@hannekeG vijf uur is echt te vroeg he. Hier 4.00 vanmorgen. Maar hij heeft koorts en ik ziek. Hij is erg pittig momenteel. Ik ben nog niet ongesteld, en zit op cyclusdag 29 vandaag. Zou die MAP je cyclus ook in de war kunnen brengen?
@theebeeb: wel ongesteld geworden intussen? Saar slaapt gelukkig de laatste tijd wel wat vaker uit! Dat is echt superfijn! 's Avonds wordt er nog amper gegeten maar we hebben er ons maar gewoon bij neergelegd. Ze zit nu in een tuigje en dat gaat wel beter, alleen wordt ze wel boos soms alleen komt ze dan niet meteen in een driftbui. Vanmorgen ben ik met haar naar een binnenspeeltuin geweest. Was heel leuk! Saar heeft zich goed vermaakt!
@hanneke23 opa en oma maken ook gebruik van een riem in hun kinderstoel. Werkt prima. @theebeeb nu wel ongesteld? Ben je normaal altijd regelmatig? @vogeltje leuk he die binnenspeeltuinen! En ze leren daar ook heel goed klimmen. @eten is hier ook nog steeds slecht, al wil ze steeds meer eten. Alles met aardappel wil ze wel eten, noodles en rijst soms ook. Kip vind ze lekker maar verder vlees niet. Had gister broccolisoep gemaakt en dat vond ze heerlijk!! Dus denk dat ik nu gewoon regelmatig groentesoepen voor haar klaar maak, zodat ze toch groentes binnen krijgt. Vanmorgen te horen gekregen dat een vriendin zelfmoord gepleegd heeft. Het was niet haar eerste poging maar deze keer wel geslaagd. Ze laat twee jonge dochters en haar familie achter. Ik ben boos en verdrietig tegenlijk, ik wist dat ze niet meer wild leven maar toch komt het aan.
@blemma: wat heftig zeg! Ik snap dat je boos en verdrietig bent. Je kan je toch niet voorstellen dat je je kindjes achterlaat... Sterkte! Soep is hier helaas ook niks.... Dat is anders inderdaad een super manier om groente binnen te krijgen! Ik heb gister zelf pastasaus gemaakt met tomaten, wortels en paprika. Op die manier komt er ook weer wat binnen. Vanavond risotto, dat vond ze de vorige keer ook lekker... Maar dat zegt bij Saar niks...
@Blemma, zo dat hakt er ff in zo. Het komt altijd onverwachts alleen de vraag was idd wanneer. Wat erg zeg dat ze ook 2 kinderen na laat. Hopelijk komen wij nooit in zo'n situatie terecht. Heb wel 2x zelfdoding meegemaakt, kennisje en een indirecte collega. Ik hoop dat je met de rest van je vrienden en vriendinnen die haar ook goed kende erover kunt praten. Hoe gaat het met je zwangerschap nu? Al afspraak gemaakt met de vk? @Vogeltje85, tuigje is hier (nog) niet nodig. Zij zit bij ons in een Ikea stoel en daar kan ze zich niet afzetten van een plankje. Maar de ondeugd komt steeds meer naar boven bij haar. Saar al wat stapjes rond de tafel aan het zetten? @Vakantie, de break is geboekt, dit keer naar Landal Sonnenberg in Duitsland. Met indoorspeeltuin Dit keer gaan wij met mijn ouders in een 8-persoons huisje. Heb er al helemaal zin in. We gaan met mijn verjaardag dus dit jaar geen gestress Echt serieus voor een schijntje als je dat vergelijkt met Center Parcs Erperheide, verschil is dat hier geen super de luxe zwembad bij zit. Wel met een kortingscode www.landal.nl/kerst22L, geldig tot december 2014. Dus wie weet pakken we eind van het jaar nog een weekje. @Ondeugend, het gaat goed met Josje, ze gaat ineens met sprongen vooruit. Ze stapt een beetje langs de tafel. Je merkt goed aan haar wanneer ze gefrustreerd is en iets niet lukt. Eten gaat goed, soms eet ze ineens wel aardappelen en dan weer niet. Andijviestampot at ze paar weken geleden zo op en van de week hoefde ze het niet. Vlees gaat erin als koek! Altijd. Soep hebben wij nog niet