December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @hannekeg is Luc zo verkouden? Fijn dat het verder zo goed gaat!

@hanneke23 hoop dat het lukt en jullie kunnen stoppen met de soja!
    Wij hebben ook de megane en dan de knal groene variant ;)
    Wel balen die extra kosten

@theebeeb om welke tijd doet J zijn dutje?
    Hier meestal een dutje van half 11 tot half 1.
    Soms slaapt ze 's ochtends bij mij uit en dan gaat ze om half 2 nog op bed . Gister sliep ze tot 4 uur!

@vogeltje85 arme Saar!
    Hadden jullie al een nieuw huis?

Chloë is ook elke ochtend rond 6 uur wakker en dan nemen wij haar bij ons in bed. Ze probeert dan nog te slapen, maar lukt haar meestal níet. Maar het samen in bed knuffelen is al hel fijn <3
    Chloë krijgt kiezen(ze slaat de hoektanden over) De tweede komt nu door en gaat gepaard met veel spuitluiers en een open kontje.
    Verder is ze mega vrolijk en kan weer heerlijk spelen.
    Eten gaat ook goed (op groente na).

Zelf ben ik mega misselijk en moe. Voel me net zo'n zeurmiep.
    Bij Chloë heb ik nergens last van gehad dus moet er ff aan wennen.
    Volgende week voor de intake bij de vk. En hoop dan ook gauw een echo te mogen plannen.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @Hanneke Spannend dat provoceren. Is het zo dat ze over de allergie heen kunnen groeien?
    Balen van je auto joh. Niet meer te repareren?

@theebeeb Ook al zo'n vroege vogel! Gelukkig lukt het jullie om hem overdag toch nog even te laten slapen, dat lukte eerst helemaal niet toch?

@vogeltje Gaan jullie veel dingen nieuw kopen voor het nieuwe huis?
    Mijn schoonzusje is nu 34+6 weken zwanger en heeft mij nu ingehaald. Dat is al heel wat, want ze is zelf ook te vroeg geboren en heeft al 2 keer in ziekenhuis gelegen met vermoeden van weeën.

@blemma Jammer dat je last van kwaaltjes hebt. Mijn zwangerschap van Luc had ik helemaal nergens last van, dus ben ook bang dat dat bij een eventuele tweede anders zal zijn.

Vanmorgen was Luc om kwart voor 6 wakker en heeft zowaar nog even tussen ons in geslapen tot 7 uur. Niet onaardig dus.
    Hij is wel verkouden, maar niet super erg. Af en toe een hoestbui.
    Hij heeft trouwens opeens 4 tandjes boven in volgens mij 2 weken. Hij doet het gewoon in 1 keer.

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @blemma: ik was van Saar ook zo misselijk. Duurde tot ongeveer 12 weken daarna werd het minder. Rond 14 weken kon ik weer bijna alles eten. Ik ben toen ook erg afgevallen.

Wat een hoop vroege vogeltjes hier! Als ze 16 zijn slapen ze vast wel een keer uit :)

Wij hebben ook al een nieuw huis maar daar kunnen we pas in juni in. Dus dat duurt nog ffies. We gaan wel een paar nieuwe meubels kopen. Verder hoeven we aan het huis niet heel veel te doen.

4. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hallo dames,

@Hanneke23, ben je er huiverig voor, voor het provoceren?
    Vind het wel apart dat zo'n klein hummeltje dan in een paar maanden er ineens wel overheen zou zijn gegroeid. Hoe ben je er mee van start gegaan? Echt meteen beetje melk of gemend met de soja?
    Balen van de auto, zag het al op FB. Komt nooit gelegen zoiets.

@HannekeG, ineens komt het allemaal tegelijk die tandjes, verkouden erbij. Heeft hij er veel last van?
    Josje heeft al een tijd de hoektanden en nu een spleetje tussen haar voortanden, staat echt schattig :D had ik vroeger ook

@Blemma, misselijk zijn is nooit leuk maar als je er veel last van heb kan ik alleen maar adviseren om tijdig naar de dokter te gaan want er zijn medicijnen voor. Ken iemand die was 12 maanden lang misselijk en moest steeds spugen. Maar met medicijnen kon ze dat nog onderdrukken.
    Wil je weten wat het gaat worden? Wist je dat trouwens ook bij Chloe van tevoren?

