December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hanneke: das fijn dat ze je zo laten wachten:(, gebeurd helaas wel vaker met afspraken is mijn ervaring.
    Verwacht je dat er iets mis is met zijn oogjes of is het een standaardcontrole? Soms lastig dat ze niks aan kunnen geven met woorden he als ze niet in hun hum zijn.

Hier nog een vrij pijnlijke rug maar wel iets beter dan woensdag gelukkig.
    Lucas is gisteren gewoon naar de oppas gegaan omdat ik echt niets met hem kon. Daar kreeg hij 2 donkerbruine boterhammen en ja hoor,weer spugen. Dat heb ik pas hier ook gehad met donkerbruinbrood, eigenlijk heb ik voor hem altijd lichtbruin en dat gaat wel goed.
    verder heb ik niets kunnen vinden wat hij zou kunnen hebben dus we vermijden maar alles waar hij van gaat spugen.

2. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Iedereen in het oranje vandaag?
    Heb net nog wat oranje dingen gescoord bij de Kruidvat want had zelf niks.
    Voor Josje een veeeeels te grote shirt gekocht maar ach, kan ze voorlopig nog 2 jaar mee doen

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Flientje, Savannah loopt met de dag beter, ze rent soms al, al eindigt dat altijd wel met vallen nog, kruipen doet ze niet meer, heel soms op hoge knieeen zeg maar, maar das alleen als ze t teveel moeite vind om op te staan voor een paar stappen maar. :) en nee wij zijn niet in het oranje vandaag. Vervelend met die hoektanden zeg, zijn ze nu al door? Of eet en slaapt ze al weer beter?

HannekeG, dan denk ik dat hij snel gaat lopen hoor nu. Ben benieuwd.

Vogeltje85, wat vervekend dat ze weer skechter eet en slaapt, hoop dat t gauw weer beter wordt voor jullie. Gebroken nachten zijn niet fijn.

Mama40, zou kunnen hoor van die enting, maar het zou ook de vijfde of zesde ziekte kunnen zijn, hopen dat t snel weer over is. En lastig van dat spugen, misschien heeft hij gewoon een gevoelig maagje. En veel sterkte met je rug, erg vervelend.

Hier gaat alles goed. Savannah krijgt nu 3 kiezen tegelijk door en heeft er veel pijn van, langleve de dentinox, en een gelletje uit belgie doet ook wonderen gelukkig. Gelukkig slaapt ze nog steeds prima snachts en overdag ook eigenlijk. Eten is erg wisselend op t moment, ene keer lust ze wel sperzieboontjes, andere keer wilt ze er niks van weten. Ook mijn menstruatie is sinds woensdag begonnen, en donderdag voor echo geweest, alles ziet er prima uit, en we mogen dus binnenkort voor nieuwe terugplaatsing. Als alles volgens plan verloopt zou deze tetugplaatsing rond 12 mei zijn.

Iedereen een fijne eerste koningsdag beleefd?

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: spannend weer een terugplaatsing. Fijn dat alles weer snel kan!

Wij waren gister in het oranje. 's Morgens en 's middags in het dorp geweest. Daar is altijd van alles te zien. Saar heeft zich prima vermaakt!

Saar is al een paar dagen verschrikkelijk aan het hoesten. Ze houdt zichzelf wakker daardoor en daarom zijn de nachten en de slaapjes overdag ook beroerd... Gister overdag niet geslapen. Zodra ze ligt begint ze te hoesten, zo zielig. Gisteravond was ze zo moe dat het slapen gelukkig goed ging maar nu ligt ze een kwartier op bed en begint het weer.... Pff lange dagen zo zonder slaapje :( ik mis dan de tijd voor mijzelf...

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Luc kijkt soms een beetje scheel, dus ze willen daar onderzoek naar doen. Misschien heeft hij beetje een lui oog of zoiets. Inmiddels toch een afspraak binnen. Ze waren blijkbaar vergeten me terug te bellen en hebben het gewoon opgestuurd.
    Hoe is het met je rug nu?

