We hebben idd een slechte nacht gehad. Van 23:00 tot 02:00 heeft ie niks anders gedaan als huilen en gillen, schone luier, zetpil en bij ons in bed. Niks hielp. toen geslapen tot 04:30 en weer flink huilen en gillen. Toen om 05:45 weer gaan slapen tot 08:15. We hebben er vannacht ongeveer 120 ml ingekregen verdeeld over verschillende momenten. Vanochtend heeft hij 120 ml op en een paar happen pudding voor hij weer ging slapen want hij wou verder niks meer drinken. En nu zitten we aan een snee brood met sojamelk met aardbei erdoorheen. Vind ie normaal het lekkerste wat er is dus ik hoop dat er wat in gaat. Wat positief is is dat hij tot nu toe nog niet overgegeven heeft... @flientje, ik had Micah laatst een paar partjes mandarijn gegeven, hij vond ze super lekker maar kreeg een leeggesabbelt (schijf je dat zo?) velletje terug.
@Hanneke23 Arme micah! Heeft hij er wat van gegeten? Gelukkig heeft hij niet meer overgegeven! @flientje. Ik geef bij chloë alles in stukjes op appel en banaan na. ze maalt nu alles ook goed. Maar in het begin slokte ze soms dingen heel door of na het sap eruit te zuigen spuugde ze het uit.
@blemma wow, wat heeft ze lekker gesmuld op dat feestje. Luc is ook gek op komkommer. Van de week ga ik eerst stukjes ei, appel en druiven en dat gooide hij op de grond, maar komkommer was wel goed. Dat herkent hij dus ook Ik had doperwten risotto gemaakt, maar blijkbaar vindt hij dat te grof. Vandaag ging hij met mijn vriend brood met kaas eten. Dat heeft hij al eerder op en toen ging het goed. Nu hoefde hij ook niet. Totdat mijn vriend de stukjes om gedraaid gaf, toen at hij het wel, grapjas! Hanneke, wat een heftige nacht joh! Gaat het al wat beter? Met mij gaat het niet zo best. Gisteren wakker geworden met migraine en hele dag op bed gelegen. Alleen eruit geweest om over te geven. Vandaag gaat het iets beter, maar die hoofdpijn wil maar niet weg. Hoop echt dat het snel over is, normaal duurt het maar een dag. Wat wel positief is, is dat Luc vanmorgen kwart voor 8 wakker werd en de dag ervoor half 8. Komt denk ik omdat het langer donker is
@hannekeG wat vervelend die migraine! Maar wat goed dat je zoontje je zo lief laat uitslapen Grappig van het broodje, ging hij de kaas er niet vissen? Chloë herkent ook al voedsel. Gister had ze sperziebonen met gebakken aardappeltjes en kip. De sperziebonen werden gelijk op de grond gegooid en de aardappels en kip verdwenen in haar mondje
Haha blemma, hier was het gister precies hetzelfde. Ik had tonijnaardappelkoekjes, beetje witte vis van ons en sperziebonen. Die sperziebonen liet ze gewoon liggen! Vandaag ook risotto met allerlei groentes gemaakt en dat ging er goed in. Ze eet het met haar handen dus veel valt er ook naast. Ik merk wel dat ze risotto beter wegkrijgt dan rijst.
Eten jullie kleintjes gewoon stukjes kip en vis? Vanavond kreeg hij weer de risotto en daar heeft hij 10 hapjes van op. Hij was ook best wel moe. Daarna gingen wij eten en toen heb ik hem stukjes brocolli en bloemkool gegeven en dat vond hij wel weer lekker. Morgen ga ik daar maar weer doen met stukjes aardappel. Het blijft een beetje uitproberen Fruit geef ik nog niet echt stukken van, alleen af en toe een hapje banaan
Gisteren heeft Josje stukjes banaan op. Ging goed maar wel van vorkje wat het glibberde uit haar handen Stukjes eten heeft ze nog niet gehad. Heb tot nu toe alles in de blender gegooid. Maar nu ze haar 2 voortandjes krijgt is het wel een idee om haar meer stukjes te geven. Josje eet nog om 4 uur warm + yoghurt en om 7 de laatste fles.
