December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hi dames,

Alles gaat zij gangetje hier.
    Vandaag ben ik gewoon moe, moe van een meisje die niet wil slapen :D En ml is ziekjes dus gezelligheid op en top hier! :x
    Heb alle blauwe tutdoekjes die in de la liggen in haar bedje gegooid want ze werd steeds boos en gooide alles eruit.
    En nu slaapt ze...... ;)

Josje heeft heeft rechtsboven haar eerste kiesje gekregen. Vorige week was het pappen en nat houden zeg maar.
    Maar nu weten we waardoor het kwam. Wellicht komt er nu weer iets door.

@Theebeeb, moest vaak aan je denken afgelopen weken, kan heel goed begrijpen dat het een moeilijke keuze is geweest maar je eenmaal de beslissing hebt gemaakt er een 'last' van je schouders afvalt.

@Vogeltje85, hopelijk hebben jullie een leuke en gezellig week met zijn 3-en. Saar zal er niet veel van meekrijgen denk ik van zijn gevoelens. Hoop zo dat de medicijnen zijn werk gaan doen bij hem.

Zag op FB al wat wegingen verschijnen. Wij hoeven pas over 3 weken. Denk dat Josje nu ook wel rond de 12 kilo zit :D

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Flientje: klinkt heel gezellig bij jullie...veel sterkte en hopelijk ben je wat meer uitgerust vandaag!

We zijn wezen wegen en hij is 2 ons afgevallen in 3 maanden.Volgende week moet hij een injectie dus dan wegen we meer en meten ze ook meteen.
    Ze begon dat het niet goed was dat hij was afgevallen en ik had zelf al een vermoeden dat hij iets meer zou lusten.De laatste 2 dagen zat hij een beetje te miepen als zijn boterham op was.
    Nu dus 2 boterhammen ipv 1 s'middags, smorgens meer pap lukt niet,hij spuugt dat alles weer uit.
    Lucas weegt nu 8335 gram, niet zo veel dus maar ik ben benieuwd hoe lang hij is. aangezien hij volgende week wordt gemeten had het nu niet veel nut te meten,de metingen wijken nog wel eens af als het door verschillende mensen wordt gedaan.

Hij doet het verder prima dus ik maak me geen zorgen over zijn gewicht.

Nog 1 avonddienst en dan het weekend vrij,ik ben de weken aan het aftellen tot de vakantie....nog 3:D

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hallo allemaal

Hier vorige week gewogen. 10.1 kg. 400 gram bijgekomen in 3 maanden. Het was weinig, maar hij loopt nu heel veel en 2 x buikgriep. Lengte is 74.5. Ook onder de lijn. Maar ik maak me niet druk.

Verder is het slaapgedrag hier nog steeds erg matig. Met hier en daar een uitzondering. S'morgens wakker om 5.45. Tussen de middag 30 min slapen. Vanaf 15.30 is hij kapot. En is hij huilerig tot aan bed tijd. Ook te moe om te eten dan. Paar keer geprobeerd eind van de middag op bed te leggen, maar dat is ook kansloos hier. :)

Verder gaat het goed met ons. Ik voel me blij, eigelijk heel erg blij. Zo ontzettend fijn. Volgende week met tien weken weer een echo.
    Ik ben helaas alweer 3.5 kg afgevallen en daardoor weinig energie. Maar dat word straks vast beter. Ik ga het eind maart op mijn werk vertellen. Op de vergadering. Ben ik in 1 x klaar.

Ik weet niet of ik het al heb gezegt maar ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm mijn medicatie. Ook word de baby eventjes opgenomen door de kinderarts ter observatie.

4. Theebeeb

@mama40 wat voor injecties krijgt Lucas? J krijgt ook twee boterhammen sochtends en tussen de middag. Pap gooit hij er ook uit dus geef ik niet meer.
    Wat fijn dat je straks vakantie hebt!

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Niets bijzonders hoor,ik bedoelde de inentingen met 14 maanden.

Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en de kleine straks ook.
    En goed te lezen dat je je blij voelt!!!

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @flientje lastig dat Josje slecht slaapt lastste tijd! Beterschap voor je man!

@mama40 eet lucas op de pap na verder wel goed?
    Idd een extra boterham erdan bij geven.

@theebeeb lukt het je nog steeds niet om te eten?
    Zo klein is Joep niet toch?

Hoeveel eten jullie kleintjes op een dag?
    Chloë eet:
    Ontbijt een kom pap(krijgt ze niet altijd op)
    Lunch een broodje met beleg(laat meestal wat korstjes achter)
    Fruit meestal 3/4 van een grote vrucht.
    Soms een koekje of rozijntjes.
    Avondeten is meestal maar 5 hapjes. Behalve als we gebakken aardappels eten dan blijft ze door eten haha
    En toetje.

