@theebeeb: ik heb een sit&joy zitzak, erg fijn ding moet ik zeggen @vogeltje: als ik wil gaan liggen op de dag dan gebeurd er altijd iets waardoor het niet kan, telefoon, Vigo die niet slaapt, de buurman die gaat boren, visite die aanbelt etc etc En als ik denk "ach laat maar" dan gebeurd er niets en had ik met gemak 3 uur lang kunnen slapen
Hier ook snel dat ik merk dat ik teveel gedaan heb :/ vind het moeilijk daar mee om re gaan omdat ik graag bezig ben. Maar ook hier is quintes overdag veel wakker en slaapt dan bijna niet meer. Xx
Hallo allemaal! Wat gezellig hier, ik ben ook een december mama. Op 12-12-12 bevallen van ons meisje Elyana. Ze doet het heel goed. Lekker aan het genieten hier!
@onzeuk: welkom! Wat een leuke datum! @wmvss: ja dat heb ik ook altijd! Moet ook echt mn mobiel uitzetten en boven vaan liggen met saar... Lukt ong 1 x pw.... Hier heeft ze 's avonds een beetje geclusterd. We gebruiken geen jbpm meer. Dus we moeten haar echt half uur overeind houden. Meestal val ik dan in slaap..
Ik herken je verhaal, wij zaten ook een half uur van het zh, Lucas is 2 weken gebleven na zijn geboorte en nu na 3 weken dus weer in het zh. Mag ik vragen waarom jouw kindje in het zh lag? En gaat het nu goed met hem? WmvSS: ik hoop voor je dat het geen griep is. We zijn idd zo bezig he met die kleintjes? Ik ben de dans redelijk ontsrongen (wel flink verkouden en hoesten) maar mijn man ligt nu plat met koorts..... Fijn dat de avondjes uit leuk waren, weliswaar met tranen maar dat mag ook hoor. Heeft de kleine uk zijn ritme weer een beetje terug? Onze kleine was even van de zuurtsof af gisteren,ik heb de alarmknop ingedrukt,was er 15 min en al die tijd ging het alarm ivm lager zuurstofgehalte in bloed.Er kwam maar niemand.....zuurstof er weer aan. savonds hetzelfde verhaal. Hij mag pas naar huis als hij een nacht zonder zuurstof is geweest en alle waardes goed zijn en hij al zijn flesjes leegdrinkt. Ik zorg dat ik even over 8 in het zh ben.wil een arts spreken vandaag. Succes met de kleintjes en met jullie zelf!
Ja natuurlijk mag dat hij is geboren int ziekenhuis omdat er met 36+3 zwangerschapsvergiftiging werd gezien en omdat ik 1cm had konden E beginnen met inleiden. Achteraf kreeg ik te horen dat ik het HELLP syndroom had en dat hij daarom zo snel geboren moest worden anders had 1 van de 2 het nie overleefd. Nu zijn we beide gezond gelukkig. Dus daarom toen nog 2 weken in het ziekenhuis. En na paar weken werd hij heel onrustig. Hij huilde voort bijna 18 uur per dag dus dat konden wij niet vol houden. Dus is hij weer opgenomen om te onderzoeken maar niks gevonden dus na 5 dagen weer naar huis. En nu gaat gelukkig alles goed!! Hij slaapt lekker door tussen 23 en 7-8 Heel veel sterkte!!! Zodra die thuis komt kun je er dubbel van genieten. Vond ik tenminste.