geprobeerd, als ze het beu is dan grist ze de lepel uit je handen en wil ze het zelf doen. Zo gaat dat altijd met yoghurt eten. Soms vliegt de yoghurt om je oren, hahahaha Vandaag was het 'laten we mama eens aan het werk houden' dag. Alle lades gingen open, alle klepjes moesten open, alle kastdeurtjes moesten onderzocht worden en vooral de aan en uit knop van de stereo en de geluidsknop. Nou, na 10 keer had ik het wel gehad en had ik haar maar in de box gezet. Heb wat foto's gemaakt voor papa zodat die kan zien wat ik zoal doe op een dag @Theebeeb, hoop voor jou dat de map wel gewerkt heeft. Heb er geen ervaring mee maar als je twijfelt zou ik toch even een testje doen. @HannekeG, wel een groot verschil met dat andere kindje. Ach ja, Luc is model dus hij zal wel de goede verhoudingen hebben Komt allemaal goed hoor. Mijn nichtje was een premature baby en ze is nu 7 en de langste van de klas. Vanavond lekker uit eten met mijn collegae. Allemaal tapas (ook de toetjes) dus dat is ideaal. Druk weekendje voor de boeg met morgenavond verjaardag, zaterdagavond gourmetten bij vrienden, zondag verjaardag van mijn moeder en maandag gaan ml en ik iets 'leuks' doen omdat we 5 jaar geregistreerde partners zijn Klinkt echt heel stom nu ik het zo lees.
Weer een rot nacht hier. Eerst om 01:15 wakker en daarna 05:15. Daarna heeft hij niet meer geslapen. Ik denk dat het echt de tandjes zijn, er zitten boven opeens 3 puntjes en hij had op het kdv 4 keer gepoept. @theebeeb ik weet niet of de map invloed kan hebben op je cyclus. Gaat het slapen nog steeds slecht? Wat een geweldige foto had je op Facebook gezet! @avondeten heel erg wisselend. Vanavond hebben we weer eens een potje gegeven. Dat ging er goed in. Hopelijk slaapt hij daar door langer. Pastasaus is hier de beste manier om er groente in te krijgen. Soms is het enige wat werkt om hem zelf te laten graaien. Wordt een bende, maar dan komt er iig nog iets in @vogeltje wat fijn dat ze soms uit slaapt! Ik wil ook weer een keer naar een speeltuin. Beetje weinig tijd voor. Ik ben bang dat het in een weekend zo druk is en op vrijdag ga ik al zwemmen @blemma wat een vreselijk nieuws. Het is onbegrijpelijk dat mensen dit doen. Ik kan zo meerdere mensen noemen die het ook gedaan hebben en ik snap het gewoon niet. Niemand kan er ook wat aan doen @flientje leuk vooruitzicht die vakantie! Je hebt het ook maar druk met Josje zo, haha. Je hebt een leuk weekend voor de boeg! Zaterdag ga ik weer afspreken met meiden van de zwangerschapsgym. Misschien kunnen die kindjes aan Luc voor doen hoe hij moet lopen en uitslapen! Luc zegt nu wel erg duidelijk papa en mama!
Blemma: wat erg zeg....ik heb weinig te zeggen,vind dit zo'n moeilijk onderwerp omdat ik het probeer te bekijken ook vanuit de kant van degene die dat besloten heeft te doen.Ik kom er niet uit dus ik wens je alleen maar sterkte toe. Flientje; je hebt het maar druk met die kleine meid!Fijn weekend gewenst,je hebt genoeg te doen zo te lezen. Theebeeb: ik heb ook geen idee of de MAP invloed heeft op je cyclus.Lijkt me wel eigenlijk als ik het zo bedenk. Eten: hier voorlopig geen zure dingen meer.eerst de yoghurt die eruit bleef komen,gisteren is hij de hele dag de sinaasappel aan het terug geven geweest.Hij at het brood niet goed en dronk zelfs zijn melk niet, nou dan is het niet goed hoor. Hopelijk vandaag weer zoals normaal. Ik heb Lucas vanaf het begin in een tuigje zitten in de kinderstoel anders gleed hij er zo uit. Nu nog steeds opvulling aan de zijkanten omdat hij niet goed blijft zitten.
