December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flientje: dat klinkt heel gezellig! Zielig heh tand door de lip. Saar heeft dat ook al een keer gehad. Wat fijn dat ze het zo goed doet!

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Jullie ook allemaal nog een fijne dag gewenst!

Vorig jaar was ik alleen maar in het ziekenhuis bij Lucas,gisteren heeft hij gezellig aan tafel gezeten bij het eten en stukjes brood, ei en de binnenkant van een gefrituurde aardappel meegegeten.

Hij heeft zich keurig gedragen en lekker geslapen vannacht ondanks dat hij op de terugweg 3 kwartier wakker is geweest.

Ach wat sneu een tand door de lip....

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Merken jullie ook iets van de twaalf maanden sprong?
    Ik weet niet wat het is hier, maar het is gewoon niet leuk.
    Heb ook wel het idee dat er weer tanden aankomen.
    Snel gefrustreerd en huilen, weinig slapen. Slecht inslapen en doorslapen. Ppff.

Hij kan trouwens volledig loslopen. Door de hele kamer.

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja al een paar weekjes humeurig en sinds een week zijn de avonden en nachten bar slecht... Veel huilen maar ook enorm gefrustreerd en soms driftig. Ik vind het best zwaar, vooral die nachten... Ze slaapt nu veel bij ons in bed dan slapen we alledrie nog maar daar moeten we op een gegeven moment toch ook weer van af.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: wat knap dat hij loopt! Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat hij zo'n last heeft van de sprong.

6. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sprong....helaas in volle glorie aanwezig. Bar slecht slapen is weer een beetje bij aan het trekken, zwaan kleef aan speelt hij de hele dag maar alleen bij mama.....en slecht eten is ook aanwezig. Weet op sommige momenten echt even niet meer hoe ik het leuk moet houden :cool:.
    Maaaaaaaar dan heeft ie net als vandaag weer van die momenten dat je denkt......wat houd ik toch zozozozozozozo ontzettend veel van je :D. Zal zo het filmpje even op facebook zetten en dan snappen jullie vast wat ik bedoel.

Vandaag heeft Micah zijn laatste dag op het KDV gehad. En had ik een dagje heeeeelemaal voor mezelf. Was even wennen vanochtend zo alleen in een leeg huis maar ik heb een heerlijk dagje gehad.

De kerst zijn we redelijk doorgekomen alleen kerstavond was niet zo leuk en 2de kerstdag wou hij niet slapen overdag dus ik dacht nou dat gaat wat worden, maar hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Ben nu vooral benieuwd wat oud en nieuw gaat brengen...

@Theebeeb, wat knap dat hij los loopt! Hier trouwens nog steeds maar 2 tanden en nog niks te zien of te voelen verder.

7. Theebeeb

Wat een opluchting dat wij niet de enige zijn. Echt dames!!! Het lijkt bij anderen altijd van een leien dakje te gaan maar dat is niet altijd zo blijkt wel.

Ja zwaan kleef aan. Hier ook in volle glorie aanwezig.
    Ik heb het vermoeden dat er kiezen aankomen. Dikke witte bulten zie ik achterin de mond.
    Hij is de hele dag aan het lopen. Heb nu loopschoentjes gekocht ook voor buiten. Een week of 2 geleden deed hij 2 losse stapjes en toen viel hij en nu loopt hij helemaal zelfstandig los. Gaat supersnel.

@hanneke wat een hylarisch filmpje op fb!!!! Daar gaat iedere zuurpruim spontaan van lachen.

8. Theebeeb

@vogeltje die nachten.. Ja dat is niet te doen. Hier ook het geval. Niet iedere nacht gelukkig. In de nachtelijke uren gooi ik al mijn principes overboord en ligt meneer ook bij ons in bed te slapen. Zo krijgt een ieder toch wat slaap. Ik wilde niet dat hij bij ons in bed slaapt maar als je zò moe bent. Dan kies je de makkelijkste weg.. En ja.. Ik gun het mezelf wel op zo'n moment

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wat leuk dat hij loopt Theebeeb!

