December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Het verschilt echt per kindje wanneer ze gaan doorslapen. Van de gym sliep er eentje na een week al door en Luc nu pas een beetje, dus pas met 12 weken.
    Wel apart stephanie dat ze in het ziekenhuis ook al aan het nachtritme werkten, maar wel handig. Luc kreeg in het ziekenhuis echt elke drie uur voeding en heeft dat thuis ook nog heel lang volgehouden.

Gisteren zaten we door de lange nacht opeens op vijf voedingen. Ik heb het even nagevraagd bij het CB en als ze zwaarder zijn dan vier kilo mag dat (in ieder geval bij borstvoeding). Wel luiers in de gaten houden.

Eindelijk is de sneeuw weer bijna weg, hopelijk is t morgen beetje mooi weer om weer eens te wandelen buiten

2. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    vogeltje85 ja dat klopt borstvoeding is ook heel anders dus kun je niet vergelijken maar ook daar komt de tijd dat ze door gaan slapen!!! :)

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Denk dat hij nu wel 5 kg weegt

4. OnzeUk

OnzeUk Lid

27 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tijden dat ze de fles krijgt zijn 8,13,18,23 doordat ze doorslaapt vervalt die van snachts maar heb het vanmiddag nagevraagd, ze was weer 300 gram aangekomen in 2 weken dus als ze niet vraagt erom mag ze gewoon slapen. Zolang ze blijft groeien ist prima. Ze weegt nu 4500 gram en zit mooi opt gemiddeld. Maar wat kunnen ze overal verschillende dingen zeggen he over voeding..

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Weet je wat het ook is waardoor ik zo moe ben, wij kunnen Vigo niet eerder op bed leggen dan na zijn laatste fles van 23.30 uur. Hij is tussen de flessen van 19 en 23.30 zoveel wakker en aan het clusteren ..........

Hij is gewend dat hij dus na die fles naar bed gaat en gaat dan ook gewoon lief zonder wiegen of speen ofzo slapen tot een uur of 4 en na die fles gaat hij ook weer zonder te morren gewoon slapen.

Ik ben bang dat als ik hem nu na zijn fles van 19 uur in bed leg, dat hij wel gaat slapen tot zijn 23.30 uur fles en daarna ook wel weer tot 4 maar zal hij daarna nog gaan slapen zonder te morren??

Het breekt me op om elke avond tot 23.30 te wachten met de laatste fles. Eerdat de fles leeg is, hij in bed ligt en ik slaap is het toch al snel 00.30

6. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    als hij nu 5 kilo weegt mag hij officieel 5x 150ml voeding.
    dus je kan nog ophogen om te kijken of het dan wel lukt in de nachten.
    hier zit ik op 5x 165ml voeding en hij weegt nu 4500 gram denk ik dus ik zou dat gewoon ff proberen en dan zie je vanzelf wat hij doet.

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hij weegt wel rond de 5 kilo maar hij drinkt de 150 vaak niet op.

8. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
  9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    In een ideale wereld zou dit perfect zijn:

06.30/07.00 eerste fles 150cc
    11.00 tweede fles 150cc
    15.00 derde fles 150cc
    19.00 vierde flesje 150cc en dan naar bed
    23.30 vijfde fles 150cc en dan slapen tot de ochtendfles van 06.30

:):) maar ja dat is de ideale wereld :D

Onze flessen krijgen sowieso altijd 5 a 10 cc meer water om zijn ontlasting wat soepel te houden :)

10. Theebeeb

Ik heb al geprobeerd om de laatste voeding 150 te geven. Het is weleens gelukt maar hij kwam als nog om 4.00
    Soms is hij te moe om de laatste fles leeg te drinken.

@wmvss hier precies hetzelfde. Dat wachten tot 23.30 vind ik ookerg laat. Normaal lig ik al lang en breed in bed

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo heeft de flessen van 15 en 19 maar 100 cc gedronken dus ik ga hem nu om 22.30 de fles geven ipv 23.00/23.30 :) eens kijken wat er gebeurd.

Ik heb net de traktaties voor mn collegas gemaakt, ik ga morgen voor het eerst in 24 weken naar kantoor. Ik neem Vigo ook mee dus ik hoop niet dat het te druk voor hem is.

@kraamfeest: hoe was het eigenlijk (sorry vergeet te vragen) :D

12. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    Hier komt het ongeveer overeen zoals hst ideale zou zijn dan :)
    Meiden het is toch.altijd het beste te kijken wat jou kindje wilt hij geeft dat wel aan ookal vind ik t zelf moeilijk om te weten waarom hij ooit huilt :(

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: spannend om weer naar kantoor te gaan!

Ik ben zelf verkouden en saar volgens mij ook. Hoor een hoop slijm in haar keel en af en toe snurkt ze. Heb zoutdruppels gehaald maar ze vindt het vreselijk als ik dat in haar neus doe...