Naar mijn idee eet ze niet zoveel, maar ze wil niet meer eten.
    Drinken doet ze wel goed. Ze drinkt nu zo'n 750cc op een dag.

Wij moeten straks ook naar het cb om te meten en de prikjes. Ben benieuwd.

En vanmiddag de echo!! Ohh ben zo zenuwachtig!!

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Lucas eet:

3 scheppen pap met 100cc opvolgmelk en dan 30 cc opvolgmelk erbij drinken (dat blijft er goed in,geeft hij wel een klein beetje van terug maar van de week 2x een schep pap extra geprobeerd en hij bleef spugen daarvan)

stuk fruit(banaan, kiwi,gepureerde appel of een potje fruit) met diksap

2 boterhammen zonder korst met harig of zoet en 100cc opvolgmelk

soms een klein kinderkoekje of rijstwafeltje(kleintje) met diksap

warme maaltijd ongeveer 200 gram denk ik
    toetje eigenlijk niet, van yoghurt gaat hij enorm spugen en vla enzo vind ik niet nodig omdat hij al genoeg rolletjes heeft en ook voldoende melk binnen krijgt.

voor het slapen gaan 100cc opvolgmelk.

Aan vocht krijgt hij meestal maar rond de 500cc binnen, water en thee wil hij niet (maar we blijven proberen) dus dan maar diksap wat merendeel natuurlijk water is. Water gruwelt hij van,zodra hij merkt dat hij water drinkt spuugt hij het uit.Nu lees je overal dat ze uiteindelijk wel gaan drinken als je niets anders geeft maar na 2 dagen alleen melk te hebben gedronken vind ik het wel best met die adviezen.

Succes met de prikjes en de echo!

8. Theebeeb

6.00 melk 150cc
    8.00 2 boterhammen met pindakaas en thee 150cc
    10.00 fruit
    12.00 2 boterhammen met yoghi
    15.00 fruit of cracker
    17.00 warm eten en vla
    18.45 melk 150 cc

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: fijn dat je je zo goed voelt. Jammer dat Joep zo weinig blijft slapen...

@blemma: spannend de echo! Succes!

@mama40: inderdaad niet zo veel aangekomen maar hij eet meer dan Saar... Saar zal ook wel niet zoveel zijn aangekomen. We moesten eigenlijk vandaag maar had de afspraak verzet omdat we net terug zijn van ons weekje weg.

Weekje weg was lekker! Mijn vriend had wel negatieve gedachtes maar was verder wel rustig. We zijn lekker naar het strand en het zwembad geweest.

Saar eet:
    Opvolgmelk en een boterham (meestal gaat die niet op)
    Diksap en fruit 1 stuk
    Melk/optimel en 1 boterham (gaat ook niet altijd op)
    Sap en tussendoortje
    Avondeten, heel wisselend, zoiezo niet heel veel.

Saar is ook geen grote eter. Water en thee gaat steeds beter maar ze drinkt diksap het beste. Gewone melk vindt ze ook niet super.

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @vogeltje fijn dat jullie een leuk weekje weg zijn geweest! Heb je het idee dat jevriend hier ook wat van opgeknapt is?

Een beker water krijgt chloë mee naar bed. Hier drinkt ze snachts meestal een derde uit.
    Ze drinkt overdag sterk verdund diksap of verdund appelsap. Ze wil ook wel een slokjes thee of water van mij. Maar als ik het in haar beker doe drinkt ze het niet. Ze zal het drinken uit een grote beker wel leuk vinden.

Het cb was tevreden. Met 10 min stonden we alweer buiten de deur.
    Chloë is nu 76.5 cm en weegt 9300 gram. Eerste prikje was ff een auw maar na het tweede prikje moest ze wel ff huilen.
    We hoeven pas in juni weer terug te komen en de prikjes heeft ze voorlopig gehad!

11. Flientje1980

@mama40, kan het niet laten maar had hij nou haren op zijn brood? :D 2 boterhammen zonder korst met harig of zoet
    Als Lucas behoefte heeft aan meer zou ik idd beginnen met een boterham extra.
    Is dit patroon normaal bij Down kindjes? Het afvallen?

@Theebeeb, zwanger zijn kan je zeker ook heel gelukkig maken :) Ben blij dat het goed gaat. Is ook wel te begrijpen dat de baby straks blijft ter observatie, hij/zij zal vast wel iets binnen krijgen van jouw medicatie. En daarbij moet het met mams ook goed gaan als jullie beiden het zkh verlaten.