En als ik jullie verhalen lees over huilerig en gebroken nachten......wie weet wat ons nog te wachten staat dan:(.

Wij hadden het er pas nog over dat Lucas nooit huilend wakker wordt en 2e kerstdag rond 23 uur hoorden we hem huilen.Zo zielig met dikke tranen.
    Even luier verschoond en weer in bed met succes.

Hij is gewoon heel makkelijk,gisteren geshopt en hij heeft 2 uur in zijn wagen geslapen. Lekker ergens wat gegeten en hij kreeg zijn boterhammetje.
    Uit een tuitbeker drinken gaat ineens geweldig goed,alleen s'avonds nog melk uit een flesje.
    Wij waren op zoek naar een tuitbeker zonder antilek. Die konden we niet vinden en hebben het antilek systeempje uit een beker gehaald zodat we er nu toch een hebben.

Nog geen tandjes in zicht hier,wel een flinke bijtfuctie:).
    Op schoot werkt hij zich flink omhoog met zijn billen naar achteren en wil steeds springen.
    Kusjes geven is favoriet,lekker van die natte en dan hard lachen!

Wat gaan jullie doen met oud en nieuw? Wij blijven thuis met z'n 3tjes,ik heb daar geen probleem mee,lekker rustig aan doen.
    We zagen het niet zitten om in de nacht met een kleintje nog 45 min te gaan rijden met al dat vuurwerk en ik moet s'morgens weer om 9 uur werken.

10. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hi dames,

@Sprong, ik wilde gisteren nog typen dat er niks te merken was. Althans, aanhankelijk niet zo, eten doet ze ook goed en ze is van de korte slaapjes dus nu weet ik niet beter.

Maar nu is ze ook hier alweer 3 nachten wakker. Maar kan nu ook zijn omdat ze verkouden is en haar boventanden beginnen nu door te komen.
    Het begon 3 dagen geleden ineens met wakker worden om 22:00 en huilen. Leek in haar slaap dus rustig wakker maken. Dan ging ze ineens kwebbelen en in haar bed staan. Hadden beetje warme melk gegeven en toen ging ze wel slapen.
    Eergisteren bij mijn ouders ook weer huilen om 10 uur. Troosten mocht niet helpen totdat we met haar op bed gingen zitten. Begon te weer te kletsen en te spelen. Klein beetje warme melk en ging ze weer slapen.
    Vannacht daarintegen was drama. Zetpil had niet geholpen want 2 uur laten was ze weer wakker. Lange tijd bij ons in bed gehad voor een poging tot slapen maar mevrouwtje vind het veels te gezellig.
    Soms ging ze wel op haar buik liggen en mopperde ze maar dan ineens ging ze weer rechtop zitten en brabbelen.
    Uiteindelijk maar rechtop in haar bed gezet (want als je haar neerlegde ging ze huilen) en toen is ze in slaap gevallen tot vanochtend half 8.

En nu..... nu is ze op en top vrolijk.
    Dadelijk maar even hoestdrankje halen want morgen is ze jarig en dat zou wat zijn als ze ziek is! :x

Kerstdagen goed doorgekomen. Allemaal leuke kado's gehad.
    Gisteren heel de dag samen met mijn moeder gewerkt aan Josje haar taart. Dadelijk de laatste boodschappen doen en vanavond de boel versieren :)
    En morgenvroeg nog wat cakjes bakken voor de mensen die niet van fondant en al die zoetigheid houden :D

Van de week reageer ik op jullie mooie verhalen

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flientje: gefeliciteerd! Is Josje weer een beetje opgeknapt?

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @flientje gefeliciteerd met Josje!! Ben benieuwd naar je taart :) en wat josje ervan vond natuurlijk!
    Hopelijk knap ze gauw op!!

@theebeeb hier ook een kind dat veel jammert, zich zelf slecht vermaakt en amper slaapt overdag... Denk dat dat idd bij de 12 mnden sprong hoort.
    Wat goed dat Joep als helemaal los loopt!

