December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Dat is een heftig medicijn Vogeltje85, hoop dat hij goede begeleiding krijgt hierbij. Het kan niet zo zijn dat het met medicijnen over gaat. Moet hij over paar weken terug komen om te bespreken hoe het gaat?

@Blemma, wat fijn dat ze weer lekker vrolijk is. Nu merk je heel snel het verschil als ze niet lekker in hun velletje zitten.
    En soms is dat best wel lekker om uit te slapen maar de biologische klok is daar niet meer op ingesteld. ;)

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@vogeltje wat naar om te lezen van je vriend. En wat erg dat hij niet naar z'n werk durft. Erg om iemand zo te zien. Voor jou ook moeilijk. Er komt nog een periode aan waarin veel van jullie gevraagd word. Het is verstandig hulp in te schakelen van vrienden en familie. De medicatie moet zoals je al zei inwerken ja. Bij mij werkte het na 3 weken, en na 6 weken is het helemaal ingewerkt.
    Ik vind het heel naar voor je!

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja we hebben gelukkig een goed netwerk van vrienden en familie om ons heen die ons zeker met alles gaan helpen. Woensdag moeten we terug naar de huisarts voor de uitslag van het bloedonderzoek. Dat hebben ze gedaan om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Dan moeten we na twee weken weer terug om te kijken hoe het dan gaat. Ik moet nog twee dagen werken en daarna lekker vrij. Denk dat het weekje weg wel goed is....

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vogeltje, wat vervelend zeg!! Welke medicijnen heeft hij gekregen? Hoop dat ze redelijk snel gaan werken, maar idd het heeft even tijd nodig . Hoe kijkt er zelf tegenaan dat hij medicijnen krijgt? Succes in elk geval de komende tijd!

Hier zijn we nu ongeveer anderhalve week bezig met provoceren. en ik moet zeggen het lijkt goed te zijn. Hebben eerst opgebouwd van een paar hapjes griekse yoghurt naar een volle bak ;).
    Daarna een paar keer kaas gegeven op zijn brood en sinds gisteren krijgt hij ook karnemelk. Gisteren avond en vannacht is hij een paar keer huilend wakker geworden, ik was dus bang dat hij er toch buikpijn van had. Maar nu is hij toch gewoon gaan slapen lijkt het dus het zal misschien toch wel meevallen....

5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Na de vorige mislukte update, zo noem ik het maar, (tablet crashte :x ). Ga ik een nieuwe poging doen, maar is niet meer haalbaar om op alles opnieuw te reageren helaas. Dus ik ga me best doen.

Blemma, ja ze gingen bij de echo kijken of er geen cystes zaten, en kijken hoe diep me baarmoeder lag, ivm hartvormige baarmoeder, weer iets speciaals, zo kunnen ze beter de terugplaatsing uitvoeren begreep ik. Hoe gaat het nu met Chloe? Fijn dat je mocht uitslapen tit 9.30. Dit weekend mochten wij zelfss tit 10.00 uitslapen :)

Vogeltje, hoe gaat het met de verlatingsangst fase? Wat erg zeg voor je vriend, fijn dat jullie volgende week ff weekje er tussenuit gaan. Fijn dat jullie goed geholpen wiorden doir vrienden en fam. Veel sterkte.

Flientje, leuk he, die kindertaal, ze zijn zo bijdehand met die leeftijd. Zo heb ik van meerdere kids op mijn werk weleens de vraag gehoord waar ik dan werkte, en of ik werkte, dan zei ik, ja ik werk hier, ik zorg voor de kindjes van ouders die ander werk doen, nou das maar heel raar hoor voor die kinderen. 1 x zei een peuter, maar mijn ouders werken om centjes te verdienen, en waarom werk jij dan? Nou ik lag echt in een deuk hoor. Fijn dat het een moii schilderij geworden is, en dat ze het zo goed op het feestje heeft gedaan.

