Dank jullie wel. Vanmorgen opnieuw getest en sreepje is ietjes donkerder, nog geen knaltest, maar t voelt wel goed.
Wow fijn zeg!!! Gefeliciteerd! @flientje: wat naar voor josje. Gaat het al wat beter met haar? @mama40: veel plezier! Hoop dat je kan genieten zonder lucas. Wij zijn nu een midweekje weg met mn schoonzus en haar 3 kinderen. Lekker druk dus!! Maar wel gezellig
Mya, 2 dagen later, nog steeds een streepje? Met Josje gaat het goed nu. Denk combinatie van prutoogjes en haar hoektand onderin is erdoor. Vandaag is ze met opa en oma en haar neef (5) en nicht (8) naar Dierenpark Amersfoort. Ze was zo enthousiast toen ze haar op kwaen halen. Lekker keten in de auto met zijn drietjes op de achterbank. Ben benieuwd of ze wel haar slaapje krijgt vandaag
Hallo iedereen, Ja, het streepje blijft . Elke dag test ik opnieuw, en elke dag een fractie donkerder. Morgen voor bloedtest, dus krijg dan de uitslag smiddags. Flientje, vandaar dat ze last had van der oortje ook, hoektanden zijn gemene dingen, vind Savannah ook. Ze heeft vast een super dagje. En jij tijd voor jezelf Vogeltje, fijn een weekje er tussenuit, geniet er nog even van.
Super nieuws Mya. Duimen dat het goed blijft gaan. Geniet ervan @mama40 jammer dat hij telkens het brilletje af wil doen. Luc doet dat ook met zijn zonnebril, terwijl het echt beter is als hij die op doet @flientje hoe heeft ze het gehad op het dierenpark? Vast weinig geslapen ja Wij zijn nu op vakantie. We hebben een top hotel, het is mooi weer, het eten is goed etc. Maar..... Luc is eigenlijk al de hele vakantie ziek. De dag voor we weg gingen had hij wat verhoging. In het vliegtuig was hij super warm en ook heel mak. En de afgelopen dagen had hij soms hoge koorts. Hij drinkt gelukkig goed, maar eet bijna niet en is erg hangerig en huilerig. Moet eerlijk zeggen dat het mijn vakantie goed verpest. Ik wil gewoon een vrolijk ondernemend ventje zien en niet zon zielig hoopje. Gelukkig hebben we een groot mooi balkon en aparte slaapkamer. Vanmorgen zijn de bij een arts geweest. De koorts was vanmorgen bijna weg, zul je net zien.... Maar zijn oortje was wel wat geïrriteerd en omdat we ook weer terug moeten vliegen heeft hij antibiotica voorgeschreven. Hopelijk slaat dat snel aan. Gelukkig heeft hij vanmiddag wel eventjes lief gespeeld en hebben we hem zien lachen. Maar was van korte duur. Hij is zo moe telkens. Mijn vriend is nu even wat eten en dan ga ik zo ook alleen. Is even niet anders, maar echt super ongezellig. Nou ja, we vermaken ons verder wel, maar hopen dat de laatste dagen wat leuker zijn.
Hallo iedereen, HannekeG, wat jammer dat Luc juist nu ziek is. Kan me goed voorstellen dat je baalt en de vakantie deels verpest, waar zitten jullie eigenlijk? Hoop dat de antibiotica inmiddels goed werkt, en jullie toch wat leukere dagen nog mogen hebben. Veel beterschap voor Luc, en sterkte. Hier vanmiddag de bloeduitslag gehad, hcg waarde is 224, precies 2 weken na punctie, en dat is perfecte waarde gelukkig . Vanaf 5 sep mag ik een echo, maar we zitten nog met vakantie planning. We hebben namelijk vanaf 25 aug tot 15 sep vrij, en willen nog een dag of 10 weg. Dus bel maandag voor echo afspraak te maken. En hoop dit weekend dus vakantie te vinden. Fijn weekend allemaal
En, heb je al een vakantie geboekt Mya? Fijn hoor, dat de bloeduitslag zo goed was. We zaten in Kreta, gelukkig zijn de laatste dagen best goed gegaan. De dag na mijn vorige bericht kreeg hij opeens allemaal vlekjes. Ik denk dat het de zesde ziekte is geweest, de symptonen passen daar precies bij. De laatste dagen wilde hij gelukkig weer eten. Pannenkoeken bij het onbijt en voor de rest heel veel patat en pasta. Nu we weer thuis zijn gaat het ook goed. Hij is erg vrolijk en heeft een hoop praatjes. Hij leert steeds wat woordjes erbij
