@dreames: ik ken je inderdaad nog van de topics toen we zwanger waren! @hannnekeg: gezellig met zoveel mensen borrelen veel plezier! @ theebeeb en blemma: wilde net hetzelfde gaan schrijven. Pff ik word er echt kriegelig van. 's Ochtends gaat het wel maar 's middags hangt ze letterlijk aan mijn been. Soms zit ze echt keihard te gillen om aandacht. Het is echt andere dan huilen en ze heeft dan ook geen tranen. Het kan soms uit het niet helemaal fout zijn en dan duurt het weer een tijd voordat ze weer een beetje vrolijker is. Als ik haar in de wagen zet overstrekt ze zich en krijgt ze een driftbui, in de draagdoek hetzelfde... Eten 's avonds is ook niet meer gezellig terwijl dat eerst juist gezellige momenten waren. Nu krijgt ze continue driftbuien omdat ze niet krijgt wat ze wil of wij begrijpen haar niet. Ze wil van alles duidelijk maken maar als we haar niet begrijpen frustreerd haar dat enorm... Gelukkig is m'n vriend de komende twee weken ook wat vaker thuis want ik vind het echt zwaar... Gelukkig weet ik dat het een fase is maar het zou fijn zijn als je weet tot wanneer. En die fases duren altijd best wel lang... Zo ik ben het weer kwijt
Hallo iedereen, Allereerst alle mamas van de al jarige kids gefeliciteerd nog ! Dreames, ik ken je ook nog van het zwanger topic, welkom hier. Jij hebt een super snel mannetje zeg, en ook een knapperd. HannekeG, hoop dat je een gezellige avond hebt, leuke buren heb je dus. Jammer dat de juf weggaat waaraan hij gehecht is, hopenlijk komt er een lieve juf voor terug. Weet je waarom ze weggaat daar? Hier hebben we tegenwoordig ook een meisje wat, wat meer aandacht opeist, en ze heeft besloten dat douchen of in bad niet meer wil, gevolg is krijsen zodra ze gaat douchen of badderen, het maakt niet uit. Dit duurt nu al een week, en ze gaat elke dag douchen of in bad, dus gezelkig hier dan. Er is niks gebeurt in douche of bad, dus het is echt raar voor ons. En ze slaapt tegenwoirdig niet meer uit, was vaak na 10.00. En nu rond 8.00 wakker, en ik weet dat ik dan nog niet mag klagen, maar ik was zo verwend..... Brood eten is hier nog steeds drama, vandaag wou ze niet eens der mond opendoen voor de broodje, het was meteen tegenspartelen, en als ik het geef aan der dan gooit ze het keihard weg. De reste eet ze alles zo ongeverr en ook goed, maar brood weigert ze dus. Sons eet ze paar stukjes, maar zelden 1 broodje.
@blemma: lastig he als ze zichzelf moeilijk vermaken. jordy heeft periodes. Soms gaat het heel goed en soms wil hij de hele tijd aandacht en vermaakt worden. Ik ben overigens gerechtsdeurwaarder (in mijn stagejaar dus praktijkstage waarin ik ook mijn scriptie moet schrijven). @hannekeG: Jordy is inderdaad een vlotte. Komt ook door zijn zus denk ik. Hij ziet alles van haar en zij helpt hem veel. Ik vind het altijd zo jammer als een vaste leidster op de opvang weggaat. Hopelijk vindt luc de nieuwe leidster ook leuk. Was het borrelen nog gezellig? Luc goed er door heen geslapen? @mya: dank je wel! Heb je ook al krentenbroodje geprobeerd? Dat is toch net even iets anders misschien wil ze dat wel. @vogeltje85: jou naam herkende ik ook nog van het zwangerschapstopic. Jordy heeft sinds gisterenmiddag 2 ontstoken oogjes
@vogeltje poeh, lastig hoor dat ze zoveel aandacht vraagt. Gelukkig dat je vriend ook wat vaker thuis is. Luc kan wel ontzettend zitten loeien als iets wil hebben, echt irritant. Ik denk dat ook een soort frustratie is dat ze het niet kunnen vertellen. Want hier nog steeds alleen het woordje kijk. Maar ja, wij weten niet waar hij naar aan het kijken is soms @mya de juf gaat weg omdat ze ontslagen is. Ons kdv maakt deel uit van een grotere organisatie met meer vestigingen. In totaal ging het niet goed en moesten er een aantal mensen uit. Op basis van afspiegelingsbeleid was zij nu de l*l. Heel vervelend omdat het op deze vestiging wel goed ging. Er komt nu een juf van een andere vestiging. Jammer dat je meisje niet meer wil douchen. Luc geniet er echt van, hij is ook gek op zwemmen. Maar hij gaat maar 3 keer per week van vanwege zijn lastige huid Brood gaat hier altijd goed, hij eet 2-3 boterhammen per dag. Avond eten is wisselend. Gisterenavond wilde hij opeens wel wat ei terwijl hij dat eerst nooit wilde. En paar hapjes soep @dreames de borrel was gezellig. We hebben hele leuke buren, we zijn er tegelijk komen wonen, dat schept wel een band. En heel veel kindjes, dus dat is ook leuk Luc heeft ook telkens vieze ogen, als hij wakker wordt zitten ze best dicht geplakt