@Theebeeb, Josje slaapt nu ook maar uurtje op een dag. Op advies van het kinderdagverblijf toch geprobeerd om het ochtend slaapje uit te stellen tot na de boterham in de hoop dat ze wat langer ging slapen maar dus niet, gewoon weer uur later wakker met het gevolg dat ze om 6 uur tijdens het eten erg (vervelend) wordt en boos wordt als iets niet lukt. Prikken op het vorkje, dan gaat ze wild prikken ;)
    Dus ik weet hoe het is met de slaapjes.

Hier gaat alles zijn gangetje, we hadden afgelopen maandag het jaar gesprek op het kinderdagverblijf en we waren zo weg. Josje doet het gewoon erg goed. Eet goed, laat tijdig merken als ze het ergens niet mee eens is. Kan heel geconcentreerd spelen en ze doet zelfs dingen die de leidster niet had verwacht bij een kindje van 13 maanden. Dus wij waren natuurlijk erg trots.
    Dat geconcentreerde heeft ze van haar papa en het van zich afbijten heeft ze van mij ;)

Verder loopt ze nu veel achter haar karretje en pakt ze soms mijn hand als ik mee moet spelen, dan geeft ze bv. een bakje.
    De woordjes worden meer en meer, dan pas merk je hoe snel het gaat met de ontwikkeling.

@tussendoortjes, nu ze alles mag eten proberen we steeds meer andere dingen uit. Zo gaf mijn moeder avocado maar dat hoefde ze niet. :D Vers gepopte popcorn vond ze ook lekker (goed voor de darmpjes, hahahaha)
    Morgen krijgt ze verse ananas, zal ze wel lekker vinden want dat is erg zoet natuurlijk.

Nog wilde weekend plannen?
    Wij helemaal niks deze week. Heb nog genoeg te doen in huis :x

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @flientje Wat doet Josje het allemaal goed joh! Fijn dat alles op het KDV zo goed gaat. Ik heb volgens mij 2 maanden geleden het gesprek gehad, maar dat was wat minder. Vooral omdat hij best vaak moest huilen. Maar de afgelopen weken gaat het eigenlijk prima.
    Luc eet sinds kort ook ananas. Mijn moeder haalt elke week verse op de markt en eerst hoefde hij niet. Nu smult hij ervan.

Luc werd vanmiddag wakker en was erg moe, maar wilde niet meer slapen. Ben beneden met hem op de bank gaan zitten en toen viel hij toch in slaap. Nu zit ik beetje met mn laptop op internet, want kan niet meer weg van de bank haha.

Eten jullie kleintjes mandarijnen? Luc wordt helemaal wild als hij het ziet. Hij heeft er zaterdag 3 achter elkaar op en misschien had hij nog wel meer gelust. Nou ja, beter dan snoepjes!

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @hannekeG dat is zo lief als ze bij je in slaap vallen he!
    Haha een echt manderijnen monster zeg! Chloë vind ze ook heerlijk.

@vogeltje dat is fijn dat jullie er zo in kunnen trekken! En nieuwe meubels kopen is zo leuk :D

@flientje wat fijn zeg dat josje het zo goed doet!! Mag je zeker tros op zijn!
    Bij chloë wist ik van te voren dat ze meisje werd. En nu willen we ook het geslacht al weten. Ben veel te nieuwsgierig haha.
    Overgeven hoef ik gelukkig niet zo vaak. Maar ben soms wel zo min dat ik moeilijk uit bed of van de bank af kan komen.
    Ben er al achter gekomen dat ik niet moet drinken op de nuchtere maag.

