December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou hier is Saar ziek en we zouden naar babyconcert gaan :(
    Gister al de hele dag diarree en vanmorgen weer. Ook twee flessen eruit gespuugd. Ik kan nu al niet meer tellen hoeveel poepluiers ze heeft gehad. De laatste waren gewoon bijna kleurloos! Ze heeft wel dorst en gelukkig is er nu 150 cc diksap ingebleven. Dat kan ze beter hebben dan melk. Ze slaapt nu en als ze wakker is geef ik haar maar weer wat sap en als dat goed gaat weer een beetje melk proberen.

We zouden deze ochtend naar het babyconcert gaan. Ik had mij er erg op verheugd... Maar helaas. Ik vind het zieliger voor Saar. Gelukkig is ze wel nog redelijk vrolijk en speelt ze wel, afgewisseld met op schoot liggen.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Dank jullie wel voor de felicitaties!
    Deel 1 van de verjaardag zit er op. Luc snapte het natuurlijk niet echt, maar vond het wel gezellig. Kado's uitpakken vond hij wel grappig, maar vooral het papier was leuk.
    Hij heeft lekker een paar happen zitten eten van een cupcake.
    En de kast staat nu al vol met kado's. Ik ga zondag als alles achter de rug is wat foto's op facebook zetten.

@mama40 Wat knap dat Lucas gaat staan.
    Luc vindt staan op schoot niet meer leuk. Staan als we hem vasthouden ook niet, hij vindt het alleen leuk als hij bv aan de tafel kan staan. Hij ging gisteren wel opeens zelf ik bed staan, dat hadden we nog niet gezien. Langzaan komt het een beetje

@mya Zielig als ze zo verkouden zijn he! Luc wordt nu telkens rond 5/6 uur wakker van het hoesten. Overdag klinkt hij erg benauwd, maar hij lijkt er dan geen last van te hebben

@hanneke Wat grappig dat hij vis zo lekker vindt! Luc gaat tegenwoordig helemaal uit zijn dak als we in de keuken brood of appel maken. Dat gaat hij net zolang loeien tot hij ook wat mag

Ik zit een beetje in dubio wat we nou aanmoeten met het avond eten. Tot nu toe krijgt hij best vaak nog geprakte hapjes. We zijn aan het oefenen om hem zelf aardappel en groente te laten eten van een bordje. Dat eet hij dan met zijn handjes. Dat gaat redelijk, maar het wordt wel een zooi. Als hij iets niet hoeft gooit hij het op de grond. Dat doet hij ook met appel of mandarijn.
    Wat geven jullie de kleintjes te eten en op wat voor manier? Laten jullie ze zelf met de handen eten of geven jullie het met een vork/lepel?
    Luc mag nu in principe met ons mee eten, maar we eten bijvoorbeeld lasagna vanavond, maar dat gaat hij denk ik echt niet opeten

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ah wat balen Vogeltje. Zielig voor haar en echt balen dat je niet naar het concert kan!

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hannekeg: wij geven alles in kleine stukjes. De troep wordt steeds minder nu ze handiger wordt. Ook lasagne geven we ook. In kleine stukjes snijden en dan zelf laten pakken en eten. Oefening baart kunst.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Eet ze dan met haar handjes of geef je bestek?

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met haar handen

7. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Vogeltje85, hoe ziet een dagpatroon er dan uit bij jullie?

Josje drinkt nog niet zo goed sap of water. Hoogstens 3 slokjes.
    Zolang ze dat niet doet durf ik niet zo goed de laatste fles weg te laten vallen

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @vogeltje Arme Saar! Zo zielig hė als ze ziek zijn. Hopelijk knapt ze gauw op!
    Jammer dat jullie niet naar het babyconcert konden.

@hannekeG fijn dat jullie een leuke dag hadden!
    Speelt hij er ook al mee?

@eten. Chloë krijgt eten in stukjes en eet alles met de handjes. Als ze iets niet hoeft gooit zij het ook op de grond. (Is idd altijd mega bende)
    Sinds een paar dagen mogen we haar weer wat voeren met de vork. (Dit was eerst echt niet mogelijk, dan werd ze heel boos)
    Ze is nu ook nieuwsgierig naar ons eten en zo laat ik haar een hapje proeven, van wat wij hebben.