Qua knutselen kan er al een hoop met de kids hoor, ligt er wel aan of je kindhe het zelf leuk vind. Savannah vind knutselen of kleuren echt helemaal niks aan. Maar er zijn kids die het met 7 maanden al leuk vinden om te knutselen hoor. De meeste willen idd alles in hun mond stoppen, op mijn werk doen we dan de kids die een speen hebbben, de speen in hun mond, ze hebben gemiddeld pas na 14/15 maanden door dat ze eerst de speen uit moeten dien voordat er wat anders in hun mond kan.... Vanaf die leeftijd gaan ze over het algemeen meer begrijpen, dus das makkelijk. Bij geen speen, continu erbovenop zitten, 2 washanden klaar hebben liggen, en er het beste van hopen :cool:

Jelle, hoe is het met jou en Wessel?

HannekeG, fijn dat het weekendje CP leuk was, wel jammer van het zwembad. Savannah houd ook niet van kou, gewone zwembaden vind ze niks aan, CP wel, juist voor de warmte, dus als ze t daar niet meer warm maken, dan vind zij t ook niks meer aan, kou kleuntjes hebben wij;).

Hanneke23, blijft soms lastig te bepalen dan he, of hij wakker wordt van ze buik of dat ie anders ook wakker zou worden, maar wel fijn dat hij zeker niet meer zo sterk reageert, komt vast helemal goed.

Hier gaat het momenteel wat minder, Savannah eet de laatste weken avond eten ineens slecht, en maajt niet uit wat het is. Vriend vind dan dat als ze niet eet ook geen toetje mag, ik denj daar anders over en vind dat ze dus wel toetje mag, anders eet ze helemaal niks, kan ook niet vind ik. Maar goed dagelijks dus discussies met vriend over onze visies, nu vraag ik me af wat jullie doen als er geen avond eten gegeten wordt? En er zijn meer kleine dingetjes, waar we het dus niet over eens zijn, zoals wel of geen tv tijdens eten, wat dus al niet werkt, of lepel geven, zelf laten proberen, lastige fase dus.

Vanaf donderdag tot gisteren waren Savannah en ik ziek. We hadden echt hetzelfde, dus ik zal het meegenomen hebben van mijn werk, en diverse collegas waren en zijn ziek. Savannah was dus voor het eerst ziek, ze was er niet hangerig van of zo, speelde gewoon, maar ze was koortsig, verkouden, hoesten en keelpijn denk ik. Had ik ook namelijk. En ik had ook verschrikkelijke hoofdpijn, maar dat kan ook doir de progynova komen, waarvan ik 6mg op een dag slik nu, en de hoofdpinn blijft sluimeren elke dag weer.

Op het werk is het ook ontzettend druk, 2 zieke collegas, maar ook paar zieke kids, dus inval wordt er niet geregeld, alle kids worden dan onderverdeeld, mijn collega is 13 weken zwanger en nu al ziektewet volledig in, dacht ik dat ik snel was met week of 27 zwangerschap.,. Maar goed, morgen had ik dus lekker dagje met maar een keer 3 babys, dacht ik dus. Krijg er 2 van andere groep bij, zodat er weer geen inval hieft geregeld te worden.... Dus weer zware dag, en dan wil ik dus nog maar niet over de wiensdag nadenken. Gelukkig heb ik vanaf 20'feb vrij tot 10 maart.

20 feb is de geschatte terugplaats datum als alles goed gaat uiteraard. 14 feb nog een echo om te kijken of t volgens plan met hormonen gaat, gaat t goed dan wordt de cryo ontdooit op 14 feb en als ie het dan goed blijft doen dan 20 feb terug geplaatst in mijn baarmoeder. Te bizar als ik t zelf zo lees..,... Ik neem ook bewust vrij omdat ik mijn embryo een goede kans wil geven, met alle stress van werk erbin, is t bij voorbaat al mislukt denk ik zo.

Zo een heel verhaal, maar nu had ik weer echt even tijd en zin om te updaten... Ga het weer even vaker bijhouden.

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vogeltje: enorm veel sterkte gewenst voor jullie beiden.Wat ontzettend naar een depressie.Denk aan jezelf,het zal voor jou ook niet makkelijk zijn.