@stephanie: quintes is natuurlijk al wat ouder, die slaapt weer wat minder dan Vigo die slaapt wel veel op de dag nog maar vaak halve uurtjes. Als ik dan net in slaap val wordt hij weer wakker @mama40: nou ik weet het niet hoor, ook vandaag niet helemaal lekker, pijn in mn buik, steeds het idee dat ik naar het toilet moet ...... Ik heb maar 2 antigripines ingenomen. @onzeuk: welkom hier! Hoeveel voedingen krijgt je dochter en hoeveel cc? Hier is het vannacht goed gegaan, om 23.15 uur laatste flesje en toen om 4.30 weer
@wmvss sit en joy.. Heb toevallig het weekend even op internet gekeken voor zon zitzak. Wil iets hebben waar hij een beetje lekker in kan zitten na de voeding, het wipstoeltje is hij nog te jong voor. Lekker he zo'n nacht dat je zelf ook even wat uurtjes kan pakken! @ stephanietaal hoi! Ik ken je van het andere topic. Ik herken het helemaal dat je teveel doet en te weinig rust. Maar met een baby die overdag veel wakker is kun je simpelweg niet slapen. Iedereen denkt dat je lekker thuis zit met je baby de hele dag en weinig doet en alleen maar aan het relaxen bent, het is toch echt niet zo. Quintes maakt ook goeie nachten zeg! @onzeuk welkom! Gefeliciteerd met jullie elyena. Leuk een meid , tussen al die jongetjes hier @mama40 wat naar dat lucas zo benauwd werd toen de zuurstof af was. Vreselijk als je hem dan zo moet zien. Succes met de arts. Hopelijk is het een bevredigend gesprek. @kirasese ik zag je in het andere topic over reflux. De symptomen die je beschrijft heeft mijn zoontje ook, exact. Vervelend is het, heel naar om je mannetje zo te zien,, en daarnaast heel vermoeiend en frustrerend. Laat je even weten wat de huisarts zegt? Gister mn zoon om 14.00 opgehaald bij schoonouders. Hij heeft niet geslapen tot 22.00 alleen maar jengelen en onrustig, net alsof hij weer even moet acclimatiseren. Hebben hem 23.30 wakker gemaakt voor een fles, maar die ging voor de helft leg want meneer was natuurlijk veel te moe. Hem om 00.30 weer in bed gelegd, toen kwam ie om 3.00 en 4.00 en 5.00 Ik sliep zelf door alle nachtdraverij pas weer om 6.30 tot 8.00 Ik ben zo moe. En even rusten zit er haast niet bij. Moet nog veel huishoudelijk werk doen en er komt visite. Twee weken geleden sliep hij van 24.00 tot 5.00 maar dat is al een week niet meer zo. Helaas.
Verborgen reflux... Arme schaap... Dus verdikken met johannesspul en rechtop houden na voeden en bedje iets verhogen en overdag op buik slapen. Nog meer tips? En idd... ze denken echt dat je lekker thuis rondhangt met slapende baby van fles tot fles... Terwijl de dag doorkomen zwaarder is dan ik ooit voor werk hen gedaan... Met die korte uurtjes in nacht en huilend baby overdag... Zwaarder dan de meeste (vooral mannelijke) mensen denken... Vooral dus met refluxkindje...
@vogeltje85 Ja leuk he die datum hihi maar ik ben ingeleid dus ik mocht kiezen. @wmvss ze krijgt 5 voedingen van 170 dan wordt het met poeder 200. Alleen slaapr ze de laatste dagen overdag bijna niet meer en snachts 10 aan een stuk dus ze slaat een voeding over. Dus moet wveen navragen hoe ik dat op moet lossen bij het cb straks!
@wmvss Wat vervelend dat je niet lekker was geworden. Hopen dat je je rust een beetje kan pakken. Luc slaapt overdag vaak wat losse uurtjes en in de middag vaak twee uurtjes. Soms slaapt hij op mijn arm, maar ik kan hem ook wel eens in de box wegleggen. En s middags leg ik hem echt in de wieg in zijn puckababy. Soms vraag ik me af of hij niet te veel slaapt, maar als hij wakker is, is hij goed wakker en alert, dus het is vast goed. Ik echt alleen in het begin een paar keer s middags gerust, daarna is het er nooit meer van gekomen. Ik knap ook nooit echt op van een uurtje slaap. @mama40 Luc heeft ook 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en dat was maar een kwartiertje rijden. Maar ook dan vond ik het erg vermoeiend, ik ging er drie keer per dag naar toe. Heb je de arts al gesproken? @theebeeb, wat vervelend dat hij zo van slag is door het logeren. Hopelijk maak je vannacht een betere nacht @kirasese Wat vervelend dat hij reflux heeft. Lijkt me heel zwaar Luc is nog steeds verkouden en spuugt redelijk wat. Net met aankleden moest hij hoesten. Toen hield ik hem beetje overeind en kwam er een hele golf uit. Zo over zijn kleertjes en zelfs zijn voetjes! Kon ik weer opnieuw beginnen
@sit&joy: het is echt een fijn ding, je kan hem zelf een beetje vormen voordat je de kleine erin legt, je kan hem dus plat maken maar ook aan het hoofdeind wat boller dus dan ligt hij met zn hoofdje iets hoger. Er zit een 2e hoes bij voor als hij straks miet meer vast hoeft @Onzeuk: oke 5 voedingen, daar willen wij ook een beetje naartoe maar is nog wat te vroeg denk ik. Wat zijn de tijden dat je haar de fles aanbiedt? Vigo drinkt nu nog 6x, waarvan 3x 120cc en 3x 150cc, hij zal wel 6x 150 willen maar vind dat zoveel voor een beebje van 5 weken. @hanneke: vervelend dat Luc zo verkouden is, vigo is wel neusverkouden, zo nu en dan zit hij verstopt en daar raakt hij al helemaal van in paniek, zo zielig beterschap voor je mannetje!