@koningsdag We hadden voor Luc een leuk oranje shirt gekocht. Kan hij mooi ook met het WK aan. In de ochtend zijn we even op de vrijmarkt geweest. Altijd leuk om bekenden te zien. Ik heb niks gekocht, ik hou persoonlijk niet zo van die tweedehands dingen. Mn moeder heeft wel een leuke auto voor Luc gekocht.
    In middag zijn we met schoonvader en schoonzusje naar de kermis geweest. Luc is in een draaimolen geweest. Hij vond het best grappig, maar niet heel bijzonder.
    Daarna gezellig met de familie gegeten.

@mya Gek he, dat eetgedrag soms. Pas lustte hij opeens ook druiven en nu kijkt hij er heel vies naar.
    Spannend hoor dat je mogelijk 12 mei al weer voor terugplaatsing kan

@vogeltje Gaat het hoesten al beter? Wel vermoeiend lijkt me als ze de hele dag niet slaapt!

Luc zit in een hele erge mama fase. Hij wil vaak naar mij toe als mijn vriend hem pakt enzo. En hij wordt jaloers al ik met mijn vriend knuffel haha. We proberen daarom dat mijn vriend hem naar bed brengt, want hij wordt boos als ik uit zijn kamer weg ga. Is vast weer een fase ;)

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mya: fijn dat alles goed verloopt en idd spannend 12 mei hopelijk.

Vogeltje: hoe is het met het hoesten?

HannekeG: Goed dat ze er naar willen kijken omdat hij soms scheel kijkt,beter te veel dan te weinig controle he? Wanneer moeten jullie nu?

Wij moeten zo naar het ziekenhuis ivm het spugen wat weer helemaal terug is na 2 spuugvrije dagen. Dat was zo heerlijk dat het weer enorm tegenviel dat hij weer ging spugen. Ik belde gisteren en kan om 9 uur terecht. Ben benieuwd od er iets uitkomt,hij is daar ook geopereerd toen hij 1 dag oud was aan zijn maagdarmkanaal dus vandaar dat we snel mochten komen.

Ik moet vanaf vandaag 4 uurtjes werken, mijn rug gaat wel beter gelukkig,heb alleen ook last van hoofdpijn en dat is al 2 weken zo,dus ws komt het vanuit mijn nek.Morgen naar de fysio toe.
    Vandaag maar rustig aan doen met werken en geen mensen tillen, ik moet 4 dagen 4 uur werken dus ik moet me wel een beetje sparen

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn vriend liet gisteren het boek Oei ik groei zien voor de sprong van 17 maanden. Daar stond onder andere:
    - huilt vaker en is mopperiger
    - ene moment vrolijk en dan weer huilerig
    - hangt vaker aan je rokken en wil in de buurt zijn
    - is overdreven ondeugend
    - krijgt vaker driftbuien
    - is jaloers
    - is eenkennig
    - slaapt slechter
    - heeft nachtmerries
    - eet slechter
    - pakt vaker een knuffel

Echt bizar, want alles wat er stond klopt. Grappig!
    Benieuwd hoe lang het gaat duren. Het is niet extreem hoor, maar ik merk dat hij niet heel erg lekker in zijn vel zit

8. Flientje1980

Heel herkenbaar hoor.
    Dacht eerst toch dat er iets van hoektanden kwamen maar niks te zien dus zal het de sprong geweest zijn.
    Alhoewel sommige dingen nog steeds zo zijn hoor.
    Ze vraagt soms veel aandacht. Zit ik bv iets te doen voor mijzelf en dan wil ze het ook doen. Wordt ze boos als ze het niet mag. Maakt haar armen slap als ik haar wegzet.
    En dat pruil lipje zet ze dan op :D en begint heel hard te huilen

Ach ja, hoort erbij denk ik dan maar.
    Maar wil niet zeggen dat ik het er soms moeilijk mee heb

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha ja dat slap hangen herken ik! Ben dan altijd bang dat ik die armpjes uit de kom trek... Meestal trekt ze dan ook haar knieën zodat je haar niet neer kan zetten...