@hanneke23 snap helemaal wat je bedoelt! Wat een heerlijk filmpje en kind ;)

@mama40 heerlijk dat hij zo knuffelig en van die heerlijke natte zoenen geeft :)
    Hier worden er ook vaak likjes gegeven haha

@oud en nieuw. Wij zijn gewoon lekker met zn 3tjes en doen niets bijzonders. Moet zelf nieuwjaarsdag werken.

Kerst was hier twee hele drukke dagen. 1ste kerstdag naar smoeder de hele dag. Geen slaapje overdag gedaan en pas om 8 uur op bed. Maar ze heeft zich perfect gedragen en was de super vrolijk.
    Tweede kerstdag naar mijn ouders op A.meland. 'S avonds nog uit eten en ze lag pas half 9 op bed. Maar was ook super vrolijk en heeft genoten van alle aandacht.
    Helaas was het de nacht niet feest. De hele nacht met haar in de weer geweest. Ze had honger en dorst en vol energie om te spelen.
    Overdag ook niet willen slapen en ze heeft wel 10 zure poepluiers gehad met als gevolg de billen helemaal open. En ze had koorts
    Op de namiddag was ze helemaal kapot(en wij ook)
    Alleen maar huilen en ze had zichtbaar pijn. Pff dat was echt ff een breek moment voor ons allemaal.
    Gelukkig waren de winkels nog open en na het krijgen van een zetpil ging ze snel slapen.
    Gister thuis gekomen en vanaf toen alleen nog maar geslapen.
    En ook vandaag veel slapen.

Al met al was het toch echt te veel zo denk ik en in combi met tandjes.
    Volgend jaar toch maar wat anders plannen

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Flientje: gefeliciteerd!!!

14. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Even een snelle reactie.
    Feestje was erg geslaagd. Ondanks haar weinige slaapjes heeft ze het heel goed gedaan.
    Ik kon het niet geloven maar haar (suiker) oom kwam bepakt aanzetten vanuit Texel (met trein gekomen) en hij had maar liefst 7 pakketjes en paketten bij met V-tech toet toet auto´s
    Das toch niet normaal :D
    Taart is gelukkig heel gebleven, was even bang dat haar blauwe beertje in ging zakken.
    Had ook mini cupcakes gemaakt met haar foto erop.
    Ze heeft alleen vanochtend even slaapje gehad van een half uur. De nacht was trubbelig maar niet zo als de nacht ervoor wel paar keer wakker en ook gehuild maar was meer in haar slaap denk ik. Vanmiddag heeft ze niet geslapen. Als we een poging deden dan was ze heel zielig aan het huilen. Ze is ook haar stem kwijt.
    Maar je merkt dat echt niet aan haar want ze speelde heerlijk met de kinderen en danste vrolijk mee.
    555631_587044621389321_1136284942_n.jpg

15. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @flientje Arme Josje zeg! Ze heeft het wel te pakken!
    Vind je taart echt onwijs vet! En wow dat idd een beste suikeroom!! Haha

Ik durf het bijna niet te zeggen maar denk dat Chloë uit de sprong is!!!
    Ze is weer super vrolijk en kan weer heerlijk zelf spelen!
    Ook slaapt ze nu nog sinds half 11!! Weet niet wat mij overkomt haha

16. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Zo, daar ben ik ook weer. Eerder even geen tijd gehad mee te typen.

@theebeeb Wat knap dat hij de kamer kan doorlopen. Kan me voorstellen dat dat voor hem ook een hele stap is waar hij misschien ook wel last van heft. Voor jou alleen echt niet leuk.
    Ik denk dat het een fase is en dat het echt geen kwaad kan hem in bed te nemen. Is het beste voor jullie allemaal als jullie kunnen slapen

@mama40 Wat een heerlijk ventje heb je toch, super lief dat hij kusjes wil geven. Ook goed dat hij uit een tuitbeker drinkt, Luc kan dat ook nog echt niet lang.