Ik wil ook zooooo graag naar 5 voedingen. Maar hij is nog maar 6 weken. Op mijn zwangerschapsgym slapen alle babys door. Zelfs babys van 2 weken. Vind ik niet normaal. Ze zijn dan nog zo klein en hebben echt wel een nachtvoeding nodig. Wat is normaal om door te slapen?
Ja de 1 is sneller dan de ander en et is op den duur ook ritme denk ik en niet echt meer de honger waar ze wakker van worden.
dit is niet vroeg. quintes is geboren in het ziekenhuis met 36+4 weken en werd na ander halve week aangewend om snachts al door te slapen. met 2 weken mocht hij naar huis is nog 2 keer snachts zelf wakker geworden en daarna weer doorgeslapen. de tijden waren dan 6 - 9 - 12 - 15 - 18 - 21 - 24 toen we naar 6 flessen gingen werden de tijden 6 - 10 - 14 - 18 - 21 - 24 en soms 23 en vanaf de 5 flessen werden de tijden 7 - 11 - 15 - 19 - 23 en nu doe ik die van 7 naar 8 verplaatsen en hij is nu bijna 3 maanden. zodra hij tot 8 uur slaapt geef ik hem savonds rijstebloem erbij en dan zet ik die van 23 naar 22 en dan slaapt hij van 22 tot 8 en dan wachten we weer tot hij 4 maanden oud is en dan gaan we groente hapje doen. en inderdaad een beeb die overdag veel wakker is is niet makkelijk voor je rust overdag. toevallig slaapt hij nu ff maar nu kan ik nog niet slapen want ik moet veel inpakken voor onze verhuizing en over een half uurtje moet hij alweer eten haha. gelukkig slaapt hij dan wel voort snachts door zodat ik de rust wel in de nacht krijg dus het komt goed haha @ onze uk welkom hier!!! een super leuke datum daar had ik op gehoopt maar op lange na niet gelukt haha. quintes is geboren op 31 oktober (6 weken te vroeg.) en kun je haar niet wakker maken savons voor de laatste fles zodat ze deze nog niet overslaat. hier zeggen ze dat het nog veel te vroeg is om de 5de weg te laten en naar 4 te gaan dus ik moet quintes ook wakker maken savonds om 23 uur @WmvSS het is inderdaad ritme waar ze wakker van worden want gister dus voor het eerst sochtends om 8 uur de fles gegeven toen om 12 en 16 en om 20 en 23 maar om 19 werd hij al wakker omdat hij dan normaal eten kreeg dus je merkt al snel dat het ritme is waar zon ukkie aan went en dat moet je dan ff doorstaan als je iets veranderd daarom heb ik nu besloten om wel 8 uur te doen en dan 12 uur dan 15 uur dan 19 uur en dan 23 uur want smiddags is hij toch al veel wakker dus dan kan ik hem geven wanneer ik wil en hij drinkt het 9 van de 10 toch allemaal op.
Hoe zou ik het ritme kunnen wijzigen? Dat hij snachts niet wakker word. Ik geef snachts 1 x 90 cc meer lukt niet
wat ik dan zou proberen is die van 8 uur naar 7 uur zetten en die van 23:30 naar 24:00 zetten om te beginnen en straks kun je dat weer gaan rekken naar mate hij meer voeding krijgt, hoeveel weegt je kindje?
Doorslapen is hier nog niet aan de orde... Met bv is het ook anders. Zit meestal op 7 voedingen maar ook wel eens 8 of 6. @verkouden: ben zelf verkouden en saar ook. Straks even neusdruppels voor de kleine halen!