag doen
Saar poept heel veel en had geen last van krampjes. Nu we jbpm gebruiken poept ze minder en heeft ze wel last van krampjes... Het werkt wel aardig tegen de reflux.
Welkom vogeltje! Hier ook een goede nacht gehad van 23.30 tot 4.30 en toen om 7.00 weer maar dat was omdat hij een volle poepluier had en daarna niet met kon slapen door de krampjes. Hier gestopt met de jbpm omdat hij veel krampen kreeg en harde poep. Spugen doet hij nu wel weer meer maar daar heeft hij minder laat van dus het is kiezen dan. Vandaag en morgen hebben we het kraamfeest. Net nog even naar de kapper geweest en nu alles vast klaar zetten. Het kraamfeest is van 2 tot 5 dus wel goed te doen. Hopen dat de kleine lekker door de herrie heen slaapt.... @mama40 heb je enig idee hoe lang je kleine man nog in het ziekenhuis moet blijven?
He meiden, sorry dat ik er gisteren níet was, maar vl kwam thuis van een weekje wintersport ik heb alles teruggelezen maar weet niet of ik overal op reageer, alvast excuus het was zoveel dat ik het soms niet bij kan houden. @mama40: hoe is het vandaag met Lucas? @vogeltje: leuk dat je hier ook bent, we schreven samen in het te bevallen in december topic hoe is het met Saar? Hier inmiddels een paar dagen met de dr. Brwn flessen en cinababy druppels. Vigo heeft echt beduidend minder last van krampen Hij poept wel weinig, nou ja hij poept veel maar net vaak hij poept 1x in de 3 dagen en dan s het zoveel dat ik tijdens het poepen zijn luier uit moet doen anders komt het er aan alle kanten uit @Jelle: leuk kraamfeest! Veel plezier @theebeeb: vervelend die poepluier snachts, is hij dan niet klaarwakker? Ik geef Vigo geen luier snachts, maar hij heeft tot nu toe ook geen poepluier gehad. Het is hier trouwens helemaal ontregeld qua voeding, Vigo drinkt wel om de 4 uur maar de hoeveelheden zijn "raar". Vannacht dronk hij 90, vanmorgen 120 en nu 100? We biedehem 150 aan maar dat heeft hij tot nu maar 1x opgedronken, gisteren dronk hij wel steeds rond 135, nou ja misschien heeft hij vandaag niet zoveel trek Vannacht is het goed gegaan. Ik heb wel weinig geslapen maar dat had andere redenen vl was een week weggeweest en we waren helemaal nog niet intiem geweest sinds Vigo er is. Vond het wel "eng" vanwege het verkeerde hechten maar het ging goed.
@wmvss fijn dat je vriend weer lekker thuis is... Hier dacht ik ook dat Wessel misschien wel met wilde dan 135cc dus gisteravond meer gemaakt maar hij hoefde het niet. Hier is het qua hoeveelheden ook nog wel eens wisselend. De ene keer drinkt hij alles op en de andere keert laat hij toch wat staan. Ik 'durf' het nog niet hoor om te vrijen. Gister ging het wondje van mijn scheur toch weer bloeden en is nog wel licht gevoelig. Ach we hebben hier niet zo'n haast, komt vanzelf wel weer.
Vigo krijgt op dag 3 bij de ochtend fles 5 druppels olijfolíe of zonneblemolie in zijn fles, dezelfde dag poept hij dan nog. Vk en kraamhulp gaven die tip dus het mag succes! Jelle: wij hadden ook geen haast hoor maar de behoefte aan lichamelijk conact was gewoon heel groot, gedurende mn zwangerschap durfde wij het niet en d ernstige bekkeninstabiliteit hielp ook niet mee.