December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan met de foto mama40???

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Luca kreeg een sonde in zijn neus en daar was hij het niet mee eens!
    Flink en zielig liggen huilen,het duurde alles bij elkaar ongeveer 10 minuten.
    Alles loopt van binnen goed door, gelukkig niets bijzonders te zien.Had ik eigenlijk ook niet verwacht omdat het met de medicijnen al zo goed gaat. maar nu weten we het zeker.
    Volgende week word ik gebeld door de chirurg/kinderarts en dan hoor ik meer.

Lucas wil klimmen en dat zonder te kunnen zitten/staan.Hij heeft flinke kracht in zijn armpjes en gebruikt ook nu zijn beentjes. En trots dat hij dan is:D (en wij natuurlijk ook).
    Hij gaat ineens een stuk vooruit qua ontwikkeling,mooi om te zien.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gelukkig zit dat onderzoek erop!
    Wat goed van Lucas dat hij zo erg aan het ontwikkelen is!

Wij hebben hier een lastig weekje met Luc. Hij is verkouden en helemaal niet in zijn humeur. Maandagnacht werd hij heel veel wakker en gisteren was hij niet te genieten. Hij wilde niks, niet eten, niet drinken, niet spelen, niet naar buiten. Zelfs geen banaan eten. Uiteindelijk 's avonds met moeite wat soep gegeten. Gelukkig ging het eerste deel van de nacht erg goed. Maar rond 5 uur was hij weer super verdrietig. Heeft een hoop tijd gekost om hem in slaap te krijgen weer. Hopelijk gaat het vandaag beter met hem. Zielig is dat, ik weet dan echt niet wat er nou met hem is.

Hij kan wel ongelofelijk driftig worden als iets niet mag. Ik deed gisteren de kraan in bad uit en dan wordt hij zo boos! Hij loopt dan naar de bad rand en gaat alle flessen shampoo weg gooien enzo. Volgens mij gaan we nog heel wat te stellen krijgen met hem

4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ben ik ook weer eens! Ik heb wel alles meegelezen hoor, maar ben gewoon zo vermoeid de laatste tijd. En dagelijks ook hoofdpijn, komt van de medicijnen.

Flientje, wat grappig dat je dat juist nu vraagt. Het ging maanden echt heel goed, problemen waren weg, en zelfs met werkgeefster weer een goed contact gelukkig. Maar nu is er een nieuwe collega aangenomen, en er zijn meer babys op de groep, en meer is dus nu t maximale van 9 per dag... En die staat dus bij mij nu, maar kan niet goed met haar overweg, heb echt t idee dat zij niet van de babys houdt, en t meer ziet om alleen maar geld te verdienen of zo. En daarbij is ze heel chaotisch en heeft geen inzicht, dus zware dagen als ik met haar werk. Nu zul je denken, ga naar werkgeefster en vertel t. Maar die colkega is haar beste vriendin... Dus ingewikkeld weer. Gelukkig nu weer 2 weekjes vrij :) . En de gilfase is hier trouwens ook, ik zeg dan wel dat ze wat zachter mag doen, en maak t fluistergebaar na haar, dat werkt hier redelijk goed.

Hanneke23, was het zwemmen in centeroarcs nog leuk geweest? Wij zijn week of 2 geleden ook wezen zwemmen bij centerparks hier in de buurt, superdag gehad!
    Wat kan hij al veel woordjes zeg!

Vogeltje, nog paar weekjes en dan al de sleutel! Tijd gaat echt snel. Hoe zijn de nachten nu?

HannekeG, leuk shoppen in Antwerpen, jammer van het weer. Dat wij laatst in Antwerpen waren, waren we ook nog een dagje na shopping center wijnenga of zoiets gegaan, was kwartiertje van Antwerpen af met auto. Was overdekt centrum, mega groot, en heel leuk. Hopenlijk gaat t snel weer beter met Luc, misschien komt t omdat hij erg verkouden is.

Mama40, wat fijn dat de onderzoejen goed waren, en wat goed dat zijn ontwikkeling zo goed gaat! Hoe is t nu met je rug?

Hier gaat alles zijn gangetje verder, we hebben gisteren middag opnieuw terugplaatsing gehad, van een mooi embryo, die al verder gedeeld was, dan zou moeten, dus positief, zelfde kwaliteit als vorige tp, die helaas in miskraam eindigde.
    Nu dus weer de wachtweken in......

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Spannend mya!

