December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Na de vier kiezen komen idd de hoektanden.
    Die kiezen zijn hier echt rotdingen. Hij is er ziek van. Koorts, overgeven etc. Zijn er nu 2 door beneden. Bij mijn vriendin haar zoontje kwamen er vier in 1 week door.
    Totaal geen last. En binnen een week helemaal door

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,3 KB
      Weergaven:
      47
  2. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hallo ladies,

Wat een hoop verhalen weer.
    Hoop dat ik het allemaal nog weet.
    Hier wat drukke en emotionele dagen achter de rug dus had de energie niet om te typen. Helaas is mijn tante afgelopen vrijdag overleden na een kort ziektebed. Ze mocht maar 59 jaar worden. Gelukkig nog op tijd afscheid genomen want zouden eigenlijk eergisteren gaan. Daarbij ook een kindje van 2 overleden tijdens haar middagslaapje. Kende haar niet persoonlijk maar haar vader was een collega van mijn man.

@Mya, hoop zo dat de echo goed was vandaag. Als de echo goed is dan is het wel vreemd dat je nog steeds zo vloeit. I keep my fingers crossed.

@HannekeG, grappig dat Luc bah zegt. Ik zeg dat nu ook steeds vaker maar ja, ik zeg het ook als ze iets vies aan haar vingers heeft zitten of stukje papier in haar mond wilt stoppen. Dus die connectie met vieze luier legt ze nog niet denk ik :D
    Weet trouwens helemaal wat je bedoelt met drukke tijden op het werk. Ons FY loopt t/m de 31e dus genoeg te doen hier :$

@Hanneke23, dat Micah een druk mannetje is kon ik wel merken bij CP, continue met zijn benen bewegen. Dat belooft wat voor later, hihihi

@Vogeltje85, ook wel spannend om weer tijdelijk bij je moeder te wonen. Wij hebben het toen ook gedaan tijdens de verkoop/koop van het huis en moet je eerlijk bekennen dat ik een maand meer dan lang genoeg vond.
    Ben je al wat aan het shoppen (behangetjes ed) voor Saar haar kamer?

@Mama40, jammer dat Lucas even ziek was. Maar zoals je al zegt, ze hebben daar ook huisartsen. Zou anders geweest zijn als je naar het buitenland was gegaan ;)
    Moet je vaak met hem naar het oogziekenhuis?
    Heb je ook met hem gezwommen tijdens de vakantie?

@Theebeeb, J is echt een rauwdouwer, echt een stoer jochie dan. Zie hem al helemaal lopen met een stokje de dieren achterna jagen. :D Hoe gaat het met jou nu? Slik je trouwens nog wel medicijnen nu je zwanger bent?

@schoentjes, vinden jullie de eerste schoentjes een speciaal moment?
    Ik wel....eerste schoentjes zouden we samen met mijn eigen moeder gaan kopen.
    Maar Josje kwam zondag thuis van een nachtje logeren bij schoonmoeder en ze had ineens schoentjes aan!
    Ja zei ze, vond het zo raar om met slofjes te gaan winkelen in de stad (ze heeft altijd lage slofjes aan van Oxxy, heb verschillende motiefjes) dus ik dacht, laat ik schoentjes kopen!
    Heb het maar niet gezegd en gewoon dank je wel gezegd maar was liever mee gegaan. De schoentjes zijn wel leuk hoor (van Orange babies) lage roze met veters.
    Of ben ik nou zo mutserig.

@Lopen, het begin is gemaakt, ze zet meer dan 3 stappen. Ze stapt nog niet de woonkamer rond maar ze doet het steeds vaker. Al gooit ze zichzelf weleens ineens op de grond :)

@Boos worden, merken jullie nu ook dat ze meer karakter krijgen? Hoe gaan jullie hiermee om? Straffen jullie al? bv in de hoek of gang zetten? Tikken jullie op de vingers? Vind het lastig want ik weet niet of ze het al begrijpen. Als Josje boos is dan gaat ze ineens spontaan huilen (of als het niet lukt zoals zij het wil) en ze zwiept dan alles weg wat in haar buurt ligt. Waaronder dus soms een beker drinken :x

@Bijna vakantie, volgende week vrijdag een weekje naar Landal in Duitsland, heb er veel zin!

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @mya duim voor je dat er gewoon een baby in je buik zwemt!

@hanneke haha een echte vent dat zn eerste woordje auto is.
    Balen dat hij de smoothie over de grond gooide

@mama40 fijn dat lucas snel opknapte van het kuurtje en jullie toch een leuke vakantie hebben gehad!

@theebeeb Fijn dat J nu beter slaapt! Kan jij ook meer tot rust komen!

@vogeltje succes met deze drukke tijd van verbouwen en verhuizen!