Heb net het werk (thuiszorg) moeten inlichten dat ik zwanger ben. Wil het eigenlijk nog lang niet vertellen.
    Maar moest anders het weekend twee keer langs bij client met een besmettelijke tuberculose wond die ik dan zou moeten behandelen.
    Dat risico durf ik niet te nemen.
    De wijkverpleegkundige was heel begripvol en zou het stil houden en gaat er nu zelf langs in haar vrije weekend. Super lief!

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @blemma wat lief van je collega!

Ah, Luc had net super rode billen. Hij moest heel hard huilen toen ik het ging schoonmaken en toen zag ik zelfs bloed. Dat heeft hij echt nog nooit gehad. Ik vond het zo zielig!
    Vast nog meer tandjes onderweg. Morgen maar bij de drogist wat voor halen

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Lieve meiden bedankt voor al jullie pb'tjes. Voel me erg gesteund!

@hanneke23 spannend dat proveceren. Hoe gaat het precies in zijn werk?

@vogeltje wij moesten destijds een half jaar wachten voor we in de koopwoning konden. Maar wij kwamen uit een huurwoning. Huren jullie nu ook?

@flientje wat superfijn dat Josje het zo goed doet. Daar word je toch helemaal blij van en een supertrotse moeder! Mooi filmpje op fb.

@blemma vervelend die misselijkheid. Ik heb het ook gehad tot 13 weken en na de 30 weken. Ben toen enorm afgevallen.
    Gek genoeg heb ik er geen nare hetinneringen aan.
    En je weet op een gegeven moment wel waar je het beste mee kan beginnen smorgens.

Hier vandaag half uurtje geslapen over hele dag.
    Het lijkt wel of hij voelt waar we inzitten. Hij komt steeds knuffelen en kussen geven als ik emotioneel ben. Lieverdje.

9. Theebeeb

@hannekeG Luc gaat hard met zijn gebitje ;)
    Gebruik je ook wat voor op de doorkomende tandjes?
    Ik heb dentinox en chamomilla bolletjes.
    Zielig die open billen. En het broeit zo met die luiers.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ah wat schattig dat hij telkens komt knuffelen, super lief zeg!
    We hebben inderdaad dentinox, maar gek genoeg lijkt hij nu geen last te hebben van zijn gebit.

Mooi banner heb je :)

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: heb jij al klachten?
    Wij hebben nu een koophuis en hij is al verkocht. Vandaar dat we een tijdje moeten overbruggen.

@Hannekeg: wat zielig die rode billen. Is het geen schimmeltje? Als er ook bloed bij zit... Laat die tandjes maar snel komen! Saar heb ik een zetpil voor het slapen gegeven. Hopen op een rustigere avond en nacht. Tot nu toe gaat de avond goed...

12. Theebeeb

@vogeltje ik heb geen klachten. Wel slechte eetlust en baksteen gevoel op mn maag. Maar dat komt puur door alle spanning van afgelopen week. Word wel ietsje beter nu.

Hoe heeft Saar geslapen?

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze heeft super geslapen! Zetpil heeft dus geholpen. Ik heb haar de hele nacht niet gehoord. Ben om half 6 zelf maar even gaan kijken :) en ze sliep door tot 8!!! uur. Was zelf natuurlijk al lang wakker :)

Vandaag naar een paar woonwinkels geweest maar dat was niks met Saar erbij. Ze wilde alleen maar rondkruipen en ging brullen in de wagen. Volgende keer zonder haar. Heb wel al een aantal mooie dingen gezien.

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wow, 8 uur!! Hier was het 06:45 uur en daar was ik best blij mee. Vannacht heb ik hem een keer horen huilen, maar toen is hij toch weer gaan slapen gelukkig.
    Vandaag even billenspray gehaald en zalf voor schimmel. Ik twijfel wat nu de oorzaak precies is, dus we proberen het gewoon allebei.

En, Luc kan een nieuw woordje: bah! Dus zijn woorden schat is al : papa, mama, kijk, bah en die. Het wordt nog wel wat!

15. Theebeeb

Wooow!!! Mijlpaal!!
    Vanmiddag 2.5 uur geslapen!!!!!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hannekeg: wow dat gaat hard die nieuwe woordjes! Saar praat de hele dag maar nog niet heel erg gericht. Heel veel mama papa en kijkijkijk of kakakaka maar dat mama of papa zegt ze ook als ze ons niet ziet...