@drinken. Wij hebben zo'n 360. Gradenbeker en daarin doe of erg verdund appelsap of erg verdund diksap.
    Ik bied haar de hele dag door de beker aan en meestal drinkt ze een halve beker op een dag.
    In het begin dronk ze ook maar een paar slokken, maar nu pakt ze zelf ook wel eens de beker om te drinken.
    Vooral tijdens het verschonen, in de wandelwagen of autostoel zijn momenten dat ze goed drinkt.

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Zo dames wat zijn jullie rustig!

Gaat het bij iedereen goed?

Hoe ziet jullie dagdeling er nu uit?
    Hebben jullie ook leuke tips voor activiteiten om met de kleine te doen?

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Hanneke23, ik lig ernstig in conflict met mijn werkgeefster, en ik heb haar ook de waarheid gezegt, dat het kdv nu net een fabriek is, kan het niet beter maken. Ik doe mijn werk zo goed als ik kan voor de baby's/kinderen. Werkgeefster is ook totaal niet proffesioneel, wist ik al, maar vandaag werd het nog even bevestigd, ze had het (soort van ) functioneringsgesprek besproken met een collega van mij, tijdens haar functioneringsgesprek....

HannekeG, een beetje late reactie, maar alsnog van harte gefeliciteerd met Luc. Qua eten, Savannah eet nog helemaal niet zelf, ja ze helpt soms de lepel vasthouden, maar dat is het dan ook wel. Brood is nog steeds een strijd, maar een cracotte volkoren eet ze zo weg, ja wij lusten zelf ook geen bruinbrood, dus kan het er niet echt kwalijk nemen...

Vogeltje, erg jammer dat jullie niet naar het babyconcert konden gaan, hoe gaat het nu met Saar, is ze weer wat beter al?

Blemma, welke 360 beker merk heb jij? En gaat dat goed? Geen kliederboel?
    Schema is hier nog steeds onveranderd, we hebben wel sinds dit weekend nutrilon 3, hebben jullie ook nmr 3 voeding of houden jullie het bij nmr 2? Nmr 3 is wel stuk dikker, dus weet nog niet of we ermee doirgaan, er moet nu meer water bij, anders duurt het te lang voor mevrouw, en drinkt ze niet. Qua activiteuten, boekjes lezen, of kiekeboe is hier favoriet.

Savannah kan sinds dit weekend ineens heel veel, ze kan nu goed kruipen, op handen en knietjes, echt schattig. En ze kan der armen omhoog doen bij hiep hiep hoera, en trots dat ze dan is. En zwaaien, doet ze nu ook steeds vaker en gericht. Is hard gegaan, alles in dit weekend.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook nutrilon 3 en idd een stuk dikker,de pap leek wel kauwgom dus maar iets minder pap erin doen.

Mya: leuk he hoe snel het soms ineens gaat!
    Beetje vreemd dat een leidinggevende dat bespreekt met iemand anders?
    Het is jammer dat het op een fabriek lijkt,de zorg waar ik werk is niet veel anders helaas. Ik zie soms amper de mensen waar ik voor moet zorgen,zorg dat ze eten en drinken krijgen en voor de rest loop je van alles te regelen met een telefoon aan je oor geplakt en zit je achter de computer....

Gisteren via de logo een andere fysio gevonden waar we over 2 weken heen gaan.

We zijn hier ook met boekjes met plaatjes begonnen.Lucas wil de boekjes graag in zijn mond stoppen maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling;).
    Verder nog even dvd's bestellen omdat we met gebarentaal moeten gaan beginnen.

En nu hebben we het koud want de verwarming doet het niet!Dat gebeurd weleens vaker (wonen in een flat) dus ik wacht het heel even af...gelukkig heeft Lucas een lekkere warme deken om zich heen

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mya Wat balen dat je een conflict hebt met je werkgever.
    Ik gebruik al een tijd nutrilon 3, maar heb eigenlijk niet gemerkt dat het dikker is

@blemma Onze dagindeling is best wisselend. Luc slaapt meestal 2 keer per dag, maar soms ook wel 3 keer.
    Leuke dingen doen is wel lastig met dit weer. Ik ga vaak naar het zwembad op mijn vrije dag.
    Boekjes lezen vindt Luc super leuk, ook om zelf te doen. Voor de rest zijn de dagen erg snel gevuld met eten, drinken, spelen en slapen.