Gelukkig is bij Saar het hoesten gestopt en slaapt ze alweer 4 nachten door! Merk aan mijzelf dat ik daar ook weer van opknap.

10. Flientje1980

Ik had trouwens toch iets aparts van de week
    Ik had ml aan de telefoon en had hem op de speaker gezet en hij begon tegen Josje te praten.
    Zat ze om zich heen te kijken en snapte er niks van. Zette ze het pruil lipje op en begon te huilen.
    Nu is alles bij haar een telefoon (zelf de computer muis) en zegt ze heel vaak iets tegen 'papa' want die naam laat ze dan elke keer vallen.
    Dus aan de ene kant snapt ze het nu wel denk ik

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Haha, grappig! En toch ook wel slim.
    Ik zit wel eens in de auto met m'n vriend te bellen als Luc er bij zit (op de speaker) en dat vindt hij ook maar gek!

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha grappig. Saar houdt ook alles aan haar oor als telefoon. Ze zegt alleen niet zoveel, ze luistert vooral of ze iets hoort :)

Volgens mij zijn wij ook aanbeland in de 17 maandensprong... Pff wat een dag. Saar was superstout, jengelig en driftig. Als iets niet ging zoals ze wilde krijste ze de boel bij elkaar. Ze deed de hele tijd dingen die niet mogen en de poes moest voor haar op de vlucht. Ze kan ook flink slaan en knijpen als ze boos is...

13. Flientje1980

Ai, dat slaan en knijpen is een uiting van frustratie maar ja, om dan te zeggen dat het niet mag wordt ze zeker nog bozer :(

Slaapt ze 's-nachts nog wel steeds goed?

@Mama40, gaat het beetje met je rug nu je weer hebt gewerkt?
    Ze zeggen dat blijven bewegen goed voor je is. Slik je er ook iets voor?

Heb net een berekening gemaakt van kinderopvang toeslag als ik van 27 naar 24 uur wil gaan.
    Maar maakt dus niet qua teruggave. Volgens mij is het tussen bepaalde lonen waar je dan invalt. Bv. van € 22.000-22.000, dat had ik ergens gezien vorig jaar toen wij het uit lieten rekenen.
    Scheelt mij wel 130 netto minder in de maand in salaris dus doen we nog maar even niet.

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Telefoon: Lucas wordt altijd heel erg stil als ik hem op de speaker zet of de telefoon aan zijn oortje houd. Hij vindt het maar vreemd,gaat gelukkig niet huilen.

Flientje: als je minder gaat werken heb je toch iets minder uur opvang nodig? Ik rekende ook de benzinekosten mee die ik dan niet had als ik minder werk, dan zou ik geloof ik ook iets van 90 euro minder gaan binnen krijgen. Ik heb het nog even niet gedaan,mijn dochter gaat studeren en de middelste naar voortgezet onderwijs dus er komen extra kosten aan.

Het gaat redelijk als ik begin met werken,aan het einde ben ik kapot en heb ik meer pijn.Dit ondanks dat ik niets til,sjouw enz. Maar het is wel lekker die 4 uurtjes werken, ook een beetje administratief voor zover mogelijk en wat meer zitten bij de mensen.

Hier geen last van een boos kindje.Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is. Zeg je er wel iets van tegen haar als ze slaat of knijpt Vogeltje? Lijkt me toch niet leuk maar hopelijk is het een fase?

Lucas heeft 2 medicijnen voor zijn maagje gekregen en over 10 dagen moeten we terug voor een slikfoto om te kijken hoe eez doorloopt naar het maagje. Gisteren weinig gespuugd dus dat was al erg prettig.
    Zijn gewicht en lengte zijn nog steeds in verhouding,in het zh woog hij ineens 300gram meer maar de lijn laat wel een afbuiging naar beneden zien.
    Op zich maak ik me daar niet zo druk om, hij is vrolijk en levendig en niet dunnetjes.