Huilen jullie beebjes af en toe in hun slaap? Saar huilt soms heel even en dan kijk ik maar dan slaapt ze nog. Vannacht dacht ik dat ze honger had dus ging haar voeden maar ze dronk heel weinig. Ga proberen om haar de volgende keer te laten liggen. Kijken wat er gebeurt.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @huileninslaap: nee eigenlijk niet, hij gaf vorige week een paar x een soort van pijnlijke kreet, ik denk darmkrampen maar niet echt huilen, hij mekkert wel eens en dan geef ik een speentje :)

Vannacht goed gegaan hier, om 22.15 laatste fles, toen om 4 uur en nu net wakker gemaakt en flesje gegeven. Senna moet naar school dus Vigo moest wakker :)

@traktaties: ik heb slagroomsoesjes bespoten met blauwe topping voor cupcakes en daar doe ik dan straks als ik al op kantoor ben nog poedersuiker overheen. Ik zal foto's maken als ik eraan denk :D

15. Theebeeb

@wmvss welke tijden heb je gister de fles gegeven? 22.15 is wel mooie tijd maar ik geef 20.00 ook al een fles
    En wil eigelijk altijd mn dag om 8.00 beginnen. Want 12 en 16 vind ik ook mooie tijden.
    Vanmacht stipt 4.00 kwam ie. Heb geprobeerd speentje te geven. Uiteindelijk toch maar flesje gegeven om 5.00 want hij ging niet meer slapen.

16. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik heb een hoop gemist afgelopen dagen.... Het weekend kraamfeest gehad. Was erg gezellig maar ook wel vermoeiend. Maar de kleine deed het super en is hartstikke verwend.

Helaas gisteren zelf behoorlijk ziek geworden en de hele dag op bed gelegen. Lukte me zelfs niet om voor de kleine te zorgen maar gelukkig woont sm vlak bij en die wilde met alle liefde helpen. Vond het wel erg hoor dat ik hem niet kon verzorgen. Vandaag gaat het gelukkig al weer ietsje beter en vl is vrij dus dat is wel fijn.

Heb niet alles terug gelezen maar zag wat nieuwe namen dus bij deze welkom! Wel gezellig dat er steeds meer mensen mee komen kletsen.

Hoop dat het meet de rest van de zieke al wat beter gaat!?

En mama40 ben erg benieuwd hoe het nu met je ventje is.

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat vervelend dat je ziek bent Jelle28. Gelukkig heb je hulp kunnen krijgen, lijkt me echt lastig anders. Moest er pas ook aan denken hoe ik dat zou moeten doen, er zijn zo veel mensen ziek de laatste tijd.

Vannacht heeft Luc weer lief geslapen van 23:00 - 06:00 uur. Daarna na de voeding weer gaan slapen. Was ik wel erg blij mee. Een meisje van de gym vertelde dat haar zoontje van 20:00 tot 07:00 slaapt en dat ze hem dan wakker moet maken! Zo ver zijn we hier nog lang niet! Ik vind alleen zes uur een lastige tijd omdat ik dan overdag uitkom op 18 uur, precies met koken en eten. Ga dus denk ik maar vervroegen naar 17 uur en dan vanavond nog een keertje extra. Ik wil vanavond weer gaan trainen (voetbal) en moet dan 19 uur op het veld staan. Heerlijk weer even buiten rennen!

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #358 WmvSS, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    Onze dagen beginnen om 7 uur omdat mn oudste zoon naar school moet. Gisteren waren de tijden 7.00 - 10.45 - 14.30 - 18.00 -22.15 en ik heb vigo steeds 120cc aangeboden ipv 150 alleen bij de laatste fles 150 en daar dronk hij 135 van op.

Als jouw dag om 8 begint dan zou je 8 - 11.30 - 15.00 - 18.45 - 22.30 kunnen proberen :)

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er heeft er hier een doorgeslapen!!! Half 11 laatste voeding en ze kwam pas half 7!!! Een nadeel was dat ik zelf om half 4 al wakker was en ook niet meer ko n slapen... Ben benieuwd of dit eenmalig was...

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #360 WmvSS, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt: 30 jan 2013
    @vogeltje: super goed zeg!! Wel jammer dat jouw nacht toch kort was.

Hier is het vannacht goed gegaan. 22.15 laatste fles, toen om 3.30 en nu net om 07.15 een flesje gehad. Ben wel een beetje sjaggo (chagerijnig) vandaag. Vl zou vannacht de voeding doen en ook zou hij er vanmorgen uitgaan! Beide NIET gedaan met het excuus, "ja sorry schat ik hoor je gewoon niet". Ja nu is hij wakker, nou nu mag hij ook in zn nest blijven liggen, nu ik wakker ben kan ik het zelf ook wel! En dan Nu alles vragen, "moet ik zn flesje doen", " zal ik Senna naar school brengen" Waarom vragen DOE gewoon wat er moet gebeuren, je bent toch niet achtelijk :x sorry hoor even mn gal spuwen hier bij jullie meiden!!

Deel Deze Pagina