De laatste dagen eet Luc niet zo best meer vind ik. Hij was helemaal gek van yoghurt, maar dat hoeft hij opeens bijna niet meer. De groente gaat ook niet meer zo goed. Gelukkig gaat brood er wel goed in. Het zal wel een fase zijn. Hij vindt stukjes fruit erg interessant, maar er belandt ook nog wel veel op de grond.
    Ik ga vrijdag even wegen, ik vind het wel leuk om te weten hoe zwaar hij is rond zijn 1e verjaardag.

@mama40 Niet leuk dat de verwarming het niet doet!
    Waarom moeten jullie gebarentaal leren? Is het de verwachting dat hij pas laat gaat praten?

Ik las hier gisteren op het forum over kindjes die met 1 jaar als meerdere woordjes zeggen, al rond de tafel lopen etc. Luc zegt nog helemaal niks! Moet me er niks van aantrekken, maar soms maakt het me wel onzeker dat hij dat allemaal niet doet.

Luc had trouwens helemaal geen interesse in zijn taart op zn verjaardag. Ik had helemaal een eigen taart laten maken, maar hij hoefde niet. Lekker eigenwijs, haha.

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou hier zieke rommelige dagen achter de rug. Zaterdag was Saar ziek. Zondag leek ze opgeknapt maar was ik ziek. Zondagavond na de laatste fles spuugde Saar alles er weer uit, over haar winterslaapzak waar we er maar een van hebben... Bah, en dan voel je jezelf al niet lekker en dan de hele spugbende opruimen. Ik voelde mij maandag wel ok en ben toch gaan werken en Saar leek ook wel ook dus naar Kdv gebracht. Ging redelijk maar ze was mopperig. Afgelopen nacht heeft Saar weer overgegeven en vanmorgen toen we aan het ontbijt zaten weer. Daarbij heeft ze ook onwijze diarree gehad die vaak naast de luier ging. Ik had vanmorgen amper rompers meer... Vandaag ging ze naar schoonmoeder dus dat was fijn. Nu heb ik gevraagd of m'n zus morgen kan oppassen in plaats van Kdv. Vanmiddag weer twee keer diarree gehad en ik denk dat ze moet uitzieken. Het is zo lastig. Overdag is ze redelijk vrolijk en eet ze ook best ok, maar elke keer gaat het dan weer mis. Ik ben dus afgelopen dagen veel bezig geweest met wassen en schoonmaken terwijl ik mij niet fit voel. Morgen nog 1 dagje werken...

@mya: jeetje slechte werkgever hoor!
    @hannekeg: ik ken meerdere kindjes van ruim 1 jaar die nog niks zeggen! Het komt echt wel!
    @mama40: hopen dat de nieuwe fysio weer nieuwe tips kan geven!

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vogeltje: kindje ziek is al vervelend maar dan zelf ook niet lekker zijn,kan me voorstellen dat je er moedeloos van zou worden contant dat verschonen...veel beterschap voor jullie beiden.

HannekeG: de verwachting is idd dat Lucas pas laat gaat praten.
    Omdat zijn begrip wel sneller zal gaan moeten we gebarentaal gaan leren zodat hij ondanks dat hij dan nog niet kan praten zich wel kan uitdrukken. Zo voorkom je ook dat hij gefrusteerd raakt omdat hij anders niet duidelijk kan maken wat hij wil.

Ik lees trouwens dat ook mensen met kindjes die wel kunnen praten de dvds gebruiken, gewoon omdat het voor kinderen goed is gebaren te kunnen gebruiken.

Mijn neefje bleek achteraf iets aan zijn gehoor te mankeren,nooit opgemerkt, dat hij "achter" liep werd geweten aan zijn tweetalige opvoeding. Mijn neefje verzon hoe klein hij ook was al zelf gebaren om uit te drukken wat hij bedoelde.