Hallo iedereen, HannekeG, de zesde ziekte heerst idd in deze tijd. Rot dat hij dat net kreeg tijdens de vakantie, maar toch fijn dat laatste dagen wel leuk waren. Hoe gaat t met je zwangerschap? Wil je eigenlijk weten wat het geslacht is? Wij hebben geboekt, gaan naar loret de mar, met de auto. Vliegen durf ik niet nu ik pril zwanger ben, ik heb namelijk zelf enorm last van de druk in t vliegtuig, en wil t niet gokken. Dat ik zwanger was van Savannah zijn we ook met de auto naar frankrijk gegaan. Ben benieuwd hoe dat gaat met Savannah zolang in de auto, al gaan we wel hotelletje pakken tussendoor. We vertrekken dinsdag in de ochtend. Hier gaat t verder goed, ben nog wel bang dat t weer misgaat, maar hou me maar voor dat de kans dat t goed is veel groter is, dus probeer te genieten, maar ook angst nog steeds. Oja 7 sep zijn we weer thuis en 8 sep eerste echo Met Savannah gaat t allemaal goed. Ze wordt wel steeds eigenwijzer, en gaat echt uitdagen, op bank staan en dan lopen bv. Ze gaat ook steeds meer met poppen spelen, die krijgen om de beurt een flesje, heel schattig. Hoe is t met de rest van de mamas en kindjes?
Volgende week hebben we pretecho om het geslacht te weten! Kan niet wachten! Luc geeft tegenwoordig zijn knuffel ook hapjes eten en slokjes drinken, zo schattig! Fijne vakantie Mya!
Hoi meiden, Hannekeg: spannend dat je bijna weer wat het wordt! Mya: snap dat je bang bent hoor... Die eerste weken zijn slopend! Hoop dat je wel kan genieten van je vakantie! Met Saar gaat het goed. Ze heeft wel flinke mama plakkaten gehad waar ik soms wel beetje gek van werd. De laatste twee dagen gingen beter alleen het slapen was weer bal.... Zo is er altijd weer wat. Saar is echt een poppenmoeder! Erg leuk om te zien ook verzint ze steeds meer dingetjes. Een potloodje met iets er op noemt ze ijs. Krijg de hele dag door ijsjes. Volgende week vergaderen en de klas inrichten en dan is mijn vakantie weer voorbij. Wel weer fijn om wat ritme te krijgen.
Wat spannend allemaal voor de zwangere meiden hier! Leuk hoor, het is dat ik er al 2 heb..... Hier alles prima, Lucas kan ineens goed zitten en hij vindt het prachtig. Hij leert ineens ook dingen best snel zoals bv een handkusje geven. Een flinke sprong zo. Straks even sloten voor de keukenkastjes gaan kopen, hij komt overal in huis. We wachten af wanneer hij naar het MKD mag en kan gaan,wel erg spannend en een hoop geregel straks met het werk en de oppas. ik probeer het een beetje naast me neer te leggen anders ga ik alleen maar malen. Fijne vakantie Mya!
Hallo iedereen, HannekeG, wat spannend de geslachtsbepaling echo! Ga je het met ons delen . En dat met knuffels doet Savannah nu ook steeds, zo schattig. Vogeltje, wat leuk dat ze dat zelf al verzint. Het gaat hard ineens he. Hier speelt Savannah heel graag met der serviesje, en heb er een bakset bij gekocht van hello kitty, vind ze ook prachtig. Gaat ze de eieren in beslagkom doen en roeren met de garde. Heeft ze ook gewoon zelf bedacht. Krijg hier regelmarig kopje thee aangeboden . Jij hebt lange vakantie gehad he? Mijn vakantie begint nu echt. Ben al wel 3 weken in de ziektewet, maar dat telt niet, was ook niet happy, dus zie dat niet als vakantie. Mama40, wat fijn dat Lucas ineens goed kan zitten en handkusjes geven, knap van hem. Komt vast allemaal goed met het mkd en de oppas. Dinsdag gaan we al weg, gaat snel nu. Ik ga me best doen om proberen te genieten, maar maak me toch veel zorgen over mijn zwangerschap. Het voordeel is dat ik na de vakantie gelijk echo heb
Hallo allemaal, Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? HannekeG: hoe was de echo? Hier alles goed. Lucas moet over 2 weken naar het zh om zijn keel en neusamandelen te laten verwijderen. Spannend en aangezien het op mijn werk superdruk is een heel gedoe om vrij te krijgen. Er staat in de folders dat hij een week lang niet naar de opvang mag. Maar het is gelukt! Hij vindt het prachtig om te zitten en we zijn druk bezig om de torens van blokken steeds weer om te gooien. Die periode hebben jullie allemaal wel gehad ws maar dat begint hier nu. Alleen het drinken is soms een ramp, gisteren maar appelsap gekocht en dat maar eens gaan proberen. Er moet toch iets in he?