Vanavond hoefde Luc na een paar happen zijn groente niet meer. Allemaal manieren geprobeerd maar uiteindelijk het bakje voor hem neergezet en met zijn handje de lepel pakken en opscheppen was uiteindelijk de truc. Hij wil het dus zelf doen. Toen was zo op! En wel grappig, mijn moeder ging een appel schillen voor toetje en hij zat meteen een soort te loeien dat hij ook wilde. Dus m'n moeder een stuk gegeven en daar heeft hij heerlijk aan zitten knagen met die twee kleine tandjes. Te grote happen spuugde hij uit, maar uiteindelijk toch wel wat stukjes gegeten. Grapjas! Oh ja, mijn moeder heeft een laag klein salontafeltje (soort kistje). Daar achterstond stond de radio en daar wilde hij bij komen en opeens stond hij een paar seconden. Hij had het zelf niet echt door, maar wij waren natuurlijk helemaal trots. Misschien dat het staan aan iets net voor zijn verjaardag gaat lukken. Of het was toeval
Wat gaat het lekker met jullie kleintjes! Leuk om te lezen hoor. Hier door een sterfgeval niets geschreven maar wel gelezen. Met ons mannetje gaat het goed,lekker aan het snotteren en hoesten maar hij blijft vrolijk. Nog steeds pogingen doen om te kruipen en het lukt nog niet maar de bewegingen worden steeds sterker. Op het kleed voor de tv en dan zover mogelijk je armen strekken zodat je naar de tv kunt kijken. De afgelopen weken waren net een achtbaan door alles wat er gebeurd om ons heen maar als ik dan naar Lucas kijk word ik ondanks alles vrolijk. Altijd lachen en kletsen,heerlijk gewoon.
@Mama40, vervelende week gehad dan. Lucas verzacht de pijn dan weer een beetje met zijn glimlach. @HannekeG, stiekem leren ze elke keer wat bij en ineens kunnen ze het. Mooi om te zien maar baby is geen sprake meer van. Al idee wat voort taart je neemt? Hoe gaan jullie het doen nu de klok een uur terug gaat? Josje is nu al steeds om 6 uur wakker Dadelijk dus om 5! Vandaag hele partjes mandarijn gegeven en ging erin als koek. Geen lege partjes terug gekregen, hihihi
@mama40: vervelende week had je! Wat goed dat Luc nu al gaat beginnen met kruipoefeningen! @flientje: ja die klok een uur terug... Ben heel benieuwd! @hannekeg: nog ffies en hij is alweer 1!!!! Leuk! Hier gaat alles z'n gangetje. Slaapjes zijn nog een beetje onvoorspelbaar en 's avonds gaat het ook niet altijd even makkelijk. Zolang we lekker op stap zijn of samen spelen is ze heel gezellig anders kan ze nog wel eens flink mopperen. Gister een dagje naar Elysium geweest met mijn vriend. Lekker ontspannen! Heerlijk was het het. M'n schoonmoeder had Saar uit Kdv opgehaald. Ze at daar en toen heeft m'n schoonmoeder haar bij ons weer in bed gelegd. Zo hoefden we geen rekening met de tijd te houden. Bij schoonmoeder viel ze natuurlijk al binnen 5 minuten in slaap... En ze dronk de hele fles op die ze bij ons al weken niet leegdrinkt... Hoe kan dat toch? Of overdrijft ze een beetje. Nu vind ik die fles niet erg want hij gaat er toch vanaf. Maar ze vertelt dan helemaal trots dat het bij haar wel gelukt is. Verder moet Saar huilen als m'n schoonmoeder wegloopt.... Dat vindt m'n schoonmoeder helemaal leuk. Ik wat minder ga er maar vanuit dat ze bij mij veilig gehecht is en daarom niet huilt. Verder was het natuurlijk wel heel fijn dat ze kwam oppassen maar wilde dit even kwijt...