Met Luc gaat het nog niet zo goed. Ik denk dat hij ook keelpijn heeft ofzo, want hij heeft vanavond helemaal niets gegeten. Hij wilde ook geen fruit of yoghurt, dat is niks voor hem.
    Hij had ook koorts net, dus hij ligt nu met een zetpil in bed. Echt zielig! Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan, hij zal vast honger krijgen straks

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mya: heel veel sterkte en succes gewenst voor jullie!

HannekeG: hoe is de nacht gegaan? Ik hoop dat je ventje wat opknapt.
    Beterschap gewenst.

Ik ben nog steeds voor 50% in de ziektewet.Afgelopen zaterdag ging ik weer door mijn rug en stond vast. Nu gaat het wel beter gelukkig,druk bezig met de oefeningen van de fysio.
    Dit is mogelijk nog een nasleep van de zwangerschap volgens de fysio en door overbelasting had mijn rug zoiets van nu is het genoeg.
    Je wordt wel handig in het gebruiken van je lichaam als tillen pijn doet. Ik wil toch zelf voor die kleine zorgen en dan valt het wel even tegen dat hij niet kan zitten of staan. Maar het lukt wel hoor,zal wel moeten.
    volgende week maar 6 uur per dag gaan proberen te werken.

7. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Mama40, balen zeg van je rug. Hoop dat de fysio je goede oefeningen kan geven om het soepel te houden. Natuurlijk weten we allemaal hoe we goed moeten tillen maar soms lukt dat ff niet.

@Mya, vriendjes politiek, dat is in ieder bedrijf wel zo. Maar jij moet met haar samenwerken :x Je moet maar zo denken, om 5 u ben ik klaar en dan heb ik even niks meer met haar of het werk te maken en ga je naar je lieve meid toe en knuffel je haar maar stevig.
    Hoop voor jullie dat de embryo een lekker plekje heeft gevonden om zich te nestelen.

@HannekeG, je weet het niet met die kleintjes. Het kan zo ineens over zijn. Dat gesnotter helpt natuurlijk ook niet in zijn nachtrust. Ben je er vannacht veel uit geweest?

@boeven streken, ik kwam van de week van de wc af, zat Josje bovenop de salon tafel te spelen! ;)
    Zo, mijn hart sloeg 10 keer over. Ze zat wel heel netjes te spelen, heel rustig dus daarom werd ze ook boos toen ik haar eraf had gezet en zei dat dat niet mocht want dan kon ze vallen. Toen ik terug kwam van handen wassen uit de keuken zat er ze er weer op :x
    Moest stiekem wel beetje lachen, het boefje.

Ineens zijn vriendinnen en collegae zwanger, valt dan ineens op, of zou het een voorteken zijn :p:D
    Mijn man wil graag een 2e maar ik nog niet. Heb gezegd dat ik het ook niet ga zeggen als ik dat wel ben en zelf de controle in de hand houdt. Ik zei, je merkt het gauw genoeg :D

Dit weekend ga ik weg met vriendinnen, gezellig met de trein naar Harlingen en Leeuwarden en logeren in een B&B heb er enorm zin in.
    Het wordt goed weer gelukkig.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: pittig hoor, je tilt de hele dag met zo'n kleintje. Fijn dat de slikfoto goed was gegaan en dat hij zich zo goed ontwikkeld. Gaat hij al een beetje kruipen?

@hannekeg: dat zijn lastige fases. Vaak kunnen ze na zo'n fase weer wat nieuws! Saar had dat heel erg voor ze los ging lopen. Nu zit ze ook weer in een fase.... We hebben twee weken mogen doorslapen :s nu ligt ze weer vaak bij ons. Overdag is ze snel boos en verdrietig als iets niet gaat zoals ze wil. Sterkte!

@mya: hopen op een plakkertje! Spannende weken! Wanneer mag je testen?

Hier gaat verder alles ok. Mijn vriend is een week op vakantie. Best pittig om een week alleen te zijn. Mijn zusjes zijn gelukkig een paar keer komen logeren. Morgen komt hij weer thuis en dan nog ffies tot ons nieuwe huis :)

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    vanmorgen toch maar naar de dokter geweest. En hij heeft heel waarschijnlijk longonsteking. En anders misschien bronchitis.\Hij heeft nu antibiotica en een puf gekregen, hopelijk gaat dat snel helpen. Hij moet heel veel huilen en wil niks. Alleen tv kijken met een speen wil hij soms.