15. Flientje1980

Hallo dames,

Het is hier stil, allemaal aan het genieten van jullie kindjes ;)
    @Mama40, hoe is het met zijn maagje, slaan de medicijnen aan?
    Met de slikfoto krijgt hij toch een drankje?
    Als hij goed groeit dan zal het wel loslopen maar het blijft vervelend. Het zal op een gegeven moment ook wel zeer doen in zijn keel.
    Ik werk trouwens 27 uur en wil naar 24 uur. Ik werk 3 dagen op kantoor en 3 uurtjes thuis. En voor die 3 uurtjes heb ik geen opvang.
    Het komt allemaal wel goed maar soms vind ik het vervelend voor Josje, meer omdat ze het niet begrijpt nog. Het komt wel goed hoor. Maar was ook meer nieuwsgierigheid of het 'te doen' was in salaris.

Kletst Lucas nog steeds volop, is hij al wat woordjes aan het zeggen?

Josje zit in de gil fase :$
    Zowel van enthousiasme als frustratie. Mijn oren tuteren er soms van. Moet je zoiets afstraffen? Ik kan dan wel heel stellig zeggen, en nu ophouden met gillen. Soms doet ze het en moppert ze maar soms gaat ze nog harder gillen.
    Vooral als ze moe is ;)

Haar woordenschat wordt nu groter, ook begrijpt ze steeds beter wat wij bedoelen. Stofzuigen vind ze nu leuk (ze is niet meer bang voor de herrie) Makkelijk hoor een hulp in de huishouding :)
    Haar nieuwe woord is koeka, ineens zei ze het. Maar zowel eierkoek, brood als rozijntjes zijn koeka, hihihihi
    Ik probeer zoveel mogelijk te benoemen maar dan komt sm binnen en die zegt, kom we gaan met de ring ring weg :x
    En dan zeg ik, ga je fietsen met oma? :D

@Vogeltje85, jij hebt toch ook vakantie nu? Zo ja, leuke dingen gedaan? Hoe gaat het met je vriend, nog steeds aan de medicatie?

@Theebeeb, leuke foto van J. op FB, echt een doerak. Probeer je hem te betrekken met je zwangerschap? En hoe doe je dat dan? Tijd gaat snel of niet?

@Mya, hoe gaat het eigenlijk op je werk? Zijn er nog strubbelingen geweest of is de rust terug?

@HannekeG, hoe is het met de mama fase? Klampt hij nog steeds aan je vast? Josje trekt veel naar papa toe, jongetjes veel naar moeders en meisjes naar vaders lijkt het wel.

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Flientje: kan erg vervelend zijn dat gillen en ongewenst ook natuurlijk.
    Ik ben met Lucas al heel vroeg begonnen met "kijk eens naar mama" te zeggen en wanneer ik dat nu zeg (ok,soms 3x;)) kijkt hij naar me.
    Ik gebruik dit nu bv wanneer hij absoluut zijn drankje niet wil en zijn hoofd steeds weg draait. Als ik dan "kijk eens naar mama" zeg heb ik zijn aandacht,praat zachtjes tegen hem (alsof hij het begrijpt als ik zeg dat het drankje zijn buikje beter maakt haha) en hij neemt daarna wel het drankje in.
    Ik heb zijn aandacht,praat zachtjes zodat hij moeite moet doen om te luisteren. Afleiden is misschien iets wat je dus kunt proberen?

Net als haren trekken wat hij doet. In het begin zei ik steeds "nee,niet doen".
    Dat hielp niet.Nu zeg ik zachtjes en duidelijk "laat maar los" en ja hoor, alles wat hij tegenwoordig vast heeft (bv de stethoscoop van de dokter) laat hij los wanneer ik het zeg/vraag. Ook hierbij soms na 3x maar dat wijt ik aan het Down Syndroom,alles komt wat langzamer binnen en wordt langzamer verwerkt.