@vogeltje wat leuk een binnenspeeltuin. Hadden ze daar ook een ballenbak? Ik wil binnenkort ook naar zoiets toe gaan, lijkt me erg leuk. Hier heb je dan een apart peuter gedeelte. @blemma jeetje wat een verschrikkelijk bericht. Wat erg voor de twee kindjes die achterblijven. Sterkte. Hoe gaat het met de zwangerschap? Begin je al te groeien of is het nog te vroeg? Je schijnt wel sneller te groeien bij een 2e hoor ik wel eens. @flientje hoe was je etentje? Heerlijk tapas!! Fijn dat het goed gaat met Josje. Mooi om te zien dat ze zo snel leren binnen een paar dagen. En gefeliciteerd met jullie 5 jarig jubileum? @hannekeg zo dat was een korte nacht. Ppf. Kunnen goed tanden zijn ja. Hier nu doorkomende kiezen. Geef nu zelfs een nachtvoeding want hij is anders niet rustig te krijgen. Vannacht ook uur bezig geweest. Leuk dat je weer gaat meeten met alle dames van de zwangerschapgym. Leuk om te zien hoe alle kindjes zich ontwikkelen. Menstruatie is er nog steeds niet. Ben nu 5 dagen overtijd. Ben over het algemeen regelmatig. Ik heb nog geen tijd gehad om testen gehad. Moest steeds werken en naar de oppas vliegen. Moet straks weer werken. Van 11-15. Doe nog vrijwilligerswerk naar mijn baan. Dus hoop eind van de middag even de stad in te gaan. Eten is hier erg slecht afgelopen dagen. Hij eet mandarijnen en drinkt melk en yogi maar dat is het wel zo'n beetje. D
@vogeltje dat is gek he dat ze de ene keer iets heerlijk vunden en de keer erna moeten ze er niets van weten. Heeft chloƫ ook vaak. @flientje heerlijk zeg de vakantie in het vooruit zicht! Heel slim om de rommel op de foto te zetten haha. Soms heb je net opgeruimd, draai je je om en is het weer een chaos. @hannekeG tandjes krijgen is zo.n rot periode. Zo te horen krijgt hij er een hoop tegenlijk. Leuk dat je nog contact hebt met je zwangerschapsclubje @theebeeb pff wat naar dat je nog steeds niet ongesteld bent. Voel je je ook zwanger of normaal? Het is gewoon raar dat ze gewoon niet meer wilde leven. Iedereen wist het, maar nu het haar eindelijk gelukt is doet het wel pijn. Helaas is er zo dat dit aansteekt. Vanmorgen heeft nog een jongen zich opgehongen. 6 jaar terug waren er ook 4 mensen achter elkaar die zelfmoord pleegden. Onbegrijpelijk! Met mij gaat het verder goed. Af en toe een vlaag van misselijkheid en moe. Mijn buik begint idd al wat te bollen. Het vel zit ook nog wat ruim van Chloƫ. 6 februari heb ik weer de intake bij de vk
@theebeeb: sterkte! Knuffel maar lekker veel met Joep. @praten: Saar kletst de hele dag door maar niet heel gericht woordjes. Papapapapa mamamamama kakakaka enz. Ze zegt ook alles met een vraagteken. @lopen: Saar loopt nu langs de tafel en gaat af en toe los staan. Ze wil het liefst de hele dag lopen aan de hand. Speelgoed is minder interessant. Ook het slapen gaat weer minder goed 's avonds en 's nachts. Volgens mij is ze heel erg met het lopen bezig....
@blemma heftig hoor dat het nog een keer in je omgeving is gebeurd. Dit is wel de meest deprimerende periode van het jaar. Grappig dat je buikje een beetje gaat bollen al @theebeeb wat doe je voor vrijwilligerswerk? @vogeltje knap dat ze al los wil staan! De meeting met de pufclub was echt leuk! Luc is wel de kleinste van het stel. Zo grappig ook hoe verschillend die kleintjes allemaal zijn. Ze lopen allemaal al (sommige paar stappen en anderen rennen al). Misschien heeft Luc het nu gezien en gaat het nadoen. Gisteren heeft hij veel gegeten opeens. We hebben eerst een potje gegeven, want we dachten dat hij ons eten niet zou hoeven. Maar ook daar heeft hij best veel van op en daarna nog 3 mandarijnen. Ik kan me niet herinneren dat ik wel eens 3 mandarijnen op heb, haha. Vanmorgen weer 06:30 uur wakker, dus ik zit nu beneden tot hij weer moe is. We gaan straks eens kijken bij Momkeytown, kijken of hij daar een beetje leuk kan spelen
@hannekeg hoe was het bij monkeytown? Is dat een indoor speeltuin oid? Ze doen je soms ook versteld staan he die kleintjes. Eerst een aantal dagen weinig eten en dan ineens bunkeren. Uiteindelijk halen ze alles wel weer in. Hier gaat het wel. Een rollercoaster van emoties. Heel moeilijk. We praten veel. Word vervolgt.