@hannekeG wat knap dat luc ging staan! Alles begint met per ongeluk en zo leren ze, nu heeft hij ontdekt dat hij kan staan, dus voor zijn verjaardag heeft hij dat vast onder de knie! Chloë is ook gek op appel, ik rasp met de dunschiller hele dunnen strookjes en die kan ze goed weg krijgen. Een soort appel chippies. @mama40 gecondoleerd met jullie verlies! @vogeltje ziet ze je sm vaak? Dat huilen als iemand weg gaat doet chloë ook bij mij, maar deed ze gister ook bij haar neefje. Daar wou ze namelijk mee spelen. Het is hun manier van aandacht vragen En dat ze bij een ander altijd voortreffelijk slapen... Tja daar heb ik wel eens mijn twijfels over hoor. @flientje ai het uur eraf!! Had er nog niet over nagedacht, maar dat zal wel weer leuk worden.... Zucht* Hier zijn de manderijntjes ook niet aan te slepen! En heeft ze die van haar op, gaat ze nog die van mij bedelen. Chloë is de laatste tijd helemaal gek van boekje lezen. Ze snapt ook als hoe ze bladzijdes om moet slaan. Heb haar zonet ook zelf brood beleg laten kiezen, tussen gestampte muisjes of appelstroop, ze kroop gelijk gericht naar de appelstroop toe, gaf er een tik op en ging terug zitten. Ik had het idee dat ze het echt snapte wat ik bedoelde
@blemma: ja we zien m'n sm best vaak. Ze past altijd op op dinsdag. Nu vind ik dat huilen niet eens zo heel erg maar m'n sm vindt en zegt ook dat ze dat leuk vindt. Nu snap ik ook wel dat ze zich een beetje vereerd voelt dat Saar het jammer vindt als ze weggaat maar om nou constant te zeggen dat je dat zo leuk vindt... Gister kwam ik haar toevallig tegen in een winkel en toen zei ze: als ik wegga ga je natuurlijk huilen heh.. Dat vind ik wel leuk. Ze bleef ook een beetje dralen en om ons heen hangen en toen ze weg liep de hele tijd blijven kijken en zwaaien en ze vond het nog jammer ook dat Saar niet huilde... Ik was allang blij Maar ik kan het opzich wel goed met m'n sm vinden hoor alleen ze beslist en bepaalt veel voor Saar als we daar zijn. Ik krijg gewoon af en toe de kriebels van haar. Ze doet ook veel voor ons als we oppas nodig hebben dus daarom vind ik het ook een beetje lullig van mijzelf dat ik mij zo irriteer. Ik heb het er wel eens met m'n vriend over gehad maar dat eindigde in een ruzie... Dus daarom maar hier even m'n ei kwijt Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag? Het tweede slaapje wordt hier maar af en toe gedaan... Maar het eerste slaapje is nog te vroeg en te kort om echt op een slaapje over te gaan. Misschien is proberen te rekken naar half 1? Denk niet dat het lukt... Ze is vaak om 11 uur echt wel moe...
@mama40 Wat fijn dat je kleine ventje jullie in deze tijd toch nog vrolijk kan maken Knap hoor dat hij pogingen doet om te gaan kruipen @flientje Ik had bij de geboorte van Luc leuke cupcakes besteld bij een vrouw die bedrijfje heeft met taarten enzo. Nu heb ik voor zijn verjaardag zelf cupcakes besteld met woezel en pip. Dan komen er 6 buurvrouwen met kids op bezoek. Allemaal kindjes tussen 3 maanden en 3 jaar oud, dus gezellig! Op zondag vieren we het met familie en vrienden en dan komt er een grote woezel en pip taart. Ik ga zo ook wat mandarijntjes proberen! Ik ben benieuwd hoe het met de klok verzetten zal gaan. Sinds een week slaapt hij eindelijk tot ongeveer 7 uur en dat waardeer ik wel nu het s ochtends zo donker is. Dus ik hou mijn hart vast! Vanmorgen had hij opeens weer doorgelekt, denk een beetje dunne ontlasting gehad. Misschien komt er weer een tandje aan. Dus nu snel slaapzak wassen. @vogeltje Lastig zon schoonmoeder! Misschien overdrijft ze inderdaad een beetje. Gelukkig heb je wel een heerlijk dagje gehad! Luc slaapt nog wel 2 keer per dag en zou eigenlijk soms wel 3 keer willen/moeten slapen. Hij slaapt meestal rond 9 uur nog 1,5 2 uur en dan begin van de middag nog 1-1,5 uur. Aan het eind van de dag moeten we dan wel echt beetje rekken omdat hij anders om zes uur in bed zou liggen @blemma Goed idee van die appel raspen! Luc doet ook graag boekje lezen. Dan zit hij zo ontzettend geconcentreerd te kijken, heel schattig. Bladzijdes omslaan lukt niet altijd goed, dan gooit hij het boek maar gewoon dicht. Knap dat ze zelf al kan kiezen! Luc heeft opeens het wijzen ontdekt. Ik dacht eerst dat dat nog wel een beetje gericht ging, maar hij wijst nu gewoon alles maar aan wat hij ziet. En toen we gisteren weggingen bij het kdv ging hij opeens een soort zwaaien. Staan heeft hij niet meer gedaan de afgelopen dagen, maar dat komt wel weer.
