Hallo iedereen, Iedereen bedankt voor de lieve reacties en felicitaties! Blemma, ik heb mijn eerste echo 3 april, kan niet wachten hoor. Wat leuk dat ze kindjes gaat knuffelen, ik heb er weleens een paar op me werk gehad die dat deden, erg schattig. Herkenbaar, Savannah houdt ook altijd der tenen krom, al loopt ze nog niet volledig los, het komt eraan. Maat 21 alweer, hier nog maatje 20 en das nog steeds te groot.... HannekeG, dat is in elk ziekenhuis dan zeker anders? Mijn zus moest alleen 2x naar kinderarts en dat was het, terwijl mijn nichtjes ook met 34 en 35 weken geboren zijn. Kan nooit kwaad wat extra controlles. Mama40, ik hoop dat het snel bete gaat met Lucas, en dat jullie heerlijk ff weekje eruit gaan. Alvast heel veel plezier. Vogeltje, succes met inpakken, en wat fijn dat het zo goed gaat met Saar! Met Savannah gaat ook alles goed, ze krijgt steeds meer der eigen willetje, en ze kan nu ook echt kusjes geven, kon ze al tijdje, maar nu echt bewust, en als we boos op der worden omdat ze stoute dingen doet, komt ze snel kusjes geven..... Met mijzelf gaat t iets minder, vrijdag was moeders voor moeders hier en ik had een knal test met 5 weken zwangerschap, en mocht dus direct meedoen . Maar vrijdag middag ging ik stofzuigen, en daarna kreeg ik buikpijn, menstruatie krampen, vlak daarna bloedverlies, niet super veel, maar toch, en nu heb ik nog steeds bloedverlies, hier dus ondanks de super test en super hcg waarde, toch onzeker, morgen maar het vu bellen en vragen wat te doen. En moet werken ook morgen en dinsdag en woensdag, twijfel of dat wel verstandig is.
@mya: dat is balen zeg! Ik had ook bloedverlies vanaf week of 5 tot 12 denk ik... Elke dag wel wat. Heb zo in de rats gezeten. Maar was niet nodig. Het was ook helder rood bloed, waarschijnlijk een vaatje in de baarmoeder geweest wat gevoelig of dun was. Ik duim voor je dat het ook iets onschuldigs is!
Lief van je vogeltje, maar ik denk dat het nu echt over is. Vanmorgen op mijn werk, werdt bloedverlies veel heviger, ik werd er duizelig van, ik heb me dus ziekgemeld, en moet morgen ochtend opnieuw hcg waarde prikken in het vu. Ik heb toen ik thuis was ook kleine stolsels verloren, en ook wat grotere. Ik ben er van overtuigd dat het over is, mijn vriend wil blijven geloven in een wonder, maar ik wil realistisch blijven. Ik voel me echt slecht nu en totaal leeg. Daarbij heb ik regelmatig krampen gehad, net iets heviger dan menstruatie krampen :x
Hallo iedereen, Vanmiddag uitslag gehad van de hcg waarde, het verbaasde me echt en nog steeds, maar de waarde van 4505 is perfekt voor de duur van de zwangerschap. Maar het kan alsnog mis zijn gegaan, en dat de waarde hcg niet snel daald, is ook een mogelijkheid. Ook kan het nu nog mis gaan, ik verlies nog steeds helderrood bloed, en veel nog steeds helaas. Ik gebruik nu dat kotex maandverband wat je na de bevalling lange tijd gebruikt... Eigenlijk nog steeds niks wijzer. Daarom krijg ik maandag een echo, vroeger als maandag had geen enkel nut zeiden ze, maandag is nog steeds vroeg en de kans is aanwezig dat ze dan nog geen uitsluitsel kunnen geven. Ik blijf nu wel in de ziektwet tot zeker maandag na de echo. Dank voor jullie lieve reacties en medeleven!