Even reageren anders weet ik het straks niet meer: dreames: leuk dat je hier mee komt kletsen!Welkom HannekeG: idd erg gezellig zo met de buren.Hier alleen maar gedag zeggen tegen elkaar,meer niet. Mya: leuk zo'n kleintje die aangeeft wat ze wel maar vooral niet wil. Lust ze anders niet iets als bv een cracker? We hebben net de taart gehaald en hij is leuk! lekker knetteroranje,dat moet opvallen bij Lucas! Verder een rustig ventje, hij ligt maar te kijken en te friemelen aan zijn toettoetbrandweer nogwat auto die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen. Geweldig vindt hij het (en papa ook). Eten gaat hier nog steeds goed,warme maaltijd is eigenlijk altijd een succes tegenwoordig,zelfs broccoli gaat er in 1x in. Slapen van ongeveer 1930 tot 730 uur dus dat ik ook erg prettig. Ik merk dat hij de laatste week sterker wordt in zijn beentjes.Hij gaat dan zelf staan op schoot. Zitten gaat nog niet alleen maar ook daarin wordt hij sterker.Hij snapt dat hij zijn armen kan gebruiken als hij voor me zit zodat hij zich kan tegenhouden. Hier soms smiddags even dat ik denk wat moet ik nu met je gaan doen? Ik zet hem dan even in zijn stoel voor de tv (gebarendvd) en kan dan zelf even het eten gaan voorbereiden. Hij heeft het prima naar zijn zin bij de oppas met het meisje van nu 7 maanden oud.Een heel verschil dat wel en dan zie ik pas wat een "baby" hij eigenlijk nog is.Zo leuk als ik dan binnen kom en hij hoort me, meteen lachen en zoeken waar ik ben! Vanavond nog even de slingers ophangen en het fototoestel opladen.....
@ mama40: wat fijn dat hij zo goed eet! Heerlijk ook dat je ziet dat hij vooruit gaat @ blemma: dat trillen was maar een half uurtje toen hield het gelukkig op. Ik denk dat het toch iets van een koortsaanvalletje is geweest. Even later was ze ook heel erg warm. Ze heeft 4 tandjes deze week gekregen dus dat zal er best mee te maken kunnen hebben gehad. @hannekeg: ja ik denk dat ook dat ze minder gefrustreerd zullen zijn als ze gaan praten. Hier wordt wel veel gepraat maar alles is mama of papa. Saar zit wel duidelijk in een sprong. Haar gedrag is niet echt fijn maar ze leert weer een hoop. Ze is echt aan het klimmen. De trap kan ze zelf opklimmen en ze gaat ook op de salontafel klimmen. Dat laatste is wat minder, ik kan haar nu niet uit het oog verliezen. Ze neemt nu voorzichtig pasjes langs de tafel.
Ontzettend leuk feestje gehad en wat zijn broer en zus niet deden toen ze 1 werden deed Lucas wel! Volop in die taart en eten maar, en dat voor een ventje die 3 weken geleden geen brood kon eten.Nou ja taart slikt natuurlijk wel makkelijk weg he? Flink verwend en iedereen gaf iets met lichtjes en geluid.......gelukkig zijn de uit-knopjes goed te vinden. Lucas is bij iedereen op schoot geweest en even geslapen,niets aan hem te merken dat het zo druk was. Wat een kanjertje toch ook
@mama40 dat klinkt goed! Wat fijn dat de verjaardag zo geslaagd was. En heerlijk dat Lucas zo lekker taart zat te eten!!!! @vogeltje mijn vriend is nu okk een week vrij. Vind ik wel erg fijn kan ik even wat opladen. Hier echt geklooi met de slaapjes overdag. Hij is nu smorgens 5.30 wakker en begint direct te huilen want hij wil eruit. Hij krijgt melk en gaat dan weer in bed wat hij niet wil!!! Vanmorgen half uur laten huilen maar toen zijn we er maar uit gegaan want we waren klaarwakker, en moe!! Maar nu wil hij overdag niet slapen. Ik vind dat echt niet normaal. Hij is wakker van 5.30 tot 19.00 toch abnormaal?