Hier niet veel bijzonders,het gaat allemaal zijn gangetje.
    Vanmiddag een ID laten maken voor Lucas,hopelijk wordt de foto goed gekeurd,hij staat er nl met een open mondje op.

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Toch nog iets bijzonders: het 1e tandje komt door! Arm kereltje, hij heeft wel pijn,wat kan hij zielig huilen.....gelukkig werkt dat spul wel een beetje en flink kroelen met mama

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! Vanmorgen was hij weer heel erg down maar later op de dag ging het gelukkig beter! Hopen dat dit zich voortzet.

@mya: we zijn met Saar net twee weken uit zo'n fase van niet willen eten. Wij negeerden het slechte eten en aten zelf gewoon door. Ze kreeg ook gewoon een toetje. Ineens ging ze vanzelf weer beter eten. Succes!

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @Vogeltje Ik hoop dat het voor je vriend rust geeft dat hij even niet hoeft te werken en geen stress heeft van het project. Hopelijk gaan de medicijnen snel werken.

@mya Hier is het eten erg wisselend, de laatste tijd gaat het goed. Ik gaf Luc wel een toetje, maar dat was ook omdat hij niet zo hard groeit en omdat ik anders bang ben dat hij midden in de nacht honger heeft. Ook laat ik hem soms zelf eten, dat wordt wel een rommel, maar dan krijgt hij wel wat binnen
    Spannend allemaal hoor die terugplaatsing!

@mama40 Hier helpt de dentinox altijd best goed als hij last heeft van tandjes. Echt zielig is het he!
    We hebben trouwens opeens een kiesje ontdekt. Ik dacht dat tandjes netjes op volgorde kwamen, maar dat is dus helemaal niet zo. Hij heeft nog geen hoektanden, onder heeft hij alleen maar 2 voortandjes.

Vannacht was Luc opeens om 2 uur wakker. De verleiding was groot hem bij ons te nemen, maar ik heb hem op de stoel naast zijn bed in slaap gebracht en weer teruggelegd. En toen was hij om 6 uur weer wakker. Toen hebben we hem wel gepakt en flesje melk gegeven en toen heeft hij in mijn armen lekker verder geslapen. Toen werd hij pas om 08:20 uur weer wakker. Ik was al even naar de wc gegaan en aangekleed.
    Vanmorgen bij de fysio met hem geweest en ze is erg tevreden. Hij kan aardig achter een karretje lopen en aan de hand stappen gaat ook een beetje. Voor de zomer moet hij wel lopen denkt ze.

@Hanneke23 Fijn dat provoceren goed lijkt te gaan!

10. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hi ladies,

@Vogeltje85, hoop zo dat de medicijnen aanslaan en dat hij wat meer rust kan vinden. Denk je dat Saar er iets van merkt?

@HannekeG, verleiding is altijd groot als je kleintje huilt. Ik ben daar denk ik heel hard in, ik laat ze gewoon even huilen. Maar soms is dat dus onnodig. Vanochtend was ze heel zielig aan het huilen maar denk dat er ook weer en tandje komt. Maar heel haar luier zat vol, doorgelekt en stonk echt heel erg naar urine.
    Dat deed natuurlijk zeer aan haar billen.
    Hoe stom voel je je dan joh! :(

@Mama40, whoeiiiiii een tandje. Slaapt hij goed of is het tandje er nu door? Hoe is het verder met zijn ontwikkelingen? Gaat het goed bij de fysio?

@Mya, spannende tijden voor jullie. Morgen valentijnsdag dus wie weet of dat nog positieve invloeden heeft :D

Zit net te kijken hoe Josje probeert om een ballon in haar loop huisje te krijgen (is een houten huisje met een stoffen klep, is dus het dak) Hahaha en maar proberen.
    Ze vindt ballonnen erg leuk en erin knijpen, een lol dat ze dan heeft ;)

@Blemma, was de vingerverf van SES (volgens mij 7,99!) maar nou ik online kijk koop ik de volgende keer gewoon die van de Hema, stuk goedkoper.