Je moet je niet druk maken hoor Hanneke, het zijn allemaal gemiddelden die zeggen wat een kindje ongeveer zou moeten kunnen op een bepaalde leeftijd.
    Natuurlijk is het het fijnst als je kindje netjes langs alle lijntjes loopt maar ieder kindje is anders en gun hem gewoon zijn tijd,het komt echt wel hoor.

Aanvulling: de dvds zijn van Lotte en Max,misschien leuk om eens te bekijken.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou we blijven kwakkelen. Saar blijft af en toe spugen en ze is nog flink aan de diarree. Vannacht was het ook weer raak. Het hele bed onder gespuugd. Heb toch maar even de ha gebeld en vanmiddag mogen we langskomen. Zelf voel ik mij wel ok, alleen moe door de gebroken nachten en al die wassen en luiers....... Jeetje er gaan er hier zeker 10 of meer per dag doorheen. Zit nu om half tien al op 4 luiers...

We gaan vanmiddag kijken naar een nieuw huis. Ben benieuwd! Het is een huis wat erg in trek is dus we moeten vrij snel beslissen...

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @mya oh wat lijkt het mij ongemakkelijk bij jou op het werk. Voelen de kindjes die sfeer ook aan?
    Heb de beker van bugaboo

@mama40 bah de verwarming kapot! Is die al gemaakt?
    Chloë eet ook boekjes, eigenlijk stopt ze alles in haar mond behalve haar groente;)
    Wat leuk dat je gebaren gaat leren!

@hannekeG met eenjaar al woordjes praten? Nou dat is dan alleen voor de mega snelle kids. Zou er idd niks van aan trekken, praten doet luc vanzelf!

@vogeltje oh arme Saar en mama! Beterschap! Zijn jullie al iets opgeknapt?

Merk echt dat het opvoeden nu begonnen is. Moet soms mijn best doen om niet te lachen om haar boevenstreekjes, want ze kan er zo lekker ondeugend bij kijken.
    Haar favo boevenstreek is eten op de grond gooien, of koekjes uit de tafel pakken. Ze weet dat het niet mag, want ze gaat eerst nee schudden, dan kijkt ze mij ondeugend aan en dan doet ze het.

Maar ze kan heel driftig worden als ze iets niet mag van mij

17. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

#3037 Flientje1980, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2013
    @Vogeltje85, vervelend voor jullie beiden. Kan mij voorstellen dat je moe bent. Flinke buikgriep dan, drinkt ze wel goed?

@Mya, vreemd dat jouw leidinggevende daar zo over 'praat' is toch een vetrouwensband wat je hebt en dat komt zo in gevaar.
    Ik hoop dat je eerlijkheid wordt beloont.

@Mama40, brrrrrr kou is niet fijn met dit weer. Het is nu echt herfst. Maar daarom lekker op de bank kruipen met een fleecedekentje :)
    Ben benieuwd hoe deze nieuwe fysio gaat bevallen.

@HannekeG, wat een hoop cadeaus zeg! Luc vermaakt zich nog wel even :D
    En past het allemaal in zijn kist?
    Ik ging Josje ook vergelijken met andere kindjes en boekjes.
    Ik ben blij dat ze niet zo snel is met dingen, zo geniet ik er volop van. En wat komt dat komt, het is ook zo weer voorbij.

@Blemma, opvoeden begint idd nu ja! Tjonge jonge, wat kunnen onze kindjes ondeugend zijn.
    In gezicht slaan, aan kabels trekken en aan de staart van de poes trekken. Maar als ze dan lachen, oei oei, laat het maar niet zien want je lacht net zo hard mee :cool:

@Schema, Josje slaapt heel slecht overdag, athans, ze zal het wel niet nodig hebben. Ze slaapt 's-ochtends een uurtje en 's-middags drie kwartier, tot net een uurtje. En dan is ze bekaf om 18:00 :x Vooral als ze naar het kdv is geweest. Thuis draait ze haar bed, we hebben gisteren zelf haar slaapzak onder het matras geslagen zodat ze niet kon draaien. Want als ze draait valt ze gewoon niet in slaap en begint ze te mopperen. Ook is ze vroeg wakker, vaak voor 06:00 maar gelukkig speelt ze nog wel totdat ze het beu is, vaak een half uurtje later

@Hanneke23, ik zag dat Micah een warmtebordje had, werkt het goed? Vond het wel handig idee, denk eraan om er ook 1 te kopen.