@theebeeb: oow wat heerlijk! Hopen dat hij dat vaker gaat doen. Misschien dat als hij wat meer slaapt overdag dat hij 's ochtends ook wat langer slaapt.

17. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @provoceren. Ik vind het wel spannend ja, ben zo bang dat we weer een huilend,gillend en slecht in zn velletje zittend mannetje krijgen....
    Tot nu toe gaat het goed. Hij is wat humeurig maar ( ja eeeeeeeindelijk!) zijn voortanden komen ook door nu. Dus weet niet zeker waar het aan ligt.
    We hebben hem nu 3 avonden een paar hapjes griekse yoghurt gegeven.
    Ze zeggen dat ze op yoghurt het minst heftig reageren dus vandaar dat we daarvoor hebben gekozen. Als dit een week goed gaan, dus zonder eczeem en heftige buikpijn dan gaan we ook wat gewone melk geven.

@theebeeb, Ik heb nog niet gereageerd op je berichtje, vond het best heftig om te lezen. Maar ik moet zeggen, petje af voor jullie allebei! En wat lief dat jullie manneke zo komt knuffelen als je je niet zo happy voelt :D.

@slapen....hier is het nog steeds elke ochtend vroeg....gelukkig heb ik een super liever vriend en mag ik in het weekend geregeld uitslapen :)

@woordjes, het valt op dat Micah de laatste dagen ons steeds vaker na probeert te praten. We kunnen er ook regelmatig iets van maken maar er is eigenlijk nog niks wat hij echt duidelijk uitspreekt.

@lopen, sinds een paar dagen loopt Micah bijna de hele dag. Hij doet bijna niks meer kruipend, alleen kan hij nog niet zelf opstaan als hij op de grond zit. Dan heeft ie ff hulp nodig van een muur ofzo :p

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk dat hij loopt! Saar begon vorige week hele fanatiek met los staan. Ze was helemaal trots. Maar nu doet ze het niet meer. Ze vindt het eng en gaat snel op haar hurken naar de grond...

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ik had vanmiddag een heel verhaal geschreven, overal op gereageerd en hele update over Savannah gegeven, was net klaar en toen crashte me tablet..... Was er even ziek van dus.

Binnenkort kom ik uitgebreide update geven hoor. Nu te moe. Morgen weer werken, en ook nog avond cursus erbij, dus drukke week. Lees wel elk bericht altijd mee hoor. En daarbij morgen ochtend echo bij t vu, voor cryo terugplaatsing over een week of 3, en de rest van het plan te horen, dus spannend weer.

Iedereen een fijne week, en tot snel.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mya Wat balen joh dat alles weg is! We wachten geduldig af ;)

Vandaag een lekker dagje, alles zat tegen haha.
    Was bijna bij een klant, stond ik kwartier achter een shovel vast. Bij de klant nam ik een verkeerde ingang voor de parkaargage en moest is terug toen er 5 autos achter me stonden. Daarna naar kantoor, had ik mn laptop in de auto laten liggen en kon ik weer terug naar de garage.
    En vanavond lekker makkelijk boerenkool maken. Ik had precies de beschrijving gevolgd, was alles aangebrand! Dus toen Luc maar snel een potje geven, viel het potje kapot uit de kast. Lekker bezig hoor!

Maar Luc heeft lekker ander potje gegeten, daarna nog ruim 1 valess schnitzel en een bak Griekse yoghurt. Hij ligt nu dus lekker met een vol buikje in bed.

@theebeeb Wat goed dat hij zo lang heeft geslapen. Ik hoop echt dat hij dat blijft doen

@Hanneke Wat heeft hij dat lopen snel onder de knie!

Luc gaat nu af en toe uit zichzelf achter de babywalker lopen. Maar na een paar stapjes gelooft hij het wel. Als hij ook maar enigszins denkt dat hij los staat gaat hij ook snel zitten

Deel Deze Pagina