We zijn aan het kijken voor een kastenserie van de Ikea 'Stuva'
    Wij hebben een lange woonkamer en als de box straks weg is dan kan daar een hele lange kast staan.
    Maar nog even bedenken wat we willen want vind het allemaal zo leuk! Je kan het zelf indelen en ook qua kleuren.

Is bij jullie de box er al uit?

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @flientje dat is mij ook een x gebeurt dat ze megavieze luier en open billen had. Sindsdien check ik altijd ff.
    @ debox die is er hier al maanden uit haha. Komt er binnenkort weer in, maar zou niet weten waar..

@hannekeG die verleiding heb ik ook altijd om chloë bij ons in bed te nemen. Wij hebben de afspraak gemaakt dat als ze na half 7 wakker word ze bij ons in bed mag uitslapen. Daardoor moet ze op haar eigen bedje blijven.
    Vind het zo heerlijk om samen uit te slapen :)

@mama40 heeft Lucas veel lastvan zijn tandje?
    Een waterijsje viel hier altijd wel in de smaak als ze tandjes kreeg.

@mya succes morgen en hoop voor je dat de plaatsing de 20ste lukt!

@avondeten chloë eet al maanden amper avond eten. Alleen gebakken aardappels, stampot en vlees wil ze in mate eten.
    Ze krijgt wel altijd toetje. Vind haar nu nog te jong om dat als straf te onthouden.

@hanneke23 fijn dat het zo goed gaat met de melkproducten!!

@vogeltje hoe gaat het met je man en jou?

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben de box nog staan, ik denk alleen dat hij er maar 1 keer in de week in zit. Dus misschien kan die eigenlijk wel weg inmiddels.

Vanmorgen heeft Luc geslapen tot 07:35 uur. Heb hem vannacht 1 keer paar minuten horen huilen. Het vreemde is dat ik vanmorgen met migraine wakker werd, zou je niet verwachten na een goede nacht. Lig al de hele dag op bed dus, het gaat nu ietsjes beter. Komt erg slecht uit, heb het mega druk op het werk.

Luc heeft de afgelopen tijd al een paar keer overdag maar 1 keer geslapen en dat ging best goed. We bekijken het maar even per dag, denk dat hij er nog een beetje tussenin zit

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kleine update: het gaat hier nog steeds niet heel lekker. Soms zitten hij erg diep en ziet geen uitweg voor zijn problemen en soms heeft hij weer een wat rustigere periode. Ik merk nu zelf dat ik ook slechter slaap en moe ben van al het praten plus de aankomende verhuizing... Gelukkig krijg ik hulp maar uiteindelijk doe je het meeste zelf. Vandaag een dagje werk, beetje afleiding!

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat zwaar vogeltje. Laat je zo veel mogelijk helpen waar het kan. Hoop dat het snel wat beter met hem gaat

Grappig joh, was vanmorgen bij de monkeytown in IJsselstein. Ik had daar afgesproken met 2 meiden die ik van dit forum ken (ze kletsen niet mee in dit groepje). Toen zag ik opeens een bekend kindje en moeder en dat waren dus Jelle28 met Wessel. Ik herkende ze van de foto's op facebook!

15. Theebeeb

Hoi allemaal

Ik heb net even alles bijgelezen. Reageer volgende keer even wat uitgebreider.

Ik heb vandaag echo gehad. Hartje klopt!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb:wat fijn joh!

@hannekeg: dat is ook toevallig! Heb je het naar je zin gehad?

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Mama40, eerste tandje, is altijd zielig momentje, was de id nog goed gekeurt? Volgens mij zijn ze bij heel jonge kinderen niet zo streng met pasfotos hoor. Geef je dentinox voor tandjes?