@vogeltje snap je gevoel wel hoor. Het voelt een beetje alsof ze jou kindje toe eigent, dat gevoel krijg ik ook weleens bij mijn moeder. Maar idd ben ik heeeeeel blij met mijn moeder en dat ze zoveel voor ons doet. Ik bekijk het altijd maar zo dat oma gewoon heel veel van haar houdt @slaapjes chloë doet twee slaapjes op een dag. Meestal van 10 tot 12 en van 14 tot 15.30 @hannekeG wat leuk om woezel en pip cupcakes te doen! Wat lief dat hij kan zwaaien!
En, hoe vroeg waren jullie kleintjes wakker vandaag? Hier was het 05:45 uur! Hij was gisterenavond zo moe dat ik hem ook niet later kon laten slapen. Hopelijk is het morgen wat later! Vandaag lekker gaan zwemmen, het was alleen super druk, denk door de herfstvakantie, dus dat was wel minder.
Hier was het 6.30, heel netjes dus want meestal was ze oude tijd 6.45 wakker. We zaten eigenlijk meteen in het oude ritme. Om half 11 naar bed tot 12 uur alleen 's middags ging ze niet eerder dan half 5 slapen :s... Ze sliep ook maar 40 minuten. Maar net genoeg om nog even gezellig te zijn tot bedtijd. Nog even en ze heeft dat tweede slaapje niet meer nodig... @hanneke23: hoe is het met Micah? Drinkt en eet hij al meer? @hannekeg: lekker heh zwemmen! Ik ga elke week babyzwemmen. Saar vindt het leuk en ik ook! Zaterdag as ga ik met Saar naar een babyconcert. Ik ben heel benieuwd! Het is speciaal voor baby's van 4 tot 14 maanden.
Wat toevallig Vogeltje! Ik ga woensdag naar een babyconcert. Ik ben zo super benieuwd!! Ik ga ook bijna elke week babyzwemmen, maar nu dus even vrij gaan zwemmen. Ik vind baby zwemmen wel leuker, is toch war rustiger en het water is warmer,
Zo daar ben ik weer eventjes. @mama40, gecondoleerd nog! @klok verzet....Hier was hij zondag ochtend om 05:30 wakker en vanochtend om 05:45. Niet echt blij mee dus . Wel beide ochtenden met een flinke doorgelekte poepbroek. @hoe gaat t met Micah? hm niet denderend. Ik ga vandaag met hem naar het inloopspreekuur van het cb. Wil heb even laten wegen want ik het het idee dat ie flink afgevallen is. Door het goede eten de laatste tijd had hij eindelijk echt een beetje vet opgebouwd, maar dat is nu allemaal weer weg. Hij drinkt nog steeds niet super. Eten is redelijk nu, maar hij heeft nog veel dunne luiers en verliest zo dus wel een hoop. Je kan echt zn ribbetjes en schouderbladen weer zien/voelen Wel blijft hij vrolijk dus dat is wel heel fijn... Gaan vandaag ook even bij het kdv foto' s laten maken. Komt een fotograaf voor pasfoto's en portretfoto's dus dat leek me wel leuk. Ben wel benieuwd of ze ons wiebelkontje een beetje leuk op de foto weten te krijgen
@Klok, hebben Josje later naar bed laten gaan (wij waren zelf niet thuis) en ze was om 07:00 nieuwe tijd wakker. Dus dat vind ik netjes. Gisterochtend zelfs wakker moeten maken en vanochtend ook. Ze slaapt weer veel de laatste dagen. Toch wel slaapjes van 1,5-2 uur en dat 3 keer op een dag. @Hanneke23, dat is geen fijn idee dat je zijn ribbetjes kunt voelen. Maar als hij nog steeds springt en doet @babyconcert, wil ook zoiets doen maar het is moeilijk zoeken op internet naar zoiets. Tips?