Ik denk ook dat hij misschien een beetje tegen het lopen zit aan te hikken. Dus misschien kan hij dat straks ook ;)

@mama40 Vervelend dat je nog zo zit te tobben met je rug. Heb je een draagzak voor Lucas? Ik merk nu ook wel dat het toch handig zou zijn als Luc kon staan of lopen, ze worden zo zwaar! Maar ik kan Luc nog wel op de grond zetten en dat kan jij ook niet.

@flientje Haha, wat een ondeugend meisje! Dat was vast schrikken ja! Veel plezier dit weekend, gaat vast goed komen met dit weer!

@vogeltje Wel lang een week zonder je vriend zeker? Mijn vriend gaat binnenkort 4 dagen weg, dat vind ik lang zat!

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hanneke: hoe is het met Luc?Is hij al wat opgeknapt?

Flientje: boven op de tafel:(, dat zal schrikken zijn gewest zeg,ondernemend typje:).

Gisteren voor het eerst een soort van geteigert (hoe zeg en schrijf je dat:))! Hij is lekker bezig zo hoor. Hij duwt stoelen opzij,van de week waren we ergens op visite waar ze een trap in de woonkamer hadden en meneer trok zich op aan de 1e tree. Hij wil steeds staan als hij op schoot zit,maar heeft nog puddingbeentjes alhoewel ze wel wat sterker zijn geworden.
    Gras vindt Lucas ook geweldig,helemaal niet eng ofzo en hij brabbelt de oren van mijn hoofd.

Een draagzak hebben we nooit gebruikt en nu met 9 kilo ga ik er niet aan beginnen.
    Het spugen is weer terug helaas,wordt er een beetje moedeloos van.
    Drinken gaat ook moeizaam, ik ben van het doorzetten maar zelfs zijn melk wilde hij niet hebben.Ik heb er uiteindelijk maar een beetje roosvicee doorheen gedaan en toen ging het zo naar binnen.;)
    Normaal gesproken zou hij dan pech hebben wanneer hij niet wil drinken maar er gaat al zo weinig naar binnen en er komt ook vanalles weer uit.
    Ik word vrijdag gebeld door de kinderarts dus ik wacht maar even af.

11. Flientje1980

@Mama40, balen zeg van het spugen. Was er al een allergietest gedaan bij hem? Lucas gaat ineens allemaal dingen tegelijk doen. Kei goed van hem. Eerst optrekken, daarna staan en voordat je het weet zet hij een paar stapjes rondom de tafel.

@Teer huidje, gisteren hebben wij lekker in de tuin gezeten en gespeeld. Ik heb haar paar keer ingesmeerd en toch heeft ze rode armen. Gisteren kwam er ook een soort uitslag op. Maar gelukkig was het vanochtend weggetrokken.
    Ze heeft echt mijn bleke huid terwijl mijn man bij een sprankje zonneschijn al bruin is :cool:

Weekendje weg was super leuk, heel gezellig. Miste Josje op de momenten als papa het moeilijk had (stuurde hij via whats app leuke foto's en fimpjes door maar ook als ze huilde en hij niet wist wat hij moest doen :D)

Josje houdt er van om overal op en in te gaan zitten. Nou gaat ze tussen de stenen zitten in de border. Gaat ze daar met de stenen spelen. Ach, als ze daar toch blij van wordt :p
    Binnekort gaat het er toch uit, want we gaan de tuin opnieuw laten bestraten.

@HannekeG, hoe is het met Luc. Ging het goed met de puffer?

@Vogeltje85, was de logeerweek met je zussen leuk? Zag ik het nou goed op FB dat je een tweelingzus hebt?

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Het gaat weer een stuk beter met Luc. Hij eet en drinkt weer goed en heeft geen koorts meer. En hij ademt al een stuk makkelijker.
    Ik denk dat hij ook last heeft van dat hij op het randje zit van lopen. Gisteren heeft hij zelfs een 3 stapjes los gedaan.

@mama40 Wat doet Lucas het goed! Wel erg vervelend van het spugen zeg. Het leek zo goed te gaan.

@flientje Jammer dat ze jouw huid heeft!
    De puffer was trouwens niks. De eerste paar keer was het nog interessant, maar nu wil hij echt niet meer. Dus dat is dan maar pech, ik kan hem niet dwingen.

Luc is trouwens gisteren ook op de tafel geklommen. Zijn stoeltje stond ernaast, daar was hij opgeklommen en toen kon hij makkelijk op tafel komen. Toen hem ik het stoeltje weg gehaald en klom hij zelf op de tafel. Moest gelijk aan Josje denken! Hij vindt het erg leuk om overal op te klimmen!