@woordjes Chloë zegt papa, mama, poes, mmm(lekker), dat. Dit doet ze bewust. Verder is ze veel aan het napraten(kleine papegaai) hoor nu vooral vijf,zes(voorlees telboekje) de hele dag haha.
    Heel grappig als ze een woordje napraat

Wij zijn het weekend naar ameland geweest voor de verjaardag van mn moeder. Chloë heeft dit keer best goed geslapen. Alleen de nacht na de verjaardag is ze twee uurtjes wakker geweest dat ze echt hysterisch was
    Nu zo leuk dat ze ook buiten kan spelen!

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @flientje snap dat je het niet leuk vind dat je sm zomaar de eerste schoentjes heeft gekocht.
    Veel plezier op jullie vakantie!

@boos ja hier ook een meisje die steeds vaker driftig is. Schijnt bij de leeftijd te horen.
    Zo heeft ze een stapel ringen toren wat ze sinds kort kan, en dat doet ze de hele dag door. Maar oei wat kan ze boos worden als het ff niet lukt haha

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @flientje Heftig hoor!
    Leuk dat ze ook gaat stappen!

@blemma Gelukkig is het goed gegaan op Ameland.
    Luc zou ook graag vaker buiten spelen, maar het is lastig nu hij nog niet loopt. We laten hem wel eens een rondje rijden op zijn auto en dat gaat goed. Maar kruipen vind ik met zijn broeken niet zo'n goed idee. Op KDV krijgt hij wel een kruipbroekje aan, dat is wel handig.

Hier ook een driftig mannetje. Vooral als hij iets niet mag. Hij gaat bijvoorbeeld steeds naar een keukenkastje toe om open te doen of aan de dvd speler zetten. Ik zeg telkens dat het niet mag en als ik hem dan weghaal gaat hij heel hard huilen. Dan gooit hij zich echt achterover. Of hij gaat boos op de grond liggen haha. Ik negeer het boze gedrag en haal hem elke keer weer weg. Ik denk dat straf geven nog geen zin heeft eigenlijk.

6. Theebeeb

@flientje ik snap je wel wat betreft de eerste schoentjes. Is uiteindelijk wel een mijlpaal ;). Ik heb ze samen uitgezocht met mijn moeder want zij wilde ze op de eerste verjaardag geven. Maar je schoonmoeder heeft er ws niet bij stilgestaan, en bedoeld het alleen maar goed. Maar dat veranderd jouw gevoel niet.

Boos gedrag; hier ook volop aan de orde. Als hij iets heeft wat hij niet mag, leg ik het uit en vraag of hij het aan mij wil geven. Heel vaak geeft hij het keurig, maar als het echt té mooi is, loopt ie snel weg en dan pak ik het af. Hij word dan boos en geeft mij klappen op mijn been, of gaat op de grond liggen huilen. Ik negeer dit volledig, en als hii er te lang in blijft hangen dan leid ik hem af met wat speelgoed en is het zo weer over.
    Goed gedrag beloon ik. En dan is hij zo blij en trots en klapt voor zichzelf. Ik merk dat dat hem heel goed doet.
    Ik heb van het cb een boekje gekregen over opvoeding. Er staan heel veel pedagogische tips in.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @hannekeG zou je voor thuis ook niet een kruipbroekje willen hebben?

@gedrag hier negeer ik idd ook de driftbuien. En het goede gedrag belonen met woordjes, in de handen klappen of een knuffel.
    Voor als ik klap in mijn handen zie je haar helemaal trots kijken en wil ze het nog eens doen.

Chloë had zaterdag als zeer verlaat verjaardagscadeau nijntje verstoppertje spelen gekregen.
    Dit hebben we vanmiddag gespeeld en ze was e nog goed in ook.
    Heel leuk spel!

Chloë heeft ook steeds meer grapjes, zo lief!
    Vanmiddag ging ze onder het eten gekke koppies maken om vervolgens zelf dubbel te liggen(en mama ook)

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: ben benieuwd hoe het is gegaan maar ik vrees dat het minder goed nieuws is....

@flientje: ik zou het niet leuk vinden als mijn sm schoentjes zou hebben gekocht. Ik keek er zelf echt naar uit! Goeie reden om nog een paar te kopen :)

@driftbuien: ja die zijn al een tijd aanwezig! Als ze iets blijft doen wat niet mag dan zetten we haar op de mat bij de deur. Ze hoeft daar niet te blijven zitten maar dan is ze wel even uit de situatie gehaald. Vaak helpt dat wel. Als ze iets niet mag is heten grote dramaqueen!

Saar loopt nu echt los :) van het weekend waren het kleine stukjes en nu gaat ze de hele kamer door! Merk echt dat sinds weer beter eet dat ze vrolijker is, beter ontwikkelt en ik merk het ook aan de groei van haar kiezen. Ze waren wel door maar groeide amper. Nu gaat het ineens een stuk sneller.