@flientje En, denk je dat het slapen door tandjes kwam? Wij zitten ook al paar nachten dat hij wakker wordt, maar ik twijfel of het van hoesten komt of toch eindelijk het derde tandje.
    Je taart is echt super en wat is Josje verwend!!!

@Blemma Wat heeft ze het goed gedaan met kerst. Blijkbaar inderdaad te veel. Hier ook wel herkenbaar. Hij wilde 2e kerstdag 's avonds niet meer gaan slapen, te veel prikkels gehad denk ik.

Wij blijven lekker thuis met oud & nieuw. Ben erg benieuwd of Luc wakker gaat worden.
    Luc is wel veel dingen aan het leren. Hij kan zelf op zijn auto rijden (met beentjes bewegen), begint wat meer te brabbelen en snapt steeds meer woorden (kan ze alleen niet zeggen). Ik merk ook dat hij dingen aanwijst die hij wil.

Avondeten is weer drama. Hij wilde geen aardappel en broccoli, eerder luste hij dat wel. Hij wilde alleen vlees. Gelukkig wel yoghurt op.
    Verder heeft hij sinds vanmiddag koorts. Vanavond 39,3. Hij drinkt goed en speelt ook wel gewoon, maar vind het toch naar. Hij hoest al tijden. Het is vast niet ernstig, maar bel morgen even voor de zekerheid naar de huisarts voor advies. Hij heeft vannacht vanaf 12 uur bij ons geslapen omdat hij telkens moest hoesten

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Alle Mama's en kindjes en familie heel veel goeds gewenst voor het nieuwe jaar!
    Dat we maar veel mogen genieten van onze kleintjes.

Hier een kindje dat heerlijk heeft doorgeslapen en geen last had van de harde knallen.

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Beste wensen allemaal!!
    Luc was beetje ziekjes en sliep heel onrustig. Ik denk dat hij om 00:15 uur toch wakker was geworden en toen heb ik hem eruit gehaald en hebben we door het zolderraam naar het vuurwerk gekeken. Dat vond hij super mooi.
    Slapen daarna was erg lastig, omdat hij zo verkouden is. Daarom heeft hij van 2 tot 8 uur bij ons in bed geslapen.

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een heel mooi en gelukkig nieuwjaar met onze gezinnetjes!

Gister hebben we oud en nieuw gevierd bij vrienden. We bleven daar ook slapen. Saar heeft het best goed gedaan. Ze was al snel wakker van het vuurwerk maar er waren ook een boel harde knallen! Daarna was slapen wat lastiger maar het is toch gelukt.

Saar lijkt ook uit de sprong te komen. Eten en drinken gaat beter en ze heeft eergisteren weer een hele nacht in haar bed geslapen! Ze hangt nog wel aan me maar veel minder. Net ging ze zonder huilen slapen! Dat is al weken geleden dat ze dat heeft gedaan.

Straks nog een nieuwjaarsborrel en dit weekend gaan we een weekend weg naar winterbergen. Genoeg leuke dingen!

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc begint het nieuwe jaar niet zo goed. Hele tijd hoesten en daarom kan hij niet goed slapen. Vandaag overdag een half uurtje in bed. We gingen vanmiddag met de auto weg en hoopten dat hij daar zou slapen, we zijn expres omgereden, maar hij was te druk met naar buiten kijken haha. Op de terug weg half uurtje geslapen. Vanavond in bed geen succes, telkens wakker worden van het hoesten en dan heel verdrietig. Daarna maar op de bank genomen, maar ook veel hoesten. Nu slaapt hij zo waar al een half uur achter elkaar.
    Hopelijk gaat t snel beter, morgen even hoestdrank halen (tip van flientje). Rest hebben we alles al geprobeerd, luuf, neusspray, bed schuin, ui, stomen....

Vogeltje, wij gaan morgen tm zaterdag naar Olsberg, dat is half uurtje van Winterberg (denk dat je dat bedoelt?).
    Fijn dat Saar zich wat beter lijkt te voelen

Deel Deze Pagina