@theebeeb: dat is inderdaad lang. Saar is nu over naar 1 slaapje. Ik zou 1 moment kiezen op de dag dat hij naar bed gaat. Bijvoorbeeld half 1. Dit tijdstip ga je dan elke dag aanhouden als bedtijd. Elke dag om deze tijd erin leggen en dan hopen dat hij slaapt. Misschien is deze week een goed moment om uit te proberen omdat je vriend ook thuis is. Het geeft mij wel rust 1 slaapje het tweede slaapje was altijd zo'n geklooi... Hopen dat Joep ook iedergeval 1 keer gaat slapen!
@Mama40, wat een knal kleur, dat moet hem ook zijn opgevallen aangezien hij zo in zijn taart dook Wat een lekker ventje is het toch. En vind het wel grappig dat je zei; de uitknopjes zijn goed te vinden Soms ratelen hier wel 4 dingen door elkaar. Gelukkig wel van V-tech met dezelfde stem volgens mij. Josje heeft nou een telefoon en die zegt steeds, hallo, wie is daar? Dat vind ze erg grappig. Maar ook zij heeft het knopje gevonden aan de zijkant @Theebeeb, dat is idd niet fijn als hij niet slaapt. Heb je altijd vaste momenten gehad dat hij naar bed ging? Probeer eens wat Vogeltje zegt, jullie staan samen sterk en je kan ook afwisselen. Pak 1 moment en elke dag zo even volhouden. Even er doorheen bijten, babyfoon uit en kwartiertje later even luisteren. Dan gaan kijken, hem recht leggen, speen of tutdoekje weer erbij en weer weggaan. Zo proberen een uur vol te houden. Het zal het in het begin erg moeilijk zijn. @Sprong, ik merk niet veel van een sprong. Josje is gewoon Josje, soms lief en lekker alleen aan het spelen en soms aanhankelijk en wil overal zijn waar ik ben. Ze kruipt ineens (als ze zin heeft) en wil steeds staan. Met haar grijpgrage handjes heeft ze de knopjes gevonden en niks op de salontafel is veilig. Zal niet lang duren of ze gaat ook rond de tafel. @Verjaardag, pfffff druk druk druk. Heb nu even voor mezelf pauze genomen en ga staks nog even wat kleine dingen halen voor 1e kerstdag. Ga alvast haar taarten maken (biscuit maken + vulling) zodat dat in de vriezer kan. Wil nog wat kleine zoetje hapjes maken voor 1e kerstdag. Net boven gepoetst, badkamer erg fanatiek gepoetst met schoonmaak azijn KUCK KUCH! Het is dat er een handdoek in de buurt lag maar wat is dat smerig zeg. Maar het was wel nodig Josje vandaag even nog aan het spelen op het kinderdagverblijf. Morgenvroeg om half 8 gaat de slager open dus dan gourmetschoteltje halen voor ons 3-tjes. Ohja, nog wat cadeautjes kopen voor de oma's en opa's. Cadeautjes voor het kinderdagverblijf inpakken. Hahahaha, ik ben normaal niet zo druk hoor. Zal blij zijn als het 02 januari is. Maar dan moet ik ook weer werken @Dreamer, ook nog een hallo van mij. Wat vervelend die ontstoken oogjes, heeft hij dit vaker? Je kan er zo weinig aan doen dan alleen met gekookt water schoonmaken.