Ik weet niet hoe je iets tegen haar zegt als ze zo staat te gillen, kan me voorstellen dat je zelf dan ook wat harder gaat praten.
    Op mijn werk met mensen die soms wat agressief of heel boos zijn praat ik ook zachtjes tegen ze. Misschien een idee voor bij je dochtertje? Of misschien doe je het al?
    Zo maar een paar ideeën hoe ik het zou proberen.

Leuk he dat ze zo'n eigen willetje en gedragingen gaan ontwikkelen:D

Het spugen is hier zo goed als over,soms s'avonds nog een klein beetje maar we zijn er blij mee! Ik loop nog steeds met spuugdoekjes rond maar die zijn zo goed als niet meer nodig:)

17. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag medemama's ;)
    Ben ik ook weer eens :D.
    Met Micah gaat het de laatste tijd best goed, al komen er wel in een keer 3 kiezen en 2 tanden door.
    Denk dat hij daar wat slechter door slaapt, maar op zich doet hij het goed.
    Gisteren heeft hij me uit enthousiasme in mijn arm gebeten :$( en man man man wat doet dat zeer met die scherpe tandjes) hoop niet dat hij daar een gewoonte van gaat maken.
    Mooie blauwe plek nu op mn arm...

Vandaag ga ik samen met mijn zus en Micah zwemmen bij center parcs hier in de buurt.
    Heb er echt zin in want is al weer een hele tijd geleden dat we zijn gaan zwemmen met hem.

Micah begint ons in een keer na te praten, echt zo grappig. Hij zegt nu veel meer woordjes in een keer.
    Leeg, dicht, weg, ja, nee, waterkoker ( ja hoe komt ie erbij he...;)), auto, heel soms zegt ie papa en mama, vogel, woef ( hond), klaar, tractor ( in elk geval iets wat erop lijkt), koffie. Echt zo grappig, maar moeten nu wel op gaan letten wat we zeggen ;).

Ook eten gaat in een keer een stuk beter, hij is nog niet gek op groenten, maar eet wel heel graag van die mini tomaatjes, dus die krijgt ie nu elke dag een paar.

Het is ook wel een echte boef aan het worden, kijkt ons vaak aan als hij weet dat hij iets niet mag, roept dan nee nee nee nee nee om vervolgens dat te doen wat dus niet mag....

Micah trekt tot nu toe best veel naar papa en beide opa's toe. Komt misschien omdat papa niet veel thuis is, dus zodra die er is is hij bij papa. Geeft mij ook wel lekker even tijd om even te zitten dan ;). En zijn we bij opa en oma ( van beide kanten) dan zet ie een sprintje in naar opa en dan gaan zn armpjes de lucht in en heb ik geen kind meer aan m :).

Ook vind hij boekjes lezen in een keer leuk ( ik lees nu elke dag zo'n 20 keer hetzelfde verhaaltje voor ;)). Voorheen had hij daar nooit het geduld voor, maar nu komt ie met zijn boekje aanzetten en komt ie lekker op schoot zitten.

Wij bellen elke dag samen even met papa, op de luidspreker en Micah vind dat echt super leuk. Hebben we opgehangen, kijkt ie verontwaardigd naar de telefoon en zegt " papa? " .
    Ook houd hij alles wat hij tegenkomt als een telefoon aan zijn oor. Ziet er grappig uit he :), wel apart dat ze dat bijna allemaal doen, bellen wij allemaal zo veel? ;)

Nou ik ga maar eens een tas inpakken om te gaan zwemmen zo, moet echt ff goed denken wat ik allemaal mee moet nemen, zo vervelend als je dan net een gewone luier vergeet ofzo ;) ( zou echt iets voor mij zijn...)

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hanneke23: wat kent hij een hoop woordjes! Saar praat veel maar versta er nog niet veel van :)

@ mama40: hopen dat het spugen nu minder wordt. Hoe gaat het met zijn motoriek? Gaat hij goed vooruit?

@flientje: ik denk dat het gillen bij het ontdekken van de stem hoort. Ik zou haar niet straffen maar inderdaad wat mama40 zegt met zachte stem terugvragen of eventueel afleiden.