Hallo meiden, Ik heb al weer 2 weken niks geschreven hier zie ik. Het is echt mega druk op het werk, nog even paar weekjes bikkelen en dan is de ergste drukte weer voorbij. Ik heb net de herhaling van kleine babys grote zorg terug zitten kijken. Heftig altijd. Nu even wachten tot Luc wakker is. Ik ga zo maar eens kijken voor nieuwe schoentjes voor hem. @mya Oh wat een onzekere tijden voor je. Het klinkt niet goed, maar wonderen bestaan. Ook vervelend dat je tot maandag moet wachten. Heb je wat afleiding? Schattig dat ze kusjes komt geven. Luc doet dat niet, als we een kusje willen doet hij zijn hoofd naar ons toe en mogen we het zelf doen @mama40 Hoe was je midweekje weg? Is Lucas al een beetje beter? @flientje Ik ken genoeg kindjes die zwaarder zijn dan Josje. Ik vind haar niet echt zwaar. Komt vast goed als ze gaat lopen. Fijn dat voor de rest alles goed was. @blemma Ik ga vandaag ook goed opletten op de maat schoenen. Hij doet ook altijd zijn teentjes krom. Maar volgens mij kan de maat ook wel erg per merk schelen. @vogeltje Hoe gaat het met inpakken? Ik vind die smoothie wel een erg goed idee. Fruit eet Luc meer dan genoeg, maar groente is wisselend. Dat doen hij alleen als hij zin heeft. Ik heb hem gisteren maar weer eens een potje gegeven, dat vind hij wel lekker (snap niet waarom, ik vind het vies ruiken). Wij halen in het weekend meestal een fles verse jus en dat wil hij nu ook telkens. Dus een smoothie zal er ook wel in gaan. Wat maak je dan bv? Luc heeft nog steeds geen interesse in lopen. Achter de loopauto en loopkar gaat hij super hard, maar hij wil absoluut niet aan de hand lopen. Dan gaat hij meteen zitten. Hij leert wel steeds meer bij. Hij snapt echt veel woorden en kan ook wel verbanden leggen. Hij zegt alleen bijna niks, maar dat komt vast wel goed.
@hannekeg: Saar praat heel veel maar nog maar weinig woordjes. Ze zegt de hele dag door mama mama mama? Soms afgewisseld met baba en kijke. Ik maak bijvoorbeeld een smoothie met mango/wortelsap, peer/banaan/spinazie, sla/aardbeien/sinaasappelsap, sinaasappelsap/wortelsap/banaan. Enz... Eigenlijk kan er van alles! @mya: hoe is het met je?
@mama40 hoe was jullie midweekje? Hebben jullie het naar de zin gehad? KonLukas wat aarden in zijn vakantiestulpje? @mya hoe gaat het nu? Verlies je nog steeds bloed? Wat een onzekerheid. @hanneke wat voor werk doe je eigelijk? Hier wat nieuws. Hij loopt naar de keukenla, zegt 'koek' en wijs naar de la. Ook gaat hij dansen als hij muziek hoort. Doet zijn handen op zijn hoofd en gaat rondjes draaien. @vogeltje wannneer gaan jullie verhuizen?
We gaan volgend weekend verhuizen naar mijn moeder. Laatste weekend in ons eigen huisje... Gek idee hoor en ook jammer om weg te gaan. We hebben hier heerlijk gewoond en Saar is hier geboren... Maar wat we er voor terugkrijgen wordt ook heel mooi! @theebeeb: knap dat hij dat kan zeggen. Saar wijst naar alles wat ze wil en zegt dan mama Saar lijkt nu echt los te gaan lopen. Al weken liep ze soms los maar ze vond het nog erg eng. Nu doet ze steeds meer uit zichzelf kleine stukjes los lopen! Ze is zelf ook trots! Na een hele tijd dat ze niet zo lekker in haar vel zat, slecht eten, driftbuien enz zit ze nu weer goed in haar vel, eet goed en is lekker vrolijk. Dat is echt al weer twee maanden geleden dat ze zo was...
Hallo iedereen, Hier lijkt het nu op een normale menstruatie, verlies sinds gisteren vooral oud, bruinig bloed en voel me gewoon weer fit. Heel soms denk ik nog dat ik zwanger ben, maar toch bereid ik me voor op een slechte echo maandag. Mijn vriend geloofd echt dat ik nog steeds zwanger ben, dus voor hem komt de klap dan maandag harder aan ben ik bang, ik heb me er al bij neergelegd. Met heel soms de hoop dat we toch een kloppend hartje gaan zien HannekeG, wat vervelend dat je t zo druk hebt op t werk, ja wachten tot maandag is erg zwaar, maar nu het weekend is begonnen heb ik gelukkig genoeg afleiding, gisteren naar theater geweest van bastiaan ragas, maaar je krijgt er wel heel veel voor terug, heet het. Echt we hebben in tijden niet zo gelachen! En morgen kijken naar nieuwe meubels, zijn vandaag verkocht, zitten nu in bijna leeg huis... Was nogal spontaan gegaan eigenlijk, mijn vriend zei dat we geen nieuwe meubels gingen kopen totdat Savannah minimaal 5 jaar zou zijn en de eventuele andere kids ook minimaal 5 moesten zijn.... Nou toen zei ik dus dat ik echt niet nog 10 jaar naar de meubels wou kijken, die ik toch al niet mooi vond bij beginsel... Dus toen fotos gemaakt, op marktplaats gezet, en echt waar binnen een half uur was er al iemand die dit wou hebben en nog voor een mooi bedrag ook. Alles binnen paar dagen dus. Schoentjes kopen vind ik echt een gedoe trouwens, hebben nu al 3 paar staan, die niet zo goed bevallen, of telkens uitgaan, of alweer te klein zijn. Ook moeten we deze week weer op schoenenjacht dus voor mevrouw. Theebeeb, jij hebt ook een grappig mannetje zeg! Leuk hoor, ontwikkeling gaat nu supersnel. Vogeltje, geniet nog maar even van jullie eigen huisje dan. Qua ontwikkeling zitten Saar en Savanah heel dicht bij elkaar. Hier wordt ook naar alles gewezen, en ze loopt sinds eergisteren echt los, ze is ook super trots. En dat ging ze trouwens buiten in de tuin doen, ineens liep ze zelf weg, ging nog zwaaien ook naar me, en ik hield me hart vast, maar gelukkig ging t goed .