Hallo iedereen, Hier gisteren feestje gehad van Savannah, het was echt leuk en gezellig. Ze was echt heel gezellig, en vrolijk. Ineens niet meer eenkennig, ze wou bij iedereen zitten. Ze ging heerlijk spelen met der nieuwe speelgoed en ook met de andere kids die op visite waren. Tegenwoordig is 8.00 hier de standaard tijd om wakker te worden, maar ik heb nog echt een slaapkopje hoor, gisteren ging ze om 11.00 nar bed en kwam er pas 14.00 uit, al due tijd slaapt ze dan echt, we hebben camera babyfoon dus. En om 17.30 was ze echt moe gisteren, dus in bed en sliep meteen, toen maar half uurtje, maar toen kon ze door tot 21.30 . Ze is enorm verwend, we kunnen wel speelgoed winkel beginnen.... Mama40, fijn dat Lucas zijn feestje ook erg leuk was, en dat hij het ook zo goed heeft gedaan, heerlijk. HannekeG, wat jammer voor de juf en Luc, wel een aparte manier van die organisatie. Nu ga je kinderen hun vertrouwde leidster(s) ontnemen en leidsters hun werkplek ook nog. Dat ze dan naar andere vestiging moeten bedoel ik. Maar ja ik mag blij zijn dat ik nog steeds werk heb in de kinderopvang, daar ben ik me van bewust. Theebeeb, das echt lang wakker hoor. Is hij dan wel vrolijk of juist niet. Maar das zeker te lang wakker hoor, maar kan ook een fase zijn. Ik zou ook doen wat vogekthe al als advies geeft. Oja en brood, ze eet alleen geen bruin brood, maar papa en mama lussten ook geen bruin brood. Wit brood eet ze wel, en cracottes volkoren ook hoor. Wie weet is het aangeboren om geen bruin brood te lussten....
Tussen de 2 en 3 uur ongeveer. De laatste drie dagen slaapt ze 's morgens uit tot 7.30!!!! En slaapt ze 2 uurtjes. Als ze 's ochtends rond 6.30 wakker is dan slaapt ze soms wel 3 uur. Om 12.15 gaat ze ongeveer naar bed.
Heb vanmiddag zn eerste slaapje ingevoerd. Een uurtje. Het is iig wat. Hopen maakt hij hem wat langer.
@mama40 dat klinkt echt als een super verjaardagdfeestje! Ik heb bij een van de autos van Luc de luidspreker afgeplakt met plankband, dat ding maakte zon herrie. Nu is het een stuk zachter @theebeeb hopelijk gaat het helpen om over te gaan op 1 slaapje. Luc is daar nog niet aan toe @flientje, Josje zal vast binnenkort de tafel wel rond gaan ja. Zeker als ze ergens bij willen kunnen gaan ze dat snel doen. Luc is altijd op jacht naar de afstandsbediening. Je hebt het maar druk met de kerst en haar verjaardag!! @mya ook al zon leuk feestje gehad! Fijn dat ze zo gezellig was. De organisatie kan volgens mij niets doen aan wie er ontslagen moeten worden, dat is volgens mij volgens regelgeving van het uwv Grappig dat ze met brood dezelfde voorkeur heeft Luc is vandaag op het kdv geweest en hij had een goede dag gehad. Wij hadden dus mooi de tijd om even te gaan shoppen. We gingen naar het alexandrium en waren gelukkig op tijd. Later stonden er giga files om te parkeren. We moesten wat kerst kados kopen voor familie en ik heb wat kleding gehaald voor Luc. Leuke kleertjes voor kerst en wat shirts in de uitverkoop. Morgen lekker dagje thuis
Hallo iedereen, Iedereen een hele fijne kerst gewenst, voor de meeste de tweede kerst al, hier ook, maar vorig jaar had ik totaal geen kerst besef.
Allemaal een fijne kerst! Vorig jaar ook totaal geen besef dat het kerst was... Ik vond er niks aan we hebben het ook niet echt gevierd... Saar sliep toen al niet en ik was ontzettend aan de diarree. Dit jaar gelukkig een heel andere kerst!
Vorig jaar zat ik te wachten. Durfde niet te ver van huis te gaan. Was tenslotte al 3 dagen over de uitgerekende datum. Ik heb echt genoten vandaag van Josje. Vanochtend is ze redelijk snel weer naar bed gegaan en heeft ze 1,5 uur geslapen. Daarna lekker gespeeld in haar mooie kerstkleertjes. Rood shirt met zwarte legging en rokje. Stond echt schattig maar op zwart zie je echt alle vuil 's-middags kwamen opa en oma en ze heeft een winterjas van Lief! gekregen en van ons Duplo en Megablocks. Wij gingen met zijn drietjes gourmetten en ze heeft al die tijd (1,5 uur) bij ons aan tafel meegegeten. Zij lekker lapje kip, varken, gehakt op. 2,5 sneetje stokbrood. Wat stukjes verse ananas en een mini omelet. En nog wat stukje courgette. En als toetje yoghurt met appeltjes en kaneel. En zonder mopperen naar bed. Heerlijke meid is het. Vanochtend trouwens tand door lip. Ze knalde met haar mond op de rand van de box. Morgen naar mijn ouders met nog meer cadeaus Iedereen nog fijne dagen en geniet ervan!