Monkeytowm is inderdaad een indoor speeltuin. Ik denk net zoiets als ballorig. Ze hadden hier een gedeelte voor kindjes tot 4 jaar. Hij kon dus lekker kruipen en ging zelfs een beetje van matten glijden. En er waren ook 3 buren met kids die toevallig ook wilden gaan, dus was nog gezellig ook. Misschien ga ik wel een abonnement nemen Fijn dat jullie goed kunnen praten!
Hallo iedereen, Theebeeb, ik heb geen pb van je gehad, maar ik wens je alle goeds toe. Blemma, wat erg van je vriendin, Gecondoleerd met het verlies en veel sterkte. Gelukkig gaat je zwangerschap voorspoedig. Hier nogal drukke week achter de rug, met veel verjaardagen en hoop gedoe met mijn zus/nichtjes.
Rustig hier! Hoe gaat het met jullie en je kleintjes? Hier alles zijn gangetje. Eigenlijk gaat het erg goed met Luc, ik vind hem de laatste week erg vrolijk. Het slapen is nog niet super alleen. Dat is wel dilemma. Vannacht was hij om 4 uur wakker. Ik heb hem in bed drinken gegeven maar hij moest telkens hoesten. Dus uiteindelijk toch maar weer bij ons genomen. Zo is het elke keer wat. Inslapen gaat wel goed gelukkig.
Hier gaat het redelijk. Eten is de laatste week weer wat minder, maar op zich gaat er nog genoeg in. We zijn vandaag weer begonnen met provoceren van de koemelkallergie. De vorige keer was het meteen savonds en snachts drama. Huilen, gillen, krijsen enz. En nu slaapt ie al de hele avond.....kan alleen maar hopen dat dit zo doorzet. Als hij niet reageert willen we in ongeveer 2 weken opbouwen naar alles gewoon zonder soja. Verder hebben we een nieuwe auto moeten kopen :x was dat ff balen zeg, zat niet echt in de planning.... Hebben nu een renault megane scenic. Om 4 uur al wakker is wel pittig ja HannekeG. Micah is nog steeds elke ochtend tussen 05:30 en 06:30 wakker.....Hoor hem vaak om 05:30 al kletsen en dan denk ik ....ohw nee he.....soms slaapt ie dan toch nog even en soms zet ie t op een huilen en moeten we hem gaan halen. Dan is het ook meteen actie in de tent. Niks rustig wakker worden want Micah zet m meteen in de 5de versnelling...Lekkerding is t toch
Dat vroege wakker worden is hier ook nog steeds volop aan de gang. Vanmorgen 5.15. Fles melk in bed. Vervolgens een uur spelen en kletsen en toen viel hij weer in slaap voor een uurtje. Hoe gaan de slaapjes overdag? Hier is het overdag 1 uurtje. Is al heel wat voor ons.
Saar slaapt nu redelijk uit voor haar doen! 7.15 ongeveer. Nooit gedacht dat ik dat uitslapen vond.... Saar krijgt haar hoektanden en ze heeft er best wel last van. Vooral 's avonds en 's nachts. Ze ligt regelmatig weer bij ons maar dan is ze ook heel onrustig. Regelmatig ligt ze dan bovenop je of gaat ze zitten... Slaapt ook niet heel lekker... Overdag is ze redelijk vrolijk zolang ik maar lekker bij haar op de grond zit! Over twee maandjes moeten we ons huis uit dus ben al begonnen met dingen uitzoeken en weggooien. Verder verwachten wij de komende weken een neefje dat is dus ook wel spannend! Mijn schoonzus is bijna 37 weken.