Hallo lieve mama's Ben ik ook weer eens. Laatste tijd erg druk gehad. Veel veranderd op mijn werk ( waar ik helaas niet super blij mee ben....) en met Micah gaat het super goed . Alleen is het best een druk mannetje dus zijn we de halve dag bezig hem te entertainen en ben ik de uren dat hij slaapt erg blij dat ik zelf even kan gaan liggen . ( en dan slaapt hij gelukkig nog best veel) @Mya, wat heftig meis! Hoop echt voor je dat het allemaal nog oke is, maar zoals je het omschrijft ziet het er niet heel goed uit. Dikke knuffel! @Vogeltje, Hoop dat de verhuizing soepeltjes gaat verlopen voor jullie @Lopen, Micah rent echt al het huis door. Als je hem in de supermarkt loslaat dan kun je maar beter opletten want hij gaat alle kanten op en vind ook echt iedereen leuk en interessant. @woordjes.....Tja Micah zijn eerste woordje ( verstaanbaar dan) is een feit....AUTO. De godgansedag auto autow auto auto auwtoautoauto. Pfff zelfs als ik hem in bed leg ligt ie eerst een haf uur zijn woordenschat te oefenen.... Sinds vandaag zegt ie ook iets dat op vogel lijkt. Maar papa en mama daar wil hij echt niet aan. @smoothie's , ik dacht dat is de oplossing voor Micah zijn slechte eten wat betreft groenten. Dus vandaag heb ik een smoothie gemaakt van; Mango, banaan, aardbei en een zoete rode paprika, wat yoghurt erbij en dan nog een beetje sinaasappelsap. En denk je dat hij dat lust. neuh meneer neemt een paar slokken en knikkert vervolgens zn beker de keukenvloer over..... @gewicht en lengte; Micah is nu 80 cm en weegt 10 kilo en 250 gram. en hij zit nu in maar 80/86. Ligt er ook maar net aan hoe lang en breed ze vallen. Maar alle elastieken in de broeken zitten flink aangesnoerd Zo, ik ben volgens mij weer een beetje bij
Mya: wat een naar nieuws meid, heel veel sterkte met afwachten tot morgen. Vogeltje: spannende tijden zo met een verhuizing voor de deur. Maar wat je schrijft, je krijgt er iets moois voor terug he? Hier alles eindelijk goed met Lucas. Vorige week zondagavond 40.2 koorts, getwijfeld of we wel op vakantie moesten gaan. maandag 39.5, PCM erin en toch gegaan,ze hebben daar immers ook dokters. Dinsdagmorgen toch maat een huisarts gebeld daar, echt het snot liep eruit,dat er zoveel snot in een kindje kan zitten.. Hij bleek tegen bronchitis aan te zitten volgens de huisarts en we hebben een kuurtje gekregen en hogere PCMdosering. na de eerste keer heet kuurtje te hebben gekregen is hij in slaap gevallen en je zag hem vanaf dan opknappen. Hij kletst nu weer als voorheen en nog meer, is super geweeglijk en kan zo heerlijk knuffelen en kusjes geven.Hij lacht ook hardop en dat was hiervoor een stuk minder. En wij hebben toch genoten van onze vakantie,we hadden een supermooi huisje en hebben dinsdag gewoon een welness dagje gehouden in het huisje. Nu nog even bijkomen, morgen naar het oogziekenhuis en hopelijk mag hij nieuwe lenzen
@woordjes Luc zegt kijk, die en bah (tegen zijn luier). En als het hem uitkomt papa en mama. Hij weet ook heel goed waar de rozijntjes en brood enzo liggen. Dan is het die,die,die en dan wil hij het hebben. Als hij muziek aan wil gaat hij dansen en wijzen naar de tv @theebeeb Knap van hem! Hoe gaat het slapen eigenlijk tegenwoordig? Ik ben accountant dus zijn drukke tijden nu! @vogeltje Fijn te horen dat het zo goed met haar gaat! Leuk dat ze steeds meer gaat lopen. Lijkt mij ook erg leuk @mya Veel sterkte morgen bij de echo @Hanneke Denk best vermoeiend zo'n mannetje dat alle kanten oprent! Ik moet ook alle broeken van Luc goed straks maken bovenaan, anders is het echt een bouwvakker! Wel een leuk eerste woordje! @mama40 Gelukkig was het weekje ondanks de ziekte van Lucas. Zielig dat hij zo ziek was! We zijn geslaagd voor de schoentjes. We hebben maat 21 gekocht. Die pasten het beste. Ze waren ook redelijk smal. In de doos zit een soort meetlatje voor schoenmaat en daar kom ik op 19. Beetje vreemd, maar deze lijken wel aardig te zitten en kan hij nog even mee vooruit