Vogeltje, het eten hier is ene dag super andere dag, wilt ze niet eens proeven, ze krijgt nu elke dag toetje ongeacht of ze avond eet, ik heb mijn vriend gewoon geen keus gegeven, en hij had nog even de mening van zijn moeder gevraagd, en die zei dus ook dat ze altijd toetje moet krijgen. Probleem opgelost dus. Hoop dat het snel beter gaat met je vriend, ging je er deze week ff tussenuit? Alvast heel veel plezier en hoop dat t jullie goed doet.

HannekeG, dat bang zijn om wakker te worden van de honger is hier ook zo hoor. Gelukkig gat avond eten hier redelijk goed weer. Terugplaatsing blijft nog spannend, baarmoederslijmvlies was vrijdag nog net niet goed genoeg, nu morgen ochtend weer terug voor nieuwe echo, en als het dan wel goed is, is terugplaatsing waarschijnlijk 24 feb. Vervekend migraine zeg. Heb je dat vaker en lang tegelijk dan?

Flientje, hier nog steeds de box hoor, ze zit er maar 1 of 2x in de week in, maar ze vind t zelf nog best fijn voor een half uurtje of zo. Anders komt hier zeker ook een opberg kast voor speelgoed, nu is de box ook opslag plek, voor ze erin kan, moet er heel wat uitgehaakd worden.

Theebeeb, wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt! Hoe gaat het verder met je?

18. Theebeeb

@hannekeG wat toevallig dat je jelle en wessel tegen kwam! Wisten jullie wel van elkaar dat jullie in elkaars buurt wonen?

@mya spannend de terugplaatsing de 24e. Hopelijk is je bms morgen goed genoeg. Waa het bij jullie dochter na de 1e poging raak?

Hier gaat het eigelijk best heel goed. Ik voel me goed en blij, en opgelucht. De keus is helemaal goed, ik voel het heel sterk.
    Ik blijf gehele zwangerschap bij de gynacoloog onder co. Dit ivm de medicatie die ik nog steeds gebruik. Word sws zh bevalling en baby word na bevalling opgenomen op kinderafd.ter observatie.
    Ook is het fijn dat 1 persoon ons helpt voor te bereiden op de bevalling.

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: fijn dat je je goed en zeker voelt. Dan hebben jullie de juiste beslissing genomen!

@mya: spannend de terugplaatsing! Hopen dat je snel een mooie test in handen krijgt :)

Wij gaan vandaag lekker een midweekje weg. Met mn vriend gaat het soms ok en soms is hij weer heel down.

Saar is trouwens druk bezig met losse stapjes oefenen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze gaat lopen..

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vogeltje: ik hoop dat jullie beiden een beetje kunnen bijtanken, ik duim voor een zonnetje deze week!

Theebeeb: wat goed om zoveel positiviteit te lezen, geniet ervan

Mya: succes deze morgen, ik hoop dat alles ok zal zijn en er snel een terugplaatsing zal komen

Hier gaat alles zijn gangetje, ID is niet gelukt, ik was zo dom om een kopie ID te vergeten van man:), jemig wat was ik boos op mezelf!Nu de 27e weer een poging.
    Af en toe heeft hij last van zijn tandje en wat een eng gevoel als hij eet en bijt op de lepel met dat stukje tand.

Box blijft hier voorlopig staan,wordt regelmatig nog gebruik van gemaakt al hoewel hij veel op de grond ligt te dweilen.
    Vorige week naar de fysio geweest die me heeft gerustgesteld.Ik maakte me zorgen,dacht niet genoeg te oefenen met Lucas. Hij heeft zo'n lage spierspanning (wist ik al) dat alles hem heel veel moeite kost en daarom kan hij ook zo lekker luieren,dat is gewoon bijtanken voor hem.
    Maar hij is een doorzetter en als hij ruim een half uur op zijn buik ligt te spelen is dat al een flinke oefening en inspanning voor hem.
    Dus we gaan ervan uit dat hij pas met 3 jaar ongeveer gaat lopen.

Morgen even wegen en meten.is volgens mij in december voor het laatst geweest en ik ben nu toch wel benieuwd wat ik mee loop te dragen steeds;).

Deel Deze Pagina