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Flientje, wat een klimstertje heb jij zeg! Bovenop de salontafel! Hier kan ze sinds paar weekjes de bank zelf op klimmen, wonderbaarlijk genoeg, gaat ze er ook zelf netjes af, nog nooit head first gedaan. En wat me werk betreft, zo denk ik ook hoor, gelukkig 2 weekjes vrij gehad, dinsdag ga ik weer beginnen. Ben benieuwd hoe andere collega het heeft ervaren om met haar de groep draaiende te houden. Savannah zat trouwens gisteren in de border in de tuin, alleen ze heeft nu 2 flink geschaafde beentjes eraan over gehouden, maar huilen of zo deed ze niet.

HannekeG, gelukkig is je mannetje weer beter, en al 3 stapjes los, dat zijn er zeker nu al meer geworden? Waarschijnlijk loopt ie dan binnen 2 weken hoor!

Mama40, had je de kinderarts nog gesoroken vandaag? Lastig met dat spugen, en dat je ook niet weet waar t van komt.

Iedereen bedankt voor de succes wensen met deze cryo tp. Helaas is het niet gelukt, niet zwanger dus. Maandag nog voor een bloedtest, maar das standaard procedure. Testen blijven negatief, wel woensdag voor t laatst getest, dus doe morgen of overmorgen nog 1 testje voor alle zekerheid. Laat ik t zo zeggen, vooral voor mijn vriend. Maar vorige tp, had ik na 4 dagen al duidelijk positief gestest. Dus bijna onmogelijk. Hoop zo snel mogelijk te mogen voor nieuwe behandeling, want de cryos zijn helaas op.

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mya: wat jammer dat het niet gelukt is en op zijn zacht gezegd vervelend dat je weer de molen in moet op deze manier. Sterkte en succes, hoor je vandaag wat er gaat gebeuren?

Dat wordt goed in de gaten houden met al die kleine klimmertjes;), dat gaat hier nog wel even duren.

Arts heeft netjes gebeld, zoals al bekend ziet van binnen alles er goed uit en is het dus reflux. Doorgaan met de medicijnen en over 4 weken overleg met mijn eigen kinderarts. nu al vanaf woensdag bijna niet gespuugd dus misschien was het een bijwerking van het inwendige onderzoek dat laatste spugen.

Hier ook druk geweest met zonnebrandcreme en gisteren eindelijk een zonnebrilletje gekocht. Alleen laat hij die natuurlijk niet zitten! Ik heb er een met een band achter zijn hoofdje. Omdat hij die staaroperatie heeft gehad komt bij hem het licht veel feller binnen en de parasol van de buggy trekt hij ook zo fijn alle kanten op dus we blijven het toch maar proberen met de zonnebril.
    Zwembrilletjes waren uitverkocht dus daar moet ik nog even voor op pad,kunnen we eindelijk een keer gaan zwemmen.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mya: wat balen dat het niet gelukt is en dat jullie nu weer opnieuw de molen in moeten! Sterkte!

@mama40: een brilletje houdt Saar ook niet op... Het is leuker om er mee te spelen. Fijn dat de medicijnen aanslaan en ook wel fijn dat er niet iets anders aan de hand is :)

Met Saar gaat het goed. Nachten zijn niet echt geweldig maar we leggen haar vaak bij ons neer. Volgende week de sleutel en over een klein maandje verhuizen. Voor Saar komen er dus nog genoeg vreemde dagen aan en daarna gaan we weer werken aan het slapen.
    Ze had vandaag wel een paar dunne luiers en die laatste rook echt heel erg zuur. Haar billen waren helemaal rood. Zou dat te maken kunnen hebben met tandjes?

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flientje: ja dat heb je goed gezien op fb :) heb een tweelingzus.
    Logeerweek was gezellig maar was blij toen mn vriend weer thuis was. Toch best zwaar om alles alleen te doen...

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vogeltje85: zuurruikende luiers kunnen idd te maken hebben met tandjes.

Hier "al" 2 tandjes en alleen de 1e was pijnlijk,nummer 2 geen probleem mee tnt. Maar wat zijn die dingen scherp:(, eerst al een bloedende vinger en van de week beet hij in mijn sleutelbeen....was er niet zo blij mee....afleren maar dan he;).

Succes met de verhuizing trouwens,is een heel gedoe he,tenminste zo heb ik het altijd ervaren

18. Flientje1980

Hallo dames,

Hoe gaat het met de kindjes?
    Jammer van het weer, waren ze eenmaal gewend om lekker naar buiten te mogen..... zaten we de afgelopen dagen weer binnen :$
    Dinsdag ff snel boodschappen gedaan maar we kwamen beiden zeiknat terug.