@hanneke23 Heel herkenbaar wat jij beschrijft over Micah. Joep is ook heel druk. Altijd bezig, en soms ruig. Veel door de kamer vliegen. Hij is echt van het grove werk. Hij gooit het liefst alles overhoop en maakt er dan een soort sliding doorheen. Hij heeft zo'n kamertentje, en duikt er dan in en aan de andere kant vliegt hij er weer uit. Ben veel met hem buiten. Dan is hij volledig in zijn element. Met stokken langs de stenen en achter de vogels aan vind hij prachtig. Jammer dat hij de smoothie niet lekker vond. Dan zelf maar opgedronken? @Mama40 wat vervelend dat Lukas ziek was tijdens jullie vakantie. Wel goed dat je een arts hebt opgezocht en dat hij is opgeknapt van de AB. Je voelt het vaak op je klompen wel aan of het wel of niet goed gaat met je kindje. Daarin heb jij ook al de nodige ervaringen. @vogeltje gaan jullie tijdelijk even bij je moeder inwonen? Wat leuk dat Saar nu los kan lopen. Kun je er maar achteraan @hannekeG hier ook maatje 21. Heb je de voetjes ook laten opmeten in de winkel? Ik heb het boek gelezen van Stephanie Lampe. Dreumes in dromeland. Het heeft mii veel duidelijkheid en inzichten gegeven hoe alles werkt rondom de slaap bij een dreumes. Alle ontwikkelingen die ze doormaken met de gevolgen daarvan staan er in vermeld . Heel gek, maar sinds dat moment is er een verbetering ontstaan omtrend het slapen. Heel veel tips in het boek pastte ik al toe. Dus dat was al positief. In het boek stond ook dat er een verschuiving van het ritme moest plaatsvinden bij kinderen die zo vroeg wakker zijn smorgens. En op een of andere manier heb ik de circel wat kunnen doorbreken. Zo wordt hij bijv later wakker s'ochtends. Niet meer tussen 5.00-6.00 maar rond 6.30/7.00. Hierdoor komt hij later van bed en houdt het langer vol tot de lunch. Normaal was hij 11.00 al bekaf. Hij gaat dan 12.00 in bed en slaapt gemiddeld 2 uren, soms iets korter en soms zelfs 2.5 uur. Hierdoor houdt hij het langer vol tot de avond en ligt hij ipv 18.30 nu 19.00 in bed. Hij gaat ook vrolijk zijn bed in ipv erg vermoeid en huilerig. Al met al een enorme vooruitgang voor ons allemaal.
Theebeeb: ow wat fijn dat het slapen nu beter gaat! Ik had van haar de babyversie van het boek en het heeft mij ook geholpen. Mama40: fijn dat jullie een leuke week hebben gehad. Heerlijk hoor om er even tussenuit te zijn! Wat lief dat hij zoveel kusjes geeft. Saar doet dat zelden. Knuffelen doet ze wel gelukkig Wij gaan inderdaad tijdelijk bij mijn moeder wonen. We verwachten rond half mei of eind mei de sleutel. Het is dus gelukkig niet zo lang. Mijn moeder gaat halverwege ook bij haar vriend wonen. Dat huis wordt nu verbouwd. Volgens mij zit er bij Saar weer wat aan te komen. Dunne poep en kwijlen.... Er zijn nu 8 tanden en 4 kiezen door dus volgens mij zijn dan de hoektanden aan de beurt....groeien de kiezen bij jullie kindjes ook langzaam? Ze zijn bij Saar boven al een heel tijd door maar duurt lang voordat ze groter worden.