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc gaat nu volgens mij echt over naar 1 slaapje per dag. Vorige week bij mijn moeder al een keer en vandaag op het KDV wilde hij in de middag niet slapen. Hij was dus helemaal doodop toen ik hem ging halen.
    Ze gaan daar nu ook proberen hem in de ochtend later naar bed te doen.

Luc zit nu ook grapjes te maken. Dan gaat hij zijn lepel in zijn mond doen en dan handjes los. En als we lachen het nog veel vaker doen haha

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Helaas slecht nieuws gekregen vandaag. Het is een miskraam geworden, en baarmoeder is nog niet leeg, er zit nog een vruchtzak in, die duidelijk niet goed was van vorm. Nu per direct gestopt met de medicijnen, die de zwangerschap ondersteunen, en afwachten wanneer het loskomt. Hcg waarde was ook flink gedaald naar 280, van 4045 vorige week. Ondanks dat ik weinig hoop had, komt t harder aan dan ik dacht.

Verder heb ik wel alles terug gelezen, maar te weinig onthouden en fut om te reageren op alles. Over die schoentjes zou ik ook echt niet leuk vinden hoor, die koop ik lekker zelf, inmiddels al paar of 5 gekocht, waarvan 3 echte miskopen. En Savannah loopt nu ook volledig los, zo leuk!

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    He wat jammer Mya....logisch dat het hard(er) aankomt, jullie willen niet voor niets graag nog een kindje.
    Heel veel sterkte meid

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: oh meid wat naar! Heel veel sterkte!!!

@flientje: was het nog vergeten te zeggen in een vorig berichtje maar gecondoleerd met je tante... Fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen. Wat een heftig verhaal van dat kindje van die collega :(

13. Flientje1980

@Mya, dus toch. Natuurlijk is het heftig ondanks dat je een voorgevoel had.

Josje is helemaal in de ban van haar magnetisch tekenbord.
    Hadden we bij de Kruidvat gekocht voor echt een leuk prijsje.
    Zit een grote en een kleine bij.
    Ze komt dan heel trots laten zien wat ze heeft getekend. :)

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @mya wat vreselijk zeg dat het toch mis is gegaan! Heel veel sterkte!

@flientje zo'n magischbord lijkt mij ook leuk! Was het een aanbieding of hebben ze ze nog?
    Jij ook nog gecondoleerd!

@vogeltje wat goed dat Saar het lopen zo goed onder de knie heeft! Heerlijk dat ze weer zo vrolijk is!

@slaapje chloë doet al een paar weken maar een slaapje op een dag.
    Eerst was het dat ze om 10 uur al wilde slapen en dan de hele middag niet meer met als gevolg dat ze het niet trok.
    Nu heb ik het kunnen verplaatsten dat ze pas om 12 uur op bed gaat en dan houdt ze het beter vol.

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Oh nee Mya, toch niet goed gegaan. Sterkte ermee. Hopelijk komt het "natuurlijk" op gang. En natuurlijk komt het hard aan.
    Wel erg leuk dat Savannah los loopt!

@flientje Klinkt leuk dat bord. Ben vrijdag even in de stad, dan ga ik er voor kijken. Had pas kleurpotloden gegeven, maar hij vond het leuker om ze in en uit het doosje te doen dan om er mee te tekenen ;)

@blemma Ik ga hetzelfde proberen. Zo lang mogelijk rekken tot rond het middaguur

16. Flientje1980

Was in de aanbieding, denk juist nu deze week ook.
    Maar ja, speelgoed is volgens mij altijd in de aanbieding bij het Kruidvat :D

17. Theebeeb

Toevallig ik heb die magische borden gister nog inhanden gehad bij kruidvat! Vond ze zo leuk, maar ik twijfelde zo omdat ik denk dat hij net nog wat te jong ervoor is.

@mya ontzettend veel sterkte toegewenst voor jouw en je man. Heel naar.

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had met Sint zo'n bord voor haar gekocht, toen vond ze het al leuk :)

19. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mya, wat vervelend zeg! Hopelijk komt het idd vanzelf op gang nu en kunnen jullie vlug weer verder.

@tekenbord, hebben wij ook gehaald bij de kruidvat van de week :) Micah wordt helemaal enthousiast als we het tevoorschijn halen.

@schoentjes, die zou ik ook echt zelf willen kopen ja ( zeker de eerste...)

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mya: hoe is het met je?

Hier nog 2 slaapjes op een dag,geen vaste tijden,in elk geval 1 smorgens en 1 smiddags.

Gisteren goed nieuws van de fysio, Lucas gaat heel goed vooruit. Ze had het eigenlijk niet verwacht maar ze zag een ventje wat zeer goed in zijn vel zat en meer kracht had gekregen dan een paar weken geleden.
    We hebben maar besloten de box op de laagste stand te zetten,die stond nog in het midden.
    Maandag nieuwe lensjes gekregen,zijn ogen gaan ook goed vooruit.

Vandaag lekker de hele dag samen naar opa en oma,even genieten van het mooie weer!

Deel Deze Pagina