Josje heeft trouwens al 2 dagen koorts. Als ze uit bed komt is het 38,6 en daarna zakt het weer maar lekker in haar vel zit ze niet.
    Vandaag wilde ze zelfs haar fruit niet op 3 druiven na.
    Dat is echt bijzonder voor haar.
    Ze huilt en jammert en slapen gaat af en aan. Ze slaapt wel goed hoor maar veel wakker en dan zielig huilen en dan soest ze weer in.
    Geen idee waarvan, tandjes heeft ze (op de hoektanden na) allemaal al.
    Gisteren kletste ze volop op de fiets maar vandaag is het niet veel.
    Voor het eerst dat k haar zo mee maak, het proeleke.

Nog 1 maand en dan gaat ze over naar de volgende groep op het kdv, over 2 weken hebben wij eindgesprek en meteen gesprek met haar mentor van de nieuwe groep.
    Zal vast en zeker goedkomen. De huidige mentor zei al dat ze merkte dat Josje toe is aan meer uitdagingen.
    Daar gaan ze 2 keer per dag buiten spelen, nu gaat ze alleen naar buiten als het zonnetje schijnt. Ook is ze nu de grootste van de groep dus bijna geen vriendjes/vriendinnetjes om mee te spelen

Ben dit weekend bij mijn ouders samen met Josje want onze achtertuin wordt opnieuw bestraat en ml gaat oude fundering vna schuur eruit breken.
    Dus ik zoek de rust op :D

@Vogeltje85, was het een tandje? Zure luiers heeft Josje nooit gehad met d´r tanden wel veel met haar hand in d´r mond
    Succes met de verhuizing en het klussen

@Mama40, gaat het al wat beter met het spugen? Lucas is een bijtertje dus :p een kleine krokodil in huis.
    Lucas al beetje verkleurd van de zon ondanks de zonnebrand creme?

@Mya, helaas meer geen innesteling. Balen joh, moet je nog iets oen bij jezelf voor de cryo`s?

@HannekeG, is Luc al weer helemaal de oude? Dat tafel klimmen is nu weer over, maar wel op het stoeltje staan en op de bank klimmen. Vorige week zelfs 2 keer achter elkaar eraf gevallen. Hoop dat ze nu van geleerd heeft.

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Mama40, ja ik heb te horen gekregen, dat ik eerst volgende menstruatie weer aan mag melden, en dan hopen dat er plek is, anders weer ronde wachten. Dan begint de stimulatie en zo opnieuw, proces dat bijna 2 maanden duurt, dan is wel ook de tp erbij berekend. Dus op zijn vroegst, zal er in sep een tp zijn. Dankje.

Vogeltje, dankje wel, we houden goede hoop, voor de nieuwe poging! Zure poep, kan heel goed tandjes zijn. Heeft Savannah ook vaker. Bijna de sleutel, je zult vast de daagjes aftellen denk? Hoe gaat het nu eigenlijk met je vriend?

Flientje, beterschap voor je meisje! Savannah is ook al niet lekker, ze is ineens verkouden, en daardoor niet happy. Het is nog maar de derde keer in haar leven dat ze verkouden is, dus ze is er flink saggo van, omdat ze t niet gewend is denk ik. Gaat ze naar de dreumesgroep toe zeker? Bij mijn werk gaan ze ook ong met deze leeftijd over naar de dreumesgroep, ze worden dan ineens te groot, en gaan naar de babys wijzen, en roepen, baby, dan wordt het tijd om over te gaan bij ons. Bij de cryos, gebruikte ik utrogestan bolletjes en progynova pillen, helaas niet gelukt.
    Fijn weekend bij je ouders, hopenlijk lekker weer!

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met mijn vriend gaat het best goed. Hij slikt dan ook nog steeds antidepressiva en zal dat voorlopig nog eventjes moeten doen. Ik kijk er erg naar uit om in ons nieuwe huis te wonen. Lekker weer mijn eigen spulletjes!

Mya: Saar is ook alweer verkouden. Heb meteen neusspray gespoten en ui onder haar bed gedaan en het lijkt goed te helpen.

@flientje: wat worden ze dan alweer groot heh als ze naar een volgende groep gaan. Bij Saar op het Kdv is dat volgens mij met 2 jaar. Ze moeten iedergeval staand een trap op kunnen lopen omdat de peutergroepen boven zitten.

Deel Deze Pagina