@Eetpatroon, Josje is een vreetkees. Die pakt alles wat ze pakken kan en dat beangstigt mij wel. Gezien mijn verleden met obesitas. Als je haar 4 boterhammen voorschotelt zou ze het gewoon opeten! Gisteren met haar avond eten ook, bord pasta had ze zo op (wel met behulp van ons want er ging meer naast dan erin) maar haar bord was zo leeg.
    Er zijn zelden momenten waarop ze haar bord op tafel zet, zo van, ik ben klaar. (want dat doet ze :D) Ja, alleen als er dingen op liggen die ze vies vindt. Zoals gekookte aardappelen.

Als ze naar het kinderdagverblijf gaat krijgt ze 's-ochtends 170 cc halfvolle melk met 4 eetlepels 8 granen pap anders 1 volk. boterham met kipfilet of wat zoets
    10:00 fruit, vaak 2 mandarijnen, bakje druiven of halve mango
    13:00 2 volk. boterhammen met halvarine en ook kaas, kipfilet, kokosbrood, appelstroop, leverworst en dan bekertje halfvolle melk
    15:30 koekje, doosje rozijntjes of halve soepstengel met beker water of lauwe thee, heel soms diksap
    18:00 avondeten, klein bordje, vaak met halve gekookte aardappel, wat groente en half stukje vlees (ligt eraan welk vlees qua grote natuurlijk)

Ik weet dat ze op het kdv sojamelk krijgt want ze drinkt daar geen halfvolle melk (?) raar want thuis wel. Maar maakt mij niet uit hoor.

Water krijgt ze uit een tuitbeker en kan ze continue pakken. Ik probeer zoveel mogelijk uit een bekertje te geven.

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Even geleden dat ik heb gereageerd. Ben erg druk met werk nu. Vandaag lekker rustig dagje gelukkig. Vanmorgen met Luc naar de kapper en vanmiddag even met Luc naar de winkels geweest. Hele leuke kleren voor hem gekocht (alleen beetje duur….) en wat andere kleine dingen. Ben beetje op zoek naar de beste drinkbeker voor hem. Tuitbekers drinkt hij zo weinig uit dat ik maar over stap op rietjesbeker denk ik.
    Hij ligt nu op bed, maar is nog aan het keten. Middagslaapje is voor hem altijd lastig, ’s ochtends slaapt hij bijna gelijk. Eén slaapje lukt alleen nog niet.
    Nu ik verder schrijf ben ik inmiddels even boven geweest. Heb hem in mijn armen in slaap gebracht, soms werkt dat even het beste voor ons beiden. Daarna leg ik hem zo weg.

@Theebeeb Ik had op Facebook wel gezien waar ze woont. Normaal ging ik dichterbij naar Monkeytown, maar dit was ook maar 20-25 minuten rijden.
    Wat geweldig dat je je zo goed voelt! Fijn dat je terecht kan bij de Gyn. Bij een vriendin van mij is het ook zo gegaan. Kindje moest volgens mij nachtje blijven ter observatie.
    J. is wel zwaarder dan Luc maar wel kleiner. Maar hij is wel mooi in verhouding denk ik?

@vogeltje Fijn dat jullie weekje lekker is geweest
    Leuk dat ze aan het oefenen is met lopen. Ze eet inderdaad niet zo erg veel.

@mama40 Wel gek dat hij is afgevallen? Maar als hij het verder goed doet is het prima toch? Hebben ze voor kindjes met down een aparte groeicurve?

@flientje Jammer dat ze last heeft van de kiesjes. Hier heeft hij daar ook last van volgens mij. Slapen gaat weer wat minder.
    Stiekem wel grappig dat ze de doekjes weggooit haha.

@blemma Spannend de echo! Mooi dat ze tevreden zijn bij het CB. Ik heb op foto’s altijd het idee dat ze best wel groot is, maar dat valt eigenlijk best mee. Luc was vorige keer 78,2 cm en 9035 gram (denk nu ook wel 9300)

@eten Luc eet het volgende:
    Ontbijt 1 boterham
    Tussendoor 1 of 2 stuks fruit (vandaag lustte hij opeens kiwi en daar dan nog halve appel bij)
    Lunch 2 boterhammen
    Tussendoor soepstengel of rozijntjes
    Avondeten Als ik het omreken naar een potje denk ik ongeveer 200 gram. Daarna nog bakje griekse yoghurt van 100 gram wat vaak opgaat. Daarna nog 1-2 mandarijntjes
    Drinken doet hij niet zo veel. Ik denk nog geen 500 ml op een dag. Op het kdv schijnt hij tegenwoordig wel thee te drinken, dus hier ook maar weer proberen. Water gaat nu af en toe een paar slokjes. Blijf het proberen

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou Saar at de hele week al heel slecht haar brood. Soms maar twee hapjes. Op een dag eet ze dan heel weinig. Vandaag op kinderdagverblijf heeft ze 2! Boterhammen op! Nu hoor je vaak dat zien eten doet eten is. Dat hadden wij al eerder bedacht dus we gingen elke broodmaaltijd met elkaar aan tafel en aten hetzelfde brood.... Maar Saar at niks...