@foppen, ik fop Josje met fruit geven. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Zo is dat bij haar ook. Dus de stukjes aardbeien gooide ze net op de grond. Dan pak ik een leeg fruit potje en dan pak ik een lepel en doe alsof en dan leg ik er een stukje aardbei op en dan eet ze het zo op :D
    Maar als ze het zelf moet doen pakt ze ze niet, totdat ze geproefd heeft en dan wil ze ze wel.

@Sinterklaas, gaan jullie naar een Sint viering op het werk?
    Die van ons is op de dag dat de Sint ook aankomt in NL, heb er zin in :)

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @flientje Wat een boefje met eten! Het is hier precies anders om.
    Eerst moet Chloë het zorgvuldig bekijken, voelen, pletten en likken voordat ik iets in haar mond mag doen. Aardbeien gaan er wel in haha.

O ja dat kattenstaarten trekken heeft Chloë ook ontdekt. Ze is ook al twee x gekrabt daardoor. Leer haar nu om aai poes te doen en dat gaat vrij goed.

Wij gaan wel naar de intocht van sinterklaas als het mooi weer is.
    Heb vanmorgen al een mutsje gekocht, zo lief!

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net bij de huisarts geweest. Ze drinkt gelukkig best goed en ze was ook niet uitgedroogd. We mogen het nog tot maandag aankijken en als het dan nog niet over is moet er toch verder gekeken worden... Hoop heel erg dat het snel over is! Maar eenmaal thuis was de 6e luier alweer gemaakt...

@ondeugend: oh hier ook zo'n ondeugend smoeltje. Ik schiet echt in de lach...

@flientje: hier gaat het ook zo met die slaapjes... Nu is het wel weer even iets meer maar volgens mij ook omdat ze niet fit is..

@mama40: nog steeds in de kou?

@blemma: wat een lief zwarte Pietje!

Saar gaat met m'n schoonmoeder mee naar Sint op het werk. Ik ga zelf met haar naar de intocht hier in Lisse. Misschien dat ik ook nog naar Sint ga bij mij op school, hij komt gewoon op 5 december en dat is niet m'n werkdag.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vogeltje Zielig hoor dat ze nog steeds ziek is. Ik zou ook gek worden van die was!
    Hoe was het huis?

@blemma Schattig zwarte pietje!
    Luc kan ook erg stout doen, vooral met eten gooien. Dat is echt zijn hobby.
    En, inderdaad, als iets niet mag wordt hij boos

@Katten. De katten zijn hier ook niet veilig. Als ze op bed liggen kruipt Luc er gewoon over heen en dat vinden ze niet eens erg. Hij heeft nog geen klap gekregen, maar eigenlijk verdient hij dat wel!

@mama40 Dat zou wel fijn zijn als Lucas zich straks kan uitdrukken met gebaren

@flientje De grote kado's staan op de kist en alle duplo zit erin. Het past dus toch. De toet toet garage is echt favoriet, die vindt hij super leuk. Loopauto en loopkar vindt hij leuk om heen en weer te rijden, maar voorlopig geen behoefte om er achter te lopen of staan.
    Wat grappig dat je haar kan foppen met fruit geven. Ik ben bang dat Luc daar niet in gaat trappen. Die eet momenteel niet zo best. Als hij iets niet kent gooit hij het gewoon op de grond

@sinterklaas We gaan naar de viering op mijn werk. Ik vind het voooral leuk om ook de kindjes van collega's te zien. Diezelfde dag is het ook feest bij mijn vriend op kantoor, maar dat slaan we over. We denken dat het anders te veel gaat worden voor hem

Ik ben vanmorgen even gaan wegen op het CB. Luc weegt nu 9005 gram en is 75,5 cm. Zit op hetzelfde lijntje als eerder, dus is prima. Ik had minder groei verwacht

Deel Deze Pagina