Met Saar gaat het verder prima. Ze slaap nu ruim een week weer door alleen moest ik er afgelopen nacht wel weer even uit om te troosten. Ik heb lekker twee weken vrij gehad. Maandag weer beginnen. Nog 10 schoolweken en dan vakantie! Maar eerst 3 juni de sleutel.... Kan niet wachten.... M'n moeder is nu bij haar vriend gaan wonen. We hebben nog wel Eem bank en een tafel en twee kleine kasten maar verder is het kaal en rommelig. Maar goed... Nog ffies en dan kunnen we verhuizen.

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Dat worden zeker dure tijden met je kinderen!
    Ik hoop dat de medicijnen goed zullen werken voor Lucas

@flientje Kan je die 3 uur niet in de avonduren werken als ze op bed ligt?
    Dat gillen lijkt me best vervelend. Denk dat je er niet echt iets van kan zeggen, maar weet t niet zeker.
    De mamafase is iets minder heftig. Maar als hij verdrietig is wil hij liever naar mij dan naar mijn vriend.

@hanneke Fijn dat bijten! Gewoon nu al een blauwe plek van je kind haha.
    Heel herkenbaar dat telkens hetzelfde boekje willen lezen! Als we voor de boekenkast staan weet hij precies welke hij wel en niet wil lezen. Als het niet de goede is gaat hij heel hard nee schudden haha.
    Was het zwemmen leuk?

@vogeltje Fijn vooruitzicht dat je over een paar weken de sleutel krijgt!

@woordjes Het aantal woordjes dat hij zegt is nog steeds erg beperkt. Hij heeft de laatste tijd 1 nieuw iets geleerd en dat is: booeeee. Dat doe hij als we vragen wat de koe doet.
    Maar hij begrijpt wel alles en dat stelt me wel gerust. Dat praten komt dan vanzelf wel.

Voor de rest gaat het wel zijn gangetje met Luc. Hij kan goed aan de hand meelopen, maar durft nog niet los. Los staan doet hij alleen per ongeluk.
    Ik heb gemerkt dat hij heel goed die houten legpuzzels snapt. Zijn fijne motoriek is nog niet goed genoeg om de stukjes er helemaal goed in te doen, maar hij kan ze wel al op de goede plaats leggen.
    En ook hier is het een aardig boefje! Dat ondeugende koppie soms, moet mijn best doen dan niet te lachen.
    Hij is jammer genoeg vandaag wel verkouden geworden met hoesten en verhoging. Maar hij was al een paar maanden niet verkouden geweest, dus wat dat betreft was het weer een keer tijd haha.

Nog 2 weken werken en dan gaan we een weekje naar center parcs. Heb ik wel zin in. Hopen op mooier weer dan nu.
    Was vandaag wezen shoppen in Antwerpen. Was erg leuk, maar wel rotweer.

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hanneke23: o, dat bijten,hier ook met 1 tand tot bloedens toe in mijn vinger!

HannekeG: lekker vakantie in het vooruitzicht! Idd duimen voor mooi weer hoor.
    Zo herkenbaar dat ondeugende, hier ook een kleine boef! Als hij een jasje aanmoet en hij wil niet dan heeft hij toch praatjes, en dan lekker spetteren met die tong uit zijn mondje hihi.

Hij gaat motorisch goed vooruit,spierkracht wordt meer en hij ontwikkeld steeds meer klanken.Kind heeft hele verhalen waar niemand een bal van snapt maar hij heeft de grootste lol.
    Hij is zo goed als nooit chagerijnig,lacht altijd,kortom een mannetje waar je alleen maar vrolijk van kunt worden.

Zometeen naar het ziekenhuis voor een slikfoto,hopelijk blijft hij nog even slapen want vanaf vanmorgen 9 uur mocht hij niets meer eten of drinken.We zaten voor 7 uur al aan de boterham zodat hij even voor 9 uur nog fruit kon eten en wat drinken.
    Brr spannend want hij krijgt een sonde in zijn keeltje...

Deel Deze Pagina