Gelukkig eet ze 's avonds nu wel aardig goed.

De nachten zijn weer drama. Echt weer sprongetjestijd! Af en toe loopt ze kleine stukjes los. Meestal wil ze aan een hand vastgehouden worden.

14. Flientje1980

@Vogeltje85, wellicht ook weer tandje of zelfs kiesje?
    Wil ze misschien wel een cracotte of beschuitje?
    Zou dat eens proberen.

Josje haar 2e kiesje begint links bovenin te komen.
    Ze wil echt niet slapen, hoogstens half uurtje. DUs ze is op en top moe. Vandaag maar even zetpil gegeven want ze heeft flink liggen spoken vannacht. Echt heel zielig om haar zo te huilen maar ik kan niks doen :(

15. Theebeeb

Hier ook kiesjes! Oioioi pittige tijden.
    Ik werk ook met zetpillen want hij heeft echt last ervan.

16. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier is het ook weer aanmodderen. Ik heb al 2 kiesjes ontdekt
    Hij heeft vrijdagnacht zijn hele bed ondergespuugd. We hadden het pas door toen hij wakker werd 's ochtends, echt zielig. Alles zat dus onder.
    En gisterenavond heeft hij weer alles uitgespuugd. Het gekke is dat hij overdag niet hoeft te spugen. Hopen dat het vannacht goed gaat.
    Hij heeft precies een week geslapen tot 07:15 / 07:45 uur, maar nu is het telkens weer iets met een 6 erin helaas. Begon er net aan te wennen ;)

Best kans dat het bij jullie ook kiesjes zijn Vogeltje?

17. Flientje1980

@Theebeeb, ben je ook aan het multi-tasken? Koken met kind op je arm, de clown spelen om hem aan het lachen te maken, kietelen om maar enigszins een glimlach te toveren, liedjes zingen zodat ze mee gaan zingen of brabbelen :D

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat een leuke profielfoto heb je trouwens Flientje!
    Ik heb vanmiddag ook alles uit de kast moeten halen om hem te vermaken tussen 6 en 7 uur haha

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kiesjes boven zijn door en onder staat op springen. Ook lekkere doorlekluiers gehad :s. Maar heb niet het idee dat ze er last van heeft met eten want alle lekkere dingen gaan er wel in! Cracotte lust ze wel maar omdat ze eerst wel gewoon brood at wil ik er niet aan toegeven...

Het kookuurtje zijn altijd flinke uitdagingen! Lekker met een kind om je benen geklemd of op je arm....

Hopen op een goede nacht meiden. Succes!

20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Theebeeb, Savannah was gelijk van eerste poging gelukkig. Ook nooit andere behandelingen hoeven doen, omdat icsi gelijk noodzakelijk was vanwege zaadjes vriend. Fijn dat je voelt dat jullie de juiste keus gemaakt hebben, en dat je jezelf happy voelt :).

Blemma, hoe was je echo gegaan?

Vogeltje, fijn dat jullie een lekker weekje weg hebben gehad. Gaat het ak beter met je vriend?

Dit is Savannahs (eet )schema: gemiddeld om 9.00 wakker.
    Smorgens zonnige pap van bambix 12 maanden gemaakt met nutrilon 4 160 cc, en wat slokjes water uit open bekertje. Dan rond 12.00/12.30 broodpoging, eet ze nog stees niet graag, dus vaak cracottes volkoren en daarna fles nutrilon 4 van 160cc. Dan slapen voor 2 tot 3 uurtjes, daarna stukjes fruit, elke dag wat anders, met vaak nog koekje erna, en wat water of sap. Dan rond 18.00/18.30 avond eten, eet heel wisselend, en roosvicee of diksap erbij en dan nog een toetje. Dan rond 20.00/20.30 naar bed.

Hier ook flink last van kiesjes, gelukkig bestaat er dentinox :). Maar nog niks door, qua hoektanden ook niet. Bij jullie wel hoektanden al?

Iedereen bedankt voor de succes wensen betreft de cryo terugplaatsing. Heeft lang geduurd maar morgen is inpincipe de terugplaatsing, mits de ontdooing goed gaat. Blijft nog ff spannend dus. Moet morgen ochtend tussen 9.30 en 10.00 bellen om te vragen of terugplaatsing doorgaat.

Deel Deze Pagina