Hallo iedereen, Wat is t stil hier zeg. Iedereen druk met de kleine handenbindertjes? Hoe is t met theebeeb en hannekeG? Hier sinds gistermiddag weer terug van vakantie, en vanmiddag de echo gehad. Alles was goed met een mooi kloppend hartje . Mama40, veel sterkte met de keel en neus amandelen te laten verwijderen. Fijn dat hij zo leuk met blokken kan spelen nu. Gaat t drinken nu beter? Anders missvhien diksap met alleen appelsmaak kopen, das hier een groot succes.
Het is hier inderdaad rustig. Wij zijn 10 dagen naar Portugal geweest, dus was even niet online. Nu weer aan het werk en in het dagelijkse ritme. We hebben de echo gehad en zag er goed uit. We weten het geslacht nu, maar ik wacht tot de 20 weken echo met bekend maken. Nog 2 weken geduld dus haha. Fijn Mya dat je een kloppend hartje hebt gezien!!! @mama40 Is Lucas nu vaak ziek of verkouden? Spannend hoor. Moet hij dan lang in het ziekenhuis blijven? Schattig dat hij zo leuk met blokken gaat spelen. Gaat hij eigenlijk ook uit zichzelf zitten?
Mya en Hanneke: wat fijn dat alles goed gaat! Spannend weer hoor, weer zo'n heerlijk klein ukkie straks. Lucas is niet vaak ziek of verkouden gelukkig, wel is er continu slijm hoorbaar in zijn keeltje en stopt zijn ademhaling steeds even.Dat lijkt ook steeds meer te gebeuren dus ik hoop dat het maandag zal gaan helpen daar tegen want als je erop gaat letten krijg je de kriebels ervan. In principe is het een dagopname en mogen we eind van de middag naar huis is ons verteld.Daar gaan we dan maar vanuit. Hij kan nog niet zelf gaan zitten. Maakt wel als hij op zij buik ligt die schuine beweging met zijn billen omhoog dus het zit erin alleen moeten we doorgaan met geduld hebben.
Hallo dames, Lange tijd niks geschreven, eigenlijk omdat alles wel lekker gaat. Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze toch altijd? Kan wel gaan vertellen hoe geweldig het allemaal gaat maar iedereen heeft weleens zijn ups en downs. @Mama40, Lucas lijkt mij een heerlijk kind. Je vertelt altijd met zoveel trots over hem. Je kijkt vooruit en dat bewonder ik enorm. Na het zien van programma's van Barry Atsma en Johnny de Mol doet mij ook beseffen dat het hebben van een kindje van Down niet altijd rooskleurig is. Ze zijn altijd zo vrolijk en dat zien wij niet altijd. Petje af voor de ouders. Zelf zou ik een evt. 2e keer geen combinatietest laten doen, Bij Josje stond ik er heel anders tegenover omdat er een Down kindje is in de familie van mijn man. Nu kijk ik er heel anders tegenaan, mede ook door jouw verhalen. Wanneer wordt Lucas geopereerd? Ik hoop dat hij daar goed van opknapt. Hoe gaat het met drinken nu? Zal ook wel komen door het steeds verkouden zijn. Ben je ondertussen al een keertje wezen zwemmen met hem? @HannekeG, nog even op vakantie voordat de 2e er is. Wat is eigenlijk je uitgerekende datum? Gaat het verder goed met de beeb en met jou? @Mya, met jou en de baby ook alles goed? Wat is jouw datum? Ben je Savannah al aan het vertellen over de baby? Of snapt ze dat nog niet zo. Josje weet wel wat een baby is maar snapt het baby vs. buik niet zo, hahahaha Josje was trouwens ziek dit weekend. Hangerig, steeds bij papa willen zijn, vrijdag wilde ze al bijna niks eten wat heel bijzonder is voor haar, zaterdag gespuugd en gisteren veel geslapen. Gelukkig sliep ze in de nacht heel goed. Ze had verhoging en rozige wangetjes. Maar vandaag kwamen de praatjes al terug en is ze nu op het kinderdagverblijf.
Flientje: hopelijk is het goed gegaan met Josje gisteren? Ik hoor van meer mensen dat ze aan het spugen zijn en diarree hebben dus er gaat weer iets rond. Ik vind het leuk om te lezen dat mensen anders over Down kinderen gaan denken door alle programma's. Met mijn collega's heb ik er ook hele gesprekken over, de programma's laten maar een bepaalde kant van het verhaal zien idd. Ach ja,het is niet altijd rooskleurig en als ik dan zie hoe goed Lucas het doet dan heb ik echt geen klagen, lichamelijke ongemakken vallen reuze mee en hij is ook niet vaak ziek. Kan het een niet,dan doen we het op een andere manier. Zijn lichamelijk ontwikkeling gaat erg langzaam en dat zeg ik maar tegen mijn dochter: we hebben zo lang op een kleintje gewacht,nu hebben we iig heel lang een baby! Wanneer ik het vergelijk met mijn dochter heeft hij meer zorg nodig en die zorg zal ws ons hele leven blijven. Maar je weet dat wanneer je aan kinderen begint je zorgen zal hebben. Met de een meer dan met de ander. Gelukkig werk ik in de zorg en is zijn vader ook erg zorgzaam dus Lucas zit prima bij ons. Gisteren is Lucas naar het ziekenhuis geweest en heb ik een hele tijd met de verpleegkundige zitten praten. Mooi om te zien dat je dan over kunt brengen dat hij een prachtig bijzonder kadootje voor ons is en we ontzettend blij met hem zijn. Maar dat zouden we met elk ander kindje ook geweest zijn hoor. Elk mens/kind is nu eenmaal bijzonder. Hij heeft gisteren een flinke poos zielig gehuild na de operatie, drinken was niet zo'n succes alhoewel hij wel slokjes binnen kreeg omdat dat nu eenmaal moet. Thuis ijsjes gegeten met veel succes en ik ga hem zo meteen wakker maken,hij heeft prima geslapen vannacht. Ik was misselijk van ellende gisterenavond. Ik voelde gewoon zijn pijn en het ziek voelen. Maar zoals mijn man en vriendin zeiden: het is een bikkeltje en komt hier ook weer doorheen, nu mama nog hihi.
Hallo iedereen, HannekeG, kom je t wel met ons delen na de 20 wekrn echo Flientje, fijn dat alles verder zo goed gaat bij jullie. Hier ook zeker niet te klagen hoor . Alles gaat goed met mij en de baby. Ik ben nu al zo dik, zeker net zo dik als ik van Savannah 12 weken zwanger was... Heb fotos vergeleken namelijk. Maar ook dat geeft me een goed gevoel hoor. Ik ben dan 24 april uitgerekend. En ik ben t wel aan t vertellen tegen der hoor, ze weet dat er een baby in mijn buik zit. Als we nu vragen waar de baby is, dan gaat ze me buik aanwijzen. Ze weet ook het verschil tussen een baby en een pop, dus das wel handig. Ze heeft een poppenwagen met 2 poppen erin, gemiddeld 2 of 3x per week bedenkt ze dat ze een flesje moeten, ze pajt ze dan, neemt ze op schoot en geeft de fles, zo schattig. Die poppen hadden we niet mee met vakantie, het eerste wat ze deed dat ze thuis kwam van vakantue, was meteen die poppen de fles geven . Net of ze dacht, ojee jullie hebben al die tijd geen fles gehad..., nu al redelijk zorgzaam dus. Mama40, wat fijn dat de operatie achter de rug is. Lekker veel ijsjes eten met hem, en je klinkt als een lieve bijzondere moeder . Hoop dat hij snel weer beter is, veel beterschap voor hem.
@flientje Inderdaad, geen nieuws is meestal goed nieuws! Gaat het weer allemaal goed met Josje nu? @mama40 Gaat het al weer beter met Lucas? Lijkt me zo zielig zo'n operatie. Je kan nog niet uitleggen wat er gebeurd en dat lijkt me moeilijk. Het is inderdaad volgens mij echt een bikkelje! @mya Luc snapt het nog niet echt van de baby. Hij wijst ook naar de buik van papa en oma haha. Ben super benieuwd wat hij er van gaat vinden. Hij krijgt nu overal alle aandacht, dus dat gaat echt wennen worden. Ik ben 9 februari uitgerekend. Ik hoop dat dit kindje niet zo vroeg geboren zal worden. Volgende week 20 weken echo, dan zal ik het met jullie delen! Met Luc gaat het prima. Ook op het KDV gaat het goed. Hij is daar nu lekker aan het kletsen en vermaakt zich goed. Hij wil vaak niet mee naar huis haha. Hij heeft daar ook nog nooit stout gedaan. Nou, dat doet